Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich, chciałbym poprosić o pomoc, jakąś podpowiedź...

kilka dni temu rano nie odpaliłem autka, każdego dnia odpalało, okazał się akumulator wyładowany do zera, ładowanie jest, akumulator sprawdziłem i jest dobry. Po doładowaniu go następnego dnia to samo. Dodatkowo po pierwszym rozładowaniu szyba od kierowcy jest cały czas dosunięta (mam E81 Hatchback) czyli otworzyć się da, ale gdy już zamykam drzwi to jest problem, bo jest za wysoko i haczy :-/ szyba pasażera działa jak powinna, czyli opuszcza się troszkę po otwarciu drzwi i domyka do ich zamknięciu. Czy ta szyba, czy jakiś przekaźnik? lub coś innego może mieć wpływ na tak szybkie rozładowywanie akumulatora? i gdzie szukać przyczyny tej awarii? Bardzo proszę o wskazówki i pomoc. Pozdrawiam Paweł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile lat ma akumulator ? Bo może już czas na niego . Zmierzyć napięcie ładowania w czasie pracy silnika . Najlepiej przy włączonych światłach , grzaniu foteli i szyby . Z szybą to pewnie trzeba będzie na nowo nauczyć sterownik gdzie jest koniec na dole a gdzie na górze . Jest to na forum opisane .
Opublikowano

Witam, akumulator jest w miarę nowy, wszystkie takie pomiary zostały wykonane i przeszedł testy w 100%

Jest może jakiś przekaźnik, który mógł się spalić i nie dawać oznak by coś przy normalnej eksploatacji autka się nie pokapować, że padł? Były przez chwile delikatne "bziuczenie" w bezpiecznikach za schowkiem, ale ustało, a akumulator od tego czasu pada po kilku godzinach, mimo że jest naładowany na full..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szyby nie maja zadnego przekaznika, sa bezposrednio sterowane przez frm oraz jbe, aby bardziej zagmatwac to sygnal na te moduly daje cas, ktory dostaje sygnal z klamki, zamka aby wyslac sygnal do frm a ten do jbe, ktory daje napiecie na szybe. Po mojemu wychodzi na uszkodzenie zamka drzwi.
Opublikowano
kurcze trudno mi powiedzieć, ale szyby gdy je otwieram/zamykam od środka to zachowują się identycznie, idealnie wszystko pracuje, chodzi tylko o to domknięcie lewej przy zamknięciu drzwi i opuszczeniu przy otwarciu... mechanik mi zasugerował, że to może być urządzenie, które jest w drzwiach i odpowiada właśnie za to domykanie i gdy ono się spali to powstaje brak komunikacji przy zamknięciu auta i podobno cały czas przez to jest pobierany prąd 1A które powoduje rozładowanie akumulatora w kilka godzin... możliwe to jest? pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma zadnego urzadzenia. Wszystko realizuje frm. Zaleznie od auta, kodujesz ten modul aby domykal badz nie.
Opublikowano

no właśnie o ten moduł chodzi, nazwałem go urządzeniem, bo gdy pisałem wypadła mi poprawna nazwa. Dziś zadzwonił mechanik i powiedział, że właśnie moduł się spalił, czy zepsuł i robi cały czas zwarcie, przez co właśnie rozładowuje mi przez noc akumulator do zera. Powiedział również, że nowy to koszt około 2.000zł a z używkami jest różnie i nie poleca :-/ może doradzicie, czy i jak to chwilowo obejść, bo z kasą taką krucho...

z tym kodowaniem szyby nie wiedziałem, że tak się robi - dzięki :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najtaniej i najprosciej kupic uzywany taki jaki masz i zakodować pod auto. Mechanik gada głupty. Jak bedziesz miał farta i kupisz z identycznego auta to wszystko bez kodowania będzie śmigać. Tylko VIN będzie inny, ale w przypadku tego modułu nie ma to znaczenia. Oczywiście trzeba być dużym szczęściarzem, więc pewnie kodowanie cię nie ominie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no właśnie o ten moduł chodzi, nazwałem go urządzeniem, bo gdy pisałem wypadła mi poprawna nazwa. Dziś zadzwonił mechanik i powiedział, że właśnie moduł się spalił, czy zepsuł i robi cały czas zwarcie, przez co właśnie rozładowuje mi przez noc akumulator do zera. Powiedział również, że nowy to koszt około 2.000zł a z używkami jest różnie i nie poleca :-/ może doradzicie, czy i jak to chwilowo obejść, bo z kasą taką krucho...

z tym kodowaniem szyby nie wiedziałem, że tak się robi - dzięki :-)

Kodowanie szyby nic nie da. Ono jest odpowiedzialne za system antytrap. Cos mi tu nie pasuje ta wersja twojego mechanika. Spalony frm a wszystko inne dziala? Ciekawe. No dobra, jesli nie masz xnenonu to uzywka jakieks 300zl do tego kodowanie, wiekszosc na rynku to angliki, max 200zl. Nowy frm pod auto 2000zl, to akurat troche malo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Używek nie polecam, w 90% będzie brak komunikacji. W zeszłym roku miałem e84 z uwalonym frm3 i nowy w aso we Wrocławiu kosztował 1700,- (najwyższa opcja), wcześniej była próba z trzema używkami od 400,- do 700,- i z każdym brak komunikacji. Na początek podaj błędy z modułu frm. Ogólnie polecam kolegę alb3rt, on je naprawia w przypadku braku komunikacji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega musi miec komunikacje bo wszystko dziala. Uwalony frm zapala od razu swiatla i nie dziaja szyby.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem, wiem, dlatego pytam o błędy, jakbym podejrzewał brak komunikacji to nie pytałbym o błędy :wink: opisałem to, bo to dość częsty problem w tej rodzinie modelowej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Maniek bo to był FRM3, one są uwalone zawsze :D kolega ma w aucie FRM2, więc nie powinno być takich problemów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W parę godzin no paręnaście wydojony akumulator 74Ah czy większy to coś zdrowo pobiera prąd . Trzeba by zrobić pomiar poboru prądu jak samochód jest zamknięty . Czyli otworzyć bagażnik , zatrzasnać rygiel i resztę auta zamknąć z pilota i czekać tak z pół godziny i wtedy pomiar zrobić . Może coś go wybudza i na nowo cykl 15 minut się liczy .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Maniek bo to był FRM3, one są uwalone zawsze :D kolega ma w aucie FRM2, więc nie powinno być takich problemów.

Skąd info, że frm2? Nie doczytałem chyba w temacie :roll: frm3 pojawił się 03/2007.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Maniek bo to był FRM3, one są uwalone zawsze :D kolega ma w aucie FRM2, więc nie powinno być takich problemów.

Skąd info, że frm2? Nie doczytałem chyba w temacie :roll: frm3 pojawił się 03/2007.

A skąd ty masz takie info że w 03/2007? To kuedy wychodziło FRM2? Z wiadomości które ja posiadam to FRM3 wyszło w 09/2009. A od 03/2007 było FRM2. To by mi się zgadzało, bo mam auto z 04/2009 i ma FRM2. Stron z takimi informacjami jest pełno, ale opieram się na tym co mam w aucie.

http://bmwspecialistreading.co.uk/bmw-frm3-footwell-module-repair/

Opublikowano

sytuacja trochę się rozjaśniła...

okazało się, że przednią szybą (miałem ją wymienianą dwa miesiące temu) dostała się woda idealnie nad schowkiem, czyli nad bezpiecznikami i przez to dochodziło do zwarcia. Moduł w drzwiach padł podobno z tego powodu. Zwarcie było na przekaźniku podgrzewania tylnej szyby, więc dobrych kilka amperów szło cały czas i rano aku był wyczerpany. Ten przekaźnik został wymieniony i podobno już nie ma "lewego" poboru prądu, potwierdzę to jutro rano, bo autko właśnie przyprowadziłem. Zostaję mi wymienić ponownie przednią szybę i najważniejsze to ten moduł kupić :-/ radzicie nie kupować używek? a może tego spalonego można naprawić/reanimować? doradźcie jakie mam opcje, bo nowy to dla mnie masakra cenowa...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to pobór prądu pasował do tego co podejrzewałem . Tylko FRM masz po lewej stronie a schowek masz po prawej . Po prawej jest JBE . Pozostaje kupić używkę i przekodować .
Opublikowano

Witam :-)

dziś otwieram autko a tu szyba od kierowcy się opuszcza i po zamknięciu domyka, cuda, hehehe

najwidoczniej coś się wysuszyło może, albo nie wiem, w każdym bądź razie wszystko samo wróciło do normy :-))))) oby tak już zostało...

chciałbym Wszystkim podziękować za rady i pozdrawiam serdecznie Paweł :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Maniek bo to był FRM3, one są uwalone zawsze :D kolega ma w aucie FRM2, więc nie powinno być takich problemów.

Skąd info, że frm2? Nie doczytałem chyba w temacie :roll: frm3 pojawił się 03/2007.

A skąd ty masz takie info że w 03/2007? To kuedy wychodziło FRM2? Z wiadomości które ja posiadam to FRM3 wyszło w 09/2009. A od 03/2007 było FRM2. To by mi się zgadzało, bo mam auto z 04/2009 i ma FRM2. Stron z takimi informacjami jest pełno, ale opieram się na tym co mam w aucie.

http://bmwspecialistreading.co.uk/bmw-frm3-footwell-module-repair/

Stąd:

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UB51-EUR-06-2007-E81-BMW-120d&diagId=61_2574

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Maniek ale tu akurat głupoty realoem pisze. Według mnie jest tak ta data umieszczona ponieważ FRM2 został zastąpiony przez FRM3 i są one ze sobą kompatybilne w 100 procentach. A przed 03/2007 był FRM1 i on już nie jest zamienny. Nie znajdziesz auta z FRM3 przed 2010. Jak na realoem wchodzę i chce kupić FRM2 to nawet numeru do niego nie ma. Od razu proponuje FRM3.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.