Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Powiedzmy, że „seria”. Turbo seryjne garrert nie było rozwiercone itd
  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Auto serwisuje samemu, nie ufam żadnym mechanikom i wszystko jest zawsze tip top
Opublikowano
Wszystko jest oryginalne jak wypuściła Alpina. Wszystkie przewody rurki itd jest zrobione jak Alpina chciała. Były ściągane z Alpiny z Niemiec jako nowe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sporo tego oleju jak na 5s. Czy z tej rury która idzie do atmosfery idzie teraz dużo oparów oleju? Posprawdzałbym mimo wszystko podciśnienia i jakie jest dokładnie ciśnienie doładowania, może turbo przeładowuje i przez to ciągnie aż z odmy.


Wyjmij też filtr powietrza i zrób test bez niego, tylko wyczyść okolicę odkurzaczem najpierw.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Podciśnienie może być dziurawe jak wcześniej wspomniałem po wymianie termostatu. Ogólnie na wolnych obrotach olej się nie wydobywa z turbo, dopiero jak się trochę wkręci to wtedy.


Nowe części będę mieć jakoś we wtorek także wtedy ogarnę co i jak posprawdzam wszystkie możliwości i nagram filmiki


Przy odpiętego rurce jakiś tam dymek leci ale oleju ani grama


Cały ten przypadek mi przypomina serial Dr. House tylko na przykładzie mechaniki :lol:

Opublikowano
A czy sprawdzałeś łączenie turbo z DPF? U mnie jak była nieszczelność, sadza w DPF rosła w bardzo szybkim tempie, na 5km to przybywało z 15g, po naprawie obejmy, powróciło do normalności. Może dlatego że zaciągało olej i waliło w DPF?
Opublikowano
Fabrycznie mam auto bez DPF, jest sam katalizator. Sprawdzałem wszystko 2x i siedzi jak trzeba. Póki co chyba muszę czekać aż złoże górę silnika i jak nic to nie da to idzie na dół
Opublikowano

Witajcie :D

Też czekam niecierpliwie na więcej info, ponieważ sam mam ten problem, wymieniłem 3 tygodnie temu odmę oraz filtr powietrza, ponieważ był już zasyfiony a olej nadal leci odmą do dolotu, widzę jak rura która idzie do intercoolera to pod nią mam mokrą dolną osłonę silnika, turbina była sprawdzana i nie przepuszcza oleju, nie wiem co to może być, czy uszczelka pokrywy zaworów czy coś innego, jeżeli ktoś wie, to niech mnie nakieruje, ponieważ chcę tym autem jeszcze pojeździć a troszkę irytuje mnie ten problem. W tamtym tygodniu wymieniłem olej i teraz będę obserwować, po ostatniej wymianie to niski stan miałem po około 5kkm więc szybko to zeszło, ale wtedy miałem stary filtr powietrza oraz odmę, nie wiem czy są jakieś spore przedmuchy i dlatego odmą wywala ten olej, ale jak tak to z czego to może wynikać, obecnie mam 243kkm.

Opublikowano
Właśnie zakładam pokrywę zaworów i skręcam wszystko. Za jakieś 3-4h powinnismy wiedzieć czy coś pomogło
Opublikowano

No to sprawa „jasna”


1 cylinder - 21bar

2 cylinder - 21bar

3 cylinder - 6-8max bar

4 cylinder - 18 bar


Pytanie czemu tak mało skoro auto ma moc i jeździ? Pierścienie czy zawory?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O nie, to znaczy że pierwsze w Polsce E90 jeżdżące wciąż u pierwszego właściciela się sypnęło. :(


Pamiętaj że test kompresji robisz na rozruszniku, to jest ok. 250 obr/min. Silnik pracuje przy większych prędkościach co sprawia że ciśnienie dynamiczne sprężania jest na tyle wysokie żeby mieszanka paliwowa się zapaliła. Mniejszą sprawność danego cylindra komputer wyrównuje paliwem. Nie miałeś trochę rozbieżnych korekcji?


Najłatwiej spróbować sprawdzić którędy ucieka kompresja trzeba ustawić tłok w GMP i dać do cylindra ciśnienie powietrza. Ucieka we wlot, wydech albo w dół. Olej lecący z odmy wskazuje raczej na problem z dołem silnika.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Przebieg aktualny to coś około 355tyś :D szczerze to liczyłem się z tym, że coś rypnie niedługo ale liczyłem na to, że panewka pójdzie :D póki co nie ma dramatu.


Aktualnie moje możliwości serwisowe się kończą i chyba sam już się nie będę zabierać za zmianę pierścieni chociaż patrzyłem że kosztują po 50zl na cylinder a i tak bym wymienił wszystkie 4 cylindry.


Teraz tylko zrobię research ile wezmą za robociznę w serwisie i jak to by Wyglądało. Póki co temat chyba rozwiązany co tutaj było problemem. A nikt nie podejrzewał ze znajomych czy pana ze sklepu że mogą być to pierścienie. Może uda mi się skołować kompresor i sprawdzić gdzie wyleci powietrze.


Jak myślicie jaki byłby koszt robocizny bez części za takie pierścienie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsze rzeczy o których mówiłem to: co się dzieje pod korkiem oleju i w rurce oleju, bo tamtędy ostatecznie ucieka kompresja. W sumie wciąż obstawiam raczej że to nie turbo ciągnie olej przez odmę tylko zamknięcie obiegu powoduje że odma nie wyrabia i część oleju który powinien spłynąć z turbo jest wyrzucany na zimną stronę. Nie tak źle bo dzięki temu turbo się nie zatarło.


Do zrobienia jest sporo, najlepiej wyciągnąć silnik a jak to w BMW zawsze się trochę pierdół połamie, do tego głowica, uszczelka, wypadałoby zrobić rozrząd i tak dalej.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Co do korekty wtrysków było wszystko w normie wg. INPY ale już po wyjęciu wtrysków na 3 i lekko 4 cylindrze były takie chrupki na końcówkach co dało mi do myślenia.


Zastanawiam się czy nie zrobić próby olejowej tak na szybko

Opublikowano

Licząc koszty robocizny, części, sentymentu do auta zastanów się czy nie lepiej wstawić drugi motor. Cały słupek z głowica 2000zl (niby 190k najechane) sprawdzałem na olx.

Chyba ze auto już dostaje dożywocie u ciebie to remont.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Poli co jeszcze nie podjąłem decyzji czy wjedzie nowy motor czy remont tego ale bardziej skłaniam się nad remontem. Przy tej mocy nie wiadomo jak wytrzyma używany silnik.


Druga sprawa i tak kpl. Sprzęgła mam do zmiany wiec zapewne i tak będzie trzeba wyjąc cały silnik a że nowe sprzęgło z dwumasa LUK kupiłem za 700zl to by się przydało kiedyś to wymienić.


Jakoś super mi się nie spieszy i muszę przemyśleć wszystko, może to sam tez zrobię a może N57 :twisted: :twisted: sprzedając cały turbo kit z ECU z Alpiny który jest w sumie nowy jako zestaw doposażenia też trochę kasy odzyskam

Opublikowano

Tak z ciekawosci, to nie przyszło Ci na myśl, że powodem uszkodzenia silnika była właśnie modyfikacja Alpiny przy tym przebiegu silnika?


Seria: 163km 340nm

alpina d3: 200km 410nm

u Ciebie po modyfikacji: 220Km 480nm


Z tego co wiem to bezpieczne te silniki latają wystrojone na własnie ok. 190-200km i ok. 400nm.

Silnik był już napewno lekko zużyty i pierścienie nie wytrzymały tego co dmuchało turbo moim zdaniem.

Opublikowano

Nie powiedziałbym, że to było przyczyną, jest pare osób które maja na tym silniku po 250km a też jest temat jak gościu zrobił prawie 300km i auta jeździły długo długo.


Bardziej bym się skłaniał że może płukanki silnika bardziej się do tego przyczyniły przy tym przebiegu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyczynę będzie można poznać po rozebraniu silnika, na razie to spekulacja.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Już upatrzyłem jeden słupek z miesięczna gwarancja 160tys przebiegu za 1000zl wiec cena okazyjna tylko jest bez pompy wtryskowej i nie wiem jak w tym przypadku będzie z ustawieniem rozrządu i jej założeniem...


Drugi mam za 1100 z 30 dniowa gwarancja ale w nim jest pompa czyli plus

Opublikowano

Tak jak pisze aaben bez rozebrania silnika to gdybanie.


Słupek bez pompy to pod względem gwarancji i ewentualnych utrudnień z jej montażem albo np. weryfikacji poprawności ustawienia rozrządu to nie do końca "jasne rozwiązanie".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.