Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

W moim BMW seria 1 116i o mocy 122 koni z 2010 roku wyświetliła się kontrolka check engine. Po diagnozie wyszedł błąd P00BD-Mass or Volume Air Flow "A" Circuit Range/Performance - Air Flow Too High. Jednak przepływomierz został wymieniony na nowy formy BOSCH jeszcze przez poprzedniego właściciela. Dodatkowo przy gorącym silniku na wolnych obrotach delikatnie trzęsło samochodem. Sprawdzona została szczelność dolotu, wszystko zostało porządnie wyczyszczone. Obroty jałowe zostały podwyższone o wartość 150 co wyeliminowało bujanie. Jednak mechanik nie może w dalszym ciągu odnaleźć przyczyny pojawiającego się błędu. Silnik chodzi równo, nie ma problemów z mocą czy wyższym spalaniem. Nie udało mi się znaleźć podobnego wątku na forum.

Czy ktoś z Was borykał się dotąd z podobnym problemem?

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego nie mam opisu błędu dla twojego N43. Wkleje ci opisy planów serwisowych z innych benzyn może coś ci to pomoże????


Uwagi serwisowe

1. Sprawdź wiązkę przewodów między DME a czujnikiem masowego przepływu powietrza

2. Wymień czujnik masowego przepływu powietrza

3. Wymień DME


Plan serwisowy

- Błąd wtórny: Jeśli zarejestrowane zostały dodatkowe kody błędów diagnostycznych związane z usterkami następujących elementów, należy najpierw rozwiązać te problemy: Układ indukcyjny, Valvetronic, turbosprężarka

- Sprawdzić wiązkę przewodów na HFM.

- Sprawdzić układ dolotowy po stronie silnika przepustnicy pod kątem wycieków

- Sprawdzić szczelność wlewu oleju, prętowego wskaźnika poziomu oleju i pokrywy głowicy cylindrów pod kątem szczelności

- Uszkodzony przepływ powietrza HFM (wadliwy lub nieprawidłowo zainstalowany element filtra powietrza)

- Wymienić HFM


Plan serwisowy

- Jeżeli przechowywane są inne usterki elementów układu dolotowego, Valvetronic i turbosprężarki spalinowej, należy je najpierw usunąć.

- Sprawdzić, czy nie ma wycieków w zróżnicowanym systemie wlotu powietrza.

- Wymienić miernik masy powietrza na gorąco.


Uwagi serwisowe

1) Kontrola wzrokowa styków wtykowych HFM

2) Sprawdź okablowanie między HFM a DME

3) Sprawdź układ indukcyjny / skrzynię korbową pod kątem wycieków (system wentylacji dodatniej skrzyni korbowej może pozwolić na wycieki próżni z powietrzem ze skrzyni korbowej wchodzącej do kolektora, na przykład, jeśli przewód próżniowy od wzmacniacza hamulca do przeciekającej pompy próżniowej)

4) Sprawdź, czy kody diagnostyczne DISA nie są wprowadzane i czy działa sterowanie DISA (błąd DISA nie uniemożliwia sprawdzenia wiarygodności HFM)

5) Przeprowadzić procedurę inicjalizacji limitu jazdy VVT


Uwagi serwisowe

1) Kontrola wzrokowa styków wtykowych HFM

2) Sprawdź okablowanie między HFM a DME

3) Sprawdź układ indukcyjny / skrzynię korbową pod kątem wycieków (system wentylacji dodatniej skrzyni korbowej może pozwolić na wycieki próżni z powietrzem ze skrzyni korbowej wchodzącej do kolektora, na przykład, jeśli przewód próżniowy od wzmacniacza hamulca do przeciekającej pompy próżniowej)

4) Sprawdź, czy kody diagnostyczne DISA nie są wprowadzane i czy działa sterowanie DISA (błąd DISA nie uniemożliwia sprawdzenia wiarygodności HFM)

5) Przeprowadzić procedurę inicjalizacji limitu jazdy VVT


Plan serwisowy


Kolejne usterki: Jeśli występuje jedna z dwóch następujących awarii, należy ją najpierw usunąć:

- 1F1A99 Czujnik monitorowania: zasilanie 3 (5 V): Zbyt wysokie napięcie

- 1F1A9B Czujnik monitorowania: zasilanie 3 (5 V): Zbyt niskie napięcie.

Jeżeli zostaną wprowadzone usterki następujących elementów, należy je najpierw przetworzyć:

- Układ dolotowy, Valvetronic, VANOS, turbosprężarka spalin, czujniki ciśnienia.

Sprawdź szczelność układu dolotowego.

Sprawdź połączenie wentylacyjne skrzyni korbowej z pokrywą głowicy cylindrów.

Sprawdź połączenie wentylacji zbiornika z drugim punktem wlotowym.

Sprawdzić, czy miernik masy gorącej folii nie jest zanieczyszczony olejem.

Wymień miernik masy powietrza na gorąco.

Opublikowano

Bardzo Ci dziękuję za wyczerpujące podjęcie tematu. Poruszę sprawę z mechanikiem który zajmuje się moim autem, jak i również sam dołożę starań i przejrzę co się tylko da. Pozdrawiam i życzę Ci miłego tygodnia!

Marcin

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może coś z zaworem egr, ale najlepiej jakbyś wkleił błąd odczytany w inpa ze szczegółami, wtedy można coś wyciągnąć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć, jestem już po naprawie.

By naprawić silnik trzeba było (wybaczcie jeśli nie opiszę tego fachowo):

- wymienić obydwa koła Vanosa, zarówno ssące jak i wydechowe. Jedno z nich było uszkodzone, zdecydowałem o wymianie obydwu

- jeden z wałków wyrównoważających był nieprawidłowo założony (obrócony o 180 stopni)

- zostały sprawdzone i wyczyszczone wtryski

- okazało się, że 3 sonda NOX była wyłączona- została kupiona i zaimplementowana używana

- wymieniona została pokrywa silnika wraz z zintegrowaną odmą (ta popuszczała delikatnie)

- wpisany został nowy, dedykowany nowy program silnika.

- zawór EGR był zaślepiony- został z powrotem "włączony"

Owszem, auto stało u mechanika prawie miesiąc, ale w tej chwili silnik pracuje prawidłowo, nie wskazuje żadnych błędów.

Bardzo Wam dziękuję za pomoc. Pokazałem ten wątek w serwisie z czego również i oni skorzystali.


Życzę Wam miłego dnia

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.