Skocz do zawartości

[328i] świeci kontrolka EML DSC i DISa dostaje za niskie nap


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odkąd kupiłem ten samochód to po normalnym odpaleniu świeci się kontrolka DSC, ale to mi akurat nie przeszkadza, bo i tak zawsze wyłączam.

DSC można załączyć (wtedy gaśnie kontrolka) jeśli po przekręceniu kluczyka w pozycję II cofnie się go w pozycję I i znów II, jak na tym filmiku:



Co do DISy to podawane jest na nią napięcie ok. 6V zamiast 12V, co widac na tym filmiku:


Sama DISa jest sprawna, bo po podaniu napięcia 12V działa jak powinna:



Problem z DISą zauważyłem od razu po wymianie UPG, która miała miejsce ok. 11.2019, jakiś czas po tym dołączył problem z EML.


Czy w pierwszej kolejności spróbować wyczyścić przepustnicę wraz z potencjometrami, a jeśli to nie pomoże to spróbować ją zregenerować, czy to może wina sterownika - jakieś zimne luty czy coś, a może mechanik przy wymianie UPG przeciął gdzieś wiązkę?


Chciałbym najpierw samemu spróbowac chociaż zlokalizować problem i spróbować go naprawić, żeby nie wydać tysięcy na mechaników.


Samochód to 328i, sterownik MS42 czasami (nieraz kilka tygodni jest spokój, a nieraz co chwilę) zaświeca się kontrolka EML, po czym samochód nierówno pracuje, szarpie, nie ma siły jechać itd., po czym wywalają nastepujące błędy

Na dole posta przetłumaczone.


Silnik przed skasowaniem błędów:

           E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T
          -------------------------------------

Date:      03/03/20 18:21:12
ECU:       MS420DS0
JobStatus: OKAY
Variant:   MS420DS0
-------------------------------------------------------------

RESULT:    6 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------

170   Steuergeraet Selbsttest, interner Fehler

Error frequency : 34
Logistic counter: 40

  Motordrehzahl                                0.00  1/min
  Temperatur Ansaugluft                       46.50  Grad C
  Batteriespannung                            12.04  V
  digitaler F-Code 1                         114.00  [1]
  aufgetreten vor (rel. BZ)                   20.20  h

  Rechner  hat abgeschaltet
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler

Errorcode: AA B1 22 28 00 7E 76 72 CA 0C
-------------------------------------------------------------

173   Signal Drosselklappen-Geber Potentiometer 1 und 2 Kurzschluss

Error frequency : 6
Logistic counter: 40

  Drosselklappengeber MDK 1 Poti              18.75  Grad DK
  Drosselklappengeber MDK 2 Poti              20.63  Grad DK
  Versorgungsspannung Spannungsregler 1        0.00  V
  Versorgungsspannung Spannungsregler 2        5.05  V
  aufgetreten vor (rel. BZ)                   20.10  h

  Schleiferkurzschluss
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler

Errorcode: AD B1 06 28 14 16 00 63 CA 0D
-------------------------------------------------------------

228   Lambdareglerabweichung Bank 2 zu gross

Error frequency : 8
Logistic counter: 29

  Motordrehzahl                              704.00  1/min
  Last                                        76.26  mg/Hub
  Temperatur Kuehlwasser                      93.00  Grad C
  Lambdareglerabweichung Bank 2               25.78  %
  aufgetreten vor (rel. BZ)                   19.90  h

  Abweichung fett
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler

Errorcode: E4 B1 08 1D 16 0E BC C2 CA 0F
-------------------------------------------------------------

8     Signal Luftmassenmesser

Error frequency : 12
Logistic counter: 39

  Motordrehzahl                             1408.00  1/min
  Drosselklappenwinkel                         3.75  Grad DK
  Tastverhaeltnis Leerlaufsteller             10.55  %
  LMM Spannungswert                            0.06  V
  aufgetreten vor (rel. BZ)                   19.80  h

  Signalleitung Kurzschluss gegen Masse oder Leitungsunterbrechung
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler

Errorcode: 08 B2 0C 27 2C 08 1B 03 CA 10
-------------------------------------------------------------

211   Leerlaufssteller ,mechanischer Fehler

Error frequency : 4
Logistic counter: 31

  Motordrehzahl                               32.00  1/min
  Luftmasse                                  136.00  kg/h
  Istwert Drosselklappe                        8.90  Grad DK
  Tastverhaeltnis Leerlaufsteller             33.20  %
  aufgetreten vor (rel. BZ)                   17.60  h

  Leerlaufsteller klemmt geschlossen
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler

Errorcode: D3 B2 04 1F 01 22 13 55 CA 26
-------------------------------------------------------------

118   Plausibilitaet Signal Motordrosselklappen-Geber Potentiometer 1 und 2

Error frequency : 1
Logistic counter: 40

  Drosselklappenwinkel MDK 1                  22.96  Grad DK
  Drosselklappenwinkel MDK 2                  15.46  GRad DK
  Versorgungsspannung Spannungsregler 1        5.10  V
  Versorgungsspannung Spannungsregler 2        5.05  V
  aufgetreten vor (rel. BZ)                    0.00  h

  Signal nicht plausibel
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler

Errorcode: 76 B8 01 28 31 21 64 63 CA D6
=============================================================

Po skasowaniu błędów i krótkiej przejażdżce z kilkukrotnym gaszeniem silnika żaden błąd się nie pojawił.


Co do DSC to przed skasowaniem:

           E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T
          -------------------------------------

Date:      03/03/20 18:26:25
ECU:       DSC_E46
JobStatus: OKAY
Variant:   DSC_E46
-------------------------------------------------------------

RESULT:    3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------

182   Lenkwinkel Sensor CAN Bus Fehler

Error frequency : 0

  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  Regelung                                     0.00  -
  BLS                                          0.00  -
-------------------------------------------------------------

184   Lenkwinkel Sensor keine Winkelposition

Error frequency : 75

  Fahrzeuggeschwindigkeit                     30.00  km/h
  Regelung                                     0.00  -
  BLS                                          0.00  -
-------------------------------------------------------------

148   CAN DME/DDE, Motormoment nicht einstellbar

Error frequency : 4

  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  Regelung                                     0.00  -
  BLS                                          0.00  -
=============================================================

O błędach z DSC pisałem też w tym temacie: https://e46forum.pl/blad-czujnika-kata-skretu-kierownicy-i-dsc-27038

Po skasowaniu błędów i przejażdżce, po którymś odpaleniu pojawił się ten błąd:

           E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T
          -------------------------------------

Date:      03/03/20 18:39:59
ECU:       DSC_E46
JobStatus: OKAY
Variant:   DSC_E46
-------------------------------------------------------------

RESULT:    1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------

182   Lenkwinkel Sensor CAN Bus Fehler

Error frequency : 0

  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  Regelung                                     0.00  -
  BLS                                          0.00  -
=============================================================

 

Tłumaczenie kodów (z forum / z translatora Google):

Silnik przed skasowaniem:

- 170 Kontrola DME Unit-Self Test Failed / Autotest jednostki sterującej, błąd wewnętrzny

- 173 Czujnik potencjometru pedału 1/2 Short Circuit / Sygnał zwarcia potencjometru 1 i 2 przepustnicy

- 228 Odchylenia Banku Mieszanka 2 / Za duży bank odchylenia sterownika lambda 2

- 8 Przepływomierz powietrza (HFM) / Sygnał miernika masy powietrza

- 211 Prędkość obrotowa bez obciążenia siłownika-mechaniczne / Napęd jałowy, błąd mechaniczny

- 118 Wiarygodność-TPS 1/2 lub wiarygodności TPS1/Airflow (MS43) / Sygnał wiarygodności potencjometr 1 i 2 przepustnicy silnika


Po skasowaniu i przejażdżce nie było żadnego błędu silnika.


DSC przed skasowaniem:

- 182 Kąt skrętu Sensor-CAN / Błąd czujnika kąta skrętu Błąd magistrali CAN

- 184 Kąt skrętu Sensor-offset / Czujnik kąta skrętu nie ma położenia kątowego

- 148 błąd może - Prędkość obrotowa silnika (RPM) / CAN DME / DDE, nie można regulować momentu obrotowego silnika


DSC po skasowaniu i przejażdżce:

- 182 Kąt skrętu Sensor-CAN / Błąd czujnika kąta skrętu Błąd magistrali CAN


Podejrzewam że błędy silnika wynikają z załączenia się EML, bo dopóki się nie załączy to żaden błąd nie wyskakuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawy przypadek, coś boli sterownik silnika, sprawdź wtyczkę przepływomierza i konektory czy nie są luźne. Błąd krokowca, zajrzyj do niego. Potraktuj wtyczki sterownika silnika kontaktem w sprayu. Coś boli też czujnik kąta skrętu, dziwna masz akcję z gaszeniem kontrolki..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, no właśnie przy wtyczce od przepływomierza jest jeden kabelek złączony na skrętkę, ale w listopadzie go sprawdzałem i poprawiałem, czy to może być przyczyną błędu EML? Chociaż odpinałem przepływomierz i nie ma to wpływu na pojawianie się błędu EML. Da się jakoś rozłożyć tą wtyczkę (wygląda na nierozbieralną), żeby wyjąć konektory i zamocować kable "po bożemu"? Trzeba je jakoś wysunąć od przodu albo tyłu wtyczki?


Dzisaj rano w drodze do pracy też zaświecił się EML, ale po ponownym odpaleniu zgasł.


Na ten moment obstawiam potencjometry w przepustnicy, w weekend będę próbował przeczyścić krokowca, całą przepustnicę wraz z potencjometrami i zobaczymy czy to pomoże. Gorzej jeśli ścieżki na potencjometrze będą już wytarte, da się wtedy wymienić same potencjometry? Czytałem gdzieś na forum, że to regenerują więc powinno się dać.

Zastanawiam się też czy te objawy mają wspólne źródło, albo są ze sobą jakoś powiązane - co sugerowałoby uszkodzenie ECU, czy może to osobne problemy.


980c08313b658567med.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo możliwe, że to właśnie od dme, ten błąd 170 to sugeruje. Przewód narazie zlutuj i zobacz czy konektory są ciasne, jak nie to dognij. Regenerują przepustnicę więc na pewno się da.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Chociaż w tym temacie: https://e46forum.pl/m52tub28-nierowna-praca-silnika-swieci-sie-eml-i-kontrola-trakcji-w-inpie-tylko-blad-23668 ktoś też miał ten błąd i przyczyną była przepustnica.

Także najpierw ją przeczyszczę i zobaczymy, także szukam jakiejś dokładnej instrukcji jak przeczyścić te potencjometry i w weekend będę działał, bo potencjometry są 2 - od strony linki i od strony elektroniki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Różnie bywa, znam przypadki, że przepustnica została wymieniona na używaną/regenerowaną/nową vdo (m54) i temat wracał, dopiero ogarnięcie sterownika załatwiło sprawę. Ale oczywiście zacznij od przepustnicy, co do dokładnej budowy to nie pomogę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Krokowiec, przepustnica wraz z potencjometrem przeczyszczona, dzisiaj zamontowałem trochę pojeździłem i jak narazie EML się nie pojawia, w INPIe też nie pojawia się żaden błąd silnika.


W stosunku do DISy i błędu DSC nic się nie zmieniło. DISa dalej cyka, czyli dostaje za niskie napięcie.

Standardowo pojawia się błąd DSC:

           E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T
          -------------------------------------

Date:      03/08/20 10:47:45
ECU:       DSC_E46
JobStatus: OKAY
Variant:   DSC_E46
-------------------------------------------------------------

RESULT:    1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------

182   Lenkwinkel Sensor CAN Bus Fehler

Error frequency : 0

  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  Regelung                                     0.00  -
  BLS                                          0.00  -
=============================================================

 

Rozebrałem też sterownik, żeby sprawdzić czy coś nie jest przepalone itp. i nic nie zauważyłem. Da się go podmienić plug&play z takim samym, żeby sprawdzić czy to jego wina?

7ed9dcede904aeb3med.jpg


2da9f4955f2184b2med.jpg


66803d9ee0cc1f8cmed.jpg

Opublikowano
Problem rozwiązany, okazało się że mechanik po wymianie UPG źle podłączył wtyczki - pomylił DISę z zaworem odpowietrzającym zbiornika paliwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.