Skocz do zawartości

E91 2010r problem z kontrolka akumulatora


Wojtek1912_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z akumulatorem a mianowicie na zapłonie po kilkunastu sekundach wyświetla na żółto kontrolke aku i odcina prąd, nie gra radio itd. Na włączonym silniku wszystko gra. Auto odpala bez problemów. Btool w zakładce akumulator pokazuje stopień naładowania 50% , stopień zużycia 30%. Czy miał ktoś podobne sytuację? Co moze być tego przyczyna? Z góry dziękuję za pomoc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Akumulator do wymiany. BMW szybko prosi o wymianę. Z tego co pamiętam jeśli naładowanie spadnie poniżej 40% to według BMW jest do wywalenia mimo, że auto odpala bez problemu.

Najlepsze, że taki akumulator wsadziłem do E46 i od dwóch lat śmiga bez problemu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
bo dużo sterowników jest uczulone na spadki napięcia itp... Inżynierowie pewnie stwierdzili, jak stać na BMW to stać na nowy akumulator. Ten fabrycznie montowany i tak ma dłuższą żywotność niż przyjęta przez nich żywotność samochodu.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , a może to być problem z alternatorem ? Niektóre osoby mi tak podpowiadają. Z ciekawości zmierzylem napięcia alternatora , 14,3v na pracującym silniku i 12,3v na wyłączonym silniku. Te parametry wg mnie sa dobre wiec alternator wg mnie jest ok.

Zauwazylem jeszcze jedna sprawę. Badajac akumulator btoolem wartość naładowania aku nie chce wzrosnąć powyżej 40% mimo ze ostatnio zrobiłem 600km autostrady i ogólnie jazdy w mieście jest mało.

Stopień zużycia akumulatora 32%

Pojemność pozostała 62ah


Myślę ze akumulator do wymiany ale jeszcze raz chciałbym sie upewnić. , tym bardziej ze niektórzy podpowiadają ze akumulator jest dobry , skoro odpala bez problemu i problem lezy gdzie indziej.


Będę wdzięczny za komentarz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
akumulator. jak ma juz z 7-8 lat to nawet jak jeszcze nie padl to i tak samochod chce wymiany. jesli raz zarejestrowal w sterowniku koniecznosc wymiany to chocbys pojechal na Ksiezyc to i tak juz nie podniesie napiecia bo go nie laduje powyzej pewnego poziomu. tylko wymiana na nowy i rejestracja wymiany w sterowniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poza tym 12,3 to za mało w stanie spoczynku. 12,6V to jest ok. Palić będzie, tylko przestają działać światła powitalne, ogrzewanie tylnej szyby i lusterek, chyba też grzane fotele, czyli prądożerne odbiorniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.