Skocz do zawartości

2 Gran Coupe, opinie, porady, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
Opublikowano

Hej,

Witam Was wszystkich.Mam pytanie odnośnie asystenta świateł drogowych.

Jestem tu nowy, trochę czytałem w tym temacie ale jest to dla mnie jak czarna magia.

Mam BMW2 F44 i zastanawiałem się nad dokupieniem opcji asystenta świateł drogowych. Czy orientujecie się czy jest opcja to zrobić poza bmw connected drive? Tam kosztuje 799 pln i przyznam, że chętnie znalazłbym coś taniej tymbardziej, że jest to auto służbowe i za jakieś 2 lata będę je wymieniał…


Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jestem po jeździe 218d - przedni napęd w BMW to nie to, do czego się przyzwyczaiłem w tej marce. Dość mocno wpływa na pracę układu kierowniczego. Jak ktoś przyzwyczajony do FWD to będzie zadowolony, jeżdżę BMW ponad 13lat i dla mnie praca przednich kół jest średnia.

Poza tym fajnie wykonane we wnętrzu, duży bagażnik, z tyłu za sobą usiądę ale nie na dłuższą trasę (183cm) nogi się mieszczą i głowa dotyka podsufitki - jak na klasę auta ok. No i dość głośne od kół, słychać pracę układu hamulcowego - mogli lepiej wytłumić dół auta.

Osiągi są spoko jak na takie auto, skrzynia fajnie zmienia biegi, fotele wygodne - miałem sporty.

Gdyby napęd był właściwy (chociaż x-drive a najlepiej RWD) to auto świetne.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
jestem po jeździe 218d - przedni napęd w BMW to nie to, do czego się przyzwyczaiłem w tej marce. Dość mocno wpływa na pracę układu kierowniczego. Jak ktoś przyzwyczajony do FWD to będzie zadowolony, jeżdżę BMW ponad 13lat i dla mnie praca przednich kół jest średnia.

Poza tym fajnie wykonane we wnętrzu, duży bagażnik, z tyłu za sobą usiądę ale nie na dłuższą trasę (183cm) nogi się mieszczą i głowa dotyka podsufitki - jak na klasę auta ok. No i dość głośne od kół, słychać pracę układu hamulcowego - mogli lepiej wytłumić dół auta.

Osiągi są spoko jak na takie auto, skrzynia fajnie zmienia biegi, fotele wygodne - miałem sporty.

Gdyby napęd był właściwy (chociaż x-drive a najlepiej RWD) to auto świetne.

 

Warto sprawdzić też wersję 20d, ona już ma xDrive w opcji.

Ja jak szukałem F40 (1er) to również miałem brać 118d - ale wówczas w mojej konfiguracji różnica miedzy 120d była na poziomie niecałych 5tys.

(felgi wówczas zrobiły się za 0zł, większy bak za 0zł, i inne jakieś rzeczy się wyzerowały przy okazji)

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Hej,

Witam Was wszystkich.Mam pytanie odnośnie asystenta świateł drogowych.

Jestem tu nowy, trochę czytałem w tym temacie ale jest to dla mnie jak czarna magia.

Mam BMW2 F44 i zastanawiałem się nad dokupieniem opcji asystenta świateł drogowych. Czy orientujecie się czy jest opcja to zrobić poza bmw connected drive? Tam kosztuje 799 pln i przyznam, że chętnie znalazłbym coś taniej tymbardziej, że jest to auto służbowe i za jakieś 2 lata będę je wymieniał…

Mam tą opcję fabrycznie zainstalowaną i bardzo mi się podoba - jadąc w nocy światła długie same się rozjeżdżają na boki żeby nie oślepiać samochodów z przodu a jak już bardziej się nie da to się przełączają na krótkie. Robi wrażenie szczególnie w lesie jak się jedzie samemu :) Nie wiem czy da się to inaczej dołożyć, ale jak ktoś rozmyśla czy dobrać taką opcję to polecam.

Opublikowano
Hej,

Witam Was wszystkich.Mam pytanie odnośnie asystenta świateł drogowych.

Jestem tu nowy, trochę czytałem w tym temacie ale jest to dla mnie jak czarna magia.

Mam BMW2 F44 i zastanawiałem się nad dokupieniem opcji asystenta świateł drogowych. Czy orientujecie się czy jest opcja to zrobić poza bmw connected drive? Tam kosztuje 799 pln i przyznam, że chętnie znalazłbym coś taniej tymbardziej, że jest to auto służbowe i za jakieś 2 lata będę je wymieniał…

Mam tą opcję fabrycznie zainstalowaną i bardzo mi się podoba - jadąc w nocy światła długie same się rozjeżdżają na boki żeby nie oślepiać samochodów z przodu a jak już bardziej się nie da to się przełączają na krótkie. Robi wrażenie szczególnie w lesie jak się jedzie samemu :) Nie wiem czy da się to inaczej dołożyć, ale jak ktoś rozmyśla czy dobrać taką opcję to polecam.

 

LDeska - tutaj łączysz dwie opcje, więc żeby nie wprowadzać większego zamieszania:

- asystent świateł drogowych - funkcja która przełącza sama światła w zależności jak jest ciemno,

- światła adaptacyjny - opcja która "docina" światła, żeby nie oślepiały innych (tutaj wymagana jest opcja z "asystentem świateł drogowych" - ale wpada ona za 0zł w konfiguratorze).


MacZie - czy istnieje taka opcja dokupienia (samego asystenta), to musisz sprawdzić w sklepie Connected Drive po zalogowaniu się VINem.

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Trafił mi się do kupna pewny egzemplarz f44 M235i, czy ktoś mógłby się podzielić wrażeniami z użytkowania tego samochodu?

jak to się sprawuje jako daily? Rzeczywiście czuć, że to głównie fwd i nie prowadzi się jak typowe BMW? (oczywiście nie chodzi mi o charakterystykę prowadzenia RWD bo to oczywiste ale czy nie jest podsterowny?)

Edytowane przez PatLove
Opublikowano
20 godzin temu, PatLove napisał(a):

Trafił mi się do kupna pewny egzemplarz f44 M235i, czy ktoś mógłby się podzielić wrażeniami z użytkowania tego samochodu?

jak to się sprawuje jako daily? Rzeczywiście czuć, że to głównie fwd i nie prowadzi się jak typowe BMW? (oczywiście nie chodzi mi o charakterystykę prowadzenia RWD bo to oczywiste ale czy nie jest podsterowny?)

Ja mam 220i jako drugi samochód (główny to G08, którym na co dzień jeździ żona, albo całą rodziną). Jako, że jest to czyste FWD to prowadzenie w porównaniu z innymi BMW, którymi jeździłem, jest zupełnie inne.

Generalnie samochód nie jest zły. Rozmiarowo porównywalny z E90. Oczywiście są nowsze multimedia i systemy wspomagające - to na plus. Cyfrowe zegary są fajne, bezprzewodowy CarPlay działa dobrze (czasem nie łapie od razu telefonu i trzeba ręcznie wybierać źródło muzyki). Cyfrowy kluczyk jest super (aczkolwiek nie jest idealnie). Ładowarka bezprzewodowa jest i działa, ale jej położenie jest źle zaprojektowane i telefon się grzeje tak, że po jakimś czasie się wyłącza (mój iPhone 12 wyłącza się po ok. 3h w uchwycie, Samsung S21 brata podobnie). Trochę szkoda, że nie ma anteny UWB (trzeba przyłożyć telefon/zegarek do klamki kierowcy, żeby odblokować/zablokować samochód). No i czujniki comfort access są tylko w przednich drzwiach, jak się pakuję z dzieciakami, to muszę najpierw sięgnąć do przedniej klamki, żeby otworzyć samochód, a dopiero później do tylnej, żeby dzieci mogły wsiąść. To takie drobniejsze sprawy.

Kilka rzeczy naprawdę irytuje, kilka mocno denerwuje:

- irytuje słabe wygłuszenie - powyżej 50km/h we wnętrzu robi się odczuwalnie głośniej. Głównie od strony nadkoli i szyb (ech, te drzwi bezramkowe).

- irytuje słaba widoczność na boki przy parkowaniu - mój egzemplarz nie ma kamer 360 i na miejsca parkingowe czasami wjeżdżam "na czuja", bo nie widać linii parkowania. Co któryś raz okazuje się, że nie trafiłem dobrze i muszę się przeparkowywać.

- Denerwują koła - duże felgi 18" z oponami Bridgestone Turanza - raz, że przez niski profil czuć sporo wybojów; dwa - te opony są zwyczajnie niedobre, często przy zwykłym ruszaniu zrywają przyczepność, zachowanie na drodze też nie daje poczucia bezpieczeństwa

- Ogromnie denerwuje system Start-Stop. Przy zwalnianiu wyłącza silnik zanim samochód się zatrzyma. Jest to wręcz niebezpieczne, bo np. przy dojeździe do skrzyżowania zwalniam, żeby upewnić się, że mogę wyjechać, widzę lukę - naciskam gaz a samochód stoi, bo dopiero uruchamia silnik. Dlatego pierwszą rzeczą, jaką robię po uruchomieniu silnika jest wyłączenie tego nieszczęsnego wynalazku. Jak tylko skończy się gwarancja, to przekoduję sobie, żeby był cały czas wyłączony.

Opublikowano (edytowane)

Spoko, dzięki ale M235i to chyba (?) jednak trochę co innego, niż 220i…

Edytowane przez PatLove
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Oczywiście chodzi mi o prowadzenie i wrażenia z jazdy bo chociażby ma mechaniczną szperę z przodu, zupełnie inny zawias itd.

Generalnie moim pierwszym wyborem było Audi S3 8Y (ma niesamowity potencjał-stosunkowo niewielkim kosztem i dość prostymi modami robi się na 460-470KM i ok 580Nm) ale to w 95% FWD i to takie, że nawet na hamowni hamują je tylko na przód. W M135/235i jednak jest inaczej bo zawsze jakiś % napędu jest przekazywany na tył i wszystkie filmy z hamowani na yt są 4x4. Ponad to jakość wykończenia Audi, a może nie tyle sama jakość wykończenia, co bardziej materiały wołają o pomstę-jak w Golfie…

Edytowane przez PatLove

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.