Skocz do zawartości

BMW e60 problem DPF i dławienie obrotów


Mariuszekz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W ostatnim czasie borykam się z DPF w moim bmw,

Do tego moim zdaniem do 3 biegu obroty się dziwnie zachowują (szczególnie na drugim biegu gdzie odczuwam jednorazowy spadek obrotów) mechanik twierdzi, że mogą to być wtryskiwacze. Przepływomierz wymieniony, układ chłodzenia sprawny brak błędów ( tylko DPF).

Mieliście podobny problem ? Macie polecony warsztat do sprawdzenia wtryskiwaczy w Warszawie ?

Generalnie wszystko już było sprawdzane w 2 warsztatach. Nic nie znaleziono.

Samochód na bieżąco serwisowany. BMW e60 525d lci 2009.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam podobny problem z dławieniem obrotów w M57A0 530xd 2007 rok. Początkowo myślałem, że wina DPF. Natomiast sprawdzałem pod apką Bimmer-tool i wymusiłem wypalanie. Aktualnie sadzy brak, popiół 3g więc wygląda wszystko OK.

Co do obrotów u mnie wygląda to tak, że z 1500 jak chce jednostajnie przyspieszyć to lekko się wkręcają, poźniej jest spadek o około 200 i ponowne powolne zwiększanie obrotów tak do 2500. Dopiero powyżej 2500 czuć, że samochód idze. Przez to jest wrażenie, że pedał gazu późno reaguje. Problemu tego nie ma przy "kick-down". Wtedy wkręca się na obroty maxymalnie i ładnie leci. Macie jakiś pomysł? W kodach błędów miałem poniższe przypadki. Po ich skasowaniu został tylko - 4242 świeca żarowa cylindra 4, sterowanie. Będę wdzięczny za pomoc.


42CE BSD - Komunikacja z odbiorcą 6 (generator)

480A System filtra cząstek stałych

481A System filtra cząstek stałych

4D00 czujnik ciśnienia spalin

4A66 Zarządzanie zasilaniem Bord net (Layer_PMBN)

4A67 Zarządzanie zasilaniem Bord net (Layer_PMBN)

4A56 Zarządzanie zasilaniem (Layer_PMBATT)

4530 kontrola ładunku powietrza, odstępstwo od normy

4BE2 komunikat (GEARBX_DATA, 0xBA)

4242 świeca żarowa cylindra 4, sterowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy może powodować Przetwornik ciśnienia sterujący pracą EGR i niekoniecznie wyświetlają się blendy w ecu z nim związane .

Można to sprawdzić w łatwy sposób odepnij wężyk podciśnienia od gruszki Egr przy kolektoze znajduje sie on zaraz koło klapy gaszacej a sam wężyk koniecznie zaślep śrubką bo stracisz podciśnienie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.