Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Mam na oku pewną 545i. Kłopot w tym, że sprawdziłem historię serwisową z BMW i wynika z niej, że przez pierwsze 87.000 kilometrów (OSIEMDZIESIĄT SIEDEM TYSIĘCY!) nie był w niej wymieniany olej! Prawdę mówiąc, byłem w szoku. Czy to w ogóle możliwe, by silnik nadal działał po takiej katordze? Czy po prostu serwis nie wpisał tej wymiany, albo pierwszy właściciel wymieniał olej we własnym zakresie, co dziwne, bo auto z bogatym wyposażeniem, było na gwarancji i bywało w serwisie z pomniejszych powodów, jak koła i opony. Regularne wymiany oleju w serwisie zaczęły się później, po owych 87.000 km.

Co myślicie?

Opublikowano
Zajrzyj pod korek wlewu oleju to już coś będzie widać czy silnik czysty w środku czy skwarki ze spalonego oleju.
Opublikowano
Nie chcę Cię wprowadzić w błąd, bo nie pamiętam gdzie to czytałem. Nie pamiętam w którym dokładnie roku pojawił sie system elektronicznego ewidencjonowania przeglądów i napraw wg piszącegio tą informacje , ale podbono wcześniej był tylko papierowy czyli w książkach. Pewnie też zależy z jakiego kraju pochodzi auto, bo mogły byc różnie wporwadzane (przynajmniej tak było w marce w której pracowałem i stąd jestem skłonny wierzyć w taką sytuację). Osboba, która to pisała twierdziła, że dane były sukcesywnie uzupełniane z książek do eweidencji elektronicznej. Stąd powstawały błędy i niedokładności. Nie ręcze za te informacje, po prostu gdzieś tak czytałem. Jednak jak porównywałem swoją ksiązkę (Szwjacaria) z elektronicznym wydrukiem, to faktycznie pewne błędy są, np. literówki w przebiegu, czyli cyfry zamienione miejscami, a to nie było któregoś wpisu. I faktycznie ostanie lata zgadzały się z książką bez uwag. Także nie wiem co o tym myśleć, sam wyciągaj wnioski :D
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Po pierwszych trzech latach - olej był już wymieniany regularnie wg. raportu pdf z BMW. Silnik jest już raczej czysty (tylko czy nie porysowany w środku? To można zobaczyć rozbierając go albo jakaś kamerką wzierną / endoskopową, jakbym się uparł...).

Idealnie byłoby dotrzeć do pierwszego właściciela i go spytać, czy wymieniał olej. Ale nie będąc hakerem albo policjantem, chyba nie zdobędę jego namiarów.

Samo BMW nawet nie chce udzielić informacji, który dealer kryje się pod danym kodem z historii serwisowej. Jakby istnienie firmy od tego zależało. Ech...

Opublikowano
Tak na zdrowy rozum, jeżeli nie ma żadnych niepokojących objawów, to można założyć, że jest to błąd w dokumentacji. Ryzyko należy jednak do Ciebie, niestety. :8)
Opublikowano
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Podejrzewam, że przed owymi 87.000 km olej był wymieniany co najmniej raz, bo przy tym wpisie są tam takie kolorowe obrazki. Ten dotyczący oleju jest na pomarańczowym tle i jest w nim liczba 220, co oznacza, że wymiana oleju jest spóźniona o 220 km, a więc musiała być te 25 tys, czy ile tam BMW planuje, temu.
Opublikowano
Mam nadzieje że nie kupiłeś tego auta jeszcze. W tych silnikach sypią się wałki i krzywki Valvetronic jeżeli nie pilnuje się oleju. Są one bardzo podatne na brak zmian oleju i to powoduje ich nadmierne zużycie. Bardzo szybko ściera się twarda warstwa chroniąca miękki metal i jak do tego dojdzie to już kwestia kilku miesięcy zanim ten miękki metal zacznie się ścierać, a temu silnikowi nie potrzeba dużo żeby zaczął nierówno pracować. NIE KUPUJ !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.