Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć posiadam e46 330i touring m54b30 z 2000r. Mam problem z nie działającymi wentylatorami chłodnicy. Błąd na inpie 125 e fan bład nie daje sie usunąć ciągle powraca. A teraz napisze co robiłem. Na początku myślałem że to winna uszkodzonych wentylatorów a konkretnie modułu. Wentylatory które posiadam są siemensa czyli z modułem przy silniku wentylatora, przy wentylatorach jest wtyczka 3 pinowa dwa grube przewody to zasilanie, które sprawdziłem i dochodzi, trzeci przewód to sygnałowy który daje sygnał PWM. Zakładałem sprawne wentylatory od kumpla tylko boscha, ale podobno też powinny działać, próbowałem je uruchomić klimatyzacją i programem inpa gdzie podaje się zakres działania wentylatora od 0 do 100 procent niestety u mnie nie startują u kumpla wszystko działa tak jak należy. z tego co wyczytałem w necie to dme generuje sygnał na wentylatory odbiera informacje z czujnika przy chłodnicy i z czujnika ciśnienia klimatyzacji, i podaje sygnał pwm na moduł wentylatora. Najprawdopodobniej mam uszkodzony przewód ten sygnałowy do wentylatorów, posiadam dme siemens ms43 sprawdzałem pin out w internecie i najprawdopodobniej jest to wtyk X60004 pin numer 4 Signal Electric cooling fan Electric cooling fan, jeżeli przewód okaże się sprawny możliwe że uszkodzeniu uległ sterownik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Próbowałeś uruchomić na krótko swój wentylator? Zaglądałeś do modułu? Podejrzewam, że ten od kumpla jednak nie będzie u Ciebie chodzić, z jakiego silnika? Porównaj numery na realoem czy są zamienne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

wentylator jest zamienny. Mój wentylator też jest sprawny, mam problem gdzieś z przewodem sygnałowym. Po dodaniu dodatkowego przewodu z dme pin numer 4 wtyk X60004 wentylatory działają w całym zakresie z inpy.

1. Przewód zielono-czarny wychodzący z dme czy ktoś ma jakiś schemat lub wie czy ten przewód z dme idzie już bezpośrednio do wtyku wentylatora czy po drodzę gdzieś jeszcze?

2.czy dme ma sygnał z czujnika temp. i czujnika ciśnienia klimatyzacji po tym wysyła sygnał już bezpośrednio do kostki wentylatora, czy oddzielnie sterownik klimatyzacji po informacji z czujnika ciśnienia, a sterownik silnika z czujnika tego przy chłodnicy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

błąd 125 - Temperatura płynu chłodzącego - za niska dla sterowania czujnikiem tlenu




Według schematu elektrycznego to wiatrak uruchamiany jest przez czujnik temperatury na wylocie płynu chłodzącego. Przewód sygnałowy powinien iść w całości od wiatraka do DME....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-330i-lim/wiring-functional-info/power-train/engine-controlms43/engine-cooling/electric-fan/u5WMXFj

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-330i-lim/Vouue4X

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-330i-lim/Vs4jBra


Opis działania wiatraka

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-330i-lim/wiring-functional-info/power-train/engine-controlms42/engine-cooling/electric-fan/X9CXKhJ


Opis działania klimatyzacji

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-330i-lim/wiring-functional-info/power-train/engine-controlms43/a-c-compressor-control/compressor-control/Y1N8OAQ


Jak będziesz sprawdzał przejście przewodu to używaj do tego testera z żarówką. Często gęsto jest tak ,że jak sprawdzasz rezystancję przewodu multimetrem ,wskazywane wartości rezystancji świadczą o tym ,że przewód jest cały/sprawny. Jednak gdy podasz napięcie to prąd nie chce przez niego płynąć.

Opublikowano
Burza1234 dzięki na schematy. problem rozwiązany uszkodzony przewód sygnałowy zielono-czarny idący z dme do sterownika wentylatorów. uszkodzony w wiązce 40cm od wtyczki. temat do zamknięcia
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Chciałem się gdzieś swoim problemem doczepic bmw e46 323ci jeden wiatrak plus wisco. Mam taki problem że wentylator chlodnicy wydaje mi się że zbyt wolno się kręci. Kiedyś pamiętam że potrafił konkretnie się kręcić wręcz halasować od tego roku coś slabo. Na klimie tez tak kreci bo kręci a czemu tak myślę? Bo ledwo postoje na światłach teraz jak było 20 na plusie i gdy ruszam to wisco łapie na stałe. Temp niby w normie bo tak Max 99stopni na postoju. Ktoś może mi powiedzieć czy tak jest dobrze? Bo moim zdaniem nie do końca. Jeszcze pytanie jak się podłączyć do niego na krótko żeby sprawdzić czy wejdzie na full obroty?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Inpa lub ista i sterujesz nim od niskich do wysokich obrotów, jeżeli zamula na wysokich to przyczyną jest moduł.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.