Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przeładowanie turbo jak masz sterowane elektroniczne to dwie opcje


1.nastawnik turbiny

2.zapieczona zmienna geometria.Ja miałem przeładowanie też eu04 i przy 160 potrafił wejsć w tryb awaryjny.Wymieniłem nastawnik i dalej to samo.Okazało się,że była zapieczona zmienna geometria.Zacząłem czyścić ale zle to się skończyło.Wysłałem turbo do serwisu polecanego gdzie wymieniono mi zmienną geometrię na nową.

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
przeładowanie turbo jak masz sterowane elektroniczne to dwie opcje


1.nastawnik turbiny

2.zapieczona zmienna geometria.Ja miałem przeładowanie też eu04 i przy 160 potrafił wejsć w tryb awaryjny.Wymieniłem nastawnik i dalej to samo.Okazało się,że była zapieczona zmienna geometria.Zacząłem czyścić ale zle to się skończyło.Wysłałem turbo do serwisu polecanego gdzie wymieniono mi zmienną geometrię na nową.

 

Ile Cię to kosztowało kolego i jaki serwis zajmował się twoją turbinką? Czy odczucia podczas jazdy przed i po naprawie były odczuwalne i czy spalanie zmalało?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam ze luzów poprzecznych na wirniku nie stwierdziłem.

To jeszcze sprawdź wzdłużny, ponieważ on jest niedopuszczalny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Panowie, sytuacja wygląda następująco...


Sterownik został wymieniony, zrobiłem krótkie logi na szybko, niestety na tyle pozwoliła bateria w laptopie. Auto jakby trochę odżyło, ale nie tego oczekuję po 204KM, spalanie dalej za wysokie. Porównuję tutaj przykładowo swoje E46 z kolegi E60. U niego buda cięższa i spalanie dużo niższe. Czy teraz powinienem oddać turbinę na sprawdzenie i wyczyszczenie zmiennej geometrii? Wirnik wydaje się być sztywny, nie ma luzów wzdłużnych czy poprzecznych. Za dużo kasy już wpompowałem w ten samochód i szkoda go sprzedawać, ale chwilami już nie mam do niej siły.. Filmik YT:



ps. Jeżdżę ostatnio z zaślepionym wężem od EGR, autko lepiej mi się zbiera z dołu i nie chcę już jej dłużej katować spalinami. W planach zaślepienie EGR na stałe, chwilowo jeżdżę z Checkiem, stąd może być rozbieżność w odczytach przepływki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po odpięciu egr przy euro4 sterownik odcina moc.

3 minuty bezsensownego nagrania, jeżeli to manual to 3 lub 4 bieg od 1800 rpm i gaz w podłogę bez odpuszczania ile pozwoli droga, ale to ma trać dłużej, nie 2 sekundy. Jak automat to ok 70 km/h i tak samo podłoga. Po takim nagraniu widać tylko chwilowe przeładowania ok 0,2 bara co nie jest pożądane.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Po odpięciu egr przy euro4 sterownik odcina moc.

3 minuty bezsensownego nagrania, jeżeli to manual to 3 lub 4 bieg od 1800 rpm i gaz w podłogę bez odpuszczania ile pozwoli droga, ale to ma trać dłużej, nie 2 sekundy. Jak automat to ok 70 km/h i tak samo podłoga. Po takim nagraniu widać tylko chwilowe przeładowania ok 0,2 bara co nie jest pożądane.

 

Mańku, podłączyłem wąż do zaworu EGR, skasowałem błąd i pojechałem na obwodnicę. W chwili testu auto w miarę zagrzane, wskazówka temperatury była w pionie. Na początku wideo przez pomyłkę cisnąłem na 5-tce od 1800obr/min, później około 55 sekundy wrzuciłem już 3-ci bieg od około 1900obr/min i przeciągnąłem 3 i 4 niemalże do końca. Aktualnie live data nie wygląda chyba źle, jednak auto dalej nie jedzie jak powinno. Na jedyce wcześniej była zrywna, teraz totalny muł, dopiero od drugiego biegu zaczyna coś jechać, zdarzało się dziś, że auto było zamulone do około 2-2,5k obrotów po czym turbina zaczyała kopać i auto zaczynało jechać jak 200KM. Co do spalania - chwilowo nie robiłem żadnej trasy, lecz wydaje mi się że ekonomizer chętniej wychyla się w prawą stronę niż przed regeneracją sterownika :cry: Nie wymieniłem jeszcze tego termostatu, mówiliście że mi trochę nie dogrzewa auta. Czy możliwe że przez sam termostat moje spalanie jest średnio o 2-3l zawyżone?


Żeby nie było że tylko marudzę, dostrzegłem też pozytywne aspekty regeneracji:

Turbina już tak nie gwiżdże - powiedziałbym nawet że jest cichutka, wcześniej gwizdała na tyle głośno że długo szukałem nieszczelności w dolocie :roll:

Jak depczę gaz do końca auto dłużej jednostajnie przyśpiesza, wcześniej szybciej wskazówka zamykała obrotomierz a przyśpieszenie było gorsze niż obecnie

Wydaje mi się też że wcześniej przy dynamicznym przyśpieszeniu zostawiałem za sobą lekką chmurkę, obecnie niczego takiego nie stwierdziłem.


Po przejażdżce sprawdziłem pamięć błędów - miałem nadzieję że coś komputer zasygnalizuje w związku z tą przymuloną jedynką, jednak 0 błędów w pamięci.


Link do nowego pomiaru:




UPDATE: Pojeździłem dziś trochę po mieście i ewidentnie turbina działa nieprawidłowo. Przy ruszaniu, głównie 1 i 2 bieg gaz do końca i auto nie jedzie, powoli wkręca się na obroty, po czym przy około 2,5k - 3k obrotów wgniata w fotel. Co może być przyczyną? Niezałączająca się turbina? (Nie jest to zjawisko stałe, ale występuje zbyt często żeby to akceptować)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu wszystko jest ok, musisz nagrać gdy nie chce jechać. Jest tylko lekkie przeładowanie na początku gdy dajesz do dechy, ale to nie ma wpływu. Co do termostatu to oczywiście ma wpływ na wysokość spalania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Maniek, pojeździłem trochę po mieście, problem występuje sporadycznie. Objaw zawsze ten sam, występuje tylko na 1 i 2 biegu, raz się zbierze w miarę szybko, a czasami w ogóle nie włącza się turbo do równych 2,5k obrotów. Link do filmu poniżej, świetnie widać niedoładowanie np. 1:09. Chwilami też wygląda jakby dostawał za mało powietrza? Co o tym sądzisz?




Update:

Zrobiłem przez weekend sporo kilometrów po mieście i wychodzi 11.4l/100km według komputera w praktycznie pustym mieście, 0 korków. Zamówiłem termostat i na weekend go wymieniam i zdam relacje. Kupiłem Behra, dam mu szansę, jak tez nie będzie dogrzewali auta to się szarpnę się na ori.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyrzucone pieniądze, musi być oryginalny. Zajrzyj do zmiennej geometrii, ponieważ tylko to jeszcze może być przyczyną, jak oczywiście nastawnik zrobiony jest prawidłowo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Cześć, wymieniłem wczoraj termostat i jest pozytywne zaskoczenie, temperatura w trasie wynosiła 90-93 stopnie w porównaniu do 70-73 na starym termostacie. Aktualnie walczę z odpowietrzeniem układu, ponieważ dość długo się nagrzewa do temperatury roboczej. Niestety podczas składania wszystkiego do kupy napotkałem dwa problemy. Pierwszy z nich to zgubiona obejma łącząca chłodniczkę spalin EGR z zaworem EGR, ale ta już została zamówiona i po południu jadę ją odebrać. Drugim problemem jest prawdopodobnie uszkodzony gwint kolektorze wydechowym, czego skutkiem jest problem z wkręceniem jednej z dwóch śrub torx, jest to miejsce gdzie łączy się chłodniczka spalin z kolektorem. Pytanie czy mogę to tak zostawić, czy będzie miało to jakikolwiek wpływ na jazdę i pracę silnika? Śruby tej nie idzie wkręcić ani wykręcić, z trudem udało mi się zrobić jakieś 3 obroty aby jako tako trzymała.

Wynikiem spalania pochwalę się jak ogarnę powyższe problemy, gdyż aktualnie auto nie jedzie, z trudem osiąga 100km/h, dymi spod maski przy EGR a sam silnik pracuje głośno jak traktor.


https://zapodaj.net/46bed2ac35429.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nieszczelność i smród spalin, musi to być szczelne. Demontaż kolektora wydechowego i gwintowanie otworu Cię czeka. Przerabiałem to w f11 n47n jak śruba postanowiła sobie pęknąć podczas odkręcania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Powracam jak bumerang :) aktualne spalanie w cyklu mieszanym wynosi 9.5 - 9.8, miasto 10.5 iii niby jest ok, ale kolegi E60 na tych samych wtryskach pali nadal koło 8-9 w mieśce :roll: . Ale ja nie o tym dziś, bo jeszcze kolektor wydechowy nie ogarnięty. Pojawił się nowy problem, otóż chciałem dziś zarzucić bokiem, a więc gaz do dechy, pełne skupienie i zonk! Auto złapało takiego muła, że nawet 50km/h było wyzwaniem. Po powrocie do domu pobiegłem odrazu po lapka, podpinam auto, odpalam inpę a moim oczom ukazał się ładny wysyp błędów. Ucieszył mnie ten fakt, gdyż w końcu może uda się znaleźć co jej dolega. Jeśli chodzi o poszczególne błędy to oczywiście przeczytałem na forum co który oznacza, pytanie tylko dlaczego kilka różnych czujników wywaliło błąd? Dodam że podczas próby zarzucenia bokiem wyskoczyły na desce zółte kontrolki kontroli trakcji, oraz hamulca ręcznego. Prędkościomierz działa, więc czujnik abs odrzucam i obstawiam czujnik kąta skrętu. Kontrolki mimo wielokrotnego odpalania auta nie zgasły, zaś po skasowaniu błędów ponownie nie pojawiają się, jest to dość stały problem przy każdej próbie pójścia bokiem. Poniżej zdjęcia błędów jakie udało mi się wykonać:

1) https://zapodaj.net/9c99ddd1626e7.jpg.html

2) https://zapodaj.net/8e59a1228f48f.jpg.html

3) https://zapodaj.net/35d3255ec9e02.jpg.html

4) https://zapodaj.net/d664b931d6076.jpg.html

5) https://zapodaj.net/ef8228dcd9bc2.jpg.html

6) https://zapodaj.net/37310e89cb28b.jpg.html

7) https://zapodaj.net/c77088d4073fc.jpg.html

8) https://zapodaj.net/814fe490275bd.jpg.html


Pomocy! :|

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypnij wtyczki czujników przy pompie hamulcowej i potraktuj kontaktem w sprayu. Jeżeli nie pomoże to czujnik do wymiany. Zajmij się nieszczelnością, ponieważ błędy przepływomierza i egr są tego skutkiem. Jeżeli chodzi o ciśnienie doładowania to błędy wskazują na problem z nastawieniem, lub oczywiście elektryką.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzięki Maniek za naprowadzenie. Wydaje mi się ze znalazłem ambitnego mechanika i w październiku ruszam z tym kolektorem wydechowym, przy okazji wymienię wszelkie uszczelki do których będzie dostęp. Możliwe też że oddam turbo na stół, sprawdzę wtryski i kompresję na cylindrach. O dalszych postępach będę informował. :cool2:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jest przełom w sprawie auta. Przez weekend ściągałem kolektor dolotowy, wymyłem silnik, przeczyściłem wszystkie wtyczki kontakt sprayem i poprawiłem łączenie kolektora wydechowego z chłodniczką spalin. Przy składaniu wszystkiego do kupy przypadkowo nie podłączyłem kostki od czujnika ciśnienia paliwa(?) - nr części - 13537787167 i spalanie spadło o ponad 3l/100km, pytanie tylko dlaczego? Przy rozpiętej wtyczce auto pali 4.5l/100km, 6,5 - 7 w mieście, jednak silnik traci na kulturze pracy i nie chce wkręcać się powyżej 4000 obr. Sama jazda z odpiętą wtyczką mimo wszystko wydaje się być bardziej zrównoważona, auto nie jest tak narwane i spokojniej wkręca się na obroty co w ruchu miejskim sprawia przyjemniejszą jazdę. Wypięta wtyczka również wyeliminowała problem z przymusowym wciśnięciem gazu aby auto jednostajnie jechało, teraz trzymam w jednakowej pozycji gaz i auto ładnie trzyma obroty i prędkość, nie muszę kopać gazu aby utrzymać parametry. Dodaję zdjęcie kostki która dochodzi do tego gniazda, jest dość zmasakrowana. Pytanie czy kostka do wymiany, czujnik, czy to tylko objaw czegoś większego. Zdjęcia z błędami dodaję poniżej, przy podpięciu owej wtyczki i wykasowaniu błędów, nic w pamięci komputera nie wyskakuje, zaś spalanie znów skacze mocno w górę, a samo muskanie gazu powoduje wyskalowanie ekonomizera w okolice 10-12l/100. W ostatnim czasie również zainstalowałem downpipe, auto wydaje się być sporo lżejsze podczas ruszania, ewidentnie już się tak nie dusi.


Update 18/11/2020 Przy podłączonym czujniki ciśnienie na listwie wynosi 300bar co może wskazywać ze czujnik jest sprawny, elektromechanik powiedział że to nie jest też wina kabelka, a wypalona jest jedynie izolacja. Czy to może być rozjechanej mapy w silniku?


https://zapodaj.net/47c54ef11d5c8.jpg.html

https://zapodaj.net/7bed89d3fb64d.jpg.html

https://zapodaj.net/b55e8c7dc754d.jpg.html

https://zapodaj.net/f6632de017513.jpg.html

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przewody po prostu zaizoluj a cały czas masz problem z nastawnikiem turbiny:

3F57 DDE: nastawnik ciśnienia ładowania

4191 DDE: nastawnik ciśnienia ładowania

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Maniek, dziękuję za odpowiedź. Nurtuje mnie tylko jedna rzecz, mianowicie jakiekolwiek błędy DDE w tym te związane z turbiną wyskakują tylko w chwili odpięcia wtyczki od CR. Czy mimo to powinienem znów przyjrzeć się sterownikowi?
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zarejestrowałem jakoś tej zależności :roll: czyli jeżdżąc z podpiętym czujnikiem na szynie cr błędów od nastawnika brak?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak Maniek, przy podpiętym błędów brak. Ja już nie mam pomysłów co jej dolega i oddam za jakiś czas auto na sprawdzenie czy mapy się nie rozjechały, może to jest to. A nastawnik robiłem u „ NoKlinch Piotr Lewandowski”. Panowie dzwonili już w chwili otrzymania mojego nastawnika i powiedzieli ze sam nastawnik nie wymagał regeneracji ale wymienili mechanizm ślimakowy profilaktycznie i sprawdzili wszystkie parametry tegoż nastawnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A zaizolowałeś w końcu te gołe przewody czy nie? :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę wybiłem się z tematu..podłącz wszystko jak należy i nagraj wiadomą zakładkę na 4 biegu z gazem w podłodze od 1800 rpm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Maniek, ruszyłem dziś auto i odrazu zrobiłem logi na które tyle czekasz :wink:


Live data 1 - but w podłogę na 4 biegu od około 1600 obr do odcięcia (kontrola trakcji 100% off):



Wtryski - but w podłogę na 4 biegu od około 1600 obr do odcięcia (możliwe że coś przebiegło nie tak podczas pomiarów gdyż logi nie zmieniają się):



Live data 2 - but w podłogę na 4 biegu od około 1800 obr do odcięcia (kontrola trakcji 100% on):



Silnik nie pokazuje żadnego błędu pod kompem, podczas pomiarów był wzorowo rozgrzany. Jeżdżę nadal z odłączoną wtyczką od ciśnienia CR, auto dużo przyjemniej się prowadzi choć jest bardziej mułowate, po podpięciu wtyczki w celu zrobienia pomiarów silnik nie chciał odpalić. Odpaliłem silnik na odpiętej wtyczce i podłączyłem ją gdy już pracował. Następne uruchamianie silnika na podpiętej wtyczce już bez zarzutów. Spalanie nadal jest bardzo zróżnicowane w zależności czy wtyczka jest wpięta czy nie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podczas pierwszego nagrania w 28 sekundzie jest zauważalne przeładowanie, którego nie powinno być. Ale mimo to patrząc na wartości auto powinno jechać prawidłowo. Korekcje sprawdza się delikatnie dodając gazu i tylko do 1500 rpm, powyżej tej wartości nie odświeżają się już.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.