Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.


To mój pierwszy post na tym forum, i jak po samym tytule widać zwracam się w nim z problemem - jak trwoga to do ...


Zaraz po zakupie samochodu, przez to, że na INPIe odczytywałem dość często błędy DPFa poddałem go regeneracji (pranie). Przed jego regeneracją, w punkcie do którego został on oddany pomiar ciśnienia wskazał 102mbar'y, po regeneracji już tylko 12. Nie jest to 0mbar, ale zawsze to lepsze niż 102.

Dopiero po tym zabiegu zaopatrzyłem się w BTool'a i byłem w stanie w czasie rzeczywistym obserwować co się dzieje z samochodem.


Co się okazuje:

- zaraz po wypaleniu do zera i zakończeniu procedury poziom sadzy "wskakuje" na ~4.5-5g. Po tym już tylko wzrasta - 1g na jakieś 20 km dystansu po mieście, raczej jeżdząc spokojnie. Na trasie wzrasta oczywiście trochę wolniej. Co dodatkowo zauważyłem to to, że przez sam fakt depnięcia gazu do podłogi poziom potrafi od razu wzrosnąć o 0.1g - wydaje mi się to trochę dziwne,

- jeśli nie pozwolę zakończyć się regeneracji i przykładowo przy poziomie sadzy 0.5 wyłączę silnik taki poziom pozostaje po ponownym odpaleniu samochodu,

- zazwyczaj po około 80-100km od pomyślnie zakończonej regeneracji w cyklu mieszanym miasto-trasa (70%-30%), przy poziomie sadzy około 7-10g DPF chce się wypalać ponownie

- pomiar ciśnienia wstecznego na postoju na wszystkich obrotach wydaje się być w porządku przez cały czas, nawet wtedy kiedy reg. jest już zaplanowana. (1000obr. - 8hPa, 2000obr. ~16hPa, 3000obr. ~44hPa, 4000obr. ~116hPa). Pomiary wykonuję na postoju -rozumiem, że tak właśnie należy robić? Trochę inaczej sprawa się ma w czasie jazdy. Przykładowo - gaz w podłogę na 5tym biegu w okolicach 2tys. obr. to odczyt w granicach 125hPa. Czy jest to normalne?

- pomiary temperatury płynu chłodniczego wydają się też być w porządku. W czasie regeneracji dochodzą do 92 stopni. Spaliny dochodzą do 600.

- wtryski na zimnym to korekcje kolejno: +0.50, -1.33, 0.90, -0.05. Na ciepłym (88 stopni): -0.14, -0.66, +0.14, +0.68

- EGR'a programowo nie ruszałem - wysterowanie jest na fabrycznym "0".


Nie mam pojęcia co z nim zrobić. Poziom sadzy jest symboliczny, bo z tego co rozumiem regeneracja uaktywnia się raczej w okolicach 40g, a samo ciśnienie wsteczne mieści się w normie. Mimo to coś "wie lepiej"...

Czy to możliwe, że pomimo pozornie prawidłowych pomiarów czujnik ciśnienia spalin albo temperatury jest uszkodzony i wymusza ciągłe wypalanie? Nie pamiętam w którym wątku, ale wydawało mi się, że ktoś właśnie wspominał o takiej możliwości jeśli chodzi o czujnik ciśnienia.


Sprawa jest bardzo męcząca - wysokie spalanie + podnoszenie się poziomu oleju. Najbardziej boli oczywiście sam fakt, że coś nie działa jak należy.

Jedyny błąd, który teraz odczytuję w BTool'u to błąd filtra paliwa (kod 4587) - Chyba ma on niewiele wspólnego z całą sytuacją? DPF po ponownym motażu został oczywiście zrestartowany, również poprzez BTool.


Samochód to e90 320d z M47.


Bardzo proszę o porady co zrobić z nim dalej i co może być przyczyną.

Wtryski - Dać na pomiary, użyć Diesel Spulung?

Czujniki - profilaktycznie wymienić?

Płakać? Modlić się?


Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano
Czy wymiana DPF była zarejestrowana?

Wydaje mi się, że mechanik to zrobił. Po wymianie BTool pokazywał mi dystans do regeneracji w okolicach 200tys. km. (chyba190k).


Myślisz, że warto spróbować zarejestrować wymianę jeszcze raz po pełnej regeneracji? Nic mi to nie namiesza, szczególnie patrząc na to, że zaraz po regeneracji poziom sadzy wpada mi na okolice 4.5-5g?

Opublikowano

Co się okazuje:

- zaraz po wypaleniu do zera i zakończeniu procedury poziom sadzy "wskakuje" na ~4.5-5g. Po tym już tylko wzrasta - 1g na jakieś 20 km dystansu po mieście, raczej jeżdząc spokojnie. Na trasie wzrasta oczywiście trochę wolniej. Co dodatkowo zauważyłem to to, że przez sam fakt depnięcia gazu do podłogi poziom potrafi od razu wzrosnąć o 0.1g - wydaje mi się to trochę dziwne,

Jeśli po zakończonej regeneracji, zaraz wskakuje 4-5g to rozpocznij jeszcze raz regeneracje, wymuś btoolem, i teraz powinno zjechać do 0 i już nie wskakiwać. Przerabiałem to u siebie, działa.

- jeśli nie pozwolę zakończyć się regeneracji i przykładowo przy poziomie sadzy 0.5 wyłączę silnik taki poziom pozostaje po ponownym odpaleniu samochodu,

zawsze tak będzie

- zazwyczaj po około 80-100km od pomyślnie zakończonej regeneracji w cyklu mieszanym miasto-trasa (70%-30%), przy poziomie sadzy około 7-10g DPF chce się wypalać ponownie

bo wcześniej jak robiłeś regeneracje, nie zrobiona była do końca, czyli zrobiłeś niby zeszła na 0, lecz za chwile wskoczyło na 4+5g, ECU znów zaraz zrobi reg. aktywna, i jeśli nie zrobisz zaraz po tym 4-5g koniecznie wymuszonego wypalania, to ecu uzna ze DPF dalej jest nie wypalony i będzie próbował co chwile wypalać nawet jak są małe wartości, - już to rozkminiłem :)

Opublikowano
Co się okazuje:

- zaraz po wypaleniu do zera i zakończeniu procedury poziom sadzy "wskakuje" na ~4.5-5g. Po tym już tylko wzrasta - 1g na jakieś 20 km dystansu po mieście, raczej jeżdząc spokojnie. Na trasie wzrasta oczywiście trochę wolniej. Co dodatkowo zauważyłem to to, że przez sam fakt depnięcia gazu do podłogi poziom potrafi od razu wzrosnąć o 0.1g - wydaje mi się to trochę dziwne,

Jeśli po zakończonej regeneracji, zaraz wskakuje 4-5g to rozpocznij jeszcze raz regeneracje, wymuś btoolem, i teraz powinno zjechać do 0 i już nie wskakiwać. Przerabiałem to u siebie, działa.

 

Dzięki za odp. Tak też zazwyczaj w miarę możliwości robię- wymuszam kolejną. Problem w tym, że nawet po serii 4 takich wypaleń poziom znowu skacze do 4.5g. W czasie wypalania jeżdżę około 120km/h na 4. Biegu, tak żeby temperatura spalin była jak najwyższa.

 

bo wcześniej jak robiłeś regeneracje, nie zrobiona była do końca, czyli zrobiłeś niby zeszła na 0, lecz za chwile wskoczyło na 4+5g, ECU znów zaraz zrobi reg. aktywna, i jeśli nie zrobisz zaraz po tym 4-5g koniecznie wymuszonego wypalania, to ecu uzna ze DPF dalej jest nie wypalony i będzie próbował co chwile wypalać nawet jak są małe wartości, - już to rozkminiłem :)

 

Po zakończonym wypalaniu nie widzę żeby regeneracja była oznaczona jako zaplanowana. Rozumiem, ze to niekoniecznie jest widoczne pod tym parametrem?

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.