Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Krzycho m akurat nie odkryłeś mi tu żadnej rewelacji,ja piszę o oznaczeniach 3,0d,4,0d bo tak są sprzedawane i nic nie mówiłem o silniku.
Opublikowano
Krzycho m akurat nie odkryłeś mi tu żadnej rewelacji,ja piszę o oznaczeniach 3,0d,4,0d bo tak są sprzedawane i nic nie mówiłem o silniku.

:duh: Nie ma takich oznaczeń jak 3,0d i 4,0d !!! Jest po prostu 30d i 40d !!! Tam nie ma przecinków !

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

Ja też mam zamówiony 40d i nic nie słyszałem, żeby 30d nie miało restrykcji na pneumatykę.

Pneumatyka jest tylko dostępna w hybrydach bo to standard. Według mojego dealera to był największy bloker - zobaczymy.

Opublikowano
He he ,o przecinki Ci tym razem chodzi,dobrze już się poprawiam ale akurat w tym temacie nie o to mi chodzi. Być może mój sprzedawca wciskał mi kit,że dostali produkcję na 30d a na 40d nie-choć nie wiem jaki miałby w tym cel,chyba bardziej mnie wk@rwić. Jednak jeśli kolega wyżej pisze,że ma niebawem odbiór 30d a drugi ,którego znam odbiera w tym tygodniu,to jednak może coś jest na rzeczy.
Opublikowano
No właśnie odebrał już ktoś zamawiany w okresie restrykcji egzemplarz z pneumatyka i nie jest to hybryda lub wersja z 3 rzędem siedzeń???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie odebrał już ktoś zamawiany w okresie restrykcji egzemplarz z pneumatyka i nie jest to hybryda lub wersja z 3 rzędem siedzeń???

 

Czekamy w firmie ma 40d z pneumatyką od lutego i mój sprzedawca mówi że jest problem duży z silnikiem do 40d, wiec może dlatego zeszły 30d na pneumatyce. Ale to dobry znak jest jeśli coś się ruszyło.


A z ciekawości zapytam w innym temacie. W zamówieniu zapisane mamy że jest kara umowna liczona za dzień ale do 4% wartości auta. W przypadku dużych opóźnień jest możliwe dobicie do tego poziomu. Pytanie czy ktoś otrzymał dodatkowy rabat (czy właściwie dealer naliczył sobie karę umowna) i czy przypadkiem zmiana konfigu np z powodu restrykcji to nie jest „nowe” zamówienie które powoduje liczenie czasu od nowa?

Opublikowano
No właśnie odebrał już ktoś zamawiany w okresie restrykcji egzemplarz z pneumatyka i nie jest to hybryda lub wersja z 3 rzędem siedzeń???

Moje zamówienie na G06 30d wisi od stycznia, z restrykcyjnych tematów to mam wszystko także nie wiem czy się kiedyś wyprodukuje.

Ciekawe, czy BMW nie zacznie "cancelować" starych zamówień z początkiem 2022 roku, inflacja, kurs EUR, wyższe rabatowanie i takie tam....

Opublikowano

Nie masz możliwości dopasowania czegos ze stocku? Pytałem ostatnio we Wrocławiu dla kolegi o X5 30d i mieli 3 od ręki.


Inna sprawa, ze odbiór w 2022 to już blisko LCI.

Opublikowano
No właśnie odebrał już ktoś zamawiany w okresie restrykcji egzemplarz z pneumatyka i nie jest to hybryda lub wersja z 3 rzędem siedzeń???

 

Czekamy w firmie ma 40d z pneumatyką od lutego i mój sprzedawca mówi że jest problem duży z silnikiem do 40d, wiec może dlatego zeszły 30d na pneumatyce. Ale to dobry znak jest jeśli coś się ruszyło.


A z ciekawości zapytam w innym temacie. W zamówieniu zapisane mamy że jest kara umowna liczona za dzień ale do 4% wartości auta. W przypadku dużych opóźnień jest możliwe dobicie do tego poziomu. Pytanie czy ktoś otrzymał dodatkowy rabat (czy właściwie dealer naliczył sobie karę umowna) i czy przypadkiem zmiana konfigu np z powodu restrykcji to nie jest „nowe” zamówienie które powoduje liczenie czasu od nowa?

 

Z tym czasem liczenia od zmiany zamówienia to chyba nie ma znaczenia. Jeżeli czas by się liczył to nasze by już wyprodukowali. Zobaczymy co się u mnie stanie po rezygnacji z pneumatyki.


W ramach nagrody pocieszenia dostałem dodatkowo lasery a za te 6k za pneumatykę dobrałem sobie jeszcze dodatkowe wyposażenie. Także uważam, że ze strony dealera podejście fair.

Opublikowano

Wczoraj będąc w salonie przy okazji rozmowy dowiedziałem sie, ze cena bazowa X5 idzie do góry o 5k (X7 o 10k). Dodatkowo rabaty znowu idą w dół.


Kilka zmian w X5 tez sie pojawi drobnych (być może cześć tylko na rynek USA):

- podłoga bagażnika ma być na haczyk jak w X3 a nie teleskop

- w dostępie komfortowym nie będzie opcji otwarcia noga


Pytanie czy to trwałe czy tylko przejściowe z racji restrykcji.

Opublikowano
Jest już nowy cennik 11/2021 na stronie bmw. Wersja 45e podrożała o 6 tyś ale np. i4 maja ceny bez zmian.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

30 wrzesnia odbieram 30d. Moja przygoda z bmw w kilku aktach:


1. Zamówienie złożyłem pod koniec stycznia. Na początku nie było mowy o restrykcjach, odbiór miał być w lipcu.

2. W maju, kiedy przyszedł mój slot produkcyjny dowiaduję się, że są restrykcje, a auto wyprodukuje się jeśli zrezygnuję z pneumatyki, ładowarki, kamer 360, komfortów.

3. Dostaję również informację, że pneumatyka może wrócić w lipcu. Ze względu na to, że zależy mi na pneumatyce, postanowiłem poczekać.

4. Pod koniec czerwca wysyłam zapytanie do dealera, dostaję info, że pneumatyka może będzie w lipcu, ale i tak dostanę slot najwcześniej na wrzesień....bo zrezygnowałem ze swojego w maju :mad2:

5. Auto załatwiałem przez kolegę brokera, który nie ukrywał wku...nia całą sytuacją, poruszył chyba wszystkie możliwe kontakty i w lipcu dostałem informację, że jeśli zrezygnuję z kamer i indukcji to auto może uda się wyprodukować w sierpniu, a na podjęcie decyzji miałem pół godziny, bo dealer musiał odpowiedzieć od razu fabryce.

6. Po zaakceptowaniu rezygnacji z restrykcji w cudowny sposób znajduje się miejsce produkcyjne następnego dnia. Auto idzie do produkcji w lipcu z pneumatyką i komfortami.

7. Dostaję do podpisania aneks o rezygnacji z ładowarki i kamer. Kamery są w konfiguracji zaznaczone jako 0 zł ponieważ są częścią pakietu innowacji. Cena za pakiet, mimo że zostaje uszczuplony, nie zmienia się.

8. Po wielu próbach negocjacji rekompensacyjnych za stracony czas i konfigurację niezgodną z zamówieniem dostaję voucher na kwotę 500 zł.


PS. Broker usłyszał od dealera, że przy tej zniżce którą dostałem i sytuacji na rynku nie ma mowy o jakiś rekompensatach, a oni modlą się żebym nie dostał leasingu, bo w obecnej sytuacji auto sprzedają w dwie godziny za 40 koła więcej.


KURTYNA

Opublikowano

Ja odebrałem w końcu swoje X5M. Dzięki temu, ze M-ka ma priorytet mam kamery, HK. Nie mam jedynie indukcji, ale z racji faktu iż w M-ce jest to w standardzie dostanę jakieś odszkodowanie.


Nie widziałem jeszcze tylu osób kupujących w salonie - totalny młyn.


Z tego co rozmawiałem z doradca wygrali wszyscy Ci, którzy już złożyli zamówienia lub odebrali auta - na moim po uwzględnieniu podwyżki i niższych rabatów musiałbym dopłacić jakieś 25-35k.

Opublikowano

No tak - tylko długofalowo to zła informacja dla nas wszystkich. Przy kolejnej wymianie samochodu lub zakupie można doznać szoku w salonie.


Dealerzy i producenci wykorzystują sytuację i windują marże na samochodach. Widziałem ostatnio ciekawy artykuł, gdzie przytoczono dane, ze pomimo tych wszystkich restrykcji i problemów oraz mniejszej ilości sprzedanych aut, 3 największe koncerny (BMW, Audi/VW, MB) maja rekordowo wysokie zyski ebitda. Właśnie poprzez ścięcie rabatów, podwyżki cen niby przez COVID i znacznie wyższe marże.

Opublikowano

Z 40i byłem bardzo zadowolony wiec złego słowa nie powiem ;). Nie spodziewałem się jednak aż takiej różnicy w de facto tym samym modelu - to moja pierwsza M-ka i zaczynam rozumieć trochę ten mit M-ki. Zrobiłem na razie kilkaset kilometrów i to jeszcze wciąż na dotarciu wiec ciężko o miarodajne porównania, ale tak na szybko:


+ ten silnik to potwór. Ciągnie z każdej prędkości obrotowej i z kazdej prędkości jeśli chodzi o km/h. Banan przez 100% czasu jazdy a nie przekraczam jeszcze 4000-4500obr ;). Do tego pięknie brzmi - nie wiem czy poprzez wspomaganie z głośników czy nie, ale robi wrażenie

+ kompletnie inaczej samochód się prowadzi jeśli chodzi o przełożenie kierownicy - ogromna różnica, jest dużo bardziej bezpośredni i znacznie więcej ‚czuć Samochod’ - duży plus

+ zdecydowanie mniej podatny na podmuchy wiatru - dzisiaj mocno wiało w PL i czuje duża różnice w stosunku do G05. Ogólnie trakcja i zachowanie w zakrętach to inna liga - nie wiem czy to kwestia ustawien zawieszenia, stabilizacji przechyłów, szerszych opon z przodu - pewnie wszystko po trochę

+ ustawienia M - sporo ustawień i dwa klawisze skrótowe - taka rozbudowana i łatwiejsza w użyciu opcja individual

+ czuć klasę we wnętrzu - w zasadzie mam standard Competition ale fotele, skóra na wszystkim co widać i alcantara na podsufitce robią robotę :cool2: . Tu bardziej porównuje do swojej poprzedniej, bo przecież wszystko to mozna domowic i do G05

+ świetne fotele choć mam tez do nich uwagę na minus poniżej

+ fenomenalny kolor choć jest to kwestia gustu - obawiałem się po zdjęciach, jednak na żywo to inna bajka

+ bardziej czytelne, ciekawsze zegary - ale może tutaj po prostu zadziałała zmiana i są takie same i to efekt placebo

- reflektory shadowline - chyba bardziej podkreślają listwy ledowe lamp i kierunkowskazu, choć za chwile po LCI i tak będą passe ;)



- jest sztywno - sporo o tym czytałem i to słowo dobrze oddaje zachowanie zawieszenia. Coś ala sport w M-pakietowym. Mi pasuje, bo przez to auto jest mega stabilne, ale może to być problem dla miłośników pneumatyki.

- bardzo bezpośredni układ kierowniczy wymaga trochę więcej uwagi w jeździe autostradowej - pewnie kwestia przyzwyczajenia

- spalanie to oczywista sprawa, ale zasada prędkość /10 sprawdza się tutaj na razie idealnie. 140km/h to 13,5-14l. Jak go dotrę pewnie będą to wartości 15-25. 40i jest bardzo oszczędny jak na benzynę i to co oferuje. Tutaj zasięg to pewnie okolice 450-500km

- wydech rzeczywiście mocno ograniczony normami

- dopłaciłem do listew carbonowych i drugi raz bym tego nie zrobił - bardziej mi się podobał Tetragon z M-pakietu w połączeniu z czarnym środkiem

- mniej miejsca z tylu przy fotelach M - sportowe w 40i miały wcięcia na nogi co robiło różnicę

- mniej miejsca pod bagażnikiem z racji zjeżdżającej rolety

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BigCactus - fajna relacja i trochę zaczynam żałować że nie zdecydowałem się na prawdziwą M, czekam nadal na relacje po dłuższym przebiegu jak już pojeździsz po dziurawych drogach jakiegoś dużego miasta i jakichś gorszych krajówkach.


Spalaniem się nie ma co przejmować, bo to liczba jak każda inna. Ja ostatnio swoim m50i jeżdżę poraz pierwszy przez ostatnie 2tyg na bardzo krótkich odcinkach i dynamicznie i średnia na baku oscyluje ok 27 :) Ale realnie to ułamek procenta wszystkich przebiegów. Zazwyczaj średnia z baku to 18-22 przy 100% miasta. Raz dla zabawy autostrada szybko i bardzo dynamicznie na długiej trasie zamknęło się w 18l, ale każde przyspieszanie było w podłogę. Typowa autostrada to 13-15 i zasięgi nie są takie złe, także zasięg dla mnie żadnego problemu nie stanowi. Ciekawe jak w M ale stawiam ze podobnie.


Jaki kolor?

Opublikowano

@BMFun - nie ma co żałować, bo na co dzień Twój wybór się pewnie bardziej broni ;).


Odnośnie koloru: poprzednie i obecne. Ten Minerał white to bardzo wdzięczny kolor i gorąco go polecam z shadowline (tylko koniecznie folia full front czego ja nie zrobiłem niestety wtedy).


f2c56eee01ff3830med.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale śliczny kolor - petarda ! Gratulacje :cool2:


Dla takiej fury warto założyć galerię i rozruszać trochę dział :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale śliczny kolor - petarda ! Gratulacje :cool2:


Dla takiej fury warto założyć galerię i rozruszać trochę dział :twisted:

 

Extra kolor, do M-ki pasuje idealnie. I te felgi piękne. Pewnie do cywilnej nie pasowałyby, poza tym to raczej obciach by był podszywać się pod M.


Ja poszedłem w alpin white + prawie full folia. Odcień Alpinwhite jakoś bardziej mi podchodził, ale jak ktoś mnie pyta dlaczego wybrałem to mówię „bo tańszy” ;-)


Do Mki biały by zupełnie nie pasował. Mi się jeszcze podoba ten szary czy złoty jak ma Arturo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piekne auto, piękny kolor! Gratki i szerokości no i czekamy na więcej zdjęć :D :D

P.s. Właśnie tego mi trochę brakowało w 40i o czym piszesz, mocy z dołu żeby jadąc w trybie komfort moc od razu szybciej przyspieszać i tutaj fajny jest albo diesel albo większy silnik :D

Opublikowano
Piekne auto, piękny kolor! Gratki i szerokości no i czekamy na więcej zdjęć :D :D

Auto mega, świetny wóz, gratki :D

 

P.s. Właśnie tego mi trochę brakowało w 40i o czym piszesz, mocy z dołu żeby jadąc w trybie komfort moc od razu szybciej przyspieszać i tutaj fajny jest albo diesel albo większy silnik :D

Tryb silnika comfort w obecnym 40i to dramat. Auto co chwilę gaśnie przez s&s a obroty oscylują od 0 do 2 tys obr/min. W tym zakresie obrotów auto nic nie jedzie i jak dla mnie optimum to tryb sport, który utrzymuje dolne obroty w okolicy 2 tys. Nawet w tym trybie trzeba go deptać żeby coś odjechał bo w comforcie tego nie uświadczy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.