Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim


Jestem szczęśliwym posiadaczem bmw f30 od prawie dwóch lat i nastał czas na zmiany.

Na wiosnę będę borykał się z zakupem następcy i waham się między bmw f06 640d a g30 530i ze stanów. Wiem, że są to zupełnie inne auta ale jestem ciekawy Waszej opinii albo może jakichś sugestii.

Z jednej strony mamy nowa serie 5 której jeździ od groma na ulicach z drugiej ponadczasowa serie 6 której po prostu nie ma ale jednak jest to drogie i stare auto i nie ma takich przyjemnych bajerów jak Apple car play czy oświetlenie pod listwami w środku

Bardzo istotna kwestia jest dla mnie nagłośnienie i w szóstce na pewno bang&olufsen audio musi być a w piątce wiem, że ciężko dostać bowers&wilkins w 530 i tu tez się rodzi problem bo harman w f30 gra bardzo dobrze natomiast z tego co czytałem harman w g30 już szału nie robi.

I najważniejsza kwestia czyli wentylacja foteli, bez tego auta nie kupię i czy ktoś z Was ma jakieś konkrety jak to działa w wyżej wymienionych modelach? Gdzieś na forum się przewijało że wentylacja foteli w g30 jest po prostu mierna a jak ma się sprawa w serii 6?


Z góry dziękuje za wszelkie opinie które pomogą mi w wyborze samochodu :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto samemu sprawdzić jak gra Harman w G30.

Dodatkowo nie spodziewał bym się jakichś mega różnic miedzy działaniem systemów (np: wentylacja) u tych bądź co bądź "krewniaków". Wiele elementów ze starszych modeli trafia do nowszych wersji, ewentualnie jakaś kosmetyka ma miejsce.

Model 6er z uwagi na rzadkość i "wyjątkowość" zawsze będzie miał lepsze fotele czy nagłośnienie niż 5er, pomimo że będą bliźniacze :8)

Opublikowano

Model 6er z uwagi na rzadkość i "wyjątkowość" zawsze będzie miał lepsze fotele czy nagłośnienie niż 5er, pomimo że będą bliźniacze :8)

 

To nie kumam - niby bliźniacze, a lepsze?????????? Z czego miałoby się to brać?


Mojego punktu widzenia wentylacja foteli w bmw jest wystarczająca, ale nie tak odczuwalna jak np w mercu czy volvo. Testowałem ją w g30, g31, g02, f15, g11 i była wszędzie zbliżona.

Opublikowano

ja nie wiem... w tym g30 moim w ogóle tej wentylacji nie czuję, słyszę ją tylko. I to tłumaczenie dealera "ona nie wieje tylko wciąga żeby nie przeziębić nerek" mnie jakoś nie przekonuje. Nie wiem jak to jest w innych autach, ale hasło "jak skóra to musi być wentylacja" bym w sumie włożył między bajki - mogłaby klima lepiej działać, zamiast wiać ciepłem na nogi latem - więcej by było pożytku niż z tej "wentylacji". Miałem kiedyś klawiaturę gamingową, też pod dłoń na klawisze WSAD był wiatraczek.... i też tak samo "świetnie" chłodził ;)


co do HK, znów - nie słyszałem B&O, ale z Harmana jestem z kolei mega zadowolony w G30. Poza tym jakbym miał lepszy silnik i fajny wydech, w ogóle bym muzyki nie słuchał ;) więc zamiast brać jakieś wypaśne audio, lepiej wg mnie za tę cenę pojechać do jakiegoś MG Motorsport na Śląsk i odnaleźć audio w lepszym miejscu niż głośniki ;)

Opublikowano

no bo ta wentylacja nie ma wychłodzić ci pleców - to nie jest klimatyzacja

jej zadaniem jest to żebyś np. nie miał mokrych placów/koszuli latem i to się w tym zakresie u mnie super sprawdza

mogę wsiąść do nagrzanego na słońcu auta nawet w marynarce i jak włączę wentylację fotela, to nie będę miał mokrych pleców czy koszuli

ale zgadzam się z tym, że w innych markach potrafi odczuwalnie działać i ciszej też

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiedzmy, że przez chwilę miałem podobny dylemat, ale tylko przez chwilę. Skreśliłem 6-tkę, bo to już stare auto. Czuć, że G30 jest nowsze i ma na pokładzie nowocześniejsze systemy.


Wentylacja działa wystarczająco, choć mogłaby działać trochę ciszej. I też uważam, że skóra bez wentylacji to lipa, bo jak nie ma wentylacji to wysiadasz latem ze spoconymi plecami albo nawet spodenkami.


Co do audio, ja akurat uważam, że H&K, a może nawet B&W powinno być podstawowym zestawem. Mam u siebie B&W i szału nie ma. Jedyne czego nie można zarzucić temu zestawowi to, że ładnie wygląda. Gra poprawnie, ale zdecydowanie brakuje dołu. Skoro B&W tak gra to H&K nawet bym nie brał pod uwagę albo od razu bym zastępował czymś lepszym, bo jednak porządne audio w samochodzie to podstawa - niezależnie od silnika. Warto sobie dodatkowo okleić wnętrze drzwi matami.

Opublikowano
Ja słuchałem i porównywałem. Jest odrobinę lepiej, a dużo, dużo drożej. HK w serii 5 naprawdę gra bardzo dobrze i IMHO nie warto dopłacać do B&O... no chyba, że ktoś musi mieć najlepsze audio ;-)
Opublikowano

Dokładnie o to chodzi, że podczas jazdy latem najbardziej denerwują spocone plecy mimo włączonej klimatyzacji.


Co do audio jak słyszę różnice między każdym nagłośnieniem, po prostu bardzo lubię systemy audio i właśnie czytałem, że harman w G gra dużo gorzej niż w F.

Czyli wentylacja foteli w g30 jest wystarczająca? Nie potrzebuje czuć zimna chodzi o to aby plecy nie były spocone po trasie


Coraz bardziej się skłaniam ku "nowej" serii 5 natomiast największy dylemat jest z tym nagłośnieniem bo b&o w szóstce gra obłędnie i to mnie najbardziej kusi


Dzięki za odpowiedzi Panowie

Opublikowano
Wentylacja w połączeniu z klimą daje radę w g30, nawet w chorwackie upały. Ale myśle, że to indywidualna sprawa. Co do nagłośnienia HK gra dobrze, na początku jak odebrałem auto z salonu, byłem zawiedziony. Po jakimś czasie głośniki się rozgrzały i jest lepiej, ale... wiem, że trochę porównanie nie na miejscu, poprzednio miałem Superba z Cantonem i grało trochę lepiej niż HK w g30, nawet Logic 7 w e60 grało moim zdaniem lepiej. Ale to jest moje zdanie, dużo też zależy od rodzaju muzyki jakiej się słucha.
Opublikowano (edytowane)

To jeżeli tak to wygląda to wszystko co napisałem się potwierdza, logic 7 w e60 gra znośnie bo ojciec ma ten zestaw w piątce właśnie. Między logic7 w e60 a harmanem w f30 jest PRZEPAŚĆ po prostu w jakości dzwięku, głębokości basu i przestrzenności -> Czysta przyjemność ze słuchania.

Więc skoro logic 7 gra lepiej niż harman w g30 to w takim razie ten rodzaj nagłośnienia u mnie odpadnie bo uwielbiam dobre granie :(

W takim razie musi być b&w w g30 co będzie raczej ciężkie do zrealizowania przy 530i

Edytowane przez Redel
Opublikowano

Musisz sobie zadać najpierw pytanie o prioriytety, czy chcesz pewny i troche nudny wybór czy bardziej ryzykowny ale ciekawszy.

Jak kupowałem to byłem przekonany że moja będzie niespotykana,ale umówmy się g30 to atak klonów, auto dyrektorów mniejszych biznesów i korpowozidło kierowników średniego szczebla - jeździ tego mnóstwo. Jakbym nie brał na firmę to wolałbym 6kę, z klasycznymi wskażnikami, zawiadiackim wyglądem i szybami bez ramek :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiedzmy, że przez chwilę miałem podobny dylemat, ale tylko przez chwilę. Skreśliłem 6-tkę, bo to już stare auto. Czuć, że G30 jest nowsze i ma na pokładzie nowocześniejsze systemy.


Wentylacja działa wystarczająco, choć mogłaby działać trochę ciszej. I też uważam, że skóra bez wentylacji to lipa, bo jak nie ma wentylacji to wysiadasz latem ze spoconymi plecami albo nawet spodenkami.


Co do audio, ja akurat uważam, że H&K, a może nawet B&W powinno być podstawowym zestawem. Mam u siebie B&W i szału nie ma. Jedyne czego nie można zarzucić temu zestawowi to, że ładnie wygląda. Gra poprawnie, ale zdecydowanie brakuje dołu. Skoro B&W tak gra to H&K nawet bym nie brał pod uwagę albo od razu bym zastępował czymś lepszym, bo jednak porządne audio w samochodzie to podstawa - niezależnie od silnika. Warto sobie dodatkowo okleić wnętrze drzwi matami.

 

jak G30 jest nowsze jak G32 jest od 2018? a G30 już od 2016 roku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiedzmy, że przez chwilę miałem podobny dylemat, ale tylko przez chwilę. Skreśliłem 6-tkę, bo to już stare auto. Czuć, że G30 jest nowsze i ma na pokładzie nowocześniejsze systemy.


Wentylacja działa wystarczająco, choć mogłaby działać trochę ciszej. I też uważam, że skóra bez wentylacji to lipa, bo jak nie ma wentylacji to wysiadasz latem ze spoconymi plecami albo nawet spodenkami.


Co do audio, ja akurat uważam, że H&K, a może nawet B&W powinno być podstawowym zestawem. Mam u siebie B&W i szału nie ma. Jedyne czego nie można zarzucić temu zestawowi to, że ładnie wygląda. Gra poprawnie, ale zdecydowanie brakuje dołu. Skoro B&W tak gra to H&K nawet bym nie brał pod uwagę albo od razu bym zastępował czymś lepszym, bo jednak porządne audio w samochodzie to podstawa - niezależnie od silnika. Warto sobie dodatkowo okleić wnętrze drzwi matami.

 

jak G30 jest nowsze jak G32 jest od 2018? a G30 już od 2016 roku?

 

Człowieku, czytaj ze zrozumieniem. Kolega pytał o szóstkę podając wyraźnie, o którą generację mu chodzi - F06. Model z 2010 roku, więc odpowiednik BMW F10, poprzednika G30. Generalnie co by nie mówić - technologicznie F06 to stary kibel, choć sylwetkę do dzisiaj ma bardzo elegancką i ponadczasową.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

człowieku, czasem to co jest największymi literami napisane potrafi uciec z pola widzenia...


jeśli tak, to dla mnie nie ma dyskusji G30 zamiast F06. Nie tylko wyposażenie (bo z jakością różnie) ale to jak z miejscem, pozycją i wsiadaniem... Z tego powodu uważam że G32 bije na głowę G30 i G31...

Tylko nie rozumiem tematu nagłośnienia gdy kupuje się diesla... Albo dobre nagłośnienie i cicha benzyna albo zwykłe nagłośnienie i diesel. Z tym że mnie słoń na ucho nadepnął w dzieciństwie i mi podstawowe nagłośnienie wystarcza...

Opublikowano
Proszę cię, wskazujesz na wątek gdzie ludzie opisują subiektywne wrażenia ludzi z jazdy . Mam g31 która jest podatna na wiatr jak każde inne auto. Dziś z przymusu wsiadłem do f13 650 z aktywnym zawieszeniem. Przy prędkościach powyżej 16+ również czuć uderzenia wiatru, auto ma po prostu przesuniętą tolerancję o ok 20km w górę. Ja bym brał g30 dla samego wyposażenia. W serii f plastyki już nie wyglądają za świeżo, powoli coś zaczyna trzeszczeć, komunikacja auta z telefonem znikoma, reflektory ledowe to też skok do przodu w serii g30. Do tego 3litrowy klekot potrafi być kosztowny w serwisie.
Opublikowano

Takie tematy w dziale G30 nie maja sensu bo ewidentnie większość wypowiadających się to posiadacze g30 którzy mają emocjonalny stosunek do swojego auta i racjonalizują jakoś tam swój wybór.

Let's face it - 6ka to było auto droższe w zakupie, będzie droższe w utrzymaniu i jest rzadsze, jak ze wszystkim coś za coś.

Opublikowano
Pod koniec 2017 maiłem ten sam dylemat. Nowe G30 lub dwuletnie F06. Wtedy f06 było jeszcze flagowym modelem i absolutnie nie żałuję wyboru 6-ki. Gdybym kupował auto dzisiaj, wybrał bym G30. Ja kupuję auta na 3-4 lata. 6-ka za kilka lat będzie po prostu wyglądała staro. Nie mniej, jeżeli takie rzeczy cię kręcą: na ulicy może stac 5 nowych modeli BMW, a ludzie i tak oglądają 6-kę. Auto jest po prostu piękne!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej sprawdź osobiście, bo auta technologicznie to inne światy. Inna elektryka, systemy, silniki etc (może końcówka produkcji 6er współdzielić V8 z G30, nie śledzę tego aż tak dokładnie).


W skrócie jeśli cenisz komfort i wygodę, to G30 będzie idealnym wyborem. F06 pomimo zastąpienia go seria 8 ma ciągle efekt 'wow' i jest rzadko spotykanym modelem. Pytanie jak długo, wiadomo :)


Osobiście wziąłbym G30 po lifcie.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi panowie

Osobiście bardzo mnie drażni jak w samochodzie jakiekolwiek elementy wydają z siebie dźwięki np plastiki albo gdy coś trzeszczy, czy w g30 coś takiego ma miejsce?


Jeżeli wybór padnie na g30 to będzie początek produkcji ściągnięty ze stanów w wersji 530i tylko najgorzej martwi mnie to nagłośnienie.

Jest może ktoś z okolicy Pruszkowa/Warszawy kto ma G30 z harmanem bądź b&w żebym mógł posłuchać? Oczywiście odwdzięczyłbym się jakimś %%

To samo pytanie tyczy się f06/f13 czy ma ktoś taka sztukę z b&o?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pewnie tak :wink:

Szukaj wersji w pełnej skórze i nic nie będzie trzeszczeć.

Opublikowano

To szansa na pełna skore jest tylko w szóstce bo tak wypasione g30 530i będzie ciężko znaleźć :(


Edit/////

W sumie tylko takiej szukałem, m pak, xdrive, b&o, komforty wentyle, full skóra z kontrastowa nicią innego nie brałem pod uwagę bo samochód bez full bajerów mnie nie cieszy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W 540i jest to jak najbardziej możliwe. I nie chodzi mi tylko o skóry, ale też o B&W, NightVision, ActiveSteering, wentylację, masaże, Webasto, pakiet M i inne gadżety, które można mieć w G30. Nie bawiłbym się w sprowadzanie aut z USA, a już z pewnością nie takich, które spokojnie można kupić w Polsce. Nie wspominając o amerykańskich szkodach/kraksach, może się okazać, że egzemplarze z tamtejszego rynku są słabiej wykonane. Już było mnóstwo takich przypadków, że producenci na USA dawali gówno, bo tamten klient jest mniej wymagający i pewnie nawet nie zauważy słabszych hamulców czy gorszego spasowania elementów. A potem wątki, że coś skrzypi czy trzeszczy. Śmiech, skrzypienie w serii 5 :nienie: :duh:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Miałem okazje pojeździć w dniu wczorajszym kilkoma nowymi modelami BMW i powiem szczerze, tak niestabilnego w trasie samochodu jak BMW G30 to jeszcze nie prowadziłem.

Przy prędkości autostradowej bałem się brać łuk na trasie Warszawa-Pruszków w stronę Łodzi bo samochodem woziło mi od lewej do prawej.

Auto miało pakiet MSPORT więc zakładam, że i sportowe zawieszenie i takie prowadzenie jest dla mnie nie do pomyślenia.. więc wcale się nie dziwię, że wątek który ktoś tu wcześniej wstawił ma aż 40 stron na naszym forum bo to prawdziwa masakra :D

Pytanie jak z innymi rodzajami zawiszenia czyli standardowym i adaptacyjnym M?

Po jeździe szala zdecydowanie przechyliła się w stronę szóstki aczkolwiek miałem jeszcze do zabawy 330i xdrive i tutaj dosłownie wszystko było na tak :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.