Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy ktoś wie jaki kolor ma być płynu chłodniczego do g30 540ix i czemu są dwa zbiorniczek wyrównawcze

Pozdrawiam

Opublikowano

Płyny można przeważnie mieszać, ostatnio w modzie jest różowy.

Są dwa obiegi, oddzielny bodaj dla turbin.

W obu ma być odpowiedni poziom.

Opublikowano

To tylko kolor, a płyny na bazie glikolu etylowego można ze sobą mieszać.

Reszta to marketingowy bełkot.

Opublikowano

Znalazłem (po przepuszczeniu przez translatora):

Płyn chłodzący na bazie krzemianu stosowany jest we wszystkich pojazdach BMW Group

jego niebieski / zielony kolor Chłodziwo na bazie krzemianu tworzy ochronną warstwę związków krzemianowych na powierzchni

powierzchni elementów. Tworzenie się tej warstwy ochronnej następuje tylko przy użyciu nowego płynu chłodzącego

elementy (np. pompa płynu chłodzącego, termostat, uszczelka głowicy cylindrów itp.) są wymieniane, chłodziwo musi

zawsze należy je zmieniać, aby zapewnić utworzenie nowej warstwy ochronnej.

Chłodziwo na bazie aminokwasów jest również stosowane w przemyśle i można je rozpoznać po różowym kolorze

chłodziwo na bazie aminokwasów, powierzchnia elementu jest skorodowana, tworząc ochronną warstwę tlenkową.

Uwaga-

-

-

Jeśli płyn chłodzący na bazie krzemianu zostanie zmieszany z płynem chłodzącym na bazie aminokwasów, to

mieszanina traci swój mechanizm ochrony antykorozyjnej i zmienia kolor na brązowy.

Opublikowano

Zaczerpnięte z stm.com.pl

"G11 – płyny zawierające krzemiany – Petrygo, Borygo Nowy, Borygo Eko, Borygo Alu, Borygo Start, Kuler zielony i czerwony, Paraflu i najtańszy w tym segmencie płyn Traker niebieski i czerwony. Płyn Traker jest oferowany również luzem.

Płyn krzemianowy typu G11, ale bez nitratów i fosforanów, stosowany tam gdzie jest wymagany zwykły płyn krzemianowy, ale też jest wymagany w samochodach BMW (łącznie z najnowszymi rocznikami) – PEMCO G11 o temperaturze krzepnięcia do -40 ‘C. Kolor niebieski i zielony."


Naprawdę kolor nie jest już wyznacznikiem użytej do produkcji płynu technologii jak było to 20 lat temu.

Bazą samochodowych płynów chłodniczych jest glikol z różnymi domieszkami.

Nie każe nikomu mieszać kolorów, ale nie ma to znaczenia jeżeli baza i domieszki są te same.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.