Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

faktycznie może tam coś się przyblokowało, nigdzie nie ma schematu jak z odmy wraca olej?


Szukałem nie ale mogę znaleźć, gdzie olej spływa z odmy? jakimś kanałem cyz normalnie przez pokrywę zaworów na wałki ?

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Też próbowałem znaleźć te informacje ale nic nie ma nigdzie. Pozostaje zdjęcie pokrywy zaworów i zbadanie samemu. Powinienem na dniach ją zdjąć
Opublikowano
Też próbowałem znaleźć te informacje ale nic nie ma nigdzie. Pozostaje zdjęcie pokrywy zaworów i zbadanie samemu. Powinienem na dniach ją zdjąć

 

jak zdejmiesz to nie zapomnij o nas i porób foty gdzie i jak to spływa, będziemy wdzięczni :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od odmy wzdłuż filtra powietrza jest w pokrywie zaworów rurka/kanał które łączą się z tym króćcem i ot cała filozofia. Jak jest wersja na zimne kraje to jeszcze gdzieś po drodze jest podgrzewacz odmy.


Z samej odmy wyłapany olej po prostu kapie z powrotem na głowicę.


Jeżeli będziesz zdejmował pokrywę zaworów to po tylu latach często uszczelka jest to wymiany. Jest tam też miejsce przy pompie vacuum które dodatkowo trzeba posmarować masą uszczelniającą.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Kolejna część walki:


Udało się naprawić problem z odpalaniem na zimnym i wywalający błąd turbo i przeplywki. Okazało się tak jak Aaben mówił że dziura w dolocie i auto ma moc i ciągnie od dołu.



Dzisiaj pojezdzilem z 20-30km aż się silnik dobrze nagrzeje. Przebutowałem go na 3 i 4 biegu pare razy w całym zakresie obrotów i zero problemów. Dymu żadnego nie było i nic się nie działo.



Przy takim obrocie sprawy raczej jestem przekonany, że będzie to uszczelka pokrywy zaworów albo sama pokrywa. W przyszłym tygodniu zdejmę pokrywę, wrzucę fotki i zobaczymy co tam siedzi. Póki co auto jeździ bez problemu z odłączona odma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli widzisz duże ilości oleju w dolocie, jak to wygląda z ubywaniem oleju w silniku? jakie to sa wartości?
Opublikowano
Przy odłączonej odmie max 1litr na 12tys km. Przy podłączonej rurce jakieś chore ilości lecą do dolotu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie też tą rurką leci olej do dolotu ale w mniejszej ilość. wymieniałem odmę nic to nie zmienia. Może oil catch będzie pomocny w tym wypadku, ale niestety nie rozwiąże to przyczyny tego problemu.
Opublikowano
Tez myślałem nad catch tankiem ale by się zapełnił w godzinę jazdy. Za dużo tego leci. Środa czwartek będę zdejmować pokrywę zaworów i może coś zobaczę dziwnego
Opublikowano

Walki ciąg dalszy. Autem pojezdzilem pare dni zrobiłem z 200km i nie ma żadnych spadków mocy, dziwnego zachowania. Jeździ tak jak gdyby nigdy nic. Cały czas odma odpięta


Dzisiaj zdjąłem pokrywę zaworów i tez nic dziwnego tam nie zauważyłem. Jedyne co to uszczelka która od nowości tam siedziała i trochę się rozpadała w tej środkowej części i widać jak akurat tam była późno poparciała.


Wrzucam wam zdjęcia żebyście sami zobaczyli czy coś dziwnego widać ale chyba nic oprócz tej uszczelki. Pokrywa nie wyglada na pęknięta a walki chyba nie są mocno wytarte, co nie?


Zrobiłem zbliżenie na uszczelkę dookoła odmy i wyglada chyba Ok


94C85654-C282-49A4-BF23-D645834DC6AF.jpg

0770D5BA-BC61-481E-BE72-87EDAFF535A6.jpg

24E5120E-CCBE-4AD4-A545-3819644D905C.jpg

3D8B57B5-844F-433F-AF15-579352145FFA.jpg

Opublikowano
Jeżeli mi dojdzie tester to w sobotę zrobię pomiar sprężania a jeżeli nie to w poniedziałek
Opublikowano
Ja widzę taką możliwość, że możesz mieć bardzo zapchany filtr powietrza. Turbo ssa a powietrze nie idzie przez filtr i w odmie robi się podciśnienie co wyciąga olej.
Opublikowano

Filtr nie ma nawet rok ewentualnie max rok, nie jest jakoś super brudny czy coś ale tez nad tym myślałem.


Zamówiłem pokrywę zaworów, uszczelkę, nowa odma już jest. Zamówię tez nowy filtr i jeżeli po takim czymś nic nie pomoże to będzie grubo. Jeszcze zostanie zmierzenie kompresji ale na 100% wyjdzie Ok bo auto jeździ bez problemu i ma full mocy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Daj znać co będzie po wymianie pokrywy bo to ciekawa zagadka.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Zagadka jest niezła bo nawet już pan ze sklepu obok mnie się dopytuje jak tam czy udało się coś ogarnąć i czeka na rozwiązanie sprawy.


We wtorek będę mieć nowa pokrywę zaworów z nowa uszczelka i filtrem powietrza. Jak to nic nie pomoże a wynik kompresji będzie dobry to zostaje szukanie przyczyny na dole silnika.


Jak wleje w miejsce z membraną to wyleci ta rurka od turbo która mam odpięta. Jak wleje w te drugie miejsce z separatorem to cześć poleci na dół do miski a cześć w druga cześć odmy która jest wbudowana w pokrywę zaworów i zleci na walki głowicy. W tej wbudowanej części jest tylko spiralka z plastiku która pozwala spływać olejowi.


Nawet mój tata zaczął ogarniać temat wszystko sprawdzać bo wylatują takie ilości oleju, że nie ma skąd ich brać.


Póki co czekamy do wtorku na części i wyniki kompresji. Będę dawać znać jak sprawa dalej się potoczy

Opublikowano
Trochę go tam było, aż kapało, cały dolot przeczyscilem. Nagram wam filmik jak poskładam całość jak rzyga olejem z turbo. Ciężkie to do opisania
Opublikowano
Trochę go tam było, aż kapało, cały dolot przeczyscilem. Nagram wam filmik jak poskładam całość jak rzyga olejem z turbo. Ciężkie to do

opisania

 

Jak szklanki nie wylałeś to nie musi być aż tak źle :D


Nagraj, nagraj, będzie można to sobie bardziej wyobrazić :cool2:

Opublikowano

Z jednej strony jest źle a z drugiej nie jest źle. Niżej wrzucam fotkę jak wyglądało turbo po 5s po włączonym silniku z podpięta rurka i jednej przegazowce na 1500obrotow. Na zdjęciu widać że jest odpięta ale to do robienia fotek ja zdjąłem. Dodam jeszcze raz że bez rurki ani grama oleju. Taki atomizer oleju się robi :lol:


1EFABCCA-8D38-44D0-89DE-CF00F148AD3F.jpg

Opublikowano
A czyli odkręciłeś przewód IC od turbiny, kurde a nie był jakiś podobny temat tylko ze z silnikiem M57?? Nawet kolega nagrał film, ciekawe czy doszedł czego tak się działo.
Opublikowano
Zapomniałem dodać że z podłączoną rurką na wolnych obrotach tego efektu nie ma. Dopiero jak turbo zacznie zasysać to wtedy jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.