Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do castrola to często pojawia sie opinia (wśród znawców tematu), że to przereklamowany, drogi olej, średniej jakości.

Ci co niby sie znają jako te najlepsze z najlepszych polecają np Motula.

Jest tu na tym forum osobny wątek o olejach z tysiącami wpisów na ten temat.

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mam już na liczniku 1700km, czy etap docierania można uznać za zakończony, czy jechać już na wymianę oleju i po wymianie można już korzystać z pełni mocy, jak uważacie? Dzwoniłem dzisiaj do serwisu, twierdzą że mają promocje, olej z filtrem i robocizna za 500zl w pakiecie, chyba dobra cena?
Opublikowano
Ale czy 1700km to wg Was etap docierania już jest zakończony, po wymianie oleju można już korzystać z pełnej mocy czy jeszcze poczekać? Jak uważacie?
Opublikowano

Ja wymieniałem trochę później, bo przy około 3.000km z tego co pamiętam, a kolejna wymiana przy 15.000 km.


Przed wymianą oleju a po dotarciu korzystałem już z całego zakresu mocy - pytanie do bardziej zorientowanych, czy nie lepiej poczekać do wymiany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jeździłem spokojnie przez 2500km a potem ogień. Olej wymieniłem po 5000km a potem normalnie na przegladzie przy 19000km.
Opublikowano
Tak naprawdę każdy tu bedzie znawcą i laikiem, bo kto przeprowadzi badania czy docierać 1, czy 5 tys kilometrów. I czy olej wymienić po dotarciu, czy lepiej w połowie przewidywanego interwalu (chociaż widzę, że niektórzy koledzy na początku wymieniali 2x poza terminem. Szacuneczek). Poza filmem ziejącym grozą, ile to jest opiłków w misce olejowej i filtrze, można też zacząć rozmyślania, czy te opiłki mogą wbrew grawitacji zostać zassane z powrotem do silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja po raz pierwszy bawilem się w wymiane oleju po docieraniu. Stwierdziłem, że moze i nie zaszkodzi a ze chcialem przy tych 4 turbinach w 50d olej zmieniac co 10-15km to zrobiĺem pierwszą dodatkową wymianę poprostu troche wcześniej. Osobiście nie przerażają mnie żadne filmiki z opiłkami w filtrze. Po to właśnie jest filtr żeby to wyłapywać. Problem pojawia się gdy filtr jest tak zapchany, że traci zdolność do filtrowania oleju.

Zmieniam teraz olej co 10kkm bo wizyty w serwisie wypadają co 20kkm. Robie to więc w połowie zalecanego przez producenta przebiegu. Gdyby serwis wzywał co 30000km jak w benzynach to zmieniałbym co 15000km a nie robił dwoch dodatkowych wymian.

Nie popadajmy w olejową paranoję.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety interwał wymiany oleju wskazywany przez samochód to proszenie się o awarię turbo. Oczywiście jak ktoś ma wydłużoną gwarancję na czas posiadania samochodu to tego w żaden sposób nie odczuje. Co innego kolejny właściciel...

Ja osobiście nie wymieniałem zaraz po dotarciu ale coś około 10kkm. Później mniej więcej co 12kkm.

Wychodzę z założenia, że wszelkie opiłki czy inne zanieczyszczenia wyłapie filtr oleju. Natomiast po pewnym przebiegu olej traci swoje nominalne własności smarne stąd nie warto przeciągać wymiany do 20-30kkm.


W dieslu jest jeszcze problem wypalania DPF. Jak proces zostanie przerwany to zdarza się, że oleju przybywa. Ale jest on rozcieńczony i traci właściwości.

Opublikowano

Dla tych co zastanawiają się czy zmieniać olej po dotarciu, przypominam, że w swoich mocniejszych wersjach silnikowych BMW tak nakazuje i tak jest - pierwsza wymiana oleju i przegląd dotarciowy jest przy przebiegu 2.000km - dotyczy to wszystkich modeli M ( tych prawdziwych M, nie M-Performance ).

Z tego powodu zalecam taką procedurę przeszczepić na zwykłe wersje, myślę, że wynikną z tego tylko plusy .

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Osobiście nie przerażają mnie żadne filmiki z opiłkami w filtrze. Po to właśnie jest filtr żeby to wyłapywać. Problem pojawia się gdy filtr jest tak zapchany, że traci zdolność do filtrowania oleju.

więc mozna wymieniać filtr częściej i po sprawie , bo jaki sens wymieniać olej który nie stracił swoich właściwości???????????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

olej też nie trzyma właściwości tyle, co mówi producent :nienie:

kupiłeś auto za set tysięcy i szkoda Ci wymienić olej za 400-500zł? Dodatkowo biorąc pod uwagę, że w przyszłości może to zaważyć o wystąpieniu usterki za wielokrotność tej kwoty?

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Osobiście nie przerażają mnie żadne filmiki z opiłkami w filtrze. Po to właśnie jest filtr żeby to wyłapywać. Problem pojawia się gdy filtr jest tak zapchany, że traci zdolność do filtrowania oleju.

więc mozna wymieniać filtr częściej i po sprawie , bo jaki sens wymieniać olej który nie stracił swoich właściwości???????????

 

Masz racje, tylko że nie ma samochodu który by sam sprawdzał stan oleju. Na YouTube znajdziesz testy gdzie goście co kilka tysięcy wysyłali olej do analizy do laboratorium. Jak będziesz robił tak samo to wymienisz olej dokładnie wtedy kiedy trzeba. Niestety taniej i wygodniej wymienić na zapas nawet za wcześnie niż za późno. Jest to nieekologiczne i nabija kasę warsztatom i producentom olejów ale nic nie poradzimy.

Opublikowano
:shock:


Bo w oleju pływa masa opiłków po dotarciu , ułożeniu…

w moim aucie sam rozciałem filtr po kilku tys dotarciu i nie znalazlem zadnego opiłka. dla mnie to mit z tymi opilkami. powielają go mechanicy youtuberzy ktorzy zarabiają na wymianach oleju. w poprzednich autach ktorymi zrobilem 700 tys km nie robilem zadnych wymian po dotarciu i nic sie nie dzialo. radze kazdemu osobiscie spuscic nowy olej w garażu i sobie tam na wlasne oczy zobaczyc jak to jest z opilkami. dla mnie to wielkie oszustwo i lobby mechanikow wymieniaczy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymieniłem sam ( nie w warsztacie tylko samemu) u siebie po 2000km i opiłki są w filtrze , nie wyrzuciłem go leży sobie w garażu w weekend porobię fotki i postaram się wstawić.

Więc nie zgadzam się z Tobą kolego w 100%

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli filtr jednak filtruje, prawie jestem zaskoczony.

Tylko jak weźmiesz magnes neodymowy to jeszcze w samym oleju znajdujesz ciekawe kwiatki, ciekawe? pewnie przechodzą tajnym przejściem przez filtr... :mad2:

Pozdrawiam
Opublikowano
Może to jest pomysł na „tuning”, montaż magnesu w misce olejowej. Już widzę te billboardy na mieście. Musisz to mieć, tylko u nas w promocji za jedyne 599!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kiedyś stosowano magnes w korku spustowym, za dawnych normalnych lat.

W obecnym G05 30d wydaje mi się że takiego magnesu nie ma.

Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dla tych co zastanawiają się czy zmieniać olej po dotarciu, przypominam, że w swoich mocniejszych wersjach silnikowych BMW tak nakazuje i tak jest - pierwsza wymiana oleju i przegląd dotarciowy jest przy przebiegu 2.000km - dotyczy to wszystkich modeli M ( tych prawdziwych M, nie M-Performance ).

Z tego powodu zalecam taką procedurę przeszczepić na zwykłe wersje, myślę, że wynikną z tego tylko plusy .

 

To docieranie do 2 tys ma byś spokojna jazda i dopiero po wymianie oleju korzystanie z pełnej mocy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.