Skocz do zawartości

X5 F15 40D - stukanie (cykanie) zimnego silnika


avalonX5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Posiadam od nowości X5 F15 40D. Przebieg 33.000 km (po gwarancji). Od pewnego czasu zauważyłem charakterystyczne stukanie (cykanie) zimnego silnika po rozruchu. Stukanie słychać najbardziej z lewej strony silnika (stojąc z przodem do samochodu) lub pod nadkolem prawego, przedniego koła. Wraz z mijającym czasem nagrzewania się samochodu na postoju stukanie staje się coraz cichsze, by po rozgrzaniu do normalnej temperatury pracy silnika (90-100 st.), staje się prawie niesłyszalne. Każdy kolejny rozruch ciepłego silnika nie generuje stuków. Zawsze po rozruchu zupełnie zimnego silnika np. rano po kilkugodzinnym postoju. W pierwszej kolejności przyjąłem założenie, że przyczyną może być pasek osprzętu lub któreś koło pasowe osprzętu lub napinacza. Zrzuciłem pasek, odpaliłem zimny silnik bez paska - STUKANIE NADAL WYSTĘPUJE !!! Przyczyną zatem jest co innego, a nie osprzęt i pasek. W czasie jazdy i "wkręcania" silnik na wysokie obroty, żadnych stuków wewnątrz samochodu nie słychać. Normalnie się "zbiera" i rozpędza. Automat płynnie zmienia biegi i ogólnie żadnych niepokojących objawów. Stuki występują tylko i wyłącznie po rozruchu zupełnie zimnego silnika. Jako ciekawostkę dodam, że jakiś miesiąc temu zmieniłem olej i mam wrażenie, że od tego czasu pojawiły się stuki. Nie jestem jednak tego pewny na 100%, być może stuki występowały przed wymianą oleju, jednak pierwszy raz je usłyszałem kiedy wymieniłem olej. Użyłem oryginalnego oleju BMW 5W-30 LL-04. Być może w serwisie samochód był zalany 0W-30. Producent jednak dopuszcza zarówno 0W-30 jak i 5W-30. Nie chcę mi się wierzyć, że przejście z 0W-30 na 5W-30 może być powodem opisanej sytuacji.


Czy ktoś "przerabiał" podobny przypadek ? Będę wdzięczny za sugestie, podpowiedzi i opinie. Pozdrawiam - avalon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja obstawiam podkładki pod wtryskami Zdejmij górną obudowę a potem podstawę z filtrem powietrza. Pod nimi jest wygłuszenie a pod wygłuszeniem pianka, która przykrywa wtryski. Zobacz czy któryś z wtrysków nie jest zapocony..


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive40d-sav/repair-manuals/13-fuel-preparation-control/1VnXiX6Scf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kolejną podpowiedź. Nie sprawdziłem jeszcze wszystkich wtrysków z zewnątrz. Trzy pierwsze (od przodu) pojazdu są suche, aby zobaczyć resztę muszę zdjąć obudowę filtra powietrza i tę piankę - dziś nie miałem czasu. Pewnie rzucę okiem w weekend. Jeśli zatem z zewnątrz okaże się wszystko suche i czyste, pozostanie diagnostyka komputerowa.


Przyznam, że trochę zaczyna mnie irytować ten samochód. Przebieg prawie żaden, kosztował sporo i już zaczynają się kłopoty ? Strach się bać co będzie później. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł, dodam, że częstotliwość stukania "na zimnym" rośnie wraz ze wzrostem obrotów. Tzn. jak odpalę zimny silnik i delikatnie nacisnę na gaz, stuka coraz szybciej. Nie próbowałem katować zimnego silnika na maxa, a po rozgrzaniu, tak jak wspominałem, stuki są już praktycznie niesłyszalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując temat ... Wszystkie wtryski wizualnie z zewnątrz suche. Mając ściągnięte wygłuszenie stwierdzam, że stuk jest najwyraźniej słyszalny właśnie w okolicy wtrysków (głowicy). Czy wadliwie pracujący wtrysk może się "tłuc" na zimnym silniku ? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam, mam identyczny problem , z tym ze moje auto ma 200k przejechane a silnik to m50d. Dzieje się yo tylko i wyłącznie na zimnym silniku. Kolego rozwiązałeś problem? Co było przyczyna? Bo chce się za to zabrać czym prędzej a nie chce słuchać od mechanika ze trzeba wymienić silnik albo rozrząd bo już czas .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.


Odsłuchałem Twój filmik. Rzeczywiście wydaje mi się, że u mnie to "cykanie" zimnego silnika jest podobne. Do chwili obecnej nie wiem co jest tego przyczyną. Oddałem samochód do serwisu żeby podłączyli pod kompa. Żadnych błędów ani usterek. Stwierdzili, że jedynie należy po kolei rozbierać poszczególne elementy silnika i szukać przyczyny. Nie zgodziłem się. Myślę, że przyniosłoby to więcej szkód niż korzyści, nie wspominając o kosztach. Jeżdżę i na razie oprócz tego stukania na zimnym silniku, żadnych innych objawów. Przejechałem już jakieś 7k z tym stukaniem i nic się nie dzieje. Oczywiście cichnie po rozgrzaniu. Jest to jednak bardzo irytujące. Gdybyś coś wiedział, daj znać. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wadliwie pracujący wtrysk wali jak wściekły. Przerabiam to teraz wprawdzie w m57, wtryski były regenerowane, po 15 tyś km za autem jest gorzej niż przed regeneracją, po podpięciu pod inpę i sprawdzeniu korekt wyszło, że tylko jeden wtrysk jest dobry. Reszta zgon :duh:

Nie zatyka dpf za często? Chyba, że już nie ma, to czy nie puszcza dymka?

Na jakim oleju jeździcie?

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ,

Kolega ma racje ! Oddałem auto 2 tyg temu na rozrząd bo już czas jednak nadszedł, okazało się ze wtryski 4 sztuki out, pompa wysokiego ciśnienia tez już szwankowała ale podobno da się ja jakoś naprawić żeby jej nie wymienić. Tak jak kolega napisał dpf zapchany w 80% wiec tez poszedł do czyszczenia. Za tydzień odbieram i czuje ze nie Poznam swojego auta. Radzę z tym nie jeździć bo jedynie co Cię czeka to większe koszty.

Także po tej naprawie mam nadzieje cieszyć się sprawnym autem kolejne 200k ;)) pozdrawiam serdecznie i dziękuje za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.


Dzięki za informację. Zatem zainteresuję się wtryskami. Jako ciekawostkę przypomnę, że mój samochód był w autoryzowanym serwisie. Rzekomo podpinali pod kompa i żadnych błędów ani usterek. Za diagnostykę komputerową zapłaciłem prawie 700 złotych. Jak zatem interpretować ich zapewnienie, że nic się nie dzieje ?

Jeżdżę na oryginalnym oleju BMW LL-04 0W-30, przynajmniej tak twierdzi serwis. Olej wymieniam jeszcze w serwisie w ramach zakupu pakietowego. Samochód mam od nowości - przebieg 38.000 km. Mam pomysł przy następnej wymianie oleju wlać Millers, Amsoil lub Ravenol i zobaczyć jak zareaguje silnik. Jeśli to nie pomoże, skupię się na wtryskach. A tak nawiasem ... Jaką metodą najlepiej zweryfikować stan samych wtrysków ? Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ja mam starego kapcia, inpą sprawdziłem korekty pomiędzy wtryskami. Jak są wtryski super to korekty +/- 0,2; około 1 takie sobie, u mnie było na 2 wtryskach +/- 3.

Każdy prywatny mały warsztat co robi tylko BMW sprawdzi, szukajcie w okolicy kogoś dobrego. Ewentualnie ogarnięty tuner który sam pisze programy i loguje.

Może w serwisie patrzą tylko czy nie ma błędów :nienie:

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Avalon,

Moj tez był cały czas serwisowany w autoryzowanym . Ale

Zakończyłem ta nierówna współpracę w momencie gdy stwierdzili ze to panewka i trzeba silnik wymieniać . A co do stuków to stwierdzili ze auto ma 200 tys i to normalne objawy zużytego silnika- banda złodziei tak ich podsumuje . Sprawdź pompę wysokiego ciśnienia czy jakoś tek się to nazywa bo to od niej zaczynaja się problemy. U mnie test Wtrysków

Na rozgrzanym silniku wychodził idealnie bez odchylow wszystko było cacy. Przesłałem na sprawdzenie piezo czy jakoś tak i wyszło szydło z worka. Ale przy przebiegu 38 tys km chyba masz gwarancje ? Oddaj i niech dłubią i szukają problemu. Niech wymieniają cześć po części aż znajda - jest gwarancja nic nie płacisz wiec korzystaj puki możesz. Później będzie tak jak u mnie . Koszt naprawy to wartość średniej klasy auta. Oczywiście poza serwisem bo u nich jedyne co wymienię to olej co 9tys km. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Avalon,

Moj tez był cały czas serwisowany w autoryzowanym . Ale

Zakończyłem ta nierówna współpracę w momencie gdy stwierdzili ze to panewka i trzeba silnik wymieniać . A co do stuków to stwierdzili ze auto ma 200 tys i to normalne objawy zużytego silnika- banda złodziei tak ich podsumuje . Sprawdź pompę wysokiego ciśnienia czy jakoś tek się to nazywa bo to od niej zaczynaja się problemy. U mnie test Wtrysków

Na rozgrzanym silniku wychodził idealnie bez odchylow wszystko było cacy. Przesłałem na sprawdzenie piezo czy jakoś tak i wyszło szydło z worka. Ale przy przebiegu 38 tys km chyba masz gwarancje ? Oddaj i niech dłubią i szukają problemu. Niech wymieniają cześć po części aż znajda - jest gwarancja nic nie płacisz wiec korzystaj puki możesz. Później będzie tak jak u mnie . Koszt naprawy to wartość średniej klasy auta. Oczywiście poza serwisem bo u nich jedyne co wymienię to olej co 9tys km. Pozdrawiam

 

Witajcie,


Smol4 jakie koszty wyszły Ci za naprawę M50d ? Rozważam zakup X5 40d vs M50d i niektórzy straszą kosztami naprawy, możesz coś więcej na ten temat napisać ? Pytanie też do innych posiadaczy w/w silnika :) Z góry bardzo dziękuję za opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Koszt samego rozrządu do 10k jak na oryginalnych częściach robią , są tez zamienniki ale nie warto tak uwazam. Auto rewelacyjne , złego słowa powiedzieć nie moge, naprawdę , ma 200 tys i wydatek nawet 15/20 tys nie robi jakiejś wielkiej różnicy . Spalanie bardzo na plus, komfort jazdy nieporównywalny z żadnym dieselem którym kiedykolwiek jeździłem . Dźwięk silnika co prawda nie równa się z audi ale tam są boostery z głośnikami wiec tutaj tez można yo zrobić i chodzi jak v8

Ja przy tej naprawie wymieniałem od razu przekładnię bo w tych modelach strasznie się zużywa .

Przed zakupem sprawdź historie wymian -

Przekładnia

Chłodnica oleju - były akcje serwisowe

Wtryski i pompa na listwie , bo często wymieniali w serwisach jak były na gwarancji.

Poza tym auto dla mnie najlepsze z możliwych jeśli chodzi o pułap finansowy.

Zastanawiam się nad nowa x5 tez z tym silnikiem ale szkoda teraz sprzedawać jak będzie po takim remoncie.

Nie zastanawiaj się bo 4.0vsm50d nie ma porównania . Uwierz mi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za informację. Każda jest cenna. Czasami okazuje się, że dana usterka to bzdura, a serwis jak wiadomo na wszelkie sposoby próbuje wyciągnąć pieniądze. Nie wiem, może się mylę, ale mam wrażenie, że w naszym społeczeństwie ciągle jeszcze panuje stereotyp, że że jak ktoś jeździ BMW, to sra kasą i szasta na lewo i prawo.

Jeśli chodzi o mój wehikuł to wprawdzie przebieg żaden, ale auto ma ponad 4 lata i gwarancja się już skończyła. Mam tylko serwis olejowy do 5 lat. Myślę, że faktycznie rozejrzę się gdzieś wokół za niezależnym serwisem lub za jakimś tunerem BMW. Zajmę się w pierwszej kolejności pompą i wtryskami. Miałem nie dawno nowego forda dostawczego, w którym wszystkie wtryski padły po 6.000 km - na szczęście wymienili na gwarancji. W innym autach też się zdarzało, że wtryski "nie dożywały" 20.000 km.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Hej.

Koszt samego rozrządu do 10k jak na oryginalnych częściach robią , są tez zamienniki ale nie warto tak uwazam. Auto rewelacyjne , złego słowa powiedzieć nie moge, naprawdę , ma 200 tys i wydatek nawet 15/20 tys nie robi jakiejś wielkiej różnicy . Spalanie bardzo na plus, komfort jazdy nieporównywalny z żadnym dieselem którym kiedykolwiek jeździłem . Dźwięk silnika co prawda nie równa się z audi ale tam są boostery z głośnikami wiec tutaj tez można yo zrobić i chodzi jak v8

Ja przy tej naprawie wymieniałem od razu przekładnię bo w tych modelach strasznie się zużywa .

Przed zakupem sprawdź historie wymian -

Przekładnia

Chłodnica oleju - były akcje serwisowe

Wtryski i pompa na listwie , bo często wymieniali w serwisach jak były na gwarancji.

Poza tym auto dla mnie najlepsze z możliwych jeśli chodzi o pułap finansowy.

Zastanawiam się nad nowa x5 tez z tym silnikiem ale szkoda teraz sprzedawać jak będzie po takim remoncie.

Nie zastanawiaj się bo 4.0vsm50d nie ma porównania . Uwierz mi.

Dziękuję za obszerną opinię! Zdecydowałem się na nowy samochód i zamówiłem G05 M50d :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.