Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej hej, korzystam z forum już jakiś czas, ale dopiero dzisiaj założyłem konto, także się witam :)


Jakieś dwa tysiące kilometrów temu miałem wymieniany silnik na taki z takim samym oznaczeniem (nieopłacalna naprawa), wraz z rozrządem, chłodnicą. Po jeździe zauważyłem, że falują mi obroty, niezależnie czy na benzynie czy gazie.

Na następny dzień podpiąłem komputer, miałem błąd o wypadaniu zapłonów z 3 i 4 cylindra. Sprawdzając czujnik położenia wałka rozrządu wydechowego, zamieniłem go z ssącym. Efekt jest taki, że nie mam żadnych błędów, a auto ma problem cały czas. Podmieniłem "zepsuty" czujnik na sprawny, oryginalny, ale dalej bez efektu. Problem mam tylko na wolnych obrotach, albo przy hamowaniu, gdzie obroty spadają. Auto gaśnie, ja muszę je odpalać na każdym skrzyżowaniu. Podczas jazdy nie ma żadnego problemu, auto zbiera się normalnie, chodzi równo, cicho, bez zarzutów. Co mogę jeszcze sprawdzić w inpie, na co ogólnie zwrócić uwagę, może coś pod maską muszę sprawdzić dokładniej, bo aktualnie niczego tam złego nie zauważyłem.

Pozdrawiam

EDIT: Zapomniałem dodać, że cały czas na niskich obrotach wypada zapłon

Edytowane przez plisek
Opublikowano

Aktualizacja:

Znalazłem nieszczelność, przy przewodzie gumowym z rezonatorem, na razie na sztukę ją zakleiłem, nowa część jest już zamówiona. Po złożeniu i odpaleniu było ok, do momentu aż nie dodałem gazu, wszystko wróciło. W inpie przy "acutla value differential pressure into air-intake-system i set point differential pressure into air-intake-system mam strasznie duże odczyty. Teraz zamieniłem czujniki wałka rozrządu miejscami, jeden przy ssącym jest sprawny, na wydechowym próbuję, ale akumulator padł, więc muszę czekać aż się naładuję. Czy jest możliwość, że przez czujnik jest jakiś błąd czy może coś jeszcze powinienem sprawdzić? Aktualnie nie było żadnych błędów

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukaj dalej nieszczelności, albo Twoja doraźna naprawa nie pomogła i dalej ciągnie tam lewe powietrze. Widać to w wartości masy powietrza na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zacząłem sprawdzać układ zapłonowy i zobaczyłem, że nie mam ciśnienia na listwie. Co oprócz pompy paliwa powinienem sprawdzić? Filtr niedawno zmieniany, paliwo jest na pewno. O ile dobrze pamiętam to za filtrem przewody idą już do listwy. Nie mam za bardzo pomysłu co mogę sprawdzić. Dodam, że padł mi wczoraj aku, naładowałem go, ale od tego czasu nie mam ciśnienia. Jest możliwe, żeby jakiś czujnik, albo coś takiego blokowało dopływ paliwa?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przekaźnik pompy paliwa jest za schowkiem, sprawdź czy pompa w zbiorniku pracuje a jak nie to czy ma zasilanie. Popraw tytuł - dopisz 318i n46.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Sprawdziłem, pompa chodzi, ma napięcie, działa. Zostawiłem auto na zapłonie tak na minutę, ale dalej nie mam ciśnienia na listwie. Za to na zapłonie, po prawej stronie patrząc od przodu auta słyszę jak się coś przelewa. Jest do po lewej stronie od kielicha, za bagnetem. Pytanie teraz co się tam dzieje? Patrząc po schemacie niezbyt widzę tam coś od paliwa, poza przewodami


Edit: znalazłem winowajcę. Pompa przelewowa nie przelewa. Teraz pytanie jakie powinno być tam napięcie, bo mam 4.95 V. Jest do niej jakiś przekaźnik, albo bezpiecznik? Nie znalazłem w spisie bezpieczników, a od pompy paliwa głównej jest cały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Paliwo masz w lewej komorze tak?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tak, ale chyba się z tym już uporałem. Podmieniłem pompę paliwa na sprawną w 100%, dolałem paliwa i będę obserwował czy się przelewa.

Mimo wszystko powrócił problem gaśnięcia przy hamowaniu. Odpalił pierwszy raz po kilku dniach i chodził idealnie. Przejechałem się gdzieś z 5-10 km i problem wrócił. Po odpaleniu na ciepłym obroty zaczęły falować, po chwili zgasł. Odpalił bez problemu, ale żeby pojechać musiałem trzymać go na obrotach. W trakcie wyższej jazdy też chodzi idealnie. Jutro mam zamiar sprawdzić jeszcze raz po kolei: błędy, lewe powietrze na zimnym silniku, sprawdzić wężyk pod dolotem (nie wiem do czego on służy, ale wiem, że zobaczyłem, że jest ukruszony,a do tego był wypięty. Podpina się pionowo od dołu do jakiejś puszki plastikowej która jest w dolocie (Nie wiem jak to się nazywa)), odpiąć przepływkę. Rozgrzać auto, sprawdzić jeszcze raz lewe powietrze, a na sam koniec błędy jeszcze raz, a do tego paliwo w baku po obu stronach. Mam nadzieję, że coś wyjdzie, bo chcę to auto sprzedać, a nie chcę wrzucić nikogo na minę

Opublikowano

Stwierdziłem, że będę na razie jeździł na benzynie, coby wykluczyć problemy z gazem, a potwierdzić, że to coś jest z autem To tak:

Najpierw sprawdziłem błędy istą:

Czujnik walka rozrządu strona dolotowa 2B62

Następnie sprawdziłem na zimnym lewe powietrze pryskając dezodorantem za filtrem powietrza aż do silnika. Tutaj wyszło mi, że nieszczelności żadnej nie ma. Może coś źle sprawdzam. Słyszę za to bardziej wtryskiwacze, niż przed całą awarią.

Później sprawdziłem wężyk, jest on wpięty.

Po wężyku sprawdziłem znowu błędy, błędów brak.

Przejechałem się jakieś 5-10 km i wjechałem znowu na parking do siebie. Nie gasiłem auta w tym czasie w ogóle. Błędów brak, auto jeździ jak powinno, trzyma obroty, tak samo z wkręceniem się na obroty. Bardzo możliwe, że ten błąd z czujnikiem był sprzed kilku dni, gdzie próbowałem go odpiąć w trakcie pracy silnika.

Auto zgasiłem na jakieś 5 min, a później odpaliłem jeszcze raz, chodzi równo, przejechałem się jeszcze raz, żeby sprawdzić czy wszystko jest okej i o dziwo chodzi idealnie. Jestem zażenowany tym autem, niby coś go boli, a później nagle przestaje i chodzi idealnie jak z fabryki.

Przy okazji sprawdziłem też na komputerze czy mi przelewa z lewej do prawej komory i na początku miałem 7.3 w lewej, 12.6 w prawej, a dzisiaj 5 w lewej, 15 w prawej, wiec chyba działa wszystko jak powinno. No nic, będę jeździł, obserwował, ale może ma ktoś jakieś pomysły o co mu chodziło, dlaczego tak się działo. Dziękuje za pomoc w trakcie jednej z wielu usterek. Pozdrawiam

Opublikowano
Okej, znalazłem przyczynę tego całego bałaganu. Pod kolektorem jest "coś" co nie wiem do końca do czego służy, po prawej stronie jest wężyk, który jest wpięty "do góry" tej plastikowej puszki. Raczej nie jest to separator oleju. Potrzebuję albo numeru wężyka, albo nazwy tego urządzenia, żeby wyszukać je w katalogu. Mógłbym prosić o pomoc?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób zdjęcie i wskaż o który element chodzi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
N46 nie ma disy. Dzisiaj będę sciągał kolektor to zrobię zdjęcie. Ogólnie to mam pękniętą puszkę pod dolotem, ona jest winowajcą. Zrobię zdjęcie, może komuś się przyda na zaś
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz na myśli rezonator 13717506181?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Też nie to. Porównując tą puszkę wraz z katalogiem, dochodzę do wniosku, że to po prostu dolna część kolektora. Udało mi się to zrobić bez demontażu, więc nawet nie robiłem zdjęcia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.