Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 167
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Faktycznie,


Dziś w ostatniej chwili ominąłem skrecajacego w prawo,

I oprocz autka na liczniku, był tez dzwięk ostrzegawczy. Super sprawa !


Bardzo bym chciał, żeby działało hamowanie,


Bez acc w oryginale gdy jest asystent kolizji to zahamuje do zera

???


Sam już nie wiem....


Nie chce Acc. Chcialbym zeby asystent kolizji działal tak

Jak wyzej pokazalem (fotosik).

Ingerencja hamulca....

 

mam pytanie skoro masz przyciski w schowku to czy wiązkę do nich miałeś dorabianą? skąd ona idzie? czy jak się zdejmie się ten plastik nad schowkiem to nie można o wymienić po prostu na taki z dziurą na panel na przyciski asystenta??


a już widzę że to integralna część kokpitu :(

jaki masz pomysł na umieszczenie tych przycisków?


no dobra to pozostaje temat wiązki do przycisków, jest fabrycznie czy trzeba dorabiać ?

Opublikowano (edytowane)
Faktycznie,


Dziś w ostatniej chwili ominąłem skrecajacego w prawo,

I oprocz autka na liczniku, był tez dzwięk ostrzegawczy. Super sprawa !


Bardzo bym chciał, żeby działało hamowanie,


Bez acc w oryginale gdy jest asystent kolizji to zahamuje do zera

???


Sam już nie wiem....


Nie chce Acc. Chcialbym zeby asystent kolizji działal tak

Jak wyzej pokazalem (fotosik).

Ingerencja hamulca....

 

mam pytanie skoro masz przyciski w schowku to czy wiązkę do nich miałeś dorabianą? skąd ona idzie? czy jak się zdejmie się ten plastik nad schowkiem to nie można o wymienić po prostu na taki z dziurą na panel na przyciski asystenta??


a już widzę że to integralna część kokpitu :(

jaki masz pomysł na umieszczenie tych przycisków?

Albo cięcie kokpitu, albo schowek:)

 

no dobra to pozostaje temat wiązki do przycisków, jest fabrycznie czy trzeba dorabiać ?

U mnie trzeba było dorabiać. Zasilanie jest od przełącznika świateł, dwa przewody od modułu FRM (znajduje się koło dźwigni otwierania maski). Trzeba ściągnąć próg i osłonę słupka A koło lewej nogi.

Z mojego doświadczenia asystent trzymania pasa bez wibracji jest całkowicie bezużyteczny. A asystent ostrzegania przed kolizją mi nie brzęczy tylko pojawia się czerwony samochodzik na zegarach.


Schemat:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-xdrive-tou/wiring-functional-info/driver-assistance/active-cruise-control/driver-assist-systems-control-panel/f7SzDtk

Pin 1 idzie do włącznika świateł

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

a czy w F10/F11 LCI faktycznie trzeba podłączyć przycisk żeby nie było błędu ???

próbował ktoś po prostu opcje guzika nie kodować tak samo jak wibracji


to:

3000, TLC_ON_OFF, aktiv

lub to:

3006, ACTUATOR_ON_OFF, aktiv


wygląda mi właśnie na przycisk

Opublikowano (edytowane)
a czy w F10/F11 LCI faktycznie trzeba podłączyć przycisk żeby nie było błędu ???

próbował ktoś po prostu opcje guzika nie kodować tak samo jak wibracji


to:

3000, TLC_ON_OFF, aktiv

lub to:

3006, ACTUATOR_ON_OFF, aktiv


wygląda mi właśnie na przycisk

Tak próbowałem, w LCI bez przycisków nie działa.


Dla LDW jak się wyłączy w KAFAS 2 message_345 to nie ma błędu, że nie ma wibracji w kierownicy. Jak się tego nie wyłączy to linie na liczniku pojawiają się na chwilę, gasną i pojawia się błąd.

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
no to lipa bo chciałem na stałe włączyć bez wibracji niech sobie świeci na desce z tymi liniami, ale jak trzeba przyciski do tego to szkoda zachodu, no chyba, że dołożyć przycisk i wibracje, tylko krojenie deski ?? słabo to widzę, chyba że ktoś wykroi i mnie przekona, że można estetycznie to zrobić, ja kroiłem keidyś schowek pod łądowarkę indukcyjną, ale to łatwizna i można się pomylić, tutaj level hard, niby hudy tak montują tylko wtedy decha wyjeżdza, tutaj można niby bez wyciągania...a może ktoś już się w tym wyspecjalizował?
Opublikowano

Też bym chciał żeby mój panel był jak fabryka zamontowany:)


A na razie leży w małym schowku....


Wypne go i wywala błędy asystenta pasa i ochrony pieszych.



A dopiero doczytałem,


Chłopaki z Retrofit, dorobili mi kabelek w 30 min.

Nie patrzyłem jak to robili.... ale nie widziałem, żeby dużo demontowali....

Opublikowano (edytowane)
toretycznie jakby wyciąć wymiar tyłu panelu guzików, to można by na wcisk umieścic panel i ten jego front by zachodził na plastik ale pewnie tam jest jakiś łuk i by odstawał i wyglądał jak G w lesie i to nie G30, korci mnie by kupić wystrzeloną deskę by ja dokłądnie zwymiarować i wyciąć na jej podstawie albo zlecić to jakiemuś artyście, ale nawet nie wiem czy są tacy Edytowane przez GEORGEZIP
Opublikowano

Różne rzeczy można powycinać dremelem, ale w tym przypadku uważam nie ma co się łudzić, że zrobi się to estetycznie.

Nawet wspomnianego wyzej HUD mozna osadzić o wiele łatwiej. Tam sprawa jest w miarę prosta ponieważ przychodzi blenda na wierzch.

Tutaj sytuacja jest całkiem inna. Panel jest osadzony we wgłębieniu. I dopiero we wgłębieniu jest otwór. Dzięki temu też poradzono sobie z minimalną krzywizną deski podejrzewam.

Wyciąć - wytniecie. A co z wgłębieniem ? Nie zrobicie tego. Nie będzie to dobrze wyglądać. Chyba najlepszą opcją jest ten schowek i tyle. Bądź wymiana całej deski.


Zobaczcie jak to wygląda:

http://przyklad123.wex.pl/wp-content/uploads/2018/03/acc_p_7c5dd_bmw-m5-f10-lci-interior.jpg

obraz_004_1.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Podłącze się pod temat. Chciałem doposazyc swoją f11 2013r w asystenta pasa ruchu. Mam kafas 2 i hud więc kupiłem panel z przyciskami i kolega mi kodował. Problem polega na tym że przy próbie włączenia asystenta od razu wywala błąd że asystent zostanie wyłączony. Dodam że nie mam wibracji w kierownicy. Po podłączeniu isty jest błąd wibracji. Czy konieczna jest wibracja czy można to jakoś zakodowac żeby wyświetlało na zegarach i na nbt?
Opublikowano
Podłącze się pod temat. Chciałem doposazyc swoją f11 2013r w asystenta pasa ruchu. Mam kafas 2 i hud więc kupiłem panel z przyciskami i kolega mi kodował. Problem polega na tym że przy próbie włączenia asystenta od razu wywala błąd że asystent zostanie wyłączony. Dodam że nie mam wibracji w kierownicy. Po podłączeniu isty jest błąd wibracji. Czy konieczna jest wibracja czy można to jakoś zakodowac żeby wyświetlało na zegarach i na nbt?

Temat był poruszany, asystent pasa to tylko wibracja

Opublikowano

Ok dzięki. A jak jest z doposażeniem w ostrzeganie przed kolizją w moim przypadku wystarczy zmienić panel z przyciskiem i zakodowac i będzie to działało? I drugie pytanie czy jak będę chciał doposazyc kierownice w wibracje to potrzebuje silnik i wiązka kierownicy pod wibracje czy coś jeszcze jest potrzebne? Trzeba ciągnąć jakieś kable czy taki zestaw wystarczy

https://allegro.pl/oferta/bmw-f01-f10-f20-f30-f36-genertorn-drgan-wibracji-9480204646?utm_medium=app_share&utm_source=facebook


https://allegro.pl/oferta/bmw-f01-f07-f10-wiazka-kierownicy-wibracja-8951479897?


https://allegro.pl/oferta/bmw-f01-f20-f30-f10-f25-modul-kierownicy-wibracji-8951413064?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Opublikowano

To może ja się wypowiem bo dokładałem oba asystenty. Do asystenta pasa spokojnie dokładasz wibracje do kiery. Części dobre z linków zebrałeś. Chyba że masz kiere poliftową mpakiet to wtedy potrzebny jest taki zestaw do wibracji:


https://www.ebay.de/itm/OEM-BMW-3-4-5-6-Series-M-SPORT-Steering-Wheel-Heating-Vibration-Module-WIRING/254466624037?epid=10008019647&hash=item3b3f648a25:g:yMUAAOSwHEleCQE-&fbclid=IwAR3aX7k-cNOjrQR1TlxwsVWhHHVLkSGP2ZzifbAd4gl7q4p07S8besLqI5k


Co do asystenta kolizji jeśli masz kafas 2 to tu trzeba niestety kod fsc wykupić a najlepiej dwa kody żeby już zrobić też ostrzeganie o pieszych. Kody są niestety najdroższe z tej całej operacji. Oczywiście do tego panel z odpowiednimi przyciskami i na koniec kodowanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłącze się pod temat. Chciałem doposazyc swoją f11 2013r w asystenta pasa ruchu. Mam kafas 2 i hud więc kupiłem panel z przyciskami i kolega mi kodował. Problem polega na tym że przy próbie włączenia asystenta od razu wywala błąd że asystent zostanie wyłączony. Dodam że nie mam wibracji w kierownicy. Po podłączeniu isty jest błąd wibracji. Czy konieczna jest wibracja czy można to jakoś zakodowac żeby wyświetlało na zegarach i na nbt?

Jeśłi masz licznik basic lub 6WA to moze dzialac bez wibracji z ikonka na liczniku i HUD.

Ja masz 6WB to tylko piktogram ale nie wiesz z ktorej strony.

Takze tak, mozna to uruchomic bez wibry w kierownicy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może ja się wypowiem bo dokładałem oba asystenty. Do asystenta pasa spokojnie dokładasz wibracje do kiery. Części dobre z linków zebrałeś. Chyba że masz kiere poliftową mpakiet to wtedy potrzebny jest taki zestaw do wibracji:


https://www.ebay.de/itm/OEM-BMW-3-4-5-6-Series-M-SPORT-Steering-Wheel-Heating-Vibration-Module-WIRING/254466624037?epid=10008019647&hash=item3b3f648a25:g:yMUAAOSwHEleCQE-&fbclid=IwAR3aX7k-cNOjrQR1TlxwsVWhHHVLkSGP2ZzifbAd4gl7q4p07S8besLqI5k


Co do asystenta kolizji jeśli masz kafas 2 to tu trzeba niestety kod fsc wykupić a najlepiej dwa kody żeby już zrobić też ostrzeganie o pieszych. Kody są niestety najdroższe z tej całej operacji. Oczywiście do tego panel z odpowiednimi przyciskami i na koniec kodowanie.

Jesli jest kafas2 z softem ponizej 2017 to wlepisz do niego kody FSC za darmo

Opublikowano
To może ja się wypowiem bo dokładałem oba asystenty. Do asystenta pasa spokojnie dokładasz wibracje do kiery. Części dobre z linków zebrałeś. Chyba że masz kiere poliftową mpakiet to wtedy potrzebny jest taki zestaw do wibracji:


https://www.ebay.de/itm/OEM-BMW-3-4-5-6-Series-M-SPORT-Steering-Wheel-Heating-Vibration-Module-WIRING/254466624037?epid=10008019647&hash=item3b3f648a25:g:yMUAAOSwHEleCQE-&fbclid=IwAR3aX7k-cNOjrQR1TlxwsVWhHHVLkSGP2ZzifbAd4gl7q4p07S8besLqI5k


Co do asystenta kolizji jeśli masz kafas 2 to tu trzeba niestety kod fsc wykupić a najlepiej dwa kody żeby już zrobić też ostrzeganie o pieszych. Kody są niestety najdroższe z tej całej operacji. Oczywiście do tego panel z odpowiednimi przyciskami i na koniec kodowanie.

Jesli jest kafas2 z softem ponizej 2017 to wlepisz do niego kody FSC za darmo

 

Mam soft z 2018. Nie bede spekulował czy za darmo ale nigdzie się nie spotkałem jak soft poniżej 2017.

Opublikowano
Podłącze się pod temat. Chciałem doposazyc swoją f11 2013r w asystenta pasa ruchu. Mam kafas 2 i hud więc kupiłem panel z przyciskami i kolega mi kodował. Problem polega na tym że przy próbie włączenia asystenta od razu wywala błąd że asystent zostanie wyłączony. Dodam że nie mam wibracji w kierownicy. Po podłączeniu isty jest błąd wibracji. Czy konieczna jest wibracja czy można to jakoś zakodowac żeby wyświetlało na zegarach i na nbt?

Jeśłi masz licznik basic lub 6WA to moze dzialac bez wibracji z ikonka na liczniku i HUD.

Ja masz 6WB to tylko piktogram ale nie wiesz z ktorej strony.

Takze tak, mozna to uruchomic bez wibry w kierownicy.

 

Mam ten licznik ledowy czyli chyba 6wb? A czy ktoś mógł by mi napisać jak i gdzie krok po kroku to zakodowac żeby smigalo?

Opublikowano
Podłącze się pod temat. Chciałem doposazyc swoją f11 2013r w asystenta pasa ruchu. Mam kafas 2 i hud więc kupiłem panel z przyciskami i kolega mi kodował. Problem polega na tym że przy próbie włączenia asystenta od razu wywala błąd że asystent zostanie wyłączony. Dodam że nie mam wibracji w kierownicy. Po podłączeniu isty jest błąd wibracji. Czy konieczna jest wibracja czy można to jakoś zakodowac żeby wyświetlało na zegarach i na nbt?

Jeśłi masz licznik basic lub 6WA to moze dzialac bez wibracji z ikonka na liczniku i HUD.

Ja masz 6WB to tylko piktogram ale nie wiesz z ktorej strony.

Takze tak, mozna to uruchomic bez wibry w kierownicy.

 

Mam ten licznik ledowy czyli chyba 6wb? A czy ktoś mógł by mi napisać jak i gdzie krok po kroku to zakodowac żeby smigalo?

 

Najpierw kod potem kodowanie. Ale to już trzeba mieć wiedzę i pewnie za darmo nikt Ci nie podpowie ;) tak 6wb to ledowy. Mam taki sam.

Opublikowano
A jest ktoś z okolic Jeleniej Góry kto to ogarnie odpłatnie ? Jeżeli kolego wiesz jak to zrobić to daj jakiś namiar to ci zapłacę za informację dogadamy się skoro mówisz że nikt nie da wskazówek za darmo.
Opublikowano
A jest ktoś z okolic Jeleniej Góry kto to ogarnie odpłatnie ? Jeżeli kolego wiesz jak to zrobić to daj jakiś namiar to ci zapłacę za informację dogadamy się skoro mówisz że nikt nie da wskazówek za darmo.

Przeczytaj dokładnie wszystkie odpowiedzi w bieżącym wątku:)

Podpowiem, że:

https://cartechnology.co.uk/showthread.php?tid=53228


Jest takie coś ale u mnie nie zadziałało.

A jak pisałem wcześniej u mnie zadziałało. Mam soft z 2016.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
A jest ktoś z okolic Jeleniej Góry kto to ogarnie odpłatnie ? Jeżeli kolego wiesz jak to zrobić to daj jakiś namiar to ci zapłacę za informację dogadamy się skoro mówisz że nikt nie da wskazówek za darmo.

 

Ja drugi koniec Polski więc nie pomogę z tym kto oferuje kodowaie w Twoim rejonie. Wiedzy też nie posiadam :D oddaje auto fachowcom i tylko coś tam czasem ich posłucham.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłącze się pod temat. Chciałem doposazyc swoją f11 2013r w asystenta pasa ruchu. Mam kafas 2 i hud więc kupiłem panel z przyciskami i kolega mi kodował. Problem polega na tym że przy próbie włączenia asystenta od razu wywala błąd że asystent zostanie wyłączony. Dodam że nie mam wibracji w kierownicy. Po podłączeniu isty jest błąd wibracji. Czy konieczna jest wibracja czy można to jakoś zakodowac żeby wyświetlało na zegarach i na nbt?

Jeśłi masz licznik basic lub 6WA to moze dzialac bez wibracji z ikonka na liczniku i HUD.

Ja masz 6WB to tylko piktogram ale nie wiesz z ktorej strony.

Takze tak, mozna to uruchomic bez wibry w kierownicy.

 

Mam ten licznik ledowy czyli chyba 6wb? A czy ktoś mógł by mi napisać jak i gdzie krok po kroku to zakodowac żeby smigalo?


Najpierw kod potem kodowanie. Ale to już trzeba mieć wiedzę i pewnie za darmo nikt Ci nie podpowie ;) tak 6wb to ledowy. Mam taki sam.

 

6WB to nie licznik 'ledowy' tylko zwykly LCD - podświeltany diodami LED (w dodatku krawedziowo tylko - jak pierwsze telewizory LCD), ale wiem że ludzie mający BMW myślą że mają Bentleya bo też na B...


W liczniku nalezy znalezc odpowiedni parametr - teraz nie wiem z glowy jaki (sprawdzam sobie w NFDCAFD tool czy jakos tak po kodzie FA) i kodujesz recznie ten jeden-dwa parametry w liczniku za pomoca E-Sys z launcherem.

Ja tez wgrywalem sobie FSC do kafasa a mialem soft 17-11 bodajze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.