Skocz do zawartości

535i N55 problem z układem chłodzenia


arekx6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od roku mam 535i z silnikiem N55 306KM z udokumentowanym przebiegiem 131000 km. Od kilku dni, obojętnie czy podczas jazdy czy na postoju, włącza się wentylator. Temperatura nagrzewa się do odpowiedniego poziomu i utrzymuje się na nim, ale wentylator włacza się co około 30 sekund i po 2-3 sekundach się wyłącza - i tak w kółko. Poza tym zauważyłem że ubywa płynu chłodniczego, mimo tego, że nie wyświetla się żaden komunikat z tym związany. Ogólnie na desce nie pojawia się żaden błąd. Nie widać nigdzie żadnych wycieków tego płynu, ani na szczęście nie dostał się do oleju..

Mam program ista, na którym zdiagnozowałem następujące problemy :

Kod 20A701 - prędkość obrotowa pompy płynu poza skalą

Kod 20A804 - wyłączenie pompy płynu

Kod 8011FD - generator ozonu. Przewód sygnałowy, zwarcie masy lub przerwanie



Ktoś może doradzić co mogę zrobić lub sprawdzić sam zanim udam się do warsztatu i naraze się na komsiczne koszty? (Mieszkam w Szwecji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pompa wody do wymiany. Co do płynu. Ile ci ubywa. Czy jak auto stoi np dzien lub dwa i jak odkrecasz korek to jest duze cisnienie układzie? Na zbiorniczku nie masz suchych bialych plam po plynie? Rownie dobrze moze wyciekac przez pompe. Rozumiem ze byles na kanale i ogladales od spodu ze mowisz ze wyciekow brak

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem od spodu po zdjęciu osłony silnika, nie ma nigdzie żadnych plam ano śladów na osłonię.. Jedynie białe ślady tak jakby po płynie na tych dwóch wężach które wychodzą z pompy wody.. Ale to tylko małe ślady. Ubyło mi około 0,7l płynu. Ale teraz muszę dodać aktualizacje problemu. Po przejechaniu około 30km Nagle po raz pierwszy skoczyła mi temperatura i płynu i oleju. Zatrzymałem się, zauważyłem że dymi trochę na biało z tłumików, odczekałem chwilę i odkręciłem korek od zbiorniczka płynu. Okazało się, że widać na nim oczka oleju... Nie jest tego dużo ale ewidentnie widać, że olej w jakiś sposób dostał się do płynu... Tego objawu też wcześniej nie było, dopiero od dzisiaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pompa tak czy siak do robienia. Pierwszy objaw walnietej pompy to odpalanie co chwile wentylatora na max obroty nawet na calkiem zimnym silniku. Teraz sa dwie opcje jezeli chodzi o olej. Albo walnieta uszczelka od chłodniczki oleju albo duzo wiekszy problem... :silenced: :silenced: w tych silnikach niestety jak sie ma pecha to trafi sie na okaz w ktorym puszczaja gwinty trzymajace glowice z blokiem. Sporo tego na zagranicznych forach.

Na pocieszenie przechodzilem przez to samo w tym samym silniku w zeszlym roku :wink:

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodniczka oleju jest troszkę brudna od oleju... Jest jakiś sposób w jaki mogę sprawdzić czy to wina jej uszczelki czy tego gwintu? To dość duża różnica a być może łatwo to sprawdzić alko wyeliminować jedna z możliwości?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No trzeba rozbierac. Jak ci sie poci z chlodniczki to uszczelka do wymiany. Ale to norma w n55. Chyba w kazdym cieknie po kilkudziesieciu tys kilometrow. To ze sie poci nie znaczy ze przez nia plyn miesza sie z olejem. Moze ale nie musi. Warto od razu wymienic pasek bo olej ktory z niej wycieka kapie prosto na pasek. A jak sie pasek zerwie to niestety wciaga go przez uszczelnienie walu na kole pasowym do srodka silnika. Zeby sprawdzić sruby trzymajace glowice trzeba zdjac pokrywe zaworow i sprawdzic kazda ze srub. U mnie niestety jedna srube mozna bylo wyjac razem z gwintem z bloku :duh: do konca mialem nadzieje ze to nie to :roll:

Pompe obowiązkowo trzeba zrobic bo przegrzejesz silnik

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No pisz pisz. Sam ciekaw jestem co tam u ciebie wyjdzie. U mnie jeszcze przy mocniejszym palowaniu wywalal plyn korkiem od zbiornika.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowanie tematem jest bardzo małe, ale i tak wrzucam pierwszego małego update 'a. Szpilki mocujące głowice wyglądają bardzo dobrze, tzn nie ma na nich śladów żadnych wycieków i wszystkie dobrze trzymają. Więc chyba najgorsza opcja wyeliminowana? Mam nadzieję, że to tylko uszczelka od chłodnicy oleju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zainteresowanie male bo i malo n55 :mrgreen: rozumiem ze sciagales pokrywe zaworow i wszystkie chyba 16 czy 18 szpilek skontrolowales

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No zes tak szybko ogarnął to sprawdzenie to sie zaczalem zastanawiac :mrgreen: plyn mam niebieski ale jaki dokladnie nie wiem. Wchodzi jakies 9 litrow

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ja w moim x3 35i robilem uszczelke podstawy filtra oleju i chlodniczki bo cieklo z niego jak z kaczki na paski i blok silnika mialem tez zabrudzony plyn chlodzenia takimi czarnymi kroplami oleju ciezko sie tego pozbyc bo osadzalo sie na zbiorniczku i w rurach po wymianie uszczelnien i wyczyszczeniu calego ukladu bylo ok .

Droga sprawa to ubywaie plynu chlodzacego

, czasem przejechalem 1000km i nie ubylo nic a nie kiedy juz po 200km palila sie kontrolka .

Nie moglem tego dlugi czas zlokalizowac zadnych wyciekow silniczek suchy i swiecacy bo czesto zaglondalem do niego :D az pewnego dnia zobaczylem ze na rozgrzanym silniku t .110"C wywala plyn chlodniczy przez korek zbiorniczka , plyn sie gotowal !! wtedy zrobilo mi sie goraco juz myslalem ze to uszczelka pod glowica heheh :duh: ale po wymianie na nowy korek bylo juz ok .

Powiem wam ze n55 to wredne silniki mialem z nim o wiele wiecej problemow sprzedalem go z przebieg 246 tys . Nigdy wiecej Bp od bmw

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wrzucam update mojego problemu, gdyby ktoś w przyszłości miał podobne problemy. Okazało się, że to faktycznie była pompa wody. Wystarczyło wymienić i wszystkie objawy ustały. Można to zrobić dość łatwo samemu, ale trzeba się liczyć z tym, że będzie trzeba wymienić płyn chłodzący. Może to i dobrze wymienić go raz na jakiś czas? Ja akurat kupiłem oryginalny w aso. 9,3 litra chyba? Olej do układu chłodzenia dostał się przez chłodniczka oleju. Chciałem ja wymienić al wystarczyło kupić nową uszczelkę za parę złotych - wymiana też bardzo łatwa, chyba była już gdzieś opisywana.


Przy okazji postanowiłem wymienić wszystkie filtry i olej bo od poprzedniej wymiany minęło już ponad 13000. Poprzedni właściciel serwisował tylko a ASO wg ich zaleceń, tzn olej co 25 tys? Nie chcecie wiedzieć jak wygląda filtr oleju po takim przebiegu! Niestety na telefonie nie mogę wrzucić zdjęcia, ale takiego jeszcze nigdy nie widziałem :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze, ze sie wyjasnilo z dziwnymi objawami :) Dobrze, ze to byla tylko pompa wody i wszystko wrocilo do normy :)

Czy na pompie byly jakies widoczne przyczyny? Wirnik byl w calosci?


Co do wymiany oleju to mysle ze tez dobry pomysl ze zmiana przy tym przebiegu... z tego co ludzie pisza te silniki lubia czesta wymiane oleju. Jeszcze wazne tez jakosc tego oleju.

Co do samego stanu filtra no coz :) Ja raz mialem taki przypadek, ze zmieniajac filtr oleju to okrecajac dekiel obudowy filtra i go podnoszczac filtr rozerwalo i rozsypal sie moze na 30 kawalkow... dobrze ze nic nie wpadlo w kanaly olejowe gdyz jeden z wiekszych kawalkow zatrzymal sie na dnie i blokowal otwor dla mniejszych otworow. Niektorzy naprawde lubia byc ryzykantami i zmieniac olej bardzo rzadko lub wcale :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Na pompie nie było żadnych widocznych oznak tego że zepsuta, wirnik cały. Myślę, że to po prostu elektronika w niej wysiadła. Ciekawe też jest to, że zamontowana pompa nie była oryginalna z logo BMW tylko zamiennik.. W książce serwisowej nie ma żadnej wzmianki o wymianie pompy. Mimo tego, że poprzedni właściciel robił wszystkie serwisy w ASO w Szwecji. Czyżby zapomnieli wpisać? :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Pompa wody do wymiany. Co do płynu. Ile ci ubywa. Czy jak auto stoi np dzien lub dwa i jak odkrecasz korek to jest duze cisnienie układzie? Na zbiorniczku nie masz suchych bialych plam po plynie? Rownie dobrze moze wyciekac przez pompe mobdro kodi. Rozumiem ze byles na kanale i ogladales od spodu ze mowisz ze wyciekow brak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.