Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy, moja stara pompa wspomagania zaczęła głośno pracować więc postanowiłem wymienić ja na inną. Kupiłem org używkę z auta o małym przebiegu wyglądającą bardzo dobrze, mechanik mi ją wymienił i zalał płyn atf, bo takie też było oznaczenie na korku od zbiorniczka, mówiąc że jeszcze upewniał się po nr VIN w sklepie. Pompa ucichla ale niestety w kabinie zaczął się wydobywać pisk podczas kręcenia kierownica, na co mechanik powiedział że wszystko ok tylko jakieś gumy o siebie się ocierają. Coś mi nie pasowało więc zacząłem szukać po tematach i wyszło że moglem mieć wczesniej płyn CHF 11s, przyjzalem się zbiornczkowi i okazało się że była tam naklejka, ale został po niej tylko klej, sprawdziłem również na realoem i wyszło że mam właśnie CHF 11s. Zrobiłem już na tym atf kilka tys km, wszystko działa tylko te piski są denerwujące, zamierzam teraz wymienić płyn na odpowiedni i pytanie moje czy coś może się stać z pompą lub maglownica po takiej wymianie? Czeka mnie teraz długa trasa ok 3 tys km i nie wiem czy wymieniać to przed trasa czy jak wrócę. Doradzicie coś?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Im szybciej wymienisz tym większa szansa że nic się nie stanie.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Jeśli wymienisz na taki jak miałeś to nic się nie stanie, prędzej się stanie na tym co jeździsz teraz. Kup trochę więcej tego płynu co będziesz wymieniał i zrób nim plukanke. Nalej go zapał auto i pokręć kierownica kilkukrotnie żeby wypłukać układ i spuść, później zalej już tak jak ma byc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio wymieniałem na CHF. Trzeba spuścić przy maglownicy żeby to dobrze zrobić.
Opublikowano
Ostatnio wymieniałem na CHF. Trzeba spuścić przy maglownicy żeby to dobrze zrobić.

Czyli też wymieniałes z atf na CHF? I jak pomoglo coś, jest różnica? Mógłbyś napisać krok po kroku jak to zrobiłeś? Gdzie przy tym maglu odkręcić itd..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem co było wcześniej wlane ale nie wyglądało to na CHF. Bardziej jak szlam.

Wymieniłem na CHF + dodałem dodatek XADO do układów wspomagania. Wspomaganie działa ciut lżej, może ze 20% i wydaje mi się że pompa ucichła. Wcześniej przy mocnym kręceniu potrafiła delikatnie jęknąć.

Ja robiłem na podstawie tego filmiku:

Ja mam xdrive - maglownica była trochę inna ale ogólnie wszystko podobnie.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Nie wiem co było wcześniej wlane ale nie wyglądało to na CHF. Bardziej jak szlam.

Wymieniłem na CHF + dodałem dodatek XADO do układów wspomagania. Wspomaganie działa ciut lżej, może ze 20% i wydaje mi się że pompa ucichła. Wcześniej przy mocnym kręceniu potrafiła delikatnie jęknąć.

Ja robiłem na podstawie tego filmiku:

Ja mam xdrive - maglownica była trochę inna ale ogólnie wszystko podobnie.

Dziękuję bardzo mi pomogłeś, wymiana zakończona powodzeniem, pozdrawiam

Opublikowano

Rok temu u siebie wymieniłem płyn do wspomagania na ATF DEXRON II, ale czytając ten temat, osobiście już zgłupiałem czy dobry zalazłem. Zauważyłem, że po wymianie płynu wspomaganie przy pełnych skrętach zaczęło piszczeć (pisk ocierającej gumy). Myślałem, że to pasek wielorowkowy tak piszczy, ale chyba była to nietrafna diagnoza. Może ktoś zerknąć na mój realoem i powiedzieć mi jaki mam płyn powinienem mieć? Na liście widzę oba :mad2: (ATF i CHF)


https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PN31-EUR-10-2009-E90N-BMW-320d&diagId=02_0091

Opublikowano
Rok temu u siebie wymieniłem płyn do wspomagania na ATF DEXRON II, ale czytając ten temat, osobiście już zgłupiałem czy dobry zalazłem. Zauważyłem, że po wymianie płynu wspomaganie przy pełnych skrętach zaczęło piszczeć (pisk ocierającej gumy). Myślałem, że to pasek wielorowkowy tak piszczy, ale chyba była to nietrafna diagnoza. Może ktoś zerknąć na mój realoem i powiedzieć mi jaki mam płyn powinienem mieć? Na liście widzę oba :mad2: (ATF i CHF)


https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PN31-EUR-10-2009-E90N-BMW-320d&diagId=02_0091

Jeśli nie masz zielonej naklejki CHF only na korku (bądź kleju po niej bo mogła się oderwać) to masz ATF, ogólnie przed wymiana mogłeś zobaczyć co tam masz zalane w środku za płyn i by było wszystko jasne ✌️

Opublikowano
Nie ma naklejki i jej nie bylo. Jest tylko korek z napisem atf only. Bmw przycebulilo i na korki przyklejali zielone naklejki, które się odklejały. Napisałem do Aso, napisali mi że do mnie idzie CHF. Kurtyna :duh: Zamówiłem fuchs pentosin, będzie szybka wymiana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.