Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem z wycieraczkami, a mianowice:

-doszło do zwarcia klamki keyless i stopiło bezpiecznik nr. 2

-po wymianie bezpiecznika wycieraczki zaczeły chodzić nonstop, manetka nie reagowała

-po odpieciu aku wycieraczki przestały działac, nie reagowały na ruchy manetki

-samochod postał dzien i po odpaleniu silnika wycieraczki same zaczęły pracowac, unieruchomiłem je dopiero po odcieciu zasilania


Szukałem przekaznika odpowiadajacego za działanie wycieraczek i pytanie gdzie on sie znajduje??? gdzies pod maska?? bo gniazdo na przekaznik, ktore znaduje sie w schowku odpowiada chyba za tylna wycieraczke? tam powinien byc zielony przekaznik ale fizycznie nie mam tam przekaznika.


Moze poszło zwarcie w manetce?? a może moduł?? Który moduł za to odpowiada w bmw F10

Opublikowano
Miałem awarię wycieraczek i fotela pasażera równocześnie .Przekaźnika nie ma , tranzystor miałem wymieniony w Junction Box przynajmniej tak mi powiedziano .
  • Zasłużeni forumowicze
  • 2 lata później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

mam podobny problem, wycieraczki przestały działać.

Podczas jazdy włączyły się samoczynnie i nie można było ich wyłączyć. Wyjąłem bezpiecznik nr 51 i wycieraczki padły.

Po włożeniu bezpiecznika wycieraczki nie włączają się. Spryskiwacze działają.

Czy to jest wina przekaźnika? Jeśli tak to gdzie On jest? Za schowkiem nie ma, w komorze silnika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

.




Instrukcje diagnostyczne




Awaria komponentu

Jeśli moduł wycieraczek ulegnie awarii, należy spodziewać się następującego zachowania:


• Wpis błędu w elektronice skrzynki przyłączeniowej (JBE)

• Sprawdź Zapala się symbol kontrolny piór wycieraczek

• Sprawdź komunikat kontrolny w zestawie wskaźników



Praca awaryjna po zaniku komunikacji po magistrali LIN

Jeśli przy wyłączonej pracy wycieraczek komunikacja za pośrednictwem magistrali LIN między modułem wycieraczek a elektroniką skrzynki przyłączeniowej (JBE) kiedykolwiek ulegnie awarii, pracy wycieraczek nie można już włączyć. Działanie wycieraczek przełącza się zamiast tego w stan spoczynku.


Jeśli przy włączonym działaniu wycieraczek komunikacja za pośrednictwem magistrali LIN między modułem wycieraczek a elektroniką skrzynki przyłączeniowej (JBE) kiedykolwiek ulegnie awarii, system przełączy się w tryb pracy awaryjnej. Oznacza to: 5 minut pracy wycieraczek z dotychczasową częstotliwością wycieraczek, a następnie ciągła praca wycieraczek na poziomie 1 wycieraczek.



Działanie awaryjne w przypadku awarii zespołu przełączników kolumny kierownicy

Gdy komunikacja z zespołu przełączników kolumny kierownicy (SZL) do elektroniki skrzynki przyłączeniowej (JBE) zawiedzie, nie jest już możliwe włączenie pracy wycieraczek. Elektronika skrzynki przyłączeniowej przełącza pracę wycieraczek w tryb awaryjny. Oznacza to: Ciągłe działanie wycieraczek na poziomie 1 wycieraczek.



Praca awaryjna po awarii czujnika deszczu-światła-słonecznego-kondensacji

W przypadku awarii czujnika deszczu elektronika skrzynki przyłączeniowej przełącza pracę wycieraczek w tryb awaryjny. Oznacza to: Praca przerywana, w zależności od prędkości jazdy.






Według mnie masz problem z przewodem "LIN".

Zwróć uwagę czy działa ci prawidłowo fotochrom we wstecznym lusterku i czujnik deszczu ( tego teraz nie sprawdzisz). Sprawdź lusterko, włącz silnik i światła , zaświeć lampką w czujnik w lusterku , sprawdź czy się przyciemni?


Warto byłoby odczytać błędy.




_________________________________________________________






Przekaźnik Z1_4 zasila więcej bezpieczników. Ja by się jego nie czepiał.



IRaYmdKi

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź


do zaistniałej sytuacji najlepiej pasuje mi ten opis:

 

Działanie awaryjne w przypadku awarii zespołu przełączników kolumny kierownicy

Gdy komunikacja z zespołu przełączników kolumny kierownicy (SZL) do elektroniki skrzynki przyłączeniowej (JBE) zawiedzie, nie jest już możliwe włączenie pracy wycieraczek. Elektronika skrzynki przyłączeniowej przełącza pracę wycieraczek w tryb awaryjny. Oznacza to: Ciągłe działanie wycieraczek na poziomie 1 wycieraczek.

 

Nie posiadam fotochromu.


Błędy:


IHKA:

E7141C

E7141D

E71423

E7144D


JBE:

C90CA9

C90CAB


KOMBI:

E114A6


ZGW:

801C10

801C11

801C15

Opublikowano

Tak, po włożeniu bezpiecznika nie mogęjuż włączyć wycieraczek. Przed wyjęciem pracowały w tym trybie awaryjnym co zacytowałem wyżej.



1.png

2.png

3.png

4.png

 

Fault Code Description

Interface JBE: Signal invalid

Fault Code Description

The control units exchange information via the bus.

An "interface error" (invalid signal) is stored when urgently required signals are only received in the form of a substitute value or as an "invalid signal".

The fault is logged when the partner control unit (=interface) transmits a substitute value or a value designated as invalid instead of the required information. In this case, a fault code should also be stored in the corresponding partner control unit.

Fault Code Description

The receiving control unit logs the fault when an expected message from the transmitting control unit is not received.

These types of faults are usually caused by interference on the bus connection between the affected control units (physical link).

 

5.png

6.png

 

Fault Code Description

Rain-light-solar-condensation sensor (LIN component) not fitted or does not respond.

The JBE has not received any message from the rain-light-solar-condensation sensor via the LIN bus.

Fault Code Description


The wiper module (WIM) is encoded, but does not respond.

 

7.png

 

Fault Code Description

The receiving control unit logs the fault when an expected message from the transmitting control unit is not received.

These types of faults are usually caused by interference on the bus connection between the affected control units (physical link).

 

8.png

9.png

10.png

 

Fault Code Description

The diagnosis monitors the wake up of the vehicle in the rest state.

The fault is entered if the vehicle is woken five times with the same wake-up cause or 16 times with different wake-up causes after terminal 30 B has been switched off.

Fault Code Description

The energy management system has detected a fault while going to sleep or waking up the vehicle.

Fault Code Description

The diagnosis monitors the wake up of the vehicle in the rest state.

The fault is entered if the vehicle has not woken up again two minutes after a terminal 30 F reset when terminal 30 B is off.

The diagnosis monitors the vehicle going to sleep.

The vehicle did not go to sleep 1 minute prior to deactivation of terminal 30B. The fault memory entry 0x801C15 faulty going to sleep for 30B will only be set when the value of the signal Status_Klemme_30b (ST_KL_30B) has the value 0x9 ( after-run exceeds 50 s and less than or equal to 1 min ) (only with exactly 0x9, not with a value <= 0x9 (!) ) and the vehicle has not yet gone to sleep.

 

11.png

 

Fault Code Description

The control units exchange information via the bus.

An "interface error" (invalid signal) is stored when urgently required signals are only received in the form of a substitute value or as an "invalid signal".

The fault is logged when the partner control unit (=interface) transmits a substitute value or a value designated as invalid instead of the required information. In this case, a fault code should also be stored in the corresponding partner control unit.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.