Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak w temacie, mam e61 polift na aluminiowym bloku i czytam rozne opinie, jedni pisza ze rozrzad sie zerwie przy 300tys, inni ze przy 200 juz byl wyciagniety, jeszcze inni ze dotrwa do 500 i nic mu nie bedzie. za bardzo nie wiem jak to sprawdzic, a bez sensu wydawac ponad 1000zl na wymiane jezeli nic mu nie jest. przebieg mam 285tys km udokumentowany
Opublikowano
nie zrywały to się w 3,0d 218hp na zeliwnym bloku. W tych nowszych jednostkach zdarzały się już urwane łańcuchy, wiem z autopsji bo pracuje w serwisie bmw i jak w 218hp nigdy nie robilismy rozrządu to w 231 i 235hp już przyjechało kilka sztuk z zerwanym łańcuchem. A w jakim stanie Twój jest to raczej najprostsza metodą jest odkręcenie vacum i sprawdzenie czy łancuch jest lużny.
Opublikowano

Miałem dwie e60 i e61 pierwsza e60 530d lci 235 hp taka zwykła w automacie napęd na tyl rwd kupiłem od turkoniemca miała 300.tys w 2016 jak sprzedałem rozrząd

juz szural jak w n47

Druga e61 530xd 235hp od drugiego właściciela przebieg prawie 400 tys rozrząd oryginał i nic nie slychac .

Mysle ze bmka z napędem na tył bardziej dostawała po garach sądząc oponach i ogulnym stanie auta pewnie jakieś drifty byly i nerwowa jazda :cool2: ale to w kazdym rwd :D mogło sie to przyczynić do szybszego zużycia rozrządu . :roll:

Opublikowano

Wyciągać pompe vacum ? Kurde ktore to ASO takie cyrki odwala ?


Jest zaślepka od napinacza w którym widać wysuniecie sie tloczków napinajacych. Co nie zmienia faktu ze rozrzad wcale nie musi sie najpierw rozciągnąć przed strzeleniem.


Jeśli silnik M57N2 to rozrzady sie tam wymienia. Tyle.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Wyciągać pompe vacum ? Kurde ktore to ASO takie cyrki odwala ?


Jest zaślepka od napinacza w którym widać wysuniecie sie tloczków napinajacych. Co nie zmienia faktu ze rozrzad wcale nie musi sie najpierw rozciągnąć przed strzeleniem.


Jeśli silnik M57N2 to rozrzady sie tam wymienia. Tyle.

 

A co jest dziwnego w wyciągnięciu pompy vacum? Zrobienie tego to 10 minut roboty i odkręcenie 2 srubek więc nie wiem skąd te twoje cyrki od razu

Opublikowano
Głupie pytanie - czy wiek auta mam na myśli czas poza przebiegiem wpływa na trwałość łańcucha? Zakładam normalne użytkowanie pojazdu gdzie jeden ma 200tys np w 5 lat a drugi 200tys w 10 lat, czy w obu przypadkach na jedno wychodzi?
E60 3.0D 2004
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście, że jest różnica.


Pomyśl sobie tylko o takiej różnicy: 1000km po autostradzie w 1 dzień, a 1000km po mieście w 2km odcinkach. W pierwszym przypadku masz 1 odpalenie silnika na zimnym, w drugim 500 odpaleń silnika, 500 razy silnik chodzi na zimnym, 500 razy starer macha kołem zamachowym itp, cykle termiczne nie są korzystne, łąńcuch jak i inne pozespoły są z metalu, a ten w zależności od temperatury ma inne tolerancje, a spasowany jest pod temperaturę roboczą oczywiście.

Opublikowano
Mnichu, jak nigdy tam nie zaglądałeś to może i nie zobaczyłeś. Uciagniety rozrząd można również łatwo zauważyć w benzynowych r4 przez korek wlewu oleju. Niekiedy rozrządy są tak uciagniete że wystarczy przez wlew srubokretem podważyć łańcuch bo tak luźno leży na kole zebatym. Chyba nie muszę mówić że to wystarczy aby stwierdzić że rozrząd nadaje się tylko do smietnika
Opublikowano
Oczywiście, że jest różnica.


Pomyśl sobie tylko o takiej różnicy: 1000km po autostradzie w 1 dzień, a 1000km po mieście w 2km odcinkach. W pierwszym przypadku masz 1 odpalenie silnika na zimnym, w drugim 500 odpaleń silnika, 500 razy silnik chodzi na zimnym, 500 razy starer macha kołem zamachowym itp, cykle termiczne nie są korzystne, łąńcuch jak i inne pozespoły są z metalu, a ten w zależności od temperatury ma inne tolerancje, a spasowany jest pod temperaturę roboczą oczywiście.

 

I to mnie właśnie nurtuje... mam wersje 218KM, byłem już u kilku mechaników i każdy inaczej mówi ale swoje lata już ma. Co prawda nie słychać żadnego szurania przy odpalaniu na mrozie.

E60 3.0D 2004
Opublikowano

Witam nie chce zakładać nowego tematu jestem tu nowy.

Otóż kupiłem miesiąc temu BMW 525d 197 km e60 sprowadziłem sam z Niemiec. Mam pytanie odnośnie czy to normalne że po odpaleniu czuć nie przepalony zapach spalin dodam, że auto odpala na dotyk nie ma problemu z mocą ani nic. Jeszcze na dodatek mam okopcona rurę wydechowa na czarno czy to normalne przy filtrze DPF. Auto ma przejechane 226 tys km .

Opublikowano

Odnośnie tych okopconych końcówek. Nie chce wprowadzać Cię w błąd, ani nie chce się bawić w proroka ale nie jest to normalne przy filtrze DPF. U mnie przy 280k w 535d taka sytuacja.


image1jpe_qaeaxxa.jpg

image2jpe_qaeaxxq.jpg

Opublikowano
wyjalem pompe vacum zeby sparwdzic luz. ogolnie nie da sie przekrecic walka, z tym ze nie uzywalem jakos duzej sily. jezeli bedzie luzny lancuch to walkiem bedzie dalo sie bardzo lekko ruszac czy jednak z jakims wiekszym oporem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.