Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


zadam to pytanie w nowym temacie, gdyż był podobny lecz bez odpowiedzi, raz mam idealne korekcje wtrysków, a następnego dnia już +2 na 3 cylindrze, pojadę kilka km, znów sprawdzę i się wyrównują....


Raz jest dobrze, raz źle, auto nie dymi, pracuję równo.... mam dość twarda pracę wtrysków, czy to może być już objaw?


brak mi pomysłów już, czy te wtryski sprawdzać na stole ?

Opublikowano

Mam podobnie. Co prawda nie jest to +3 ale sprawdzam jednego dnia jest 0.40, +0,30 a za 2 dni i jest 1,15,-1,18 itp.

Auto nie szarpie, nie drga,dpf wypala się co +/-500km i wszystko jest ok wiec przestrzelam się tym przejmować. Ale co odczyt to inne wartością są to prawda( mając to samo paliwo w baku i ta samą tmp. robocza silnika) .

Opublikowano
Mam podobnie. Co prawda nie jest to +3 ale sprawdzam jednego dnia jest 0.40, +0,30 a za 2 dni i jest 1,15,-1,18 itp.

Auto nie szarpie, nie drga,dpf wypala się co +/-500km i wszystko jest ok wiec przestrzelam się tym przejmować. Ale co odczyt to inne wartością są to prawda( mając to samo paliwo w baku i ta samą tmp. robocza silnika) .

 

Dzięki za odpowiedź, u mnie identycznie, rozgrzeje sobie auto, wsłuchuje się chodzi pięknie miękko, sprawdzam korekty np. -0,40 , -0,12, +0,60 , -0,08 .

A raz pojeżdżę, stoję na światłach kurde znów daje jak czołg, gdzieś tam jak dojadę sprawdzam znów korekty a one np: -0,70, -0,80, +2,20, -0,70 i wtedy od razu słychać TWARDĄ pracę silnika...


Jak masz ustawiony EGR? na 40mg? Może to od tego? Ludzie pisali, żeby przy ograniczonym EGR zauważają twardszą prace silnika.... ja już nie wiem, spróbuje wrócić do EGR 0mg i pojeżdżę kilka dni.


Paliwo zawsze Shell vpower, ale patrzyłem te wartości taki samo maja na orlenowskim czy shell to samo się dzieje.


Zauważasz też inna prace silnika przy zwiększonych korekcjach ?

Opublikowano
zalejcie cała butle Liqui Molly Diesel Spulung na pół baku nie wiecej, wyjeździjcie i wtedy zobaczcie. U mnie z korektami cuda zdziałał
Opublikowano
zalejcie cała butle Liqui Molly Diesel Spulung na pół baku nie wiecej, wyjeździjcie i wtedy zobaczcie. U mnie z korektami cuda zdziałał

 

Tak zrobie, a może ten TEC2000?? tak to reklamują nagle


PS: Kubaj, odp w temacie co z tą odmą! :cool2: :P

Opublikowano

"Maciek" pewnie się nie obrazi za wstawienie linka:

https://czescidobmw.pl/oczyszczacz-wtryskiwaczy-diesel-spulung-2666-lqm--2666,2lqm


Panowie tylko miejcie na uwadze, że te środek nowych wtrysków wam nie zrobi.

Prywatnie sam go stosuję i zawsze polecam np. przy okazji serwisu filtrowo-olejowego.

Opublikowano
"Maciek" pewnie się nie obrazi za wstawienie linka:

https://czescidobmw.pl/oczyszczacz-wtryskiwaczy-diesel-spulung-2666-lqm--2666,2lqm


Panowie tylko miejcie na uwadze, że te środek nowych wtrysków wam nie zrobi.

Prywatnie sam go stosuję i zawsze polecam np. przy okazji serwisu filtrowo-olejowego.

 

Właśnie wczoraj to wlałem na 1/2 baku, po 30 km zauważyłem ze nie poczułem wcale wyłączenia auta.... ;o nawet nie drgnął


Zobaczymy dziś rano czy zatelepie, doszedłem też do małego wniosku, że to stukanie jak by wtrysku to mogą być objawy koła pasowego... Niby w ładnym stanie a ściągali paski uderzali w nie a tam puk puk głuche jak uszkodzony wtrysk. Musze to dziś zweryfikować, bo jeśli nigdy nie było wymieniane a auto ma 300 tys to możliwe że juz jakiś luz ma? Do tego, od koła pasowego, pasek idzie na rólke napinacza, i jak by 2-3mm wystaje poza rolkę. Koło pasowe dostało luzu i się przesuwa w stronę chłodnicy?


Sorry że odbiegłem od tematu, ale próboje dość do tej twardej pracy silnika, może faktycznie to nie wtryski a te koło?


Sprawdzę korekcje po tym LM Disel Splung i dam relacje, kto miał podobnego objawy z kołem pasowym że mu stukało? chrobotało przy zdejmowaniu obrotów już przy jałowych?

Opublikowano

U mnie koło pąsowe samo odleciało przy przebiegu okolo 300tys (dosłownie się urwało przy odpalaniu) a że od nowości go nie zmieniałem to wymieniłem na Corteco (robią oryginalne). Teraz jest 351tys i jeździ :)


Uszkodzone dawało oznaki czasami stukania a czasami chrobotania cyklicznego

Opublikowano
U mnie koło pąsowe samo odleciało przy przebiegu okolo 300tys (dosłownie się urwało przy odpalaniu) a że od nowości go nie zmieniałem to wymieniłem na Corteco (robią oryginalne). Teraz jest 351tys i jeździ :)


Uszkodzone dawało oznaki czasami stukania a czasami chrobotania cyklicznego

 

Dzięki kubaj za odp, zobaczcie tutaj na video dziś nagrałem:


- na sucho, przy ruszaniu kołem z paskami, słychać stuki, ma luz wzdłużny




- tutaj nagranie na poczatku od razu jest na pozycji D , później na R, słuchaćw tle jakieś chrobotania, szelest i stuki, czy to koło czy tak wtryski od góry sie przenoszą?


https://www.youtube.com/watch?v=L81LBLe0U-s



Koło z roku 2006, żadnego pęknięcia z zew strony nie widzę, jest trochę już poparciałe delikatnie ale nie widać jakoś zniszczeń. Czy może juz od wew strony pękać lub luz powstać osiowy na nim i od tego te stuki?


Kto chętny sprawdzić u siebie? Kubaj jeśli byś miał taka możliwość, gdy będziesz coś robił przy odmie to sprawdzisz jak na nowym w miarę kole? czy stuka na poruszasz ręką? pozdro

Opublikowano

A sprawdź czy ono jest wgl dokręcone. Zdarzały się przypadki że się odkręcali same. Ogólnie luzów żadnych nie powinno mieć.



Sprawdzę dzisiaj i dam znać jak u mnie jest z nowym

Opublikowano

Dzisiaj już nie sprawdzę ale jutro podjadę do domu i spróbuje dokręcić kluczem, normalnie na założonych paskach próbować dokręcać? Choć powiem Ci ze ruszają się same rowki na paski, a ten metal z tyłu co jest z kołem stoi sztywno.


Dzięki, jak u ciebie nic nie będzie stukać to czas na wymianę... u mnie :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdyby to było choć trochę poluzowane to już dawno by odleciało, widać też że oznaczenia montażowe idealnie się pokrywają.


To nie jest koło od roweru żeby przy tym gmerać płaskim kluczem. W M47 i automatycznej skrzyni trzeba mieć specjalny klucz do zablokowania wału. Teoretycznie można też zablokować na kole zamachowym tak jak w manualach, niektórzy robią manianę blokując to śrubokrętem i też się udaje.


Nawet delikatne (choć nie zawsze) ruszenie wałem w złą stronę skutkuje w tych silnikach problemami z kątem wtrysku i wskazaniami czujnika położenia wału. Zdarza się też że z powodu przekręcenia wałem w złą stronę przeskakuje rozrząd (napinacz wtedy nie działa). Skutek jest jeden ale bardzo bolesny - silnik się nie uruchomi.


Koło przy ruszaniu nie powinno wydawać żadnych dźwięków. Luzu nie ocenisz przy założonych paskach.

3A0jS9b.png
Opublikowano

aaben, znaki te białe to ja narysowałem sobie dzisiaj żeby właśnie sprawdzić po jakimś czasie czy nie przekręca się na gumie.


Ja wiem oczywiście, płaskim kluczem nic tu nie zdziałam :D Myślałem już o długim kluczu dynamometrycznym i rurą, zeby to dokręcić, mam dobry niemiecki klucz do 200nM za 150 euro, da radę :D


Dokręcając to to chyba w dobrym kierunku bym kręcił? Gorzej odkręcić wtedy w lewo, można uszkodzić...


Co do stukania i luzów, to tak jak na 1 video co wrzuciłem jest w jakości 4k nagrany także powinno być coś słychać, rowki na pasek odchodzą od metalowej części koła i stukają jak napinam.

Opublikowano
Nawet nie chcesz wiedzieć jak u siebie odkrecalem. Blokowałem na biegu (mimo ze nie wolno ale wiedziałem ze ta blokada u mnie nic nie da i się złamie) przyspawane na stałe nasadka do grzechotki i na to rura 4m i 100kg mojej wagi wieszający się na tym i po 2h poszło w bólach, udarowym nic a nic nie szło.
Opublikowano
Nawet nie chcesz wiedzieć jak u siebie odkrecalem. Blokowałem na biegu (mimo ze nie wolno ale wiedziałem ze ta blokada u mnie nic nie da i się złamie) przyspawane na stałe nasadka do grzechotki i na to rura 4m i 100kg mojej wagi wieszający się na tym i po 2h poszło w bólach, udarowym nic a nic nie szło.

 

Jeśli u ciebie kubaj nie ma luzów żadnych??


to okaże sie że to tak wali koło pasowe to oddam do speca od bmw w Lublinie, mam nadzieje że jakieś sposoby na to maja :D



A widziałem nie jedne video, co tak odkręcali, niezłe hardcor :D


EDIT:


Panowie znalazłem video dotyczące różnic starego i nowego koła pasowego corteco, zobaczcie sami, odległość miedzy rowkami a metalem w kole nowym jest z 4 mm, a w starym które chrobotało i stukało jest zgniecione... i dlatego powoduje rożne dźwięki, stuki, przez to koło również paski mogą być prowadzone nie równo. Zapraszam do oglądania -

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.