Skocz do zawartości

BMW G30 Mild-hybrid bez funkcji Auto start/stop


pio001987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was, piszę w ws. bmw g30 520xd mild-hybrid rok 2020r., odbyłem jazdę testową takim samochodem i powiem tak - rozruch jest trochę bardziej płynny(tylko trochę) niż w wersji bez mild-hybrid lecz czuć jak się uruchamia, to jest diesel więc nie oczekujcie tutaj cudów.


Jedna bardzo ważna kwestia bmw 520d i bmw 520xd nie posiada funkcji Auto start/stop w żadnej wersji wyposażenia, podczas jazdy testowej która trwała 1,5h samochód po rozgrzaniu cały czas gdy tylko była okazja się wył. i wł np. podczas podjeżdżania do świateł oraz do skrzyżowań jak i w korku podczas podjeżdżania do samochodu. Przez całe 1,5h jazdy testowej samochód wył. i wł się ok 12 razy i najlepsze jest to, że nie mamy na to żadnego wpływu ponieważ nie da się wył auto start/stop bo jej nie ma ! Totalna masakra.


Po odbytej jeździe testowej zadzwoniłem do bmw polska z pytaniem czy w bmw g30 520xd da się wył auto start/stop - dostałem informację, ze jest to miękka hybryda i nie ma możliwości wył systemu start/stop, poniżej informacja z bmw polska:



Szanowny Panie Piotrze,


zgodnie z naszymi rozmowami z dnia 28.02.2020 r. poniżej przesyłam informacje na temat pojazdu BMW Serii 5.


Przepraszam Pana za wprowadzenie w błąd (wczesniej powiedzleli że jest taka możliwość), ponieważ w pojazdach z technologia Mild-Hybrid w podstawowej wersji nie ma możliwości dezaktywacji funkcji Stop and Go. ( Auto start/stop )


Pojazd BMW Serii 5 jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 120 NM. - o to zapytałem podczas rozmowy tel.


W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.


w między czasie zapytałem również czy wyposażenie ma na to wpływ odp jak wyżej napisali (wersji podstawowej), że ma i podobno funkcja jest dostępna z dodatkowym wyposażeniem, zapytałem jakim i odpowiedzieli mi przez tel, że trzeba dołożyć systemy asystujące plus lub aktywny tempomat z funkcją stop & GO, więc zadzwoniłem do innego dealera który posiada samochód wyposażony ma maxa z tymi systemami za ponad 340 tys zł z 2020 zł z tech mild hybrid i nie ma żadnego przycisku pod Start/stop engine jest tylko czarna atrapa jak we wcześniejszym przeze mnie testowanym samochodzie.(mam zdjęcia do wglądu)


Więc uważam, że jest to bardzo duży kłopot kupując samochód między za 260-340 tys - i samochód robi z nami co chce, działa w taki sposób jak z wł. system start/stop, moim zdaniem jest to niedopuszczalne aby tak to miało wyglądać.


Zastanówcie się przez podpisaniem zamówienia i sprawdźcie czy jest sens kupować bmw g30 520xd mild hybrid z 2020r.


Ja byłem zainteresowany złożeniem takiego zamówienia lecz po jeździe testowej zrezygnowałem do momentu wyjaśnienia sprawy systemu auto start/stop przez bmw.



Pozdrawiam, Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Szanowny Panie Piotrze,


zgodnie z naszymi rozmowami z dnia 28.02.2020 r. poniżej przesyłam informacje na temat pojazdu BMW Serii 5.


Przepraszam Pana za wprowadzenie w błąd (wczesniej powiedzleli że jest taka możliwość), ponieważ w pojazdach z technologia Mild-Hybrid w podstawowej wersji nie ma możliwości dezaktywacji funkcji Stop and Go. ( Auto start/stop )


Pojazd BMW Serii 5 jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 120 NM. - o to zapytałem podczas rozmowy tel.

 

 

nie rozumiem -czyli są inne wersje wyposażone w przycisk dezaktywacji ASS?

IMHO ze względu na specyfikę mild-hybrid pewnie w ogóle nie ma...


tak przy okazji 120Nm to moment obrotowy nie moc, chyba żetdo 120KM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie moment to nie moc :)


Tak odpisali z bmw polska


Tak inne wersje bez mild hyrbid mają ASS

no też tak myślę, że względu na mild tego w gole nie ma, tylko jazda takim autem bez ASS to jest tragedia cały czas będzie się gasił i uruchamiał przy podjeżdżaniu do świateł czy podczas jazdy w korku. Testowałem taki samochód i dokładnie tak to wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że ze start/stop będzie jak ze skrzyniami automatycznymi. Najpierw było że tylko leszcze jeżdzą automatami a teraz nie widzę żadnego płaczu, że w G30 nie ma manuala do wyboru.

W jakiejkolwiek hybrydzie nie ma żadnego sensu wyłączać start/stop bo to zaprzecza funkcji hybrydy. Napewno nie ma zwłoki w ruszaniu a dyskomfort w uruchamiania silnika, no cóż, zawsze można wybraż Lexusa gdzie takiego dyskomfortu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak w hybrydzie się zgadam, lecz nie w mild hybrid gdzie nie możemy jechać na prądzie. i jest bardzo odczuwalny proces uruchomienia w porównaniu do hybrydy.


Przejedz się takim autem i sam oceń bo jazda samochodem, który się wył przy każdej okazji jest bardzo niewygodne i drażniące tym bardziej, że jest to diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę taką wersja od miesiąca (zrobione 3 tyś km) i wg mnie start/stop działa naprawdę dobrze. W żadnym momencie mnie to nie drażni (jestem jednak przyzwyczajony do diesla) ani nie zdazylo się żeby silnik nie zdążył się odpalić gdy szybko potrzebowałem ruszyć. Na pewno działa to znacznie lepiej niż w zwyczajnych dieselach bez 48V. No i przez te 3 tyś km samochód przezeglowal ponad 100 km. Generalnie wg mnie to dobre rozwiązanie, a dodatkowo silnik elektryczny wspomaga spalinowy podczas jazdy gdy tylko może.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupiłbym auta, w którym nie można wyłączyć S&S. Po pierwsze nie lubię, zdecydowanie czuję dyskomfort. Po drugie znacząco zmniejsza trwałość i bezawaryjność. 2l silnik na obrotach jałowych zużywa 0,3-0,5 l ON na godzinę - każdy może sobie policzyć, jak iluzoryczne to oszczędności. Był chyba w AŚ test kilku aut który też to wykazał, zaoszczędzone jedno tankowanie na 30 tys. km. A te dodatkowe 11 KM to też na poprawę samopoczucia "ekologów".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupiłbym auta, w którym nie można wyłączyć S&S. Po pierwsze nie lubię, zdecydowanie czuję dyskomfort. Po drugie znacząco zmniejsza trwałość i bezawaryjność. 2l silnik na obrotach jałowych zużywa 0,3-0,5 l ON na godzinę - każdy może sobie policzyć, jak iluzoryczne to oszczędności. Był chyba w AŚ test kilku aut który też to wykazał, zaoszczędzone jedno tankowanie na 30 tys. km. A te dodatkowe 11 KM to też na poprawę samopoczucia "ekologów".

 

Wg mnie to jest powiązane z karami za emisje. BMW nie ma elektryków i będzie płaciło gigantyczne kary i stara się błyskawicznie poprawić współczynniki. Ja jestem szczęśliwcem, że mój sie wyprodukował końcem lutego. NIe chciałbym bym być królikiem doświadczalnym.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to jest powiązane z karami za emisje. BMW nie ma elektryków i będzie płaciło gigantyczne kary i stara się błyskawicznie poprawić współczynniki. Ja jestem szczęśliwcem, że mój sie wyprodukował końcem lutego. NIe chciałbym bym być królikiem doświadczalnym.

 

Dokładnie. Przecież BMW zafundowało Toyocie nie tylko silnik 3.0l w Suprze ale i dużo dużo innych podzespołów. Nawet przyciski są takie same. Nie zrobili tego przecież za kase tylko i wyłącznie. Wymiana technologii właśnie hybrydowej i to co naokoło jest dla nich strategiczna patrząc na rywali BMW i ich postępy.

Dochodzi do tego moda na bycie EKO i coraz większe grono klientów samochodów hybrydowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasmat powiedz mi jak wygląda spalanie w twojej 530i xdrive przy normalnej jeździe po mieście i w trasie ? Bo chyba na się przestawię na benzynę, jak widać co się dzieje z dieslami...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasmat powiedz mi jak wygląda spalanie w twojej 530i xdrive przy normalnej jeździe po mieście i w trasie ? Bo chyba na się przestawię na benzynę, jak widać co się dzieje z dieslami...

 

Nie chcę zaśmiecać wątku spalaniem. Jest oddzielny temat i tam możesz zobaczyć mniej więcej jakie są wartości kolegów. Rozstrzał jest duży. Od min 5.6l po 11l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważałem 520d z mild hybrid ale burdel informacyjny w bmw i brak możliwości jazdy testowej w Lutym mnie skutecznie zniechęcił i staneło na innej wersji. Dynamicznieta wersja specjalnie nic nie wprowadza bo 11KM jest okupione zwiększoną masą, natomiast start/stop to chyba charakterystyka wszystkich hybryd więc trzeba brać z dobrodziejstwem inwentarza albo wogóle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Czy jeździł już ktoś g30 lci ? Tez jest obowiązkowy start-stopa pod groźbą kary śmierci ?

Hej, tak, tylko w trybie sport nie działa, ale w porównaniu do f25 2.0d działa zdecydowanie lepiej, nie szarpie i faktycznie od razu rusza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopoki bedzie to KODOWANIE to bedzie OK z gwarancja.


Sam mam ten problem - auto hybrydowe.


Tylko w Xtraboost (vel. Sport+ w benzynie) nie gasnie - w zwyklym sporcie, lub w Sport Individual auto gasnie .... i trzeba przed zatrzymaniem auta wrzucac na DS zeby nie zgaslo.


Znow jazda w Xtraboost (Sport+) jest na codzien hmm meczaca (przeciaga biegi itd).


Najchetniej wykodowalbym calkowicie gaszenie auta.. ALE ZNOW to bedzie przeczyc trybowi stricte hybrydowemu.. Zazwyczaj jezdze tylko na elektrycznym - lub tylko na benzynie(sport individual), mimo czasu nie moge przekonac sie do dzialania trybu Hybrid(nadal szkoda mi silnika:P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopoki bedzie to KODOWANIE to bedzie OK z gwarancja.


Sam mam ten problem - auto hybrydowe.


Tylko w Xtraboost (vel. Sport+ w benzynie) nie gasnie - w zwyklym sporcie, lub w Sport Individual auto gasnie .... i trzeba przed zatrzymaniem auta wrzucac na DS zeby nie zgaslo.


Znow jazda w Xtraboost (Sport+) jest na codzien hmm meczaca (przeciaga biegi itd).


Najchetniej wykodowalbym calkowicie gaszenie auta.. ALE ZNOW to bedzie przeczyc trybowi stricte hybrydowemu.. Zazwyczaj jezdze tylko na elektrycznym - lub tylko na benzynie(sport individual), mimo czasu nie moge przekonac sie do dzialania trybu Hybrid(nadal szkoda mi silnika:P)

 

Rozumiem, że nie masz mild tylko masz auto "e", tak ?

Czyli nawet na komfort jak weźmiesz lewarek w lewo na sport to nie zgaśnie wtedy ?

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.