Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zbliża mi się termin wymiany DPF, mam obecnie 200kkm, zastanawiam sie czy regenerować filtr czy kupic nowy. jakie są Wasze doświadczenia ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zbliża mi się termin wymiany DPF, mam obecnie 200kkm, zastanawiam sie czy regenerować filtr czy kupic nowy. jakie są Wasze doświadczenia ?

Moje doświadczenie jest takie że nawet przy 300 i 400 tys km filtr jest OK jesli jest sprawny silnik z osprzetem.

Regeneracja filtra to po prostu mycie - uwazam ze jego dokladne wymycie i kontrola czy nie jest uszkodzony jest wystarczajaca - filtr powinien miec parametry nowego.

Opublikowano
Zbliża mi się termin wymiany DPF, mam obecnie 200kkm, zastanawiam sie czy regenerować filtr czy kupic nowy. jakie są Wasze doświadczenia ?

 

Osobiście? Jestem zwolennikiem wywalenia DPF i EGR. Wyczyscilem kolektor i klapy na nowe wymienione , program pod 230KM, rozrząd wszystko przy 200k i auto robi robotę na drodze. Dzięki tej ekologii to tylko można odczuć ubytki w portfelu nic więcej. To samo się tyczy wspaniałych systemów startstop itp. przekonałem się na własnej skórze jak auto mające 3 lata miało do wymiany aku i rozrusznik bo już padał.


Uprzedzam odpowiedzi o dziwo po tych zabiegach auto nie kopci co się tuner bardzo zdziwił, dodatkowo przegląd zrobiony bez najmniejszego problemu.

Opublikowano
Ja zwolennikiem wywalenia DPF nie jestem, ale dziękuję za informacje. Pozostaje mi przepłukać go myjka pod ciśnieniem i po sprawie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
własnej skórze jak auto mające 3 lata miało do wymiany aku i rozrusznik bo już padał.


Uprzedzam odpowiedzi o dziwo po tych zabiegach auto nie kopci co się tuner bardzo zdziwił, dodatkowo przegląd zrobiony bez najmniejszego problemu.

 


3 letnie auto i aku i rozrusznik do wymiany? Moze i tak ale w Dubajskiej taksówce. F10 maja juz po 10 lat nawet (te ze start stop maja 8-9) i nadal potrafia miec fabryczny aku i rozrusznik.



A druga czesc wypowiedzi tj. o braku kopcenia co zadziwilo tunera to..


Tuner musiał być profeska :D

Opublikowano
własnej skórze jak auto mające 3 lata miało do wymiany aku i rozrusznik bo już padał.


Uprzedzam odpowiedzi o dziwo po tych zabiegach auto nie kopci co się tuner bardzo zdziwił, dodatkowo przegląd zrobiony bez najmniejszego problemu.

 


3 letnie auto i aku i rozrusznik do wymiany? Moze i tak ale w Dubajskiej taksówce. F10 maja juz po 10 lat nawet (te ze start stop maja 8-9) i nadal potrafia miec fabryczny aku i rozrusznik.



A druga czesc wypowiedzi tj. o braku kopcenia co zadziwilo tunera to..


Tuner musiał być profeska :D

 

Po 2 latach miał 140k nalatane ściągnięte z Niemiec prezes firmy jeździł więc przeloty autostradowe :)


No tak E60 535 zrobił po mechanice na 600KM amator :)

Opublikowano (edytowane)
Zbliża mi się termin wymiany DPF, mam obecnie 200kkm, zastanawiam sie czy regenerować filtr czy kupic nowy. jakie są Wasze doświadczenia ?

 

pooglądaj filmiki o dpf na YT, ten filtr bardzo rzadko się wymienia, problem polega jedynie na tym że z biegiem czasu filtr zapcha się sadzą czy tam popiołem który pozstaje po procesie wypalania. Poprostu trzeba wymyć filtr w środku i masz znowu spokój na 100 tys km lub wiecej.

Edytowane przez arolst
gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

Sprawdź programem / kompem ile ten filtr ma popiołu w sobie. Sadzę można wypalić ale popiół się zbiera. Maksymalnie może go być zdaje się 90 czy 100 gram. Jak jest juz pod max to daj do czyszczenia. Jeśli filtr nie sprawiał problemów to niech wypiorą, założysz, w programie zasymulujesz montaż nowego filtra i śmigasz dalej. Jeśli w filtrze jest mało popiołu to po prostu w samym programie zasymulować montaż nowego filtra, przebieg się znowu ustawi na fabryczny i jeździsz dalej.

Pzdr.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Zbliża mi się termin wymiany DPF, mam obecnie 200kkm, zastanawiam sie czy regenerować filtr czy kupic nowy. jakie są Wasze doświadczenia ?

 

Osobiście? Jestem zwolennikiem wywalenia DPF i EGR. Wyczyscilem kolektor i klapy na nowe wymienione , program pod 230KM, rozrząd wszystko przy 200k i auto robi robotę na drodze. Dzięki tej ekologii to tylko można odczuć ubytki w portfelu nic więcej. To samo się tyczy wspaniałych systemów startstop itp. przekonałem się na własnej skórze jak auto mające 3 lata miało do wymiany aku i rozrusznik bo już padał.


Uprzedzam odpowiedzi o dziwo po tych zabiegach auto nie kopci co się tuner bardzo zdziwił, dodatkowo przegląd zrobiony bez najmniejszego problemu.

 

Możesz być z siebie dumny. Kilka procent więcej mocy kosztem kilkunastokrotnie większej emisji cząstek stałych i (o zgrozo) tlenków azotu, które w naszych płucach zmieniają się w kwas. To dopiero deal życia :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie, czy ktoś korzystał w N47 z preparatów do regeneracji DPF bez jego demontażu? Czyli wstrzyknięcie w miejsce sondy środka i następne pozostawienie samochodu na 15 minut - przynosi to efekty w naszym przypadku?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, czy ktoś korzystał w N47 z preparatów do regeneracji DPF bez jego demontażu? Czyli wstrzyknięcie w miejsce sondy środka i następne pozostawienie samochodu na 15 minut - przynosi to efekty w naszym przypadku?

 

DPF jest czymś 'zamkniętym' i nie bardzo rozumiem jak ciecz miała by się z niego 'wydostać' oprocz odparowania. Jak odparuje to brud zostanie.


Ale to moze tylko moja teoria.


To troche tak jak by filtr paliwa przepłukać benzyną i go ponownei założyc.

Opublikowano

Dlatego właśnie z ciekawości zgłębiam temat! :)


Też nie wierzę w magiczne odparowanie popiołu... To raczej musi zostać fizycznie usunięte niestety...

Opublikowano
Robiłem taki zabieg w zeszłym roku. Korzystałem z preparatu do czyszczenia DPF Wurth. Silnik był ciepły, więc wypiąłem wężyk od podciśnienia, podałem cały środek, potem krótki dojazd do ekspresówki i uruchomiłem procedurę wypalania. Pojawił się biały demek z rury. Po wypalaniu lekko wzrosła pojemność DPF na sadzę. Popiół ciągle wzrasta powoli, powoli. Popiołu raczej tym nie usuniesz. Obecnie cały czas jest ok. Dystanse między wypaleniami mam od 250 km w mieście do 900 km na tasie. Przebieg 257 tkm, wydech czyściutki jak z fabryki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.