Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak oceniacie komfort podróżowania w X5 G05 w kwestii zawieszenia ? Moje odczucia są takie, że X5 przy praktycznie całym zakresie prędkości "podskakuje", źle wybiera nierówności, nawet na autostradzie czuć lekkie podskakiwanie - tak jakby pod kołami były pojedyncze kamyczki, czuć to nie tyle na kierownicy co "od podwozia".


Pomyślałem że może to wina opon zimowych, ich wyważenia, ewentualnie uszkodzenia wewnętrznego opon (20' Michelin runflat), ale po zmianie całych kół dla testu na letnie (20' Bridgestone runflat) efekt jest identyczny - więc to nie opony.


Nadmienię, że spodziewałem się wyższego komfortu po X5, zwłaszcza wyposażonego w zawieszenie pneumatyczne.


Spostrzeżenia dotyczą X5 G05 z przebiegiem 10 000 km, od nowości u mnie, 30d, M-pakiet, pneumatyka.


Serwis BMW - przejechali się samochodem i stwierdzili że tak ten model ma, tak powinno być, wszystko ok, brak stwierdzonych usterek.

Opublikowano
Bmw serwis nigdy nie widzi problemu do momentu jak się jakaś kontrolka nie zaświeci....sprzedali a teraz maja w du..e czy to Ci pasuje czy nie... ten typ tak ma, Panie każdy na placu coś tam nie tak ma...nasz mistrz nic niepokojącego nie zauważył...wyszkoleni kurw.a na maxa!
Opublikowano

Ja tego typu zachowanie zauważyłem w f15. Samochód był wyposażony w m pakiet i w tym wypadku z dobrodziejstwem inwentarza szło zawieszenie m.

Cała moja rodzina oprócz mnie, cierpiała na chorobę lokomocyjną. Z tego powodu zdecydowałem się pozostać przy serii 5.

Swoim wątkiem wyprzedziłeś moje pytanie, które chciałem zadać za jakiś czas, kiedy przyjdzie pora na zmianę samochodu.

Nie jeździłem jeszcze nowym x5, ale w BMW obiecywali, że nawet zawieszenie adaptacyjne zapewnia wyższy komfort niż f15, o pnaumatyce nie wspominając.

Pokazywali mi nawet wykresy.:)

Opublikowano
Moze to kwestia runflat? Ja celowo kupilem na zime zwykle, bo letnie 20” w RF przy adaptacyjnym zawiasie nie byly zbyt komfortowe... Gorzej mam tylko w cabrio na 245/30R20 ;)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ciekawostka

Wybrałem zwykle zawieszenie zresztą bardzo komfortowe.

Teraz patrzę i okazuje się ze za 2k mogę sobie kupić online adaptacyjne m-pakietowe :)))

Są i inne usługi do kupienia online.

Opublikowano

No właśnie - okazuje się różnic mechanicznych nie ma...tak naprawdę nigdzie i nigdy nie było to napisane. Jedynie użytkownicy doszli do takich wniosków, często po rozmowach z handlowcami którzy również powtarzają albo schemat albo to co klient chce usłyszeć ...(chyba ze obecne sztuki maja „komplet” różnych elementów w zawiasie których przedtem nie było )


Mogę w mojej wersji systemu nabyć każdą z wielu dostępnych opcji i w kilka minut mam to w samochodzie- załadowane zdalnie.


Zreszta - można wejść na stronę connected drive, wpisać Vin i zobaczyć jakie opcje są dostępne do naszego auta. Nie wiem tylko od której wersji systemu jest to możliwe .

Kwestie fizyczne - nie brałem aktywnego tempomatu bo mam w innych autach, przedtem tez miałem i przestałem korzystać jakiś czas temu. A tu patrzę po odbiorze a na kierownicy po lewej mam pełen zestaw do jego obsługi...oczywiście nie działa ale jest to również jedna z wielu opcji która mogę nabyć online.


W sumie to zaraz się okaże ze każda x5 ma na pokładzie pełny zestaw elementów które po prostu nie są aktywne aż do momentu ich zakupu online ;) coś jak w audi E-tronach.

Opublikowano
.......A można dokupić M50d.. :nienie:

 

Usługi cudów Bmw jak na razie nie świadczy

Opublikowano
Czyli nie biorąc systemów asystujących w aucie będzie zamontowany radar w zderzaku przednim i nieaktywne przyciski na kierownicy? :D
Opublikowano
Czyli nie biorąc systemów asystujących w aucie będzie zamontowany radar w zderzaku przednim i nieaktywne przyciski na kierownicy? :D

 


W sumie to dlaczego nie ? Czujniki i tak są - obecnie każde x5 ma w standardzie choćby utrzymanie pasa ruchu powyżej 70(lub 60) km/h. Upgrade oprogramowania i masz ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coś mi się zdaje, ze to jednak bug...


Masz radar w zderzaku (na środku na dole)?

Opublikowano
Coś mi się zdaje, ze to jednak bug...


Masz radar w zderzaku (na środku na dole)?

 

Przeglądałem oferty na otomoto i znalazłem sztukę bez pakietu asystentów - miała radar.

Opublikowano
Na otomoto często zdjęcia nie są "real".

1. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-m-sport-22-cale-ID6CXvzJ.html#gallery-open


2. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-bmw-x5-40i-xd-m-pakiet-panorama-cesja-leasingu-salon-pl-ID6CWu1g.html#gallery-grid


3. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-samochod-dostepny-mpakiet-zawieszenie-pneumatyczne-ID6CW9aY.html#gallery-grid


Któreś musi być realne. Każdy w wyposażeniu nie ma nic o asystentach, a radar jest. Druga sprawa, że konfigurator, który obrazuje każdą zmianę, też ma radar w podstawie.

Opublikowano (edytowane)
Coś mi się zdaje, ze to jednak bug...


Masz radar w zderzaku (na środku na dole)?

Edytowane przez marek77o
Opublikowano
Coś mi się zdaje, ze to jednak bug...


Masz radar w zderzaku (na środku na dole)?

 

Mam, taki jakby półokrąg pośrodku, Wyglada jak na tych zdjęciach .

Opublikowano
Sadze iż obecnie w standardzie są wszystkie czujniki tylko działają w ograniczonej wersji. Tzn np. tempomat aktywny działa bazowo jak zwykły, utrzymanie pasa ruchu jest ale działa przy prędkościach poza miejskich. I tak jak z powyższymi tak i z amorkami - wystarczy zmiana programu / zdjęcie ograniczeń i wszystko zaczyna działać w pełnym zakresie możliwości . Wystarczy kliknąć i zapłacić :)
Opublikowano
Sadze iż obecnie w standardzie są wszystkie czujniki tylko działają w ograniczonej wersji. Tzn np. tempomat aktywny działa bazowo jak zwykły, utrzymanie pasa ruchu jest ale działa przy prędkościach poza miejskich. I tak jak z powyższymi tak i z amorkami - wystarczy zmiana programu / zdjęcie ograniczeń i wszystko zaczyna działać w pełnym zakresie możliwości . Wystarczy kliknąć i zapłacić :)

 

W G05 amortyzatory są w standardzie regulowane, brakuje EDC. Czyli może chodzi o dokupienie EDC?


"This chassis and suspension package offers modified suspension and damping characteristics compared to the Basic chassis and suspension via the Driving Experience Control"

Opublikowano

a7361689676b3a92med.png


Co do radarów są dwa rodzaje w zależności od pakietu.


Frontradarsensorlongrange(FRSF) przy pełnych asystentach professional.

10 Frontradarsensor(FRS) przy ACC Stop&Go.


Nie znalazłem info, dlaczego jest radar bez tych funkcji, być może jest to sama atrapa bez modemu.

Opublikowano
Sadze iż obecnie w standardzie są wszystkie czujniki tylko działają w ograniczonej wersji. Tzn np. tempomat aktywny działa bazowo jak zwykły, utrzymanie pasa ruchu jest ale działa przy prędkościach poza miejskich. I tak jak z powyższymi tak i z amorkami - wystarczy zmiana programu / zdjęcie ograniczeń i wszystko zaczyna działać w pełnym zakresie możliwości . Wystarczy kliknąć i zapłacić :)

 

W G05 amortyzatory są w standardzie regulowane, brakuje EDC. Czyli może chodzi o dokupienie EDC?


"This chassis and suspension package offers modified suspension and damping characteristics compared to the Basic chassis and suspension via the Driving Experience Control"

 

W standardzie nie sa regulowane. Tzn są ale automatycznie, w trybie adaptive. Nie ma możliwości samodzielnej ingerencji w ich prace. Dokupienie m pak aktywnego zawieszenia powoduje iż przyciski comfort czy sport zaczynaja działać obejmując również ich prace a nie tylko silnika czy tez skrzyni. W efekcie mamy pełna opcje ddc.

Opublikowano
a7361689676b3a92med.png


Co do radarów są dwa rodzaje w zależności od pakietu.


Frontradarsensorlongrange(FRSF) przy pełnych asystentach professional.

10 Frontradarsensor(FRS) przy ACC Stop&Go.


Nie znalazłem info, dlaczego jest radar bez tych funkcji, być może jest to sama atrapa bez modemu.

 


Sprawdzę w aucie ale wydaje mi się ze mam opcje ze zdjęcia nr 2. Pomimo braku tych funkcji obecnie. Upgrade do nich online kosztuje teraz 3900 pln.

Opublikowano
Sadze iż obecnie w standardzie są wszystkie czujniki tylko działają w ograniczonej wersji. Tzn np. tempomat aktywny działa bazowo jak zwykły, utrzymanie pasa ruchu jest ale działa przy prędkościach poza miejskich. I tak jak z powyższymi tak i z amorkami - wystarczy zmiana programu / zdjęcie ograniczeń i wszystko zaczyna działać w pełnym zakresie możliwości . Wystarczy kliknąć i zapłacić :)

 

W G05 amortyzatory są w standardzie regulowane, brakuje EDC. Czyli może chodzi o dokupienie EDC?


"This chassis and suspension package offers modified suspension and damping characteristics compared to the Basic chassis and suspension via the Driving Experience Control"

 

W standardzie nie sa regulowane. Tzn są ale automatycznie, w trybie adaptive. Nie ma możliwości samodzielnej ingerencji w ich prace. Dokupienie m pak aktywnego zawieszenia powoduje iż przyciski comfort czy sport zaczynaja działać obejmując również ich prace a nie tylko silnika czy tez skrzyni. W efekcie mamy pełna opcje ddc.

 

Tak, o to mi chodziło. To jest nowość w porównaniu do F15, gdzie nie było trybu adaptive w standardzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

EDC jest w standardzie. Wg mnie "sportowe zawieszenie" jest w trybie sportowym i włącza się czasowo w Adaptive. Wygląda na to, że jedyna różnica względem "zawieszenia M" to możliwość samodzielnego wyboru trybu pracy zawieszenia.

Trochę BMW sobie przygrywa... Zwłaszcza jeżeli wyposażenie w radar jest też standardowe. Kroją za coś co i tak montują tylko pozwalają albo nie to używać :twisted:

Opublikowano (edytowane)
EDC jest w standardzie. Wg mnie "sportowe zawieszenie" jest w trybie sportowym i włącza się czasowo w Adaptive. Wygląda na to, że jedyna różnica względem "zawieszenia M" to możliwość samodzielnego wyboru trybu pracy zawieszenia.

Trochę BMW sobie przygrywa... Zwłaszcza jeżeli wyposażenie w radar jest też standardowe. Kroją za coś co i tak montują tylko pozwalają albo nie to używać :twisted:

 

2d7fec48e79eae56med.jpg


Z tego co widzę to nie ma EDC w standardzie, chyba, że to nieaktualne informacje.


Co do zawieszenia to BMW opisuje M Adaptive w kilku zdaniach właśnie tak:

This chassis and suspension package offers modified suspension and damping characteristics compared to the Basic chassis and suspension via the Driving Experience Control.


Influence of the Driving Experience Control on the EDC control:


• COMFORT

• SPORT


The Sport driving mode offer a much sportier damping characteristic at the expense of driving comfort.


Myślę, że ta dopłata to nie kwestia radaru (jeśli jest to faktycznie fizyczny radar, a nie atrapa), a oprogramowania. Jaki to byłby sens montować "coś kosztownego" w każdym aucie?

Edytowane przez witus1996

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.