Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam E60 520d M47 163km autoamt z wirusem.

Sprawa wygląda tak: spalanie na ekranie 7,3/100, realne ok. 8,5/100

Zaciekawiłem się tą sprawą bardziej, kupiłem wcześniej adapter + btool expert, temperatura po strasie do pracy (16km) max 85 i to dopiero na ostatnich kilometrach.

Do 50 st. idzie szybko.

Sytuacja z dziś: temperatura na zewnątrz 10-11 stopni, 2km po mieście mam temp. ok 40-45 stopni, następnie po 3km prostej, stałe 100-110km/h temperatura ok 65 stopni, kolejne 3km po mieście (ok. 65 km/h) temperatura ok 70-73 stopnie, następnie prosta 3km, prędkość 120km/h temperatura 80-82 stopnie, na końcu po kolejnych 5 km złapał temp. 84-85 stopni. Ogólnie po jakiś 12km łapie temp +80

Sądzę, że to większe spalanie wynika z tego, że wolno się nagrzewa i nie łapie temp. bliższej 90 st. To nie mój pierwszy diesel i poprzednie w tej temperaturze zewn. łapały 90 st w jakieś max 7 km jazdy

Termostaty do wymiany?

Opublikowano
Troche za wolno. Przy 10 stopniach na zewnątrz i jadąc ponad stówkę to powinieneś mieć optymalną po 6-8km. Ja miałem podobny problem że ostro go pałując podchodził na max 82 stopnie i nic więcej, a do tych 82 dochodził w prawie 20km. jak wpadłem na krajówkę zapiąłem tempomat to chłodził się do 75. Egr nie trzymał wgl dmuchać można było w niego jak w rurkę, główny wymieniłem profilaktycznie razem z płynem chłodniczym, teraz jest tak jak ma być. Optymalna temperatura po około 7km i w trasie trzyma 89-92. Sprawdź termostat EGR, jest na wierzchu i tylko musisz zdjąć osłonę plastikową, jak dmuchniesz w niego i nie będzie stawiał oporu to jest do wymiany.
Opublikowano
Troche za wolno. Przy 10 stopniach na zewnątrz i jadąc ponad stówkę to powinieneś mieć optymalną po 6-8km. Ja miałem podobny problem że ostro go pałując podchodził na max 82 stopnie i nic więcej, a do tych 82 dochodził w prawie 20km. jak wpadłem na krajówkę zapiąłem tempomat to chłodził się do 75. Egr nie trzymał wgl dmuchać można było w niego jak w rurkę, główny wymieniłem profilaktycznie razem z płynem chłodniczym, teraz jest tak jak ma być. Optymalna temperatura po około 7km i w trasie trzyma 89-92. Sprawdź termostat EGR, jest na wierzchu i tylko musisz zdjąć osłonę plastikową, jak dmuchniesz w niego i nie będzie stawiał oporu to jest do wymiany.

Zobaczę w weekend

Jeśli mogę spytać to jakiej firmy założyłeś termostaty??

Opublikowano
Ja założyłem komplet z Behra. Egr jest ok, taki jak ori tylko ma zeszlifowany znaczek BMW. Główny też Behra założyłem, 3 miesiące bez żadnej awarii, ale nie chce Ci go polecić(termostatu głównego) bo zaraz mnie zlinczują inne osoby które twierdzą że jest to jakaś tania podróbka. Generalnie ori jest około 100 zł droższy i niby jest już bez problemu, ten też wytrzymuje kilka lat, ale są też osoby u których jest za miesiąc do śmietnika. Zdania są podzielone wybór należy do Ciebie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.