Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. W październiku 2019 roku stałem się posiadaczem e60 535d 272KM 2004r z przebiegiem 273kkm. Samochód jest z Szwajcarii jestem jego drugim właścicielem w Polsce. Nie byłem przekonany do diesla, ale jakoś tak wyszło, po bezowocnych prawie półrocznych poszukiwaniach M54B30, kupiłem diesla. Oglądałem wcześniej polifty z przebiegami 190kkm, z wyciętymi dpfami, obmalowane w koło, elementy nie miały poniżej 500 mikronów, ceny tych samochodów oscylowały w cenach bezkolizyjnych e60 bez wkładu finansowego. Dużym atutem tego samochodu jest fakt posadania dpf,egr, klapek w kolektorze, co może świadczyć o tym że auto było dobrze traktowane, a może nie tyle dobrze traktowane co osoba która jeździła nim wcześniej nie żałowała pieniędzy na serwis. Drugą warstwę ma tylko maska i drzwi kierowcy. Do samochodu od października trochę dołożyłem, spadło na mnie wiele bolączek modelu, termostaty, regulator napięcia, pompa wody profilaktycznie, (wszystkie te elementy były z roku produkcji auta), wrzuciłem ponownie klapki(wyglądały niepewnie), rolki, paski, pierwsze niższe temperatury listopadowe zweryfikowały niesprawność sterownika świec, został wymieniony razem z wszystkimi sześcioma świecami, i serwis, z racji iż mieszkam w terenach górzystych porządne opony zimowe z klasy premium, felgi na zimę, filtry oleje płyny. Samochód trafia w moje wymagania, szukałem czarnej e60 w m pakiecie z automatem. Na taka "bogata" opcje jak dla mnie, to nawet nie liczyłem szukając samochodu, akurat taka się udała. Najbardziej ubolewam tylko nad brakiem dużej navi.


Wyposażenie:

opcja-bmw_qaeqwrh.png



c4068e3d2_qaeqwrr.jpg

image1jpe_qaeqwxp.jpg

gafsajpg_qaeqwxn.jpg

Edytowane przez radoboski95
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też nie chciałem dizla, ale zależało mi na webasto, więc tak jakoś wyszło, wcześniej miałem 2x M54 w e39 i tęsknię za benzynką, ale coś za coś.

Nad navi nie płacz, można chinczyka wrzucić i staje się to używalne. Mam dużą i cały czas mi tylko AUX wyświetla, bo do niczego innego to się nie nadaje, a zdecydowanie nie do navigacji.




Wrzucaj tak (otwórz nawias na początku następnej linii, a link do zdjęcia weźmiesz klikając prawym na zdjęcie z opcją - kopiuj link do zdjęcia:


img]https://images89.fotosik.pl/315/c4068e3d29e44cca.jpg[/img]


c4068e3d29e44cca.jpg


353e3718937b907c.jpg


097ad8a03f7bb84d.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witam. Przy chwili wolnego czasu opowiem trochę o różnych naprawach w BMW. Niekoniecznie były to pilne rzeczy, według niektórych może nawet "wyrzucanie pieniędzy w błoto". Z racji iż lubię mieć wszystko na tip top ostatnio troszkę zająłem się pewnymi mankamentami.


Zregenerowałem lampy, głównie po to że były już bardzo wilgotne,a w brewkach była woda. Nie udało się niestety nic z tym zrobić, wleciały nowe klosze, przy okazji rozklejenia lampy także zdecydowałem się na nowe odbłyśniki. Efekt jest rewelacyjny. Jest to moje pierwsze auto z xenonem nie wiedziałem czego się spodziewać. Najbardziej podoba mi się efekt "fioletu" gdy nocą znaki drogowe są doświetlane takim bardzo jasnym zimnym światłem, wpadającym w fiolet. Zaryzykował bym stwierdzenie iż jakośc światła i komfortu jazdy nocą poprawiła się o około 40%.

Przed regeneracją:

image2jpe_qaenrsr.jpg

Po regeneracji:

image1-1j_qaenrsn.jpg

imidzjpeg_qaenrss.jpg

image0jpe_qaeqwxh.jpg


Na następny strzał poleciał MULF. Według mnie przydateczny bajer mimo iż nie można puszczać muzyki przez BT. Spędzając trochę czasu w samochodzie jednak jest się narażonym na jakieś rozmowy, zawsze wygodniej odebrać telefon nie odrywając rąk od kierownicy.


Najświeższą operacją była naprawa skrętności lamp. Kupiłem samochód z mrugającą zielona diodą, bez isty myślałem po prostu że to jest błąd AHL. Niestety tak nie było, problem tkwił w lampie i po około 1.5 miesiąca prób rozgryzienia tej zagadki wkońcu trafiłem na rzetelną osobę która mi pomogła rozwiązać ten problem.


Ostatnią rzecz która mi została z "kosmetyki" jest to nie działający napęd bądź laser. Ale mam wątpliwości czy jest sens to robić nie mając zmieniarki i przy navi buisness.

Edytowane przez radoboski95
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Przyszedł czas na walkę z słynnym piszczeniem kierownicy. Uszczelniacz sciany grodziowej jest wykluczony bo dzieje się rzecz tylko na cieplym po przejechaniu ok 10km. Jako iż posiadam normalny układ kierowniczy który znosi olej ATF zakupiłem takie klamotki


image0jpe_qaeqhsw.jpg


Na pierwszy strzał poleciał płyn do wspomagania, nie mam pojęcia czy był wymieniany, stary bardzo śmierdział był na minimum i wyglądał tak

image1jpe_qaeqhsa.jpg


Wymiana była sposobem kolegi z forum który kiedyś znalazłem, nawiasy mówiąc drugi raz wymienie płyn po kilkunastu kilometrach,bez żadnych spustów tylko strzykawką z zbiorniczka. na taka operacje z podwójną wymianą wystarczy tylko 1l. Zapobiegawczo w ASO jest zamówiony lubrizol, który ściągną na przyszły tydzień. Mam wątpliwości aby sama wymiana płynu pomogła, doleje tego specyfiku i zobaczymy co się będzie działo. Między dwoma płynami teraz jest nieporównywalna różnica zapachu, koloru i konsystencji. Zdjęcie zbiorniczka wykonane przed drugą wymianą płynu.

Edit: Po wymianie płynu było cicho około 200km. Kierownica zaczęła się znowu odzywać po przejechaniu pewnego dystansu, takie niemiłe piszczenie jak z starej szafy. Jestem po operacji z lubrizolem i mogę z ręką na sercu polecić ten produkt. Na razie jest rewelacyjnie, po zabiegu jest już zrobione 600km i jest cisza.

image3jpe_qaeqhsq.jpg

Edytowane przez radoboski95
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze działasz, ale odśwież jeszcze skórki w aucie, bo fotel kierowcy wygląda na lekko podniszczony, jak to sportowy fotel i skóra.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Zdjęcie jest dwa dni po zakupie, na dzień dzisiejszy na jesień zostały zabezpieczone jakimś zestawem z RRC. Średnio jestem zadowolony. Na wiosnę wleci coś bardziej światowego. Nie widzę się w detalingu i chyba zlece to komuś żeby naprawdę zrobił to dobrze.
Opublikowano

Na dniach spaliła mi się jedna postojówka, led marker który wrzucił poprzedni właściciel. Zastanawiałem się czy kupować fajne 8 ledowe markery które posłużą na lata za kilkaset złotych z przedniej firmy, a może jakieś rozsądniejsze czterodiodowe.Wybór padł na proste markery jednodiodowe 10W o barwie światła 6000K rzekomo z homologacją. Poprzednie czterodiodowe 80W bardzo się nagrzewały i wytrzymały pół roku.


image2jpe_qawhawe.jpg


Takie porównanie na wypadek gdyby ktoś się łudził czy warto pakować kupę kasy w markery do pre lci…


Poprzednie markery 80W

image0jpe_qawhaws.jpg


Aktualne markery 10W


image1jpe_qawhasp.jpg


Niestety zdjęcie porównawcze mając w jednej lampie 10w a w drugiej 80w nie było możliwe bo mam ciasny garaż a warunki atmosferyczne nie pozwoliły na wymianę pod gołą chmurką ale te dwa może nie ujęte z takiej samej perspektywy zdjęcia powinny dać jednoznaczną odpowiedź i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Opublikowano
Ładna sztuka :cool2: zazdroszczę wentylacji w fotelach. Widzę że wybór padł na 6000K. Wg mnie jest ok
Opublikowano
Dokładnie. Wybrałem 6k gdyż miałem obawy ze barwa 7k będzie wpadać w niebieski.. i powiem Ci ze dokładnie tak samo w słoneczny dzień odczuwam efekt lekkiej zieleni, ale nie jest to aż tak bardzo denerwujące
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mam pytanko w mojej e60 spaliła sie jedna zarowka od ringu kupłem na allegro led markery 80W ale po zamontowaniu raz swieca dwa przez chwile raz jeden wie ktos co czeba zrobic
Opublikowano (edytowane)

Cześć, kurcze, podobają mi się te limuzyny. Kształt tych lamp, zwłaszcza z tyłu. Może jak znudzi mi się moja "Jagoda"...hm......pożyjemy zobaczymy. Bardzo ładna ta twoja czarnulka :) Pozdro


@Madseason, powiedz jakie wrażenia z jazdy w porównaniu z twoją -moją E39? Też się tak słucha kierowcy? Ciekaw jestem. :P

Edytowane przez Przemas76
Opublikowano

Powiem szczerze, przez moment, ale tylko momencik, pomyślałem o ropniaku. Ale raczej wooole beeez :mrgreen:

Bardziej mi chodzi o właściwości jezdne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To są plusy i minusy. Plus jest taki, że lecisz ponad 200km/h bez brugnięcia okiem. Minus taki, że e39 to jednak jest ostatnie klasyczne trochę toporne BMW z charakterem, e60 jest dużo bardziej "plastikowe" i nijakie.
Opublikowano
@Igi535d a kupiłeś coś najtańszego czy coś lepszego? Moje poprzednie tak robiły, że czasami widziałem w dzień że jedna postojówka nie świeci, odpaliłem auto na drugi dzień już świeciła, kilka razy mi się tak zdarzyło. Około półtorej miesiąca jeszcze poświeciły dopóki się finalnie spaliły. Może to oznaczać że kończą żywot, choć to dziwne bo przecież mówisz że są nowe. Jeszcze zauważyłem gdy miałem problem z moimi poprzednimi 80W że bardzo się grzały.. Wręcz to wszystko tam w tej lampie się parzyło. Dlatego też zdecydowałem się kupić troszkę słabsze. Pozdro
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do ringów - ja mam z alegro nawet z oznaczeniem CE :D

https://allegro.pl/oferta/ringi-led-marker-64wat-bmw-e39-e53-e60-e61-e65-e87-7104084681?snapshot=MjAxOS0wMi0xMVQyMjoyMzo0MC40MjhaO2J1eWVyOzMyY2IwOTAwODMxZGJjMjJjZTJmZTk0ZjhmYjY2NDA5MGEyMWNhNTU5MjhkM2RlMjkxZmI2OGNmZDgwMzViZjk%3D



Wyglądają tak:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=349541&start=30#p2598830


Nie są zielone jak na zdjęciach, za dnia i w nocy wyglądają całkiem dobrze - pod kolor do zenonów. Tylko trochę się napociłem przy zakłądaniu, trochę radiatory trzeba pozaginać na końcu, żeby weszły dobrze.


To zdjęcie chyba najlepiej oddaje w porównaniu do standardowych.

c3532f8b628ded57123ef3781cc52c90_orig.jpg

Opublikowano
No barwa jest kozacka. Ale wiesz co odnoszę wrażenie że w przed lifcie to czy 10w czy 80w a może nawet 160w to jest jeden pies.. Przez ograniczenie przepuszczenia światła które może przez siebie puścić światłowód w przedlificie. Odnosisz też takie wrażenie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak właśnie jest, tak samo było w e39, z tym, że tam wejście było między dwoma ringami, tutaj jest pod tym od drogowych, więc teżinaczej. Jest trochę wrażenie, że mniejszy świeci mocniej, ale jak się odpali ksenony, to chyba lepiej to wygląda. No i nie mam uczucia, że mogłoby to świecić mocniej, jest w sam raz.


W e39 miałem 15w te najtańsze bardziweie i świeciło super, jak wrzuciłem coś w stylu 200W - świeciły na zielono za dnia, a w nocy były słabsze od tych najtańszych. Wieć wszystko zależy kto mierzy te Waty :D Najlepiej kupić sobie jakieś chińskie i wlutować diody CREE 55 czy jkoś tak to się nazywało. Na chińskim allegro po 50 centów, a efekt był bardzo dobry (przerabiałem w e39).

Opublikowano
Niestety moje przypuszczenia się zaczynają sprawdzać. Od około 3500km mam z tyłu głowy wymianę sprzęgła hydrokinetycznego. Objawy typowe dla zużytego sprzęgła, falowanie na zimnym przy niskim obciążeniu, już i powoli wskazówka na ciepłym zauważyłem że drga, ale nie ma wibracji i auto nie szarpie pod wzniesienie, na zimnym auto z górki przy puszczeniu gazu faluje obrotami co mówi o problemie z lockup, na autostradzie przy prędkościach 140 czuje jakby cos mnie coś uderzało, przytrzymywało z tyłu. Na odpiętej przepływce i podciśnieniu EGR to samo. Mam kilka pytań dla osób które tutaj się natkną na ten temat. Przy jakich przebiegach wymienialiście konwertery, jeżeli w ogóle ? Mi brakuje kilkuset do 280, objawy powoli, powoli się zaczynają nasilać. Czy robić mechatronikę przy okazji zdjęcia miski? Czy jest to duży koszt? Objawów jako tako mechatronicznych nie mam, skrzynia biegi zmienia okej, a nie ukrywam że chciałbym to zrobić może nie najtańszym kosztem ale w rozsądnych pieniądzach, mam za sobą duży serwis zawieszenia. I stąd pytanie, może ktoś polecić jakąś firmę z polski która regeneruje? Nowy nie uśmiecha mi się kupować, chyba że ktoś wybije mi regeneracje z głowy bo powie ze po dwóch latach jest to samo. I ostatnie pytanko czy mając takie objawy śmigać jeszcze jakiś czas dopóki zaczną występować jakieś wibracje, szarpania pod górkę, czy to już jest niebezpieczne dla skrzyni? Chodzi mi głównie o to że trafiłem na niekompetentnych fachowców którzy mi wymieniali olej, miałem już objawy konwertera przy 275, kazałem im to sprawdzić, oni powiedzieli że jest wszystko okej, nie widzą problemu z sprzęgłem i kazali jeździć. Zapłaciłem za olej, bujaj się, a na oleju zrobione jest 5k km to nie chce zalewać takim olejem nowego konwertera, a za olej też musiałem zapłacić. Chyba że nowy olej a miskę zostawić? No nie wiem liczę na Waszą pomoc koledzy. Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Trochę tu cicho się zrobiło. Bmw stoi więcej niż jeździ jest to związane z wiadomą sytuacją na świecie. Taki plus że chociaż mieszkam na wsi i mam w co włożyć ręce koło domu, nie jestem w nim uziemiony. Wczoraj przerzuciłem koła, przeglądnąłem pogodę długoterminową, a druga sprawa to że nie mam w co rąk włożyć :D Ciekawa sprawa swoją drogą z tymi oponami letnimi. Uchodziło mi z jednej z tyłu powietrze ale już był październik dobijałem tylko co tydzień mówiąc że pociągnę dopóki nie przerzucę na zimy. Wczoraj na wulkanizacji wyjęli mi z niej wkręta 4cm. Są to gumy Pirelli cinturato p7, 2016 rok. Myślałem przy zakupie auta że choć dwa lata na nich śmignę, ale okazało się że trzy opony mają bieżnik 4.5mm, a ta czwarta która była z wkrętem ma 3.1mm. Po 5 miesiącach leżenia tylko ta pechowa potrzebowała 20g na wyważarce, wszystkie trzy igła. Myślałem że to obydwie tylne są starte bardziej a tu się okazało że tylko ta jedna. Samym środkiem paseczek, po bokach mają bieżnik 4mm, środkiem łysawa jest względem trzech. Wskazuje to na jazde z zbyt dużym ciśnieniem, Albo po prostu przy zrywaniu trakcji tylko jedna mieli i się bardziej ściera. Dla opon rok 2020 będzie rokiem definitywnie ostatnim :D Śmieją się że ten styling 135 oklepany, ze co drugie e60 na nim jeździ a mi się jakoś po prostu podoba. Edytowane przez radoboski95
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co drugie E60 na 135 jeździ, ale to ładne koło i do M pakietu pasuje idealnie, więc nie ma się co dziwić. :wink:
Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.