Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam kilka pytań odnośnie mojego auta (BMW E60 525d 2005r.)

W ostatnim czasie zauważyłem problemy z radiem. Mianowicie gdy odpalam auto po dłuższej przerwie np. po nocy, kilku godzinach - radio przerywa przez jakieś 2-3 minuty i przestaje gdy "samochód się rozgrzeje". Problem zaczął się pojawiać w listopadzie gdy temperatura na zewnątrz była już dosyć niska. W lato tego problemu nie miałem. Auto trzymam w garażu gdzie teraz mam około 9*C. Czy może to być wina niskiej temperatury bo tak jak mówiłem gdy samochód chwile pochodzi wszystko się uspokaja.

Filmik z działania radia: https://gofile.io/?c=Omblqo


Druga sprawa to olej pod maską. Samochód ma przejechane według licznika 260.000 km, a ostatnio mechanik pokazywał mi że w kolektorze dolotowym jest olej co znaczy że licznik był kręcony bo ten problem pojawia się przy 400.000-500.000 km i jedynym rozwiązaniem tego problemu jest naprawa silnia czyli około 5000zł lub wymiana na nowy - około 6000zł. Gdy ja sam w domu poszukałem trochę na ten temat (olej w kolektorze dolotowym) to znalazłem że jest to wina jakichś luzów w kolektorze i pomoże wymiana kolektora. Gdy zapytałem mechanika o to - powiedział że może pomoże wymiana a może nie. Przy okazji szukając odpowiedzi na ten olej widziałem że ludzie piszą aby usunąć klapki z kolektora bo gdy wpadną do środka to uszkodzą cały motor a w ich miejsce kupić zaślepki. Jaka jest na to szansa i jak to wpłynie na osiągi?

Zdjęcia z pod maski samochodu: https://imgur.com/a/OMc9jje


Edit. Mechanik mówił że właśnie ten olej w kolektorze dolotowym "zalewa świece żarowe" (z tego co sam zobaczyłem - oleju w tych 6 kanałach kolektora dużo nie było) przez co silnik zaraz po odpaleniu "się dusi"

Edytowane przez pussydriver
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmień mechanika "może pomoże, może nie" na jakiegoś co potrafi zdiagnozować, a nie silniki wymienia na pałę :mrgreen:


Powodów oleju może być kilka, naprzykład lejące turbo, przy tym przebiegu u mnie zaczęło (przebieg mam potwierdzony).

Poza tym jeśli się nie mylę to może być też odma lub EGR.

A co poza tym, to ktoś mądrzejszy musi napisać :)

Opublikowano
Mechanik mówił że właśnie ten olej w kolektorze dolotowym "zalewa świece żarowe" (z tego co sam zobaczyłem - oleju w tych 6 kanałach kolektora dużo nie było) przez co silnik zaraz po odpaleniu "się dusi"
Opublikowano
Jakich luzów w kolektorze ?

 

Nie powiem Ci dokładnie bo się nie znam ale z tego co kiedyś czytałem to jakieś luzy powodują że olej dostaje się do kolektora

Opublikowano

Olej w dolocie i jak również kolektorze ssącym jest sprawa normalna jeśli oczywiście nie ma go tam zbyt dużo

bo zawsze trochę się przedostaje przez np. turbo lub odmę.

A w twoim przypadku problem polega na tym ze masz nieszczelny kolektor i olej zalewa ci silnik.

Wymień uszczelki w kolektorze ale tylko na oryginalne bo inne będą z czasem przepuszczać.

Opublikowano
Olej w dolocie i jak również kolektorze ssącym jest sprawa normalna jeśli oczywiście nie ma go tam zbyt dużo

bo zawsze trochę się przedostaje przez np. turbo lub odmę.

A w twoim przypadku problem polega na tym ze masz nieszczelny kolektor i olej zalewa ci silnik.

Wymień uszczelki w kolektorze ale tylko na oryginalne bo inne będą z czasem przepuszczać.

 

Oleju dużo nie było (a przynajmniej według mnie). Czyli wystarczy wymienić uszczelki kolektora i po sprawie? Jesteś tego pewien, bo sam się nie znam. A ten olej tam na "podłodze" to też z silnika?

Jeśli potrzeba to mogę zrobić kilka dodatkowych zdjęć i nagrać jakiś filmik.

Opublikowano

Jeśli nie musisz dolewać oleju do silnika między wymianami

to zdejmij kolektor wymień uszczelki i umyj silnik.

Widać na zdjęciach ze z drugiej strony silnika przy turbo

tez jest zapocony. Wymień uszczelki od turbo i przy intercooler. Wymyj intercooler karcherem.

Sprawdź czy szczelna jest pompa vacum.

Wymień odme i filtr powietrza.

To tak na początek

Opublikowano

Po pierwsze zmień mechanika


W Twoim przypadku potrzebujesz zlokalizować źródło wycieku i go usunąć.

Może to być odma, uszczelka pokrywy zaworów,turbo -spływ lub zasilanie,ewentualnie wyeksploatowane turbo i pompuje olej w intercooler-kolektor i dalej do silnika.

Przedmuchy w silniku to raczej ostatnia rzecz jaką się sprawdza,ale nie można tego wykluczyć.Trzeba to sprawdzić

Ale "przedmuchy"również będą powodować dostawanie się oleju przez odmę do turbo i dalej do kolektora i silnika.

Opublikowano

Czyli przyczyną może być któraś z tych rzeczy:

-Uszczelki w kolektorze

-Uszczelki od turbo

-Uszczelki od intercoolera

-Pompa vacum

-Odma

-Filtr powietrza (ten był w listopadzie wymieniany razem z paliwowym, oleju i kabiny)

-Uszczelka pokrywy zaworów?


A co z radiem ma ktoś pomysł?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.