Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od samego początku, po rozgrzaniu silnika, wskaźnik temperatury oleju zatrzymywał pomiędzy 70 a 120stC, w zasadzie bliżej 120.

Niedawno, przy przebiegu ok. 100kkm, dwukrotnie zjechał na 70, po czym bardzo powoli podnosił się gdzieś w okolice 90stC. Co ciekawe, w obu przypadkach stało się to na autostradzie po przejechaniu odcinka (raz) 250km i (drugi raz) 50km.


I zacząłem się zastanawiać... Ile wskaźnik pokazuje u Was?


Pozdrowienia!

Opublikowano

U mnie mniej więcej jak na tej stronie.

http://www.spalacz.pl/media/wskaznik_temperatury_oleju_bmw_316i_2013.jpg


PS. Przy Mobil 1 5w50 temperatura nieco wyższa niż przy ASO-wym 5w40.

W zimie/chłodzie nieco niższa niż na powyższym obrazku.

Opublikowano

Dzięki. Czyli jest podobnie jak u mnie.


Tym bardziej ciekawe, skąd te nagłe 'zjazdy' temperatury.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Funkcje systemu

Termostat mapy otwiera się i zamyka, regulowany charakterystyczną mapą. Tę operację regulacyjną można podzielić na 3 zakresy operacyjne:

Zimny ​​silnik, zamknięty termostat mapy:


Płyn chłodzący płynie tylko w silniku (zwarcie). Obwód płynu chłodzącego jest zamknięty. Termostat nie jest aktywowany.


Silnik gorący, termostat mapy otwarty:


Cała objętość płynu chłodzącego przepływa przez chłodnicę. Powoduje to maksymalne wykorzystanie dostępnej mocy chłodzenia. Charakterystyczny termostat mapy nie jest aktywowany.


Zakres regulacji termostatu mapy:


Część płynu chłodzącego przepływa przez chłodnicę. Termostat mapy otwiera się od 105 ° C i utrzymuje stałą temperaturę płynu chłodzącego. W tym zakresie roboczym można teraz używać termostatu mapowego, aby wpływać konkretnie na temperaturę płynu chłodzącego.


Tryb ekonomiczny: 108 ° C

Tryb normalny: 104 ° C

Tryb wysoki: 95 ° C

Tryb wysoki i sterowanie za pomocą termostatu mapy: 90 ° C.

Umożliwia to ustawienie wyższej temperatury płynu chłodzącego w zakresie obciążenia częściowego silnika. Przy wyższych temperaturach pracy w zakresie częściowego obciążenia zmniejsza się tarcie. To z kolei prowadzi do zmniejszenia zużycia i emisji zanieczyszczeń. Podczas pracy z pełnym obciążeniem pewne wady wiążą się z wyższymi temperaturami roboczymi (zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu z powodu spalania stukowego). Niższa temperatura płynu chłodzącego jest zatem ustawiana specjalnie podczas pracy z pełnym obciążeniem za pomocą charakterystycznego termostatu mapy.





Uwagi dla działu serwisowego

Strzec

Jeśli temperatura płynu chłodzącego lub oleju silnikowego stanie się nadmierna podczas pracy silnika, na niektóre funkcje pojazdu wpłynie się w taki sposób, że chłodzenie silnika będzie miało więcej dostępnej energii.


Pomiary są podzielone na 2 tryby pracy:


Strzec


Temperatura płynu chłodzącego między 117 ° C a 124 ° C

Temperatura oleju silnikowego między 150 ° C a 157 ° C.

Zmierzyć: zmniejszenie mocy klimatyzacji (do 100%) i silnika.


Nagły wypadek


Temperatura płynu chłodzącego od 125 ° C do 129 ° C

Temperatura oleju silnikowego między 158 ° C a 163 ° C.

Zmierzyć: redukcja mocy silnika (do ok. 90%).



https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320i-lim/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics/engine-cooling/1VnXvdlum3

Opublikowano

Witam

Posiadam f30 2.0 benzyna

Dziś po przejechaniu kilku kilometrów wyskoczyć komunikat zagramy silnik zwolnij aby schłodzić po około 1km komunikat na czerwono silnik przegrany zjechać i wyłączyć . Dojechałem przewód po prawej stronie gorący A po lewej zimny do tego odkrecilem korek od zbiornika i poszedł płyn do góry i po chwili babelki .Stawiam na termostat ale jak zapalam na zimym silniku yo zalacz sie odrazu wiatrak i nie wylacza go.

Czy za to może być odpowiedzialny czujnik od temperatury wody ? I gdzie się znajduje ?

Z Góry dziekuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Posiadam f30 2.0 benzyna

Dziś po przejechaniu kilku kilometrów wyskoczyć komunikat zagramy silnik zwolnij aby schłodzić po około 1km komunikat na czerwono silnik przegrany zjechać i wyłączyć . Dojechałem przewód po prawej stronie gorący A po lewej zimny do tego odkrecilem korek od zbiornika i poszedł płyn do góry i po chwili babelki .Stawiam na termostat ale jak zapalam na zimym silniku yo zalacz sie odrazu wiatrak i nie wylacza go.

Czy za to może być odpowiedzialny czujnik od temperatury wody ? I gdzie się znajduje ?

Z Góry dziekuje

 

silnik B46....B48

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320i-lim/1VnYOCtnSI


silnik N20.....N26

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320i-lim/H1cnqrHv


Opis działania czujnika płynu chłodzącego......dotyczy silnika B36 , B37 , B38 , B46 , B47 , B48 , B57 , B58 , S58

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320i-lim/1VnYEknUBl


Opis działania czujnika temperatury płynu chłodzącego

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320i-lim/XVurVOF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.