Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam cięzki problem. 56g popiołu w dpf, sadza aktualnie 24g po 60km..., im agresywniej jade to sadza w oczach skacze po 0,3 ,0,4, 0,5 w góre.

Spalanie wzrosło znacznie, samochód wydaje się być żwawy.


Po podłączeniu BTOOL interesujące są wartości Masa Powietrza vs Masa powietrza (Oczekiwana)

Masa powietrza - 300

Masa powietrza (Oczekiwana) - ciągle 1600


Brak błędów w motorze, oprócz informacji o kończącym się DPF , mam zamiar zawieżć na pranie i zaadaptować.

Brak błędów przepływki.


Co robić, zobaczycie u siebie te wartości Masa vs Masa (oczekiwana) ? :( :( :( :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W jakim trybie jeździ auto ( krótkie czy długie odcinki ) ?

Silnik osiąga temperaturę około 90 stopni ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
DPF ma zakodowany jakiś konkretny przebieg w którym ma się skończyć ? I co można z tym zrobić ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ma - 250 tys. km. trzeba albo wyczyscic albo najlepiej wymienic na nowy i zakodowac wymiane. jak wymienisz to masz spokoj na kolejne 250 tys. oczywiscie o ile wszystkie inne pzoostale podzespoly silnika sa sprawne i dpf jest poprawnie wypalany.


sugeruje zeby lepiej nie kodowac wymiany bez wymiany filtra, bo moze to miec rozne skutki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po takim przebiegu raczej wiele i na dlugo nie pomoze. lepiej wymienic na nowy. jest teraz sporo tanszych zamiennikow dostepnych.
Opublikowano
ma - 250 tys. km. trzeba albo wyczyscic albo najlepiej wymienic na nowy i zakodowac wymiane. jak wymienisz to masz spokoj na kolejne 250 tys. oczywiscie o ile wszystkie inne pzoostale podzespoly silnika sa sprawne i dpf jest poprawnie wypalany.


sugeruje zeby lepiej nie kodowac wymiany bez wymiany filtra, bo moze to miec rozne skutki.

 


Jakies informacje z kosmosu...


Mam duzo znajomych, ktorzy maja DPF i grubo ponad 300 tys i nawet przez chwile nie mieli problemu z filtrem. Zaden z nich nie wymienial ani nie regenerowal jescze ani razu.


Wystarczy co jakis czas dobrze przegonic ropniaka, przytrzymac go na wyzszych obrotach i nie ma problemu.

b72b536e244610f0med.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ma - 250 tys. km. trzeba albo wyczyscic albo najlepiej wymienic na nowy i zakodowac wymiane. jak wymienisz to masz spokoj na kolejne 250 tys. oczywiscie o ile wszystkie inne pzoostale podzespoly silnika sa sprawne i dpf jest poprawnie wypalany.


sugeruje zeby lepiej nie kodowac wymiany bez wymiany filtra, bo moze to miec rozne skutki.

 


Jakies informacje z kosmosu...


Mam duzo znajomych, ktorzy maja DPF i grubo ponad 300 tys i nawet przez chwile nie mieli problemu z filtrem. Zaden z nich nie wymienial ani nie regenerowal jescze ani razu.


Wystarczy co jakis czas dobrze przegonic ropniaka, przytrzymac go na wyzszych obrotach i nie ma problemu.

A skąd wiesz czy poprzedni właściciel auta nie wymienił dpf na nowy przy przebiegu 150tys -200tyś

faktem jest że po 200tyś sprawność magazynowania sadzy filtra jest już mała i coraz częstsze wypalenia , co 50 , 100km i co z tego że nadal żyje jak silnik tłumi

250tyś to niestety graniczne jego funkcjonowanie, a częste wypalania to niestety wzrost poziomu oleju silnikowego , nie spalone paliwo nie wszystko zostaje spalone w filtrze dpf wypalając sadze , dochodzi do tego gorsza przepustowość spalin przez ten filtr i jeszcze więcej niespalonego paliwa dostaje się do oleju silnikowego ,

duże cząstki popiołu niestety zawsze pozostaną na dnie filtra i już im żadne wypalanie nie pomoże, sadza nie jest problemem ją zawsze można wypalić

więc przegonienie na autostradzie to nie leka na wszystko, lepiej wymienić filtr na nowy.

Opublikowano

Mam znajomego co ma w aucie ponad 400k km nalatane i DPF jeden od początku i ma się dobrze, auto nie pali więcej ani nie jest zamulone.

250K km to 90% perełek z allegro musiało by być już po wymianie tego filtra.

Opublikowano

Przebieg przebiegowi nie równy.

W 316 mojej Małażonki podczas jazdy w trasie wypala się co 500-600 km. Mogło by być rzadziej, ale jest jak jest. Ten typ tak ma.

Po mieście co 150km. Z tym, że po Krk osiąga zawrotną średnia 28km/h (tak mi wyszło przy ostatniej zmianie oleju).

DPF był czyszczony przy 170kkm - potrafił już wypalać po 60km (wypalanie nie było rejestrowane jako udane) więc licznika udanych wypaleń nie podnosiło.


Także nie popadajmy w paranoje. Moim zdaniem przy takim przebiegu po prostu wyczyścić DPFa, zakodować wymianę i tyle. Oczywiście sprawdzić korekty na wtryskach itede, ale nie podejrzewam masakry.

Zamiennik nie ma sensu - jeszcze nie widziałem, aby ktoś był zadowolony. Jeśli tylko wkład jest cały to jest to najlepsze rozwiązanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamiennik nie ma sensu - jeszcze nie widziałem, aby ktoś był zadowolony. Jeśli tylko wkład jest cały to jest to najlepsze rozwiązanie.

Duda w 101 napraw wymieniał DPF na uniwersalny z pełną aprobatą :wink:

Opublikowano
Korekty mam idealne na wtryskach. DPF zawiozłem wczoraj, dziś odebrałem , wynik testu przed : przeciwciśnienie : 180 mbar , po zjechali na 100% czyli 0. Motor wyjęty do rozrządu, załozy się świeższy dpf. Mam wielką nadzieje że ten dpf był problemem.
Opublikowano
Jednak pomimo korekt w diagnostyce idealnych, zdecydowalem sie na sprawdzenie wtrysków, dwa dobre, dwa wtryskiwacze mają xxx wysokie dawki. Myślicie że ma coś do dpf ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam znajomego co ma w aucie ponad 400k km nalatane i DPF jeden od początku i ma się dobrze, auto nie pali więcej ani nie jest zamulone.

250K km to 90% perełek z allegro musiało by być już po wymianie tego filtra.

 


250k to nie jakas wartosc z kapelusza tylko taka jest zapisana w sternowniku silnika.

Opublikowano

bardzo ciekawe rzeczy tutaj wypisują koledzy.

to widocznie z moim sterownikiem jest coś nie tak.

chyba padł ofiarą ataku hakerskiego bo przekroczyłem kilka miesięcy temu magiczną liczbę 250 tys km i nie wymieniałem dpf.

co więcej samochód nic do mnie nie mówił na ten temat. :lol:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Dokładnie. Ten zaprogramowany komunikat ma się ni jak do faktycznego stanu DPF. Nie ma co się tym sugerować. Jak masz w dobrej kondycji to spokojnie można go wyzerować bez fizycznego czyszczenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najczęściej wystarczy zakodować wymianę .
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.