Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, mam wielką prośbę o pomoc bardziej doświadczonych użytkowników w zdiagnozowaniu mojej Coupe. Z góry zaznaczam że przewertowałem fora w PL jak i US I UK i nadal nie mogę dojść do usterki. Do rzeczy:

Wymienione filtry: oleju, paliwa, powietrza, nowy olej, odma nowego typu. Także świece, nowy akumulator, sterownik świec, termostaty, prawie wszystkie węże podciśnienia, elektrozawór od EGR, sam EGR i kolektor dolotowy zostały wyczyszczone. Na dniach wymieniam pozostałe przewody podciśnienia - te idące do poduszek silnika.

Auto ma moc i nie dymi, choć wydaje mi się że powinna lepiej się zbierać. Czasem jest tak że jadę z jednakową prędkością, mam wciśnięty gaz w identycznej pozycji a ekonomizer delikatnie drży w lewo i prawo o jakiś milimetr, lub też jadę z jednostajną prędkością po równinie a ekonomizer stopniowo wychyla się powiedzmy do 14l gdzie gaz jest w identycznej pozycji.. Zauważyłem również ciekawe zjawisko, mianowicie jak trochę ostrzej pojeżdżę to przez kolejne kilka km ekonomizer jest w granicach do 10l, natomiast jak jeżdżę spokojnie to ten wychyla się spokojnie do 14.

Mam EURO 4 i prawdopodobnie moja turbina nie jest sterowana ciśnieniowo, co za tym idzie nie mam słynnego elektrozaworka który zawodzi.

Dla przykładu:

1) Jeżdżę spokojnie 5 bieg 100km/h - ekonomizer wskazuje 12l/100km

2) Tuż po ostrzejszej jeździe 5 bieg 100km/h ekonomizer wskazuje 6-7l/100km przez kilka minut jednostajnej jazdy aż wraca do punktu pierwszego.

Korekcja wtrysków wg. INPA kolejno:

1 cylinder: -0,03

2 cylinder: 1,04

3 cylinder: 0,27

4 cylinder: 0,41

5 cylinder: -0,89

6 cylinder: -0,77

Po podpięciu do kompa pojawiły się trzy błędy błędy, po wykasowaniu drugi raz się nie pojawiły.

http://www.zapodaj.net/3a2695b5d8623.jpg.html>błąd%201.jpg

http://www.zapodaj.net/b4b0e9a1beb2a.jpg.html>błąd 2.jpg

http://www.zapodaj.net/4ffa24b94da9f.jpg.html>błąd 3.jpg


Bardzo was proszę o porady, ponieważ mechanicy których spotykam twierdzą że spalanie jest normalne. Uwielbiam to auto, dbam jak o jajko i nie chcę się z nim rozstawać, jednak powoli tracę już do niej siły.

Edytowane przez neurotic
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakiej firmy kupiłeś przetworników ciśnienia sterujący egr (w jakiej cenie?) i sam egr? Trzeba obejrzeć co się dzieje z ciśnieniem doładowania oraz masą powietrza na 4 biegu z gazem w podłodze od 2000 rpm tak długo jak warunki pozwolą. Korekcje z rozgrzanego czy zimnego silnika? Nagraj jak zmieniają się podczas delikatnej jazdy. Wklej dół 2 błędu. Co do braku mocy to przyczyną jest nastawnik turbiny, są firmy, które go regenerują.

3a2695b5d8623.jpg

b4b0e9a1beb2a.jpg

4ffa24b94da9f.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jakiej firmy kupiłeś przetworników ciśnienia sterujący egr (w jakiej cenie?) i sam egr? Trzeba obejrzeć co się dzieje z ciśnieniem doładowania oraz masą powietrza na 4 biegu z gazem w podłodze od 2000 rpm tak długo jak warunki pozwolą. Korekcje z rozgrzanego czy zimnego silnika? Nagraj jak zmieniają się podczas delikatnej jazdy. Wklej dół 2 błędu. Co do braku mocy to przyczyną jest nastawnik turbiny, są firmy, które go regenerują.

3a2695b5d8623.jpg

b4b0e9a1beb2a.jpg

4ffa24b94da9f.jpg

 

Korekcja z tego co pamiętam robiona na ciepło, ale przejadę się jeszcze dziś i zrobię nowe pomiary na rozgrzanym silniku. Zawór kupiłem Piergurg za około 200zł, wszystkie części ładuję z górnej półki żeby nie kupować dwa razy. Za chwile wrzucę dynamiczne logi z mojej ostatniej jazdy na rozgrzanym motorze. Dołu drugiego błędu nie będę miał, gdyż zrobiłem zdjęcia telefonem dla samego spisania kodu błędu do sieci, nie sądziłem że będę kiedyś zmuszony je wstawiać na forum.

Logi z ostatniej jazdy (ciepły silnik): https://megawrzuta.pl/download/f867c871442b8c2484811d85ce8dc2bb.html

Jeszcze dziś, najpóźniej jutro przegonię zrobię update posta i dodam logi z jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem gdzie taki kupiłeś, ale oryginały kosztują najmniej 260-270,- więc proponuję kupić nawet używany dla potwierdzenia, że to z nim jest problem. Zawóer egr rozumiem, że też pierburg? Skoro podciśnienia są ok to tu nie ma innej możliwości. Filmy udostępniaj w formie do odczytu, np. na youtube.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Maniek, dziękuję za zainteresowanie. Zaworek porównywałem wizualnie z oryginałem, jedyna różnica między nimi to zdarte logo BMW na nowym, reszta identyko. Zawór EGR jedynie czyściłem, po wymianie zaworka ciśnieniowego zawór EGR zaczął znów pracować, po zdjęciu rury od intercoolera (?) widać jak pracuje na jałowym. Jutro wymieniam pozostałe węże podciśnienia - te które idą do poduszek silnika. Zrobiłem dziś jazdę z INPĄ i tak się prezentują logi:

Przed wyjazdem w celu zrobienia pomiarów wykasowałem błędy, oto dokładne screeny:

1) https://zapodaj.net/f39931b51cffc.jpg.html

2) https://zapodaj.net/bb46f0679bcd6.jpg.html

3) https://zapodaj.net/599a66e5a602b.jpg.html

4) https://zapodaj.net/dfe765d5570c3.jpg.html

Po przegonieniu auta błędy znów się pojawiły:

5) https://zapodaj.net/cf8938aa2cfd3.jpg.html

6) https://zapodaj.net/dfe765d5570c3.jpg.html

Logi dynamiczne INPA wtryski + 3,4,5 bieg przeciągnięte od 2tyś do 4-5tyś obrotów zaczynają się od 4minuty filmu:

- logi dynamiczne

- wtryski
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 cylinder dramat, strach jeździć. Co do pierwszego filmu to widać na początku mega przeładowanie, ale pod koniec wszystko gra, rozumiem, że wtedy problemu z mocą nie było? Błędy i to co się działo na początku nagrania zdecydowanie świadczą o problemie z nastawnikiem. Zawór egr pod naciskiem działa płynnie czy nie sprawdzałeś? Może się przycinać i stąd ten błąd.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

W takim razie będę szukał wtrysku na podmianę, ewentualnie oddam do regeneracji. Nastawnik też może jutro zdemontuję i oddam do regeneracji. Sprawdzę przy okazji ten EGR, rozumiem że jedna osoba wciska gaz, druga sprawdza czy EGR się nie zacina? Czy wtrysk musi być taki sam jak reszta czy może być od wersji M57 218KM/272KM? Jakieś adaptacje wskazane? Według RealOem pasują wtryski które były montowane również w 2.0d M47, czy to znaczy że mogę taki wtrysk zamówić?


Odnośnie: "Co do pierwszego filmu to widać na początku mega przeładowanie, ale pod koniec wszystko gra, rozumiem, że wtedy problemu z mocą nie było?" - tutaj właśnie widać objaw o którym pisałem w pierwszym poście. Mogę jechać spokojnie - 5 bieg 100km/h i auto jest zamulone a ekonomizer wskazuje kosmiczne wartości, a mogę też go trochę pomęczyć i przez kolejne kilka kilometrów też 5 bieg 100km/h auto ma moc, ekonomizer nie wychyli się powyżej 10l.

Edytowane przez neurotic
Opublikowano
Kühlmitteltemperatur... masz termostat do wymiany, jeździsz na otwartym obiegu, dlatego dużo pali
Opublikowano
Jesteś pewien? Termostat dopiero zmieniony na oryginał, termostat EGR również. Na pewno mam do wymiany czujnik temperatury zewnętrznej. Nie chcę podważać czyjejś wiedzy, jednak dziwne żeby termostat był padnięty, temperatura szybko łapie pion, podczas jazdy ani drgnie w lewo czy prawo. Na teście temperatury w zegarach komputer wskazuje około 75 stopni.
Opublikowano (edytowane)

nie przekracza 80' u Ciebie, silnik jest niedogrzany dlatego więcej pali.

Termostat otwiera się przy 88' (wczoraj swój wymontowałem i z ciekawości sprawdziłem co ma nadrukowane)

ewentualnie czujnik temperatury pozostaje do wymiany

 

Dla przykładu:

1) Jeżdżę spokojnie 5 bieg 100km/h - ekonomizer wskazuje 12l/100km

2) Tuż po ostrzejszej jeździe 5 bieg 100km/h ekonomizer wskazuje 6-7l/100km przez kilka minut jednostajnej jazdy aż wraca do punktu pierwszego.

 

ostra jazda - silnik nabiera temperatury, jednostajna - chłodzi się


u mnie po nagrzaniu, jazda jednostajna niezależnie od prędkości, ekonomizer 5-6l pokazuje

Edytowane przez misu
Opublikowano
Również sprawdziłem swój i też jest 88'. Czy to znaczy że termostat jednak walnięty? Gdzie mogę znaleźć i jak sprawdzić czujnik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtryskiwacz może być od 2.0d m47n i 3.0d m57n 218 ale z normą euro4 (kod ima 7 znaków), po wymianie trzeba wpisać kod ima do sterownika. To co opisałeś i błędy wskazują tak jak napisałem na nastawnik. Zdarzają się wadliwe termostaty główne nawet w oryginale, rozumiem, że to nie behr tylko wyjęty z pudełka bmw? W tym silniku na sprawnym układzie temperatura trzyma się nawet powyżej wartości otwarcia termostatu a mianowicie 93-95 nawet. Czujnik temperatury pod kolektorem zostaw w spokoju, szkoda kasy. Zanim będziesz rwał termostat to zrób małą trasę lub pokręć się dłużej po mieście z włączonym testem 7.0, jeżeli faktycznie nie przekracza 75-80 to możliwe, że t.egr puszcza (łatwo go sprawdzić i jest na wierzchu) a jeżeli osiąga te powiedzmy 90 stopni a temperatura później spada podczas delikatnej jazdy to główny nie trzyma.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Termostaty oba zamontowałem Behr - czytałem ze idą na pierwszy montaż. Czy mogę wymienić wtryskiwacz samodzielnie i z wymienionym wtryskiwaczem pojechać na kompa żeby mi wpisali kod do sterownika? Test 7.0 już sprawdzałem i największą temperaturę jaką zanotowałem to 77 stopni. EGR przed montażem sprawdziłem manualnie czy nie jest otwarty, dmuchając w niego nie przepuszczał powietrza, czyli to jednak główny wymaga wymiany?
Opublikowano

jak wymieniłeś termostaty na behra (egr ok bo ma sfrezowane logo a teraz dodatkowo frezują cały napis ''made in germany'')


to ok natomiast jak kupiłeś behr główny to mogą być takie cyrki.Pisze na nim made in italy? jak tak to..


Oe termostat główny bmw jest made in austria.Ja miałem główny termostat oe bmw kupiony i od początku dziwnie się temperatura zachowywała w zimę 84stopnie podczas jazdy w trasie 86.Po wysłaniu na reklamację oczywiście nie uwzględnili bo powiedzieli,że sprawny.Kupiłem drugi główny oe bmw nowy i tutaj w zimę temperatura 88 w mieście 89/90trasa..


Zdarzają się i nowe oe bmw felerne.Nie wspominając o behr made in italy.Szkoda czasu i kasy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat dopiero zmieniony na oryginał, termostat EGR również.

Nie wprowadzaj w błąd, już od jakichś dwóch lat behr/mahe jako główny to włoskie badziewie, piszę o tym w każdym możliwym temacie na forum o ogrzewaniu w kopciuchu. Nie widziałeś różnicy w wykonaniu oraz dumnego napisu "italy"? Oddaj to badziewie i kup oryginał.

Czy mogę wymienić wtryskiwacz samodzielnie i z wymienionym wtryskiwaczem pojechać na kompa żeby mi wpisali kod do sterownika?

Możesz tylko po co jak masz dostęp do inpa, zakładka aktywacja, później ima i działasz. Wg 90 % mechaników wtryskiwaczy się nie koduje..Przy wymianie obowiązkowo nowa podkładka, którą dla lepszego ułożenia należy podgrzać, nakrętki jarzma dokręca się siłą 9 NM, śruby kolektora 12 NM, nakrętki 15 NM.

Nie rozwiąże to oczywiście problemu z mocą/ekonomizerem, ale temperaturę masz niewłaściwą.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzięki wszystkim za pomoc, zwłaszcza tobie Maniek. W pierwszej kolejności zajmę się sterownikiem turbo i wtryskiem, mam nadzieję że zbiję spalanie i auto nie będzie tak mułowate.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wymienisz to daj znać jaką będziesz miał temperaturę bo mówią że tylko oryginał i nic innego. W sumie u mnie też nie jest oto A temperaturę trzyma 95-98 stopni

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, tylko Ty masz m57 a on jest inny niż w m47n/m57n.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Aktualnie autem mało jeżdżę i też nie mam kiedy się tym zająć, w sobotę wymieniłem węże podciśnienia idące do poduszek (były całe popękane i kruszyły się w palcach), oraz wlałem liqui moly do wtryskiwaczy do zbiornika paliwa. Od tamtej pory zrobiłem 100km i wydaje mi się że auto lepiej jedzie i trochę spadło spalanie, ale to może być autosugestia.


Termostat pewnie zrobię dopiero na wiosnę to się odezwę.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Zrobiło się ciepło i wróciłem z tematem. Dziś przegrałem 4-godzinny pojedynek z zapieczonym wtryskiwaczem. Polewałem go co jakiś czas WD40 aby spenetrowało kanał i kręciłem rozrusznikiem aby ciśnienie go wyrzuciło, jednak to wszystko na nic. Jak mogę go w garażowych warunkach stamtąd wydostać? Czy może pomoże odpalenie silnika bez kolektora, ale z podłączonymi wtryskami? Chciałem to zrobić sam, bez pomocy mechanika, jednak staram się pomijać metody spawania czegoś do wtryskiwacza, aby nie stracić możliwości regeneracji gdyby ten nowy okazał się być w gorszym stanie.
Opublikowano
Jeżeli nie masz młotka bezwładnościowego do wyciągania wtrysków to musisz rozruszać wtrysk prawo-lewo. Ja nakręciłem nakrętke (aby nie uszkodzić gwintu) na trzpień od wlewu ropy i młotkiem musiałem się wspomóc. Jeżeli uda się rozruszać to druga osoba powinna delikatnie podważać/wyciągać wtrysk(uwaga na pokrywę - plastikowa) , a ty dalej prawo-lewo wtryskiem kręcisz.
Opublikowano

Panowie, co to była za walka, prawie dwa dni walki z tym wtryskiwaczem ale w końcu go wydostałem stamtąd. Teraz pytanie jak wyczyścić ten kanał wtryskiwacza, jest tam mnóstwo rozpuszczonego nagaru który zamienił się błoto.


@misu, dzięki za podpowiedź, udało mi się Twoim sposobem :-)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dzień dobry wszystkim!


Wracam z tematem, znów poświęciłem trochę czasu mojej Buni. Przed chwila dostałem telefon od firmy która regeneruje mój sterownik, Pan powiedział że mechanizm ślimakowy jest delikatnie zużyty i zostanie wymieniony, jednak doświadczenie mu podpowiada ze raczej nie on może powodować przeładowanie. Gdzie szukać przyczyny przeładowania jeśli w poniedziałek założę sterownik i praca turbo się nie poprawi? I przy okazji może spróbuje wyczyścić turbinę, tylko jak to zrobić by jej nie uszkodzić? Dodam ze luzów poprzecznych na wirniku nie stwierdziłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.