Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Słuchajcie otwieram temat dla posiadaczy e9x z silnikiem N52B30A. Proszę Was o wypisanie wszystkich możliwych przyczyn utraty mocy w naszych autkach BEZ CHECKA NA DESCE. Doświadczenia wraz z poradą jak poradzić sobie z diagnozą danej części samemu w celu elminacji zbędnych kosztów bardzo mile widziane :)

Odczyt parametrów w INPA/BTOOL itd. /korekty paliwowe/ sondy / czujniki.

Moja e91 330xi straciła "to coś", myślałem, ze to kwestia przyzwyczajenia, ale ostatnio dostalem porządne bęcki od skody fabii RS 180 hp. Fakt skoda seryjnie na kompressorze i turbie + DSG ( moja w manualu + xdrive)

Ale wydaje mi się ze az takiej tragedii nie powinno być:D

Czy przy lpg sondy bardzo dostają w dupsko?

W sobotę chciałbym troche pogrzebać.

-Czy obie disy da się sprawdzić pod komputerem lub manualnie?

-czy sondy da się sprawdzić samemu w warunkach domowych?

-jak dokonać sprawdzenia przepływki w celu weryfikacji jej sprawności?


Z góry Wam dziękuję i pozdrawiam.

PS rozumiem, ze temat moze się wydawać blachy jednak myślę, ze sporo osób na nim skorzysta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spoko, jest kilka rzeczy.

- DISY. Zwalona DISA czasem wyświetla błąd (ale bez kontrolki na zegarach) a czasem nie. A zabiera sporo mocy, szczególnie na wysokich nie ma tego kopnięcia. Sprawdzić można tylko pod kompem.

- Sondy jak mają ponad 150kkm to pewnie nie mają już pełnej sprawności, ja swoje wymieniłem i miałem wrażenie że auto odżyło. To się tyczy zarówno sond przed jak i za katalizatorami (też wpływają na pracę silnika). Nie da się sprawdzić sond w warunkach domowych. Można ewentualnie delikatnie przeczyścić brake cleanerem i zobaczyć czy będzie poprawa.

- Stary filtr powietrza lub przepływomierz. Ja akurat przepływomierza nie mam, tylko czujnik temperatury powietrza - też może wpływać na odczyty.

- Zapchane katy - rzadko się zdarza w N52 ale można kupić endoskop do komórki za 50 zł i sobie obadać jak wyglądają. Jeśli silnik nie bierze >1l na 3000km to nie powinno być z tym problemów.

- Świece lub cewki poprzez słabą iskrę mogą obniżać moc szczególnie na LPG, jeśli wypadanie zapłonów nie jest ewidentne (misfire counter nie przekroczy jakiegoś limitu) checka nie będzie.

- Jakość LPG na stacjach jest tak różna, że dzisiaj możesz mieć 250 km a jutro 220.. Ja mam swoje sprawdzone stacje na których tankuję. Do tego dochodzi fakt, że zimowy gaz jest mniej kaloryczny niż letni.

- Jeśli nie to co powyżej - zmierzyć kompresję w silniku, powinno być w miarę równo koło 13.

- Moc może również zabierać wadliwy VANOS ale wtedy zwykle odpalane są checki.


Jak Ci się chce to możesz jeszcze zainstalować Testo i zlogować sobie napięcie stuków i zobaczyć czy sterownik nie tnie z jakiegoś powodu zapłonu, powinno nie wychodzić ponad 2-2.5V.

Opublikowano

Siemka. Dzięki za odpowiedzi:)

Dzisiaj odpiąłem wtyczke od duzej disy - ani checka na desce ani różnicy w mocy, slabszy nie byl na pewno. To samo w przypadku odpiecia tego czujnika temperatury.

Czy brak zmian w przyspieszeniu po odpieciu duzej disy moze byc wystarczającym dowodwm na to, ze jwst uszkodzona?

Dodatkowo czy sondy da się sprawdzic w bimmer- tool ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

DISĘ można sprawdzić tylko wymontowując ją i testując działanie poprzez INPE lub ISTE w specjalnym trybie testowym.

Chyba że jest ułamana to od razu wiadomo. Wyjęcie jej zajmuje 15 minut więc najlepiej w pierwszej kolejności to zrobić.


Co do sond to nie wiem jak sprawdzać bo po prostu je wymieniłem na nowe, ale na bimmerprofs jest to dokładnie opisane.

Opublikowano

Tak ale dokładniej chodzi mi o to czy jak by disa byla sprawna to po jej wypieciu powinienem odczuc soadek mocy ?

A czy jak na przyklad wyjmę disę na wierzch ale dalej będzie podłączona- mogę wtedy uruchomić silnik i sorawdzic czy sie otwiera/zamyka w danym zakresie obr?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy jak na przyklad wyjmę disę na wierzch ale dalej będzie podłączona- mogę wtedy uruchomić silnik i sorawdzic czy sie otwiera/zamyka w danym zakresie obr?

Sprawdzić można tylko pod kompem.
DISĘ można sprawdzić tylko wymontowując ją i testując działanie poprzez INPE lub ISTE w specjalnym trybie testowym.
Opublikowano

Cześć,

Dzisiaj zrobiłem test duzej disy w inpa. Po wyciągnięciu tak to wyglądało:




Po ułożeniu disy w innej pozycji bylo tak :





Jednak zastanawiam sie, czy na tym drugim filmiku po prostu akumulator juz nie domagal? Wyskoczyła kontrolka baterii a no niestety nie jesy ona juz w najlepszej kondycji...

Opublikowano

No dokladnie, ale na 1 filmie widzisz po jakims czasie śmiga w pełnym zakresie. Myślisz ze to wina Disy czy moze to byc właśnie aku?

Aha i dodam ze disa mocno zaolejona, po jej wyjeciu olej wylał się z "dziury" na disę :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czy to wina akumulatora, ciężko mi stwierdzić przez Internet. Należałoby wykonać test na naładowanym..

Tak w dolocie często jest olej od odmy, dlatego m.in. padają te DISY. W środku są styki, które jak są zaolejone to mogą gorzej przewodzić prąd do silnika. I sam silnik może być zaolejony.

Jak nie chcesz na razie kupować nowej a masz jako takie zdolności manualne to możesz rozebrać starą DISĘ (rozkleić) wyczyścić z oleju w środku, przepłukać kontakt sprayem i złożyć, pewnie będzie lepiej chodzić.


Na ile Ci starcza 1l oleju?

Opublikowano
Litr oleju ostatnio mi wystarczył na 10k km, tzn wyszlo 0.8 dolewki przez 10 tys. Teraz jak zrobiłem plukanke to na 6 tys km dolalem 0.5 litra mniej więcej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.