Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

W ostatniej nadziei zwracam się o pomoc :D

Już kilka dni rozkminiam podłączenie sterowania pompy wody :roll: . Już skończyły mi się pomysły jak to podłączyć :mad2:

Silnik B47D. Tak wygląda ten silnik. Zaznaczone są elementy układu podciśnienia.

ed36f08751b8.jpg

Tam gdzie od lewej strony idzie czerwony wężyk, muszę go doinstalować i podłączyć. Tylko gdzie :duh:


Kod konfiguracyjny auta EJ54220 Analizowałem schematy dla tego silnika:


Podłączenie EGR - zgadza się

a35ae77a74f5.jpg


Podłączenie sterowania turbosprężarki - zgadza się

202d2e97ae57.jpg


Oraz ostatni który nie pasuje do tego auta - nie zgadza się :cry2:

61d5a6f3f2a4.jpg

Brakuje elektrozaworu podciśnienia do sterowania pompą wody :roll:



Tutaj wielka prośba, czy ktoś wie jak to podłączyć?


Zrobię zdjęcia z auta to jeszcze dodam później.


Dziękuję i pozdrawiam :wink:

Edytowane przez Pavelo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dziękuje za szybką odpowiedź.

Zacząłem studiować tą dokumentację mając na uwadze stan fizyczny podzespołów silnika.

Znalazłem takie coś:

Uwaga!


Od wprowadzenia seryjnego silniki będą wyposażone w przełączalną pompę płynu chłodzącego i elektryczny zawór przełączający. Uruchomienie elementu przełączającego przez Digital Diesel Electronics (DDE) jest jednak nie aktywowany. Uruchomienie elementu przełączającego zostanie wprowadzone w późniejszym terminie w celu spełnienia przyszłych norm emisji spalin.


Element przełączający pozostaje otwarty przez cały czas, gdy cyfrowa elektronika Diesla (DDE) nie uruchamia elektrycznego zaworu przełączającego. W tym stanie obwód płynu chłodzącego jest identyczny z pojazdami bez przełączalnej pompy płynu chłodzącego.

Przyszło mi coś do głowy :) Wcześniej myślałem, że ktoś "połasił się" na czerwony wężyk ponieważ go nie było, tym bardziej, że pacjent nie dotarł do mnie o własnych siłach :? Ale teraz się tak zastanawiam, czy to możliwe, że to sterowanie mogło być nie podłączone :?: :?: :roll:


Tak wygląda silnik

cb158d06fa2b.jpg


Dodałem jeszcze opis tego co jest na silniku

94d9ba242134.jpg

Edytowane przez Pavelo
Opublikowano

A ma ktoś ten układ u siebie kompletny :?: W sensie, że z tym dodatkowym "elektrycznym zaworem przełączającym" :P


Na schemacie elektrycznym napisane jest, że ten dodatkowy układ jest tylko w silniku B37 :| To możliwe, że montowali "starą pompę" :?: :?:


Dodatkowy/opcjonalny zaworek jest pod numerem 6.

1VncYCiWB5


Jest całkiem na widoku :wink:

1Vnc7za9uT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.