Skocz do zawartości

Temperatura wskazywana w ukrytym menu


Awensome564

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam. Pojawił się nowy problem. Miałem błąd związany z klapa gaszaca nie działa nie zamykała się, kupiłem używana działa cicho gasi silnik lecz..

Pojawia się kolejny błąd i wywala check engine kod błędu to P0401. Co robić dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Błąd jest wykrywany, jeśli odchylenie kontroli ujemnej kontroli recyrkulacji spalin spadnie poniżej wartości granicznej zależnej od punktu pracy.

Masa powietrza zmierzona przy aktywnym trybie recyrkulacji spalin jest zbyt wysoka. Oznacza to, że wprowadzony masowy przepływ spalin jest zbyt niski.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 20 ms, jeśli aktywne jest sterowanie recyrkulacją spalin.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): między 5000 ms a 7500 ms (w zależności od wariantu).


Plan serwisowy

Sprawdź następujące możliwe przyczyny błędów:

1. Wycieki w układzie masy powietrza za sprężarką.

2. Silne osadzanie się sadzy w chłodnicy recyrkulacji spalin.

3. Wycieki w układzie emisji spalin przed turbiną (np. Zepsuta rura obejściowa chłodnicy recyrkulacji spalin).

4. Uszkodzony zawór dławiący (w połączeniu z usterkami zaworu dławiącego).

5. Uszkodzony zawór recyrkulacji spalin (w połączeniu z usterkami zaworu recyrkulacji spalin).

6. Turbosprężarka spalin (w połączeniu z usterkami turbosprężarki spalin).


Wpływ na awarię

Spaliny we wnętrzu pojazdu w przypadku pęknięcia rury obejściowej chłodnicy recyrkulacji spalin.

Pojazd może być nadal eksploatowany, poziomy emisji pogarszają się.

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości z Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

Uwzględnić wszelkie ingerencje w kontrolę ciśnienia ładowania (błędy w EGR mogą wpływać na kontrolę ciśnienia ładowania).

Sprawdź wpisy błędów dla wymienionych komponentów.

W przypadku N57D30N57S1:

siłownik ciśnienia ładowania zablokowany w pierwszym stopniu wysokiego ciśnienia może powodować tę usterkę. Ze względu na otwarty zaciskowy regulator ciśnienia ładowania ciśnienie spalin jest zbyt niskie, aby ustawić prawidłową szybkość recyrkulacji spalin.

W przypadku wymiany miernika masy powietrza na gorąco należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie masy powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ masy powietrza.

W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie wydechowym należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ wydechowy.

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.