Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zdecydowałem się zmienić auto obecnie mam A4 B8, teraz wybór padł na BMW 5 f10 powyżej 2014roku. Oglądałem fajny egzemplarz F10 2016rok,2.0 diesel 190KM automat i xdrive,przebieg niecałe 90tys km,polski salon. Moją uwagę zwróciło mało napraw w ASO, wymiana oleju zgodna z interwałami,wymiana tarcz klocków i tyle przez nieco ponad 3lata. Mam pytanie czy jest się czego bać tzn czy jak nie bylo robione nic innego tylko podstawowe rzeczy to wszystko inne przedmna czyli różne bolączki tego modelu/silnika czy nie ma na to reguły? Rocznie robię miedzy 25-30tys km i ewentualnie na co muszę się przygotować po ewentualnie kupnie tej sztuki? Olej w skrzyni i w xdrive na pewno do wymiany bo nie ma nic o tym w książce że ktoś wymieniał i czy coś jeszcze?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli właściciel nie ma problemu z samochodem to nie ma co naprawiać, moja f10 b47 z końca 2014r. ma już 232 kkm i przez 1,5 roku jak ją posiadam również nic się nie zepsuło.
Opublikowano
Szukam od 2014 ponieważ z tego co czytam na forum to pierwsze F10 2.0d N47 są dość awaryjne i problematyczne a te 190KM są poprawione i mniej kłopotliwe ale ten konkretny egzemplarz na prawie 90tys km przebiegu i aby podstawowe serwisy robione i eksploatacyjne rzeczy to się zdziwiłem.
Opublikowano

moj brat ma ten silnik w F10 i oprocz wymiany EGR-u na gwarancji, to rowniez nic sie nie dzieje.

ja tez jezdzilem F10 z tym silnikiem przez kilka miesiecy.

Ogolnie silnik bardzo przyjemny, no ale IMHO troche slabawy jak na to auto i jak dla mnie :D

Opublikowano
Spokojnie,jak już się konkretnie zdecyduje na ten egzemplarz to program będzie robiony żeby delikatnie poprawić elastyczność silnika:)
Opublikowano
Kupilem niedawno F11 z 2016 z tym samym silnikiem co ty tyle ze m sport. Przejechane na kilometry (UK) mial okolo 130k i tez nie bylo nic robione poza rzeczami eksploatacyjnymi. A ze samochod byl firmowy to raczej mozna wierzyc w ich historie serwisowa itp.
Opublikowano
Mam jeszcze pytanie odnośnie opon,obecnie ma założone na przód 245/45/18 a tył 275/40/18 mogę kupić komplet nowych opon ale wszystkie w rozmiarze 245/45/18 czy trzymać się fabryki i tył szersze niż przód? Nie będzie to miało negatywnego wpływu na xdrive? Z tego co się orientowałem u fachowców od BMW w przypadku xdrive ważne żeby pilnować ciśnienia w oponach i najelepiej zmieniać opony w kompletach nawet jak przednie są jeszcze ok a tył do wymiany to wymienić cały komplet a nie tylko tył. Jeszcze pytanie odnośnie elektrycznie regulowanej kierownicy która zapamiętuje ustawienia i podczas wysiadania się podnosi a jak się wsiądze ustawia się do ostatniej pozycji,da radę to wyłączyć na stałe żeby została w jednej pozycji podczas wsiadania i wysiadania?
Opublikowano

Śmiało możesz założyć 4 opony 245/45R18. Jest to normalny zestaw dla F10 xdrive. Tylko powinieneś założyć je na felgi do tego zestawu, a więc 4szt. 8x18 ET30.

Nie powinieneś zakładać tych opon 245 na tylną felgę m-pakietową o szerokości 9 cali. Chociaż niektórzy tak robią.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słabo to będzie wyglądało bo przód będzie jaki jest a tył stanie się naciągnięty i nie wiem czy nie odbije się to na właściwościach jezdnych.
Opublikowano
Chodzi o to że w tym rozmiarze 275/40/18 jest słaby wybór opon, jeździłem na Pirelli albo Hankookach i byłem zawsze zadowolony a w tym rozmiarze będzie ciężko
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam Hankook 275/40 ZR18 tak że jest w tym rozmiarze.
Opublikowano
Tak są ale nie konkretny model opon tych producentów na których jeździłem, które sam sprawdziłem i wiem że są spoko. Kupię Dunlopy które zaleca producent i sam sobie wyrobię opinię. A odnośnie automatycznego dostosowania kierownicy przy wsiadaniu i wysiadaniu da radę to wyłączyć samemu w ustawieniach?
Opublikowano

Przecież pirelli masz dostępne w rozmiarze 275 - RFT i z homologacją. Zarówno zimowe jak i letnie.

Tyle, że cena zimowych w tym rozmiarze jest 2x większa od 245.

Opublikowano
Wyszło po sprawdzeniu samochodu że miał kolizję 6mc po zakupie błotnik lewy i prawy malowane i zderzak przód wygląda tak jak by jakiś rowerzysta wjechał czy coś takiego, rok temu malowany tylny zderzak po cofaniu i zahaczeniu słupka czy czegoś takiego i jakoś 6mc temu wymieniona szyba czołowa od kamienia, wszystkie te naprawy były robione w ASO,mam zdjęcia i się wszystko potwierdza ale się zastanawiam czy nie za dużo takich mankamentów w samochodzie za ponad 100tys tylko z drugiej strony mechanicznie wszystko igła i jeszcze na gwarancji jest.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyszło po sprawdzeniu samochodu że miał kolizję 6mc po zakupie błotnik lewy i prawy malowane i zderzak przód wygląda tak jak by jakiś rowerzysta wjechał czy coś takiego, rok temu malowany tylny zderzak po cofaniu i zahaczeniu słupka czy czegoś takiego i jakoś 6mc temu wymieniona szyba czołowa od kamienia, wszystkie te naprawy były robione w ASO,mam zdjęcia i się wszystko potwierdza ale się zastanawiam czy nie za dużo takich mankamentów w samochodzie za ponad 100tys tylko z drugiej strony mechanicznie wszystko igła i jeszcze na gwarancji jest.

Polska. :duh:


A co wolisz jeździć z szybą która ma odprysk?

Albo brzydkim zderzakiem?


Jak bęzdziesz kolejnemu polaczkowi sprzedawać to rocznika na szybie nie ma a lakieru na zderzaku nie zmierzy.


Natomiast malowane przednie blotniki... oba... hmm to moze byc juz grubszy temat, bo co z maska? Jak reflektory?

Opublikowano
Wiem o co chodzi tylko sprzedający się zarzekał że wszystko jest oryginał,nic nie malowane itd a jak wyszło i mu pokazałem to niby sam nie wiedział i pokazał aukcję i firmę z której on kupił ten samochód(samochód jest po leasingowy) i wszystko było ok ale były zaznaczone że szyba wymieniona szyba,pokazane wgniotki na drzwiach i pierdoły delikatne. Reflektory są ledowe,mocowania nieruszane,podłużnice całe i ogólnie pod maską widać że jest ok. Te błotniki to wyglądały tak jak od strony kierowcy by ktoś wjechał a kierowca skręcił odruchowo w prawo i zahaczył o coś.
Opublikowano
Z tymi błotnikami coś musi być... Bo u mnie też wychodzi pod miernikiem druga warstwa lakieru, mimo że wiem, że auto nigdy nie uczestniczyło w żadnej kolizji, wypadku ani niczym podobnym...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.