Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
deebee-masz rację

napisał ten który zaczął pyskówkę i obrażanie innych

E39tds Ty naprawdę jesteś taki ograniczony,czy tylko udajesz? ... ty dalej robisz z siebie idiote.Weź się rozpędź,a ściana się znajdzie.

 

Aa teraz do sedna. Napisałeś

@ Skimir dokładnie o to mi chodziło.Ja tam nigdzie nie napisałem że tył jest odłączany.

ale wcześniej

Jak widać na filmikach nic nie jest na sztywno
kto powiedział,że tylna oś jest odłączana?Ja tylko napisałem że nie jest na sztywno

więc się zastanów. Bo według mnie jeżeli nie jest na sztywno to znaczy że jest odłączane, a jeżeli nie jest odłączane to jest na sztywno. To jest tzw. logika dwustanowa - coś albo jest albo go nie ma. Nie może być trochę na sztywno, ale też trochę odłączane.


W rzeczywistości każdy kto widział skrzynkę rozdzielczą od środka, a nie tylko efekt jej działania na filmikach reklamowych wie że TYLNA OŚ JEST NA SZTYWNO. Skrzynka rozdzielcza potrafi tylko dołączyć przednią oś, w krańcowym przypadku na stałe i wtedy jest przeniesienie momentu 50/50. Oczywiście przednia oś może przenieść więcej niż 50% mocy, ale jest to efektem spadku przyczepności tylej osi a nie działania skrzynki rozdzielczej. Nie ma możliwości aby skrzynka rozdzielcza przekazała 100% mocy na przednią oś, bo nawet przy założeniu zerowej przyczepności tylnych kół one i tak będą się obracać napędzane przez silnik.


I jeszcze jedno. Skrzynka rozdzielcza przenosi moment obrotowy na osie, a nie na poszczególne koła. Sytuacja opisana

Podkładali rolki pod koła.I tylko BMW I chyba Toyota Land Cruiser były w stanie wyjechać z rolek mająć przyczepność jednego koła.Czy to z przodu,czy z tyłu.A dla czego?Bo tylko w tych autach mogł zostać przeniesiony odpowiedni moment na jedno koło.

jest możliwa tylko wtedy gdy pojazd wyposażony jest w blokady mechanizmów różnicowych. Nie znam fabrycznego modelu BMW który by takową posiadał na przedniej osi.

Oczywiście możliwe jest wspomaganie selektywnym hamowaniem kół, ale to już nie jest temat rozdziału mocy na koła przez mechanizmy układu napędowego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.