Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pomimo fatalnych (dla mnie) świateł w X7 wybor auta po lifcie zawsze wydaje się rozsądniejszym wyborem - trzeba jedynie pamiętać, ze na codzień X7 bywa męczące w porównaniu z X5 przy wożeniu do 4 osób - jest wyraźnie dłuższe, etc.


Co do cen BMW to akurat dzisiaj byłem po kolei w salonie BMW a później w Porsche. I niestety nie wróżę BMW nic dobrego przy zachowaniu tej polityki cenowej, designu idącego jak dla mnie w fatalnym kierunku i rabatów poniżej 20% (bo do tej pory 2jka z przodu pomagała w decyzjach ;)). Ogłoszone dzisiaj XM w cenie bazowej od 935k PLN i mające osiągi gorsze od X5 M50i (design celowo pomijam bo to kwestia gustu) i reklamowane jako ‚konkurencja’ dla Urusa traktuje jako żart… w salonie usłyszałem dzisiaj, żebym trzymał jak najdłużej moje X5M - chyba pracownicy tez widzieli nowy wypust… ;)

Edytowane przez BigCactus
Opublikowano
Przewaga 40d jest rzeczywiście tylko podczas szybkiej jazdy na autostradzie i dla osoby która głównie tak jeździ to ma sens. W każdej innej sytuacji 45e będzie się bronić, nawet osiągami jej bliżej do M50d




A poniżej dość obszerny test 45e z wieloma danymi i pomiarami.


https://antyweb.pl/bmw-x5-xdrive45e-moc-394-km-zasieg-elektryczny-85-km-zuzycie-paliwa-test

 

Jak byłem w podstawówce to bardzo ekscytowałem się wynikami 0-100. Do samej jazdy niewiele to ma. Amerykańskie auta też są mega szybkie na 1/4 mili. Czy to oznacza, że dobrze się prowadzą? No chyba niekoniecznie.


45e prowadzi się jak poprawny SUV. Wysiadłem z 45e z refleksją typu "no tak, czego oczekiwałeś - to przecież SUV a SUV nie może się dobrze prowadzić, skąd pomysł, że może być fajnie". Gdybym chwilę później nie wziął 40d, nie wiedziałbym, jak znakomicie potrafi jeździć X5. Wpadłoby do szufladki "kolejny siermiężny SUV".

Opublikowano

Zgadzam się z przedmówcą jakiekolwiek auto kupione dzisiaj to dobry pomysł ale zależy jaki leasing jakie koszty oprocentowanie stałe czy zmienne przy tych wariujących stopach procentowych i tak niestety przepłacam więcej bankom.

I aby nie było ja nie mówię że zakup X5 czy X6 to zły pomysł każde auto znajdzie swojego odbiorcę tym bardziej że X7 jest sporo większe od wspomnianych aut i nie każdy mógłby sobie poradzić przy ciasnym parkowaniu, i jezeli przy konfiguracji X5 nie dodamy tych opcji które są standardem dla X7 to auto będzie jednak wyraźnie tańsze, ale jezeli zaczniemy wkładać head-upy, dostępy komfotowy i dach panoramiczny to róźnicę się zacierają nawet i do 0 w zależności od silnika, wszystko przez bogaty wyposażenie bazowe X7 wspominałem o tym wcześniej.


XM startuje od 935k przegięli pałe ale pewnie wyposażenie standardowe ma wszystko a konfigurator będzie sprowadzał się tylko do wybrania koloru lakieru i tapicerek i to wszystko. Dobrze że zdecydowałem się na x7, XM jest za drogie dla mnie, ale tam pewnie będą niższe koszty utrzymania bo hybryda plug-in zapewne będzie palić mniej od 40i. Pożyjemy zobaczymy.

Opublikowano

M340i Touring, czekałem ponad 10 miesięcy. Zamówienie złożone 21 września 2021, ustalony dooobry rabat i leasing na stałej stopie.


W maju tego roku zostałem poinformowany, że wersja preLCI już się nie wyprodukuje i że trzeba konwertować zamówienie na nowy model.

Pod koniec czerwca szczęśliwie trafił się slot z datą produkcji na 6 lipca, czyli w pierwszym tygodniu produkcji LCI i tak się wyprodukowała.


Cena ze starym rabatem i leasing na stałej stopie na szczęście zostały utrzymane!


Odebrałem 29 lipca i jest to na pewno pierwsza M340i G21 LCI w Poznaniu. Zresztą nadal mało trójek LCI widać na ulicach :-)


Także można powiedzieć, że mimo długiego oczekiwania okazałem się szczęściarzem :-)

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Opublikowano
No to fajnie ,że testowałeś dłużej więc może powiesz jakie miałeś spalanie w mieście i średnie np. po 10 tys.km?

A propos ceny diesla to chyba podobnie jak ceny węgla w ostatnim czasie,ale chyba wszyscy zgadzają się co do tego że to przeżytek, ale jak już wcześnie mówiłem zakup auta to bardzo indywidualny wybór a nie potępianie w ciemno wyborów innych. Co do różnic w prowadzeniu to ja wyraźnie czułem różnicę pomiędzy zawieszeniem zwykły a na pneumatyce i pomimo tego ,że nie jestem emerytem to nie jestem w stanie tego wyczuć czy diesel waży 2,250 a hybrada 2,500 kg w obu nie czułem jakbym prowadził gokarta, natomiast jeżeli chodzi o kulturę pracy silnika benzynowego oraz tę ciszę w mieście (bezcenne) tylko głuchy tego nie usłyszy.


A wracając do G31 dajesz do zrozumienia ,że wręcz zarabiasz na tym "inwestując" w model który gdzieś tak za rok nie będzie już produkowany. :D

 


Rozłożenie masy przez baterię - środek ciężkości wyżej i przesunięty do tyłu. Dla mnie różnica była aż nadto odczuwalna i wyraźna. Nie chciałbym jeździć 45e, miałem złe odczucia prowadząc to auto, nie prowadzi się tak, jakbym oczekiwał. Z kolei 40d było pozytywnym zaskoczeniem, że ciężki SUV może aż tak dobrze jeździć.


Nie potępiam czyjegoś wyboru, każdy ma swoje potrzeby i swój styl jazdy. Wielu może nawet tego nie zauważyć a skupić się na ciszy 0-50 km/h i to jest ok. Po prostu mówię, że 45e prowadzi się gorzej od 40d, jeśli ktoś ma bardziej dynamiczny styl jazdy.


Mnie akurat zdecydowanie bardziej przeszkadza warczenie silnika benzynowego przy 200+ na trasie niż terkot diesla w mieście.


Diesel to przeżytek? Bo paru lobbystów w Brukseli próbuje tak wszystkim wmówić? Mając bezpośrednie porównanie, zdecydowanie wybieram "przeżytek" (d) niż słabe, niepraktyczne rozwiązania (e).


Jakiego auta teraz nie kupisz, duża szansa, że na nim nie stracisz. G31 to niszowy segment, spadający i popularny tylko w Europie - to fakt. Trudno to traktować w kategoriach inwestycji. G05 byłoby pod tym bez dwóch zdań lepsze.

 

Nie wiem o jakim hałasie przy 200+ mówisz. Do niedawna jeździłem tylko 3 litrowymi dieslami BMW, czyli najlepszymi silnikami w tej klasie :-) Miałem po kolei e46, e91 i F31 w 330d, wszystkie zmapowane, ostatnia F31 na 305 koni. Absolutnie na nie nie zamierzam narzekać, ale nie mają szans w kwestii kultury pracy i przede wszystkim w dźwięku z benzynowym B58, R6 3.0.

Jakkolwiek dobry nie będzie 3 litrowy diesel w BMW to nadal będzie klekotem, któremu daleko do dobrej benzynki :-)


Pomijam fakt, że między innymi właśnie dźwięk to coś czego oczekuje każdy szanujący siebie i motoryzację petrolhead :-)

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Opublikowano


Jak byłem w podstawówce to bardzo ekscytowałem się wynikami 0-100. Do samej jazdy niewiele to ma. Amerykańskie auta też są mega szybkie na 1/4 mili. Czy to oznacza, że dobrze się prowadzą? No chyba niekoniecznie.


45e prowadzi się jak poprawny SUV. Wysiadłem z 45e z refleksją typu "no tak, czego oczekiwałeś - to przecież SUV a SUV nie może się dobrze prowadzić, skąd pomysł, że może być fajnie". Gdybym chwilę później nie wziął 40d, nie wiedziałbym, jak znakomicie potrafi jeździć X5. Wpadłoby do szufladki "kolejny siermiężny SUV".

 

Ale jeśli dostrzegasz taka różnice w prowadzeniu 45e i 40d i to jest główne kryterium to trzeba było wziąć 40i, które z racji znacznie lżejszego silnika ma lepszy rozkład mas i lepiej się prowadzi od 40d.

Opublikowano
No to fajnie ,że testowałeś dłużej więc może powiesz jakie miałeś spalanie w mieście i średnie np. po 10 tys.km?

A propos ceny diesla to chyba podobnie jak ceny węgla w ostatnim czasie,ale chyba wszyscy zgadzają się co do tego że to przeżytek, ale jak już wcześnie mówiłem zakup auta to bardzo indywidualny wybór a nie potępianie w ciemno wyborów innych. Co do różnic w prowadzeniu to ja wyraźnie czułem różnicę pomiędzy zawieszeniem zwykły a na pneumatyce i pomimo tego ,że nie jestem emerytem to nie jestem w stanie tego wyczuć czy diesel waży 2,250 a hybrada 2,500 kg w obu nie czułem jakbym prowadził gokarta, natomiast jeżeli chodzi o kulturę pracy silnika benzynowego oraz tę ciszę w mieście (bezcenne) tylko głuchy tego nie usłyszy.


A wracając do G31 dajesz do zrozumienia ,że wręcz zarabiasz na tym "inwestując" w model który gdzieś tak za rok nie będzie już produkowany. :D

 


Rozłożenie masy przez baterię - środek ciężkości wyżej i przesunięty do tyłu. Dla mnie różnica była aż nadto odczuwalna i wyraźna. Nie chciałbym jeździć 45e, miałem złe odczucia prowadząc to auto, nie prowadzi się tak, jakbym oczekiwał. Z kolei 40d było pozytywnym zaskoczeniem, że ciężki SUV może aż tak dobrze jeździć.


Nie potępiam czyjegoś wyboru, każdy ma swoje potrzeby i swój styl jazdy. Wielu może nawet tego nie zauważyć a skupić się na ciszy 0-50 km/h i to jest ok. Po prostu mówię, że 45e prowadzi się gorzej od 40d, jeśli ktoś ma bardziej dynamiczny styl jazdy.


Mnie akurat zdecydowanie bardziej przeszkadza warczenie silnika benzynowego przy 200+ na trasie niż terkot diesla w mieście.


Diesel to przeżytek? Bo paru lobbystów w Brukseli próbuje tak wszystkim wmówić? Mając bezpośrednie porównanie, zdecydowanie wybieram "przeżytek" (d) niż słabe, niepraktyczne rozwiązania (e).


Jakiego auta teraz nie kupisz, duża szansa, że na nim nie stracisz. G31 to niszowy segment, spadający i popularny tylko w Europie - to fakt. Trudno to traktować w kategoriach inwestycji. G05 byłoby pod tym bez dwóch zdań lepsze.

 


A czy w obu autach miałeś na zawieszeniu pneumatykę?

Bo jeżeli tak to widać muszę iść na rentę :cry2: dla mnie przede wszystkim X5 to komfort (pomijając oczywiście wersje M), a jedyny cywilny suv który jak dla mnie prowadził się sportowo i precyzyjnie to był macan (już nawet miałem zamawiać GTS'a)

Cieszę się ,że nie potępiasz czyichś wyborów, bo odniosłem wrażenie ,że wpadłeś w ten wątek przepowiedziałeś kilka gigantycznych rzeczy i delikatnie rzecz ujmując nie podzieliłeś wyborów innych, twierdząc ,że tylko twój jest właściwy ''bo jest bardziej twojszy niż mój mojszy''

A propos diesla to miałem ich całą masę i nikt nie musi mi niczego wmawiać ,sorki ale taka jest prawda diesel odchodzi do lamusa i niestety wkrótce czeka to również benzynę nad czym zresztą bardzo ubolewam w obu wypadkach :mad2: a,że ty go wybierasz to super twoje auto twoja sprawa,szanujmy się wzajemnie


A jeżeli chodzi o osiągi to muszę cię zmartwić bo 45e ma lepsze (nie jakoś mocno ale ma) niż 40d i też nie wiem co jest w nim słabego lub niepraktycznego skoro walory użytkowe są takie same,myślę również ,że jeżeli chodzi o kulturę pracy też chyba nie ma o czym dyskutować.

Ja osobiście myślę,że to nie 45e musi się bronić przed 40d tylko diesel musi udowadniać ,że ma jeszcze coś do zaoferowania.


Popatrz od 4 lat jeżdżę G31 i jakoś nie czuję się wyjątkowy czy niszowy może dlatego,że mieszkam w Europie :think:

Opublikowano
G31 - auto niszowe, buhaha, zwłaszcza w 520d :-)

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

Opublikowano

A jeżeli chodzi o osiągi to muszę cię zmartwić bo 45e ma lepsze (nie jakoś mocno ale ma) niż 40d i też nie wiem co jest w nim słabego lub niepraktycznego skoro walory użytkowe są takie same,myślę również ,że jeżeli chodzi o kulturę pracy też chyba nie ma o czym dyskutować.

Ja osobiście myślę,że to nie 45e musi się bronić przed 40d tylko diesel musi udowadniać ,że ma jeszcze coś do zaoferowania.


Popatrz od 4 lat jeżdżę G31 i jakoś nie czuję się wyjątkowy czy niszowy może dlatego,że mieszkam w Europie :think:



A tak zapytam z ciekawosci, skad wiadomo ze 45e ma lepsze osiagi? Mowisz o 0-100?

Opublikowano
M340i Touring, czekałem ponad 10 miesięcy. Zamówienie złożone 21 września 2021, ustalony dooobry rabat i leasing na stałej stopie.


W maju tego roku zostałem poinformowany, że wersja preLCI już się nie wyprodukuje i że trzeba konwertować zamówienie na nowy model.

Pod koniec czerwca szczęśliwie trafił się slot z datą produkcji na 6 lipca, czyli w pierwszym tygodniu produkcji LCI i tak się wyprodukowała.


Cena ze starym rabatem i leasing na stałej stopie na szczęście zostały utrzymane!


Odebrałem 29 lipca i jest to na pewno pierwsza M340i G21 LCI w Poznaniu. Zresztą nadal mało trójek LCI widać na ulicach :-)


Także można powiedzieć, że mimo długiego oczekiwania okazałem się szczęściarzem :-)

 


To nie dział serii 3

Opublikowano
A jeżeli chodzi o osiągi to muszę cię zmartwić bo 45e ma lepsze (nie jakoś mocno ale ma) niż 40d i też nie wiem co jest w nim słabego lub niepraktycznego skoro walory użytkowe są takie same,myślę również ,że jeżeli chodzi o kulturę pracy też chyba nie ma o czym dyskutować.

Ja osobiście myślę,że to nie 45e musi się bronić przed 40d tylko diesel musi udowadniać ,że ma jeszcze coś do zaoferowania.


Popatrz od 4 lat jeżdżę G31 i jakoś nie czuję się wyjątkowy czy niszowy może dlatego,że mieszkam w Europie :think:

 

A tak zapytam z ciekawosci, skad wiadomo ze 45e ma lepsze osiagi? Mowisz o 0-100?




Chociażby stąd https://www.automobile-catalog.com/list-bmw.html, ale też czuć różnice w trakcie jazdy,pomijając sposób w jaki rozwijana jest ta moc

Opublikowano
A jeżeli chodzi o osiągi to muszę cię zmartwić bo 45e ma lepsze (nie jakoś mocno ale ma) niż 40d i też nie wiem co jest w nim słabego lub niepraktycznego skoro walory użytkowe są takie same,myślę również ,że jeżeli chodzi o kulturę pracy też chyba nie ma o czym dyskutować.

Ja osobiście myślę,że to nie 45e musi się bronić przed 40d tylko diesel musi udowadniać ,że ma jeszcze coś do zaoferowania.


Popatrz od 4 lat jeżdżę G31 i jakoś nie czuję się wyjątkowy czy niszowy może dlatego,że mieszkam w Europie :think:

 

A tak zapytam z ciekawosci, skad wiadomo ze 45e ma lepsze osiagi? Mowisz o 0-100?

 


Chociażby stąd https://www.automobile-catalog.com/list-bmw.html, ale też czuć różnice w trakcie jazdy,pomijając sposób w jaki rozwijana jest ta moc



Nie wiem, może ja źle patrzę, ale w Twoim źródle dalej 40d szybsze

https://www.automobile-catalog.com/car/2022/2965370/bmw_x5_xdrive40d.html

https://www.automobile-catalog.com/car/2022/3008360/bmw_x5_xdrive45e.html


Co jest niepraktyczne w 45e? Np. to że w jadąc w Alpy wiozę jakieś 400kg zbędnego balastu kosztem spalania i że nie mogę wrzucić butów i kasków pod podłogę:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to nie jest przypadkiem tak, że bateria ma określoną pojemność? Przy bardziej dynamicznej jeździe na początku coś pomoże - faktycznie jest szybsze od 30d. Potem może się różnica zatrzeć lub 3.0d będzie szybsze.

Tak w ogóle to 40d ze specyfikacji to też hybryda z 48v instalacją :norty:

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Kliknij ten link i wrzuć do porównania obie wersje https://www.automobile-catalog.com/make/bmw/x5_g05/x5_g05_1_xdrive/2022.html zwróć tylko uwagę,żeby porównać wersje europejskie.


Różnica wagi to 235 nie 400 kg,mniejszy zasięg w trasie to rzeczywiście coś co mi również daje do myślenia, ale również daje mi do myślenia to ,że 70% czasu przejeżdżam na trasach miejsko-podmiejskich, brak schowka na buty i kask :think: niech pomyślę


Kolejna rzecz którą biorę pod uwagę to możliwość zrobienia kuracji wzmacniającej do tego silnika, a przyrosty są dosyć ciekawe, a poza tym dlaczego nie? nie spróbować czegoś nowego? diesli i benzyn miałem już całe stada,na elektryka przyjdzie jeszcze czas( razem z poprawą infrastruktury zwłaszcza w PL)przecież nie jest to związek na całe życie :D

Opublikowano

Dyskusja sprowadzona do poziomu podstawówki. Taka typowo polska, jak już coś mam, to jest najlepsze.

Ja mam 30d i też jestem mega zadowolony, czy 40d jest lepsze? oczywiście. Ale czy przy moim stylu jazdy, dość dynamicznym, żałuję, że nie dopłaciłem? Zupełnie nie.

W hybrydzie brakowałoby mi miejsca pod podłogą, które na pierwszy rzut oka wydaje się nieistotne, ale przy pakowaniu bagażu pokazuje, że sporo można tam upchać.

Nie neguję 45e, ale w moim przypadku by się nie sprawdziło.

Krytykowanie 30d lub 40d jako przeżytku? Zupełnie nie rozumiem. Luksusowe, dynamiczne auto i potrafi spalić mniej niż fiat 126p ;)

Duży zasięg, rzadkie wizyty na stacji - dla mnie to ważne.

Codzienne ładowanie auta? nie moja bajka, ale jak ktoś lubi to nie zamierzam mu udowadniać, że zrobił błąd. Mi totalnie by to nie leżało, a mniejszy zasięg na trasie by irytował.

Ale udowadnianie na siłę jak już któryś kolega wspomniał, że "moja racja jest nacja bardziej mojsza niż twojsza" nie ma totalnie sensu.

Opublikowano
Kliknij ten link i wrzuć do porównania obie wersje https://www.automobile-catalog.com/make/bmw/x5_g05/x5_g05_1_xdrive/2022.html zwróć tylko uwagę,żeby porównać wersje europejskie.


Różnica wagi to 235 nie 400 kg,mniejszy zasięg w trasie to rzeczywiście coś co mi również daje do myślenia, ale również daje mi do myślenia to ,że 70% czasu przejeżdżam na trasach miejsko-podmiejskich, brak schowka na buty i kask :think: niech pomyślę


Kolejna rzecz którą biorę pod uwagę to możliwość zrobienia kuracji wzmacniającej do tego silnika, a przyrosty są dosyć ciekawe, a poza tym dlaczego nie? nie spróbować czegoś nowego? diesli i benzyn miałem już całe stada,na elektryka przyjdzie jeszcze czas( razem z poprawą infrastruktury zwłaszcza w PL)przecież nie jest to związek na całe życie :D

 

O żesz w mordę! Ma rację! Szybszy jest! 5.9 vs. 6.0, ale szybszy! A ja katalogowi zawierzyłem :duh: Teraz do końca lizingu będę żałował :mad2: Nie wiem czy masz czy zamówiłeś, ale miałeś rację, potwierdzam, że Twój wybór był słuszny! Miałeś nosa :cool2:


A tak na serio, to ile już było takich dyskusji tu na forum na temat słuszności jednego silnika nad drugim, a na końcu sprowadza się to do tego, że każdy chwali swój wybór, że jego wybór najsłuszniejszy, a każdy inny źle wybrał :mad2: Jeden lubi eko, drugi ma to w dupie, jeden ma gdzie ładować, drugi nie ma, jeden ciśnie trasy i chce zasięg, drugi lata tylko po mieście i chce mało spalać, jeden chce ciszę, drugi chce słyszeć R6, i tak dalej można wymieniać bez końca. Każdy wybiera pod siebie co mu odpowiada i tyle.


Pytałeś konkretnie co jest niepraktyczne w 45e to to co wymieniłem, czyli 235kg zbędnego balastu w trasie, mniejszy bak o 11l (=istotnie mniejszy zasięg), mniejszy bagażnik (ten pod podłogą to też bagażnik) - to są konkretne niepraktyczne rzeczy vs. wersja nie-plugin. Ja wiem, że 30d czy 40d też ma wady i niepraktyczne rzeczy vs. 45e, ale nie mówmy, że to wersja bez wad, trochę obiektywizmu. Jeden woli rybki drugi co innego

Opublikowano

Panowie i trudno się z wami nie zgodzić, każdy znajdzie coś dla siebie kto co lubi ,jak pisałem wcześniej zakup auta to bardzo indywidualna sprawa, mówię tylko o obśmiewaniu czy potępianiu w ciemno wyborów innych, wcale nie twierdzę ,że mój wybór jest najlepszy,najważniejsze żebyśmy ze swoich wyborów byli zadowoleni a producenci ciągle wymyślali coś nowego, bo na tym to polega,żeby gonić a nie złapać.

Nie ma aut bez wad i wcale tego nie twierdzę,nawet w którymś poście o tym pisałem,że cały czas się zastanawiam czy ta wersja jest (dla mnie!) najlepsza rozwala mnie natomiast jak ktoś wpada na forum i w ciemno wali jak można co to za wybór itd.:duh:

A tak przy okazji zbiornik jest mniejszy o 11 litrów, ale pamiętaj,że na baterii też zrobisz +-80km.A osiągi jak napisałem nieznacznie,podobnie jak z wagą ja nie wyczułem różnicy 235kg a według jednego z piszących tylko rencista tego nie wyczuje :mad2: i to jest prawdziwy dramat bo ty Marchall musisz tylko wytrzymać do końca leasingu ,a ja co mam powiedzieć,nie dość ,że rencista to jeszcze fatalnie wybiera samochody ,jak żyć ? :cry2: więc proszę nie dramatyzuj :-D

Opublikowano

A tak przy okazji zbiornik jest mniejszy o 11 litrów, ale pamiętaj,że na baterii też zrobisz +-80km.

 

Jadąc w długą trasę, np. Alpy nie ma to znaczenia.

 

podobnie jak z wagą ja nie wyczułem różnicy 235kg

 

Ale w trasie na spalanie te zbędne 200kg+ ma niestety wpływ

Opublikowano
No widzisz a ja czekam na swoje auto i pytałem na forum bo mam wątpliwości co do tego zasięgu i jeden z użytkowników napisał mi,że w trasie na elektryku też pojedziesz i ogólnie można przyjąć,że spokojnie zrobisz 600 km, więc jak dla mnie :cool2: bałem się,że 400 km będzie ciężko przejechać, odnośnie samego spalania w trasie bez prądu też info z forum,że podobnie jak 40i
Opublikowano
Ktoś mi powie ile trwa wyprodukowanie auta jeśli już wjechało na fabrykę. I ile może trwać transport do PL?? Moj opiekun akurat jest na urlopie i nie mam z nim kontaktu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czucie auta też jest kwestią względną. Jeden nie poczuje, że nie ma powietrza w oponie i gdyby nie alarmy to by tak jeździł.

Inny nie poczuje, że ma 200 czy 300kg w bagażniku.

A jeszcze inny wyczuje pusty bądź zatankowany zbiornik paliwa.


Kwestia indywidualna. Jak wybór silnika

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No widzisz a ja czekam na swoje auto i pytałem na forum bo mam wątpliwości co do tego zasięgu i jeden z użytkowników napisał mi,że w trasie na elektryku też pojedziesz i ogólnie można przyjąć,że spokojnie zrobisz 600 km, więc jak dla mnie :cool2: bałem się,że 400 km będzie ciężko przejechać, odnośnie samego spalania w trasie bez prądu też info z forum,że podobnie jak 40i

 

Jadac autostrada 150-160km/h spalam 10-12l na 100km ( w zaleznosci od wiatru i warunkow atmosferycznych) tankuję więc co ok.600-700km. Pędząc 200km/h zasieg spada do 500km. Niech sobie każdy sam oceni z jakimi prędkościami podróżuje i wtedy uzmysłowi sobie na jaki zasięg moze liczyc. Wersja 40i pali na pewno 20-30% wiecej niż moj diesel a 45e kolejne kilka % więcej .Zasięg 45e jest dodatkowo ograniczony z powodu mniejszego zbiornika paliwa.

Opublikowano
No widzisz a ja czekam na swoje auto i pytałem na forum bo mam wątpliwości co do tego zasięgu i jeden z użytkowników napisał mi,że w trasie na elektryku też pojedziesz i ogólnie można przyjąć,że spokojnie zrobisz 600 km, więc jak dla mnie :cool2: bałem się,że 400 km będzie ciężko przejechać, odnośnie samego spalania w trasie bez prądu też info z forum,że podobnie jak 40i

 

Jadac autostrada 150-160km/h spalam 10-12l na 100km ( w zaleznosci od wiatru i warunkow atmosferycznych) tankuję więc co ok.600-700km. Pędząc 200km/h zasieg spada do 500km. Niech sobie każdy sam oceni z jakimi prędkościami podróżuje i wtedy uzmysłowi sobie na jaki zasięg moze liczyc. Wersja 40i pali na pewno 20-30% wiecej niż moj diesel a 45e kolejne kilka % więcej .Zasięg 45e jest dodatkowo ograniczony z powodu mniejszego zbiornika paliwa.

 

Jeżdżąc po mieście i okolicy tankuje 1x co 6-7 tyg. bo średnie spalanie po 30 tys. mam 3.8 l/100 km. Dokupiłem siatkę do bagażnika i w razie potrzeby gdy nie wystarcza mi 500 l standartowego bagażnika pakuje po prostu po dach i nie przeszkadza mi brak schowka.Z założenia 45e był zamawiany jako auto rodzinne do do jazdy miejsko-podmiejskiej wiec szybka jazda po zakrętach nie była jego głównym celem i różnica masy nie jest przeszkodą. Zbiornik paliwa 67 l w przypadku poruszania się miarę przepisowymi prędkościami spokojnie wystarczy na 600 km w trasie kiedy i tak trzeba zrobić przerwę na odpoczynek i wc. Naprawdę każdemu życzę zadowolenia ze swojego auta. A czy to będzie 40d czy 40i to juz każdy musi ocenić co jest jemu potrzebne i spełni jego oczekiwania...

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Z premedytacją zamówiłem X5 - 45e jako auto do firmy i domu, i wkoło firmy. Na trasę mam "5" - tak tez zhejtowana bo "tylko 518d".

X5 będzie w zamian za X4 - której sie kończy leasing. To tyle w kwestii wyjaśnienia.

Ale ciekawi mnie dlaczego w wątku o czekaniu na odbiór się znaleźli "doradcy" którzy chcą innym sprzedać swój sposób na życie i swoje poglądy.

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

Opublikowano
Ale ciekawi mnie dlaczego w wątku o czekaniu na odbiór się znaleźli "doradcy" którzy chcą innym sprzedać swój sposób na życie i swoje poglądy.

 

Potraktuj to jako dygresję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.