Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od niedawna posiadam E60 525d DPF automat w wersji 163km (podobno obniżona moc z 177km wychodziła na rynek belgijski). Niepokoi mnie dość wysokie spalanie jak na mój styl jazdy czyli w większości cykl mieszany + dość spokojna jazda). Silnik się nie dogrzewał więc wymieniłem termostat głowny + egr. Po około 400km spalanie wg komputera wynosiło 11.5l przed wymianą termostatów natomiast teraz po wymianie pokazuje 9.5l po 115km. Silnik łapie temperature 89-91 stopni w około 7-8min. Razem z termostatami wymieniłem filtr powietrza (był brudny, cały czarny), separator oleju w odmie, uszkodzone świece, wyczyściłem EGR oraz zaślepiłem klapki wirowe w kolektorze. Korekcję wtrysków raczej w normie, tylko jeden w inpie pokazywał trochę powyżej 1 a reszta w granicach 0.2 - 0-4. Na biegu jałowym wskazówka od obrotów ma delikatne drgania. Mimo wszystko silnik moim zdaniem dalej pali zbyt dużo. Jakieś sugestie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie to spalanie liczysz? Po mieście, w trasie? Kasujesz przed wyjazdem? I ile realnie, mierzone na stacji między tankowaniami do pełna (litry zużyte / km rzejechane)?

Błedy masz jakieś, czy jeszcze nie sprawdzałeś? Jakie parametry ma DPF?

Opublikowano

Spalanie sprawdzane wg komputera w samochodzie. Jeżdżę cały czas na tych samych odcinkach - około 15 km. 60% trasa 40% okoliczne wioski. Niedawno zatankowałem do pełna i zresetowałem licznik kilometrów więc jak dojadę do 200 kilometra i dotankuję to już będzie jakiś realny podgląd.

Co do błędów to z tego co patrzyłem tydzień temu po wymianie tych rzeczy co napisałem w poście wyżej to żadnych nie było, ale jak wrócę dziś z pracy to podłączę kompa. Co do DPF to jak te parametry sprawdzić? Jestem trochę zielony jest to mój pierwszy diesel

Opublikowano
Mi na zegarach pokazuje ze spala 12.5-13 litrow, a faktycznie wychodzi 9-10 :) ostatnio zrobilem okolo 660 km(zalane do pelna bylo) zalalem znowu do pelna i weszla 62 czy 63 litry. jakos tak to bylo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czego Ty się spodziewasz, ale na odcinkach po 15km gdzie połowę samochód się nagrzewa raczej dużo lepszego wyniku nie osiągniesz.


DPFa nie wiem czy w inpie można sprawdzić, ale ISTA pokazuje ciśniania przed i po w stosunku do normy. Ale jak cały czas na takich odcinkach śmigasz to nawet nie ma się jak przepalić, a zawalony może być, bo na niedogrzanym jeździłeś przed wymianą termostatów - a wypala się tylko w temperaturze roboczej.

Opublikowano
Skoro tak to teraz mam dylemat czy pozbyć się tego dpf. Do najbliższej ekspresówki mam aż 100km więc trochę daleko. Panowie jak ewentualne usunięcie dpf + mały chiptuning na około 200km wpłynie na spalanie, ogólna pracę silnika, podzespoły? Samochód na tym ucierpi czy tylko moje sumienie? I jak wyglądają konsekwencje prawne takiego zabiegu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba było sobie benzynę kupić, a nie teraz kombinować z usuwaniem :duh:


A jak usuniesz licz się z konsekwencjami, bo wygląda, że w końcu się biorą za śmierdziele:

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/590850,filtr-dpf-samochod-silnik-diesla-przeglad-badanie-techniczne-mandat-kara-wycinanie-rzad.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.