Skocz do zawartości

320d Wzrost zużycia paliwa, szybkie zapychanie DPF


makupsa

Rekomendowane odpowiedzi

Skład mieszanki jest inny w związku z tym więc według mnie ma to wpływ na kondycję DPFu.

A co innego zabija DPF jak nie produkty po spaleniu mieszanki? :roll:

Wszystko co w okół mieszanki się kręci. Temp spalania, skład itp.

Jeśli oleju nie bierze to co innego..

Na dzisiaj wiesz, że masz coś nie tak z wtryskami. To jest trop.

Proponuję Ci podjechać do innego diagnosty.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skład mieszanki jest inny w związku z tym więc według mnie ma to wpływ na kondycję DPFu.

A co innego zabija DPF jak nie produkty po spaleniu mieszanki? :roll:

Wszystko co w okół mieszanki się kręci. Temp spalania, skład itp.

Jeśli oleju nie bierze to co innego..

Na dzisiaj wiesz, że masz coś nie tak z wtryskami. To jest trop.

Proponuję Ci podjechać do innego diagnosty.

 

Kolego widzę że masz 320ed ile Ci pali? też mam ED z rzekomą mapą do 184. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kozenko słusznie prawi i dobrze radzi. Jak zwykle :cool2:

:wink:

Kolego widzę że masz 320ed ile Ci pali? też mam ED z rzekomą mapą do 184. ;)
Zgadza się.

W zimie na 16 calowych kołach komputer pokazuje średnie 6,0l a w lecie na 19 calowych ok 6,4 -6,5l.

Silnik również po programie - 230 km / 470nm.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czytam i się trochę wtrącę, ponieważ ja mam ED z przelotem dużo pow. 400 tyś z pierwszym filtrem.

Co do teorii wymiany, to się nie będę kłócił ja mam tylko skasowany licznik dpf i działa znakomicie, nie wiem co to filtr.

Mam zrobiony remap a na nim ponad 20 tyś (skusiłem się po wymianie rozrządu i wszystkimi robotami towarzyszącymi) wynik niezły jak na ten przebieg 230 kunia, a rozrząd był jak nowy mimo, że był pierwszy. Smoły w dolocie nie było tylko sadza.

Teraz co do Twojego ED, nie wiem jakich miałeś fachmenów od wtrysków i czy czasami nie dałeś się oszukać, ponieważ nowe wtryski po przebiegu 15 tyś nie trzymają wartości fabrycznych a maszyna boscha powie że jest do wymiany. Pan pokaże Ci karteczkę a Ty nie masz pojęcia i wymienisz/ zregenerujesz. Uczciwy Pan od wtrysków powie Tobie Panie a jakie ma Pan obiawy, bo wg danych nie trzymają serii, ale tragedii ni ma. Można na tym jeździć i nic się nie stanie. Jeśli wartości dotrysków sugerują na wymianę to zwracam honor. Mam dużo styczności z urządzeniami boscha i kolegów na których oni pracują.

Chciałbym Tobie podpowiedzieć, mój kolega mechanik miał taki przypadek tzn przyjechało auto z przytkanym dpf, błąd czujnik.

Wyprany dpf, czujnik nowy oryginalny, auto wraca z kompletnie zapchanym filtrem za 500km. Problem był że teraz auto w ogóle nie jechało a w stanie wcześniejszym jeździło lecz był błąd. Finalnie okazało się że nowy czujnik był wadliwy.

Uważam że musiał byś z kimś pojeździć i sprawdzić live data i interpretować zachowanie mieszanki. Twój samochód fest kopci a to tylko mieszanka jest winna. Przepławka sprawdzona? dolot u mnie miał wąskie gardło i polecam czyszczenie.

Instrukcje znajdziesz tu:

https://www.newtis.info/

Ps spalanie przed softem na 163 koni średnio 4,5 litra, zaś rekord z 1500km w trasie 3,7. Po remapie na 18 i wyższym profilu (przynajmniej licznik nie kantuje) ok. 6,7 do 8.0 jak się rozbrykam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy, powiedzcie mi jak to robicie że ED wam palą ok 5 litrów?

Też mam ED i 8.5 na 100 to norma. Co prawda jeżdżę głównie po mieście, czasem na wioskę za miasto ale to zazwyczaj krótkie trasy.

Komputer zarówno diagnostyczny, jak i btool pokazują ze wszystko ok, błędów brak.

Ostatnio profilaktycznie zdejmowany był kolektor i wymieniane klapki - kolektor był czysty (suchy nalot, bez nagaru), klapki jak nowe (180 tys przebiegu).

Zastanawia mnie taka sprawa - zegary sportowe skalowalne mam do 240 km i 400nM. Może to być oznaka że coś było grzebane ? Ten od mocy nie wiem do ilu pójdzie, niedawno to zauważyłem, a nie było kiedy sprawdzić, za to ten od momentu jest „zamknięty” jakntylkondoda się gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy udało mi się do 400nm na wskaźniku dobić, tylko że ja mam rzekomo już wgrany właściwy program od tego motoru ten 184. Spalanie wydaje mi się za wysokie jak u Cb, tyle potrafią spalić F10 gdzie jest o wiele cięższa. Na liczniku średnie mam 7.7, a litr więcej spaliła. Wyciągam na dniach kolektor i chyba planuje pojechać do tunera na przegląd mapy co tam narobione
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.