Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zakładam wątek z uwagi na fakt, że wykorzystałem swoją i forumową wiedzę dotyczącą problemu.

F10 550i 2010r nie reaguje na start. Tydzień wcześniej wyświetlał komunikat o słabym akumulatorze, zbagatelizowałem to aż przestał reagować na start.

Wymieniłem akumulator i nadal bez reakcji rozrusznika, to znaczy jest tylko jakiś klik. Komp pokazywał następujące błędy.

1F0502 Końcówka 15N z CAS, sygnał: nie połączony

213901 sterowanie zasilaniem: zmniejszenie liczby lub odłączenie poszczególnych odbiorników.

930730 Wyjście rozrusznika: przeciążenie mocy

930769 Izolacja zacisku 15: osiągnięto górny limit mocy przy uruchomieniu

93076A Izolacja zacisku 15: osiągnięto górny limit mocy przy uruchomieniu, włączona blokad sprzęgła

93076B Izolacja zacisku 30B: osiągnięto górny limit mocy przy uruchomieniu

93076C Izolacja zacisku 30B: osiągnięto górny limit pojemności przy uruchamianiu jednak aktywna jest blokada sprzęgła lub obowiązkowe działanie użytkowników.

Po skasowaniu w/w nadal nie było odzewu rozrusznika, tylko klik.

Komp wykazał tylko

930730 Wyjście rozrusznika: przeciążenie mocy

Po skasowaniu znowu, tylko klik i teraz kom już nie wykazuje żadnych błędów a rozrusznik nadal nie reaguje.

Przeczyszczone wszystkie dostępne z zewnątrz styki, klemy + - w komorze silnika +

Samochód stoi pod chmurką na parkingu i nie wiele mogę zrobić przy nim od spodu, chyba że uruchomię lawetę.

Jednak chciałbym tego uniknąć. Proszę o pomoc, co jeszcze mogę zrobić bez wiedzy i doświadczeń mechanicznych/elektrycznych.

Opublikowano
Nie przechodzi mi rejestracji aku na wurth, jutro spróbuje z innym programie. Muślisz, że to jest konieczne?
Opublikowano

Miałem identycznie - wymieniłem aku na nówkę AGM Bannera Power Bulla PRO, zarejestrowałem i to samo. Finalnie okazało się, że szczotki w rozruszniku się skończyły - nie mam funkcji Strat-Stop ale nalotu miałem już coś 280 tys km.. Wymiana bebechów na zregenerowane i tak kręciło, że aż miło. Jak przy awarii odpaliłem kompa i ISTĘ to też ileś modułów z błędami, i że niby szyna, po której krążą dane też nie chulała - po wymianie rozrusznika wszystko elegancko wróciło do normy.

U Ciebie zdaje sie więcej pałowania się z wyjęciem rozrusznika bo w dieslu od spodu, odkręcasz jedną osłonę, 3 śruby i rozrusznik na wierzchu (robiłem to pod blokiem, z autem podniesionym na lewarku i podpartym kobyłką). Po jednej szczotce został tylko kabelek, druga była już praktycznie wyjechana do zera, trzecia jeszcze z 1/3 zostało ale fioletowa i właściwie tylko czwarta szczotka była przyzwoita (w systemach Start-Stop tych szczotek jest chyba 6 albo 8 szt.)

W benzynach zdaje sie wsadzony od góry, po stronie kierowcy, przy grodzi więc chyba trochę bebechów trzeba odkręcić.

Co do rejestracji aku to jeśli kupiłeś zbliżone parametry to wystarczy wybrać taki, który jest w ISTA najbardziej zbliżony. Jeśli kupiłbyś aku jakoś znacząco różniące się parametrami no to trzeba kodować takie parametry bo w ISTA są - z tego co pamiętam - bardzo skąpe warianty do wyboru, żeby to zrobić bez kodowania.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.