Skocz do zawartości

Wysoko stoi tył


Rafik47

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, piszę ten post ponieważ od paru dni przeszukuję fora i nie znalazłem podobnego problemu. Posiadam BMW f11 2.0 D rok 2011 od 2 miesięcy, na gwarancji komisowej wymienili rozrząd, od miesiąca pojawia się i znika problem zawieszenia NIVO, wszyscy mają problem z opadającym zawieszeniem a u mnie odwrotnie.Według dokumentów jakie posiadam we wrześniu ub.roku wymieniona została tylna poduszka prawa, 3 dni temu na gwarancji wymienili lewą tylną a problem wciąż ten sama mianowicie auto stoi strasznie wysoko zwłaszcza tył ,wygląda teraz jak X5, wczoraj mechanik walczył z komputerem parę godzin, opuścił ręcznie i myślałem,że wszystko OK,po wyłączeniu auta i ponownym odpaleniu, podniosło się zawieszenie na MAX i tak zostało,boję się jeździć bo twardy strasznie a przez garby muszę przejeżdżać na luzie. Czy ktoś wie gdzie jest problem ?
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawić wysokość przez iste albo launch w wersji 50.30 lub wyższej. Jak nie to to przyjrzyj się czujnikom wysokości przy tylnych kołach. Czujnik jeśli jest choć 1mm źle zamontowany to tak będzie robił. Albo któryś uszkodzili przy wymianie. 100% jedno z powyższych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wymianie poduszki był problem z poziomowaniem auta i okazało się, że z niewiadomego powodu był włączony tryb transportowy.

Podobno wtedy auto nie czyta z czujników tylko dobija ciśnienie do jakiejś tam zadanej wcześniej wartości.

Warto to sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

podłączam się do tematu.Mam problem z poziomowaniem tylnego zawieszenia w bmw f11

zaczęło się od tego że auto czasami opadało z prawej strony ale po odpaleniu zaraz się podnosiło,czasami opadało po krótkim postoju a czasami przez dłuższy czas nie opadało,więc wymieniłem poduszkę i auto stoi dobrze choć kilka razy zdarzyło się że stało bardzo wysoko ale stało się tak tylko dwa razy teraz jest ok.Ale problem jest z tym że co jakiś czas raz częściej raz żadziej wyświetla się komunikat "podwozie jedź wolno" zauważyłem że w zimie komunikat wyświetlał się co kilka dni a nawet tygodni a teraz codziennie i jeszcze dzisiaj rano tył opadł całkowicie lecz po wymianie bezpiecznika podniósł się. może ktoś wie co może być nie tak. dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć,

Ja mam ten sam problem który opisywał Rafik47. Wymieniony czujnik poziomowania, zawory, miechy, moduł. Ustawiona wysokość tak jak to opisywał wcześniej guman1984. Po przejechaniu kilku kilometrów problem wraca, pompuje na maxa i tak zostaje.

Pytanie do Rafik47 czy problem udało się rozwiązać? jaka była przyczyna?. Może któryś z kolegów z forum pomoże?

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to było tak, że rano kompresor się włączał lecz nie podnosił ani nie opuszczał. Po 2-10 minutach jazdy opadała do zera aż na odboje. Po restarcie przekaźnika na zapłonie podnosiła się i tak trwało do kolejnej podróży. Grzebałem przy wszystkim Po kolei lecz podejrzewałem od początku pojedynczy zawór upustowy. Warto dobrze poszukać WABCO bo te na allegro i łatwo dostępne to ściema. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, chciałbym się podłączyć do pytania użytkownika, który opisał problem z zawieszeniem NIVO w BMW F11 2.0 D z 2011 roku. Mam dokładnie ten sam problem. Po wymianie tylnych poduszek powietrznych i zaworu zawieszenie podnosi się na maksimum, przez co auto stoi bardzo wysoko, zwłaszcza tył. Po próbie ręcznego opuszczenia zawieszenia przez mechanika, problem na chwilę zniknął, ale po ponownym uruchomieniu auta zawieszenie znowu podniosło się na maksymalną wysokość i już tak zostało. Samochód jest teraz bardzo twardy i nie trzyma się jezdni.

Czy komuś udało się rozwiązać ten problem? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam,
Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Brałem to już pod uwagę, ale mechanik stwierdził, że raczej czujniki nie są uszkodzone. Jedyne, czego wcześniej nie wspomniałem, to fakt, że była robiona wymiana oleju na standardowym podnośniku, gdzie wszystkie cztery koła były w zwisie. Czy to mogło mieć wpływ na tę usterkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mechanik to stwierdził oczoleptycznie, czy podpiął pod komputer? 

Co do Twoich przypuszczeń czytałem że się tak zdarza, lecz poprawnie wykonana kalibracja powinna rozwiązać temat. Poprawnie to znaczy poprzez odpowiednie oprogramowanie np ISTA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Użytkownik525xd napisał(a):

A czy mechanik to stwierdził oczoleptycznie, czy podpiął pod komputer? 

Co do Twoich przypuszczeń czytałem że się tak zdarza, lecz poprawnie wykonana kalibracja powinna rozwiązać temat. Poprawnie to znaczy poprzez odpowiednie oprogramowanie np ISTA

No właśnie, mechanik również podpiął samochód pod komputer i nie wykazało żadnych błędów związanych z tymi czujnikami. Był to jednak podrzędny serwis, który zalecił mi wizytę w serwisie BMW. Obawiam się jednak, że to mogą być spore koszty.

Jest jeszcze jedna kwestia, która mi przychodzi do głowy – mam również komunikat o "Awarii regulacji zasięgu świateł" i nie świecą mi ringi z prawej strony. Czy przypadkiem nie ma tam również czujnika, który odpowiada za wysokość oświetlenia w stosunku do obciążenia? Może to ma jakiś związek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chociaż napisz te numery które pokazuje

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że problemem był Zawór Upustowy Kompresora Sprężarki Zawieszenia Wabco. Mechanik, który 5 lat temu wymieniał mi kompresor, zdemontował dwie osłony, a zamontował tylko jedną. W efekcie przez ten czas kompresor zasysał wilgoć, co spowodowało, że był mokry, a zawór lekko zardzewiał, co często powodowało wybijanie bezpiecznika 40 amper.

W momencie, gdy załadowałem samochód, kompresor podał więcej powietrza, ale po rozładowaniu np. bagażnika nie wypuścił powietrza, przez co samochód pozostał w podniesionej pozycji. Sensory po prawej i lewej stronie są w porządku, zawór ciśnienia działa poprawnie, poduszki są w dobrym stanie. Na tę chwilę kompresor został osuszony, a zawór wyczyszczony, żebym mógł przynajmniej dzisiaj dojechać do Niemiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, że napisałeś co było problemem! wielki plus dla Ciebie!

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.09.2024 o 23:13, kkx5 napisał(a):

Super to by bylo jakby podziekowal za naprowadzenie na zawor. 

 

W dniu 20.09.2024 o 23:13, kkx5 napisał(a):

Super to by bylo jakby podziekowal za naprowadzenie na zawor. 

Do kkx5:

Masz rację, wielkie podziękowania za naprowadzenie na zawór! Bez Waszej pomocy pewnie nadal bym szukał przyczyny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.