Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wczoraj wracałem do domu i dosyć dynamicznie przyspieszyłem. Silnik nagle zgasł, stracilem hamulce, wspomaganie. Przy próbie odpalenia dzieje sie to co na filmie, czyli nic... Obstawiam zerwany rozrząd ale może macie jakieś pomysły zanim będę rozbierał :) co ciekawe na kompie nie ma błędów w silniku :) tzn były ale po skasowaniu nie pojawia się nic.


Link do zdjęć błędów jakie były: https://naforum.zapodaj.net/af88094959d0.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/c2eacc90f6d8.jpg.html

Link do filmu:

Opublikowano
Niestety,ale odgłos wsazuje na rozrząd nie kręć go już rozusznikiem,można tylko powiększyć szkody.
Opublikowano
Odgłos ma taki jakby kręcił tylko dołem
Opublikowano
Czyli co teraz? Szukać słupka? Bo podejrzewam ze jest niezła kaszanka w środku :) czy zdjąć glowice i zobaczyć?
Opublikowano

Nie musisz ściągać głowicy,wystarczy pokrywa zaworów.

A najszybciej to odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy przy kręceniu silnikiem kręci się wałek.

Możesz kręcić silnikiem ręcznie (wałem korbowym) wtedy poczujesz czy kręcisz tylko dołem

Opublikowano
Zrób tak jak radzi maniura najpierw sprawdź pod korkiem oleju czy wałki się obracają,kręć ręcznie,skrzynia na luz i bez zapłonu na stacyjce,
Opublikowano
Zrób tak jak radzi maniura najpierw sprawdź pod korkiem oleju czy wałki się obracają,kręć ręcznie,skrzynia na luz i bez zapłonu na stacyjce,

 

W m57 nie sprawdzi tego... bo nic nie widać po otwarciu korka wlewu oleju.. to w modelach 4 cylindrowych M47 widać zębatkę i łańcuch rozrządu..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak z ciekawości.

To m57n czy już n2?

Alu czy jeszcze żeliwo?


Ile ma nalatane?


Na słuch to rozrząd bo kręci bez kompresji.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Zrób tak jak radzi maniura najpierw sprawdź pod korkiem oleju czy wałki się obracają,kręć ręcznie,skrzynia na luz i bez zapłonu na stacyjce,

 

W m57 nie sprawdzi tego... bo nic nie widać po otwarciu korka wlewu oleju.. to w modelach 4 cylindrowych M47 widać zębatkę i łańcuch rozrządu..[/quote


Laik nie sprawdzi,ten co ma cokolwiek obeznania w temacie sobie poradzi,jeśli nie to pokrywa do góry

Opublikowano

Rob jak pisze Apacer. Przez korek wlewu nie zobaczysz nic, to nie M47.


Lub rwij pompe vacum ale i tak nie ma sensu przy latwiejszym odkreceniu czujnika walka rozrządu.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja bym tutaj nic nie sprawdzał, bo wszystko słychać...

Krecic mozesz silnikiem ile chcesz bo wiekszej szkody juź nie zrobisz.

Ściagaj glowice i naprawiaj

Opublikowano
Stało się najgorsze :/ prawdopodobnie ktoś zle dokręcił śrubę na wałku wydechowym, poluzowało się koło i narobiło sieczkę w silniku. Po zdjęciu głowicy w pierwszym cylindrze tłok posypany, zawory pogięte i ogólnie kaszanka... Decyzja padła na wymianę słupka ale teraz pytanie czy jak padł silnik przy okolo 150km/h to czy nic nie uszkodziło sie w skrzyni (automat). Żadnych błędów w skrzyni nie pokazywało ale różnie bywa. Jak myślicie?
Opublikowano
350 tys nalotu. Silnik chodzil elegancko do czasu :) Mam już silnik na oku z anglika tez 2003r. Powiedzcie mi proszę tylko czy przy przekładce silnika skrzynia biegów ma znaczenie? U siebie mam automat a silnik który chcę kupić współpracował z manualną skrzynią i jak wyciągnąć silnik? trzeba zdejmować przód czy wyjdzie jakoś inaczej? :) Jak to wygląda?
Opublikowano

a no widać sorry stałem w takiej dziurze że ledwo internet zbierał nie widziałem wcześniej filmu

czyli to wina jakiegos fachowca co walka rozrządu nie dokręcił? czy zmeczony łańcuch?

Jack_Strong-
Opublikowano

Silnik wychodzi do przodu. Wystarczy wyciągnąć wiatrak z chłodnicy i to juz wystarcza.


Automat/manual bez różnicy.


Co do wałka wydechowego... on nie ma żadnych kół ktore mogą sie poluzować. Pewnie chodzilo o napęd rozrządu ktory znajduje sie na wałku ssącym. Tak czy tak jeśli tłok dostał to wymiana silnika lub jeśli gładzie cylindrów całe to mozna sie pokusić o "tanią" reanimacje.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano (edytowane)

Ok, czyli rozumiem, że nie trzeba ściągać zderzaka, przedniego pasa i chłodnicy? Jeśli chodzi o wyjęcie to dam rade z podnośnikiem samochodowym czy pożyczać żurawia? Jak będe wyciągał to myślałem, żeby wyciągnąć razem ze skrzynią i na wierzchu już sobie przełożyć czy nie pójdzie ze skrzynią?


Znalazlem silnik z anglika ale po zdekodowaniu nr VIN wychodzi na to jest inny silnik. Niby oba M57TU, ale moc inna. Mój ma 160 kW (218KM), a tamten 150kW (204KM)


Pytanie czy to zagra..

Edytowane przez monek100
Opublikowano
No nie taka tania, minimum 8tys razem z nowymi lancuchami itp

 


E tam.... ja M57n2 i 2 stopione tłoki oraz wypalone gniazda głowicy (czyli glowica na złom) zreanimowalem za 2800 wraz z nowym rozrzadem ;) Niestety zajechałem go kolejny raz po 30k km ;p


 

czyli rozumiem, że nie trzeba ściągać zderzaka, przedniego pasa i chłodnicy

 

Nie trzeba.


 

Jeśli chodzi o wyjęcie to dam rade z podnośnikiem samochodowym czy pożyczać żurawia?

 


Żuraw, suwnica, wózek widłowy lub hak na wyciagarke w suficie warsztatu ;)


Czy wyciągać cały ze skrzynią to jak Ci pasuje. Osobiście wyciagalem u siebie bez.


W wersji 204ps mozesz mieć słabsze wtryskiwacze (choć nie koniecznie). Bloki powinny byc te same ale upewnij sie jeszcze.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

mnichu to te silniki to złom? co

ten rozrząd tak dojeżdża? interwał serwisowy słaby materiał łańcuchów gkowica alu? a może pompa cr

sam mam tu2 i latem albo zrobie łańcuchy albo sprzedam auto ma 240 tyś

Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.