Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Zaraz po odpaleniu zimnego silnika, po ok 5sek zaczyna mi się dymić w miejscu zaznaczonym na zdj. Dymek trwa kilkadziesiat sek.

To jest po prawej stronie silnia (czyli po lewej patrząc od frontu) miedzy wlewem do spryskiwaczy a wlewem chłodniczym, jakos spod widocznego bloku.


Ktos kojarzy jakie tam sa obwody? Czy to moze być wiązka ogrzewania odmy i dolotów? Ale te wiązki raczej bardziej z lewej są...


Pomóżcie bo sytuacja groźna ;/


ZDJECIE - KLIK

Opublikowano
Zobacz czy jakiś zaczep po prostu nie pękł i nie obija się o kolektor, od razu to będzie widać ale to dziwne że tylko na zimnym. Najwygodniej chyba od dołu będzie sprawdzić po zdjęciu osłony silnika
Opublikowano
Masz wyciek spod pokrywy zaworów, kilka kropel oleju spada na rozgrzewający się kolektor wylotowy. Sprawdź ręką za valvetroniciem na łączeniu pokrywy z blokiem, tuż nad kolektorem (na zimnym silniku) Wymiana uszczelki pokrywy zaworów konieczna.
Opublikowano

faktycznie uszczelka jest zapocona, ale osłona pod silnikiem jest czysta.

Za wcześnie na dym z rozgrzanego kolektora. Dym leci zaraz po uruchomieniu silnika praktycznie

Opublikowano
Silnik pochylony jest na prawo, w czasie długiego postoju olej ścieka na prawą stronę, kolektor wydechowy, tuż przy głowicy, rozgrzewa się praktycznie natychmiast. Może się mylę, ale identyczną sytuację miałem w swoim N52. Wymiana uszczelki nie jest skomplikowana, bardziej czasochłonna. Oprócz uszczelki pokrywy potrzebny będzie komplet śrub aluminiowych, uszczelka valvetronica i uszczelka czujnika płożenia wałka.
Opublikowano

wszystko wskazuje na to, ze masz racje przyjacielu.

Zdjalem osłone i zrobilem próbę odpalenia, ale oczywiscie w tym czasie akurat nie zadymił, jednak w tym miejscu nie ma absolutnie zadnej prądowej wiązki, sa jedynie lambdy, ale jest tam ładnie, bez zadnych przypaleń no i zdarzylo sie, ze zaśmierdziało chwilke jadac w korku po rozgrzaniu już (opcja z grzaniem odmy wten odpada) - widocznie spada kropelka oleju na kolektor


W jakim realnie koszcie zamknę się przy tej operacji? Jestem w stanie sam to ogarnać? (sam juz wymienialem separator odmy np.)


Czy jest sens cos wymienić/sprawdzić przy okazji?


Jaki masz u siebie przelot? (moj 130 ori)



PS. Pobieznie patrzac, dużą DISę mam mokrą w oleju - skad niby sie tu wzial olej? Moze to podstawa filtra oleju cieknie i leci po całym bloku i tamtedy sobie scieka na kolektor?

Wiem ze to typowa przypadlosc chyba wszystkich n52 i moze nawet n53 i przypada dokladnie na 120-130tkm (chociaz tu bardziej wiek ma znaczenie)

Opublikowano
Cześć, skoro dałeś radę sam wymienić odmę, to bez problemu poradzisz sobie z wymianą uszczelki pokrywy zaworów. Ponieważ zrobisz to sam, to zaoszczędzone pieniądze na mechaniku przeznacz na oryginalne części. Sprawdż ceny, nie musisz się spieszyć, można z tym jeździć. Oprócz uszczelki wymień koniecznie śruby aluminiowe, uszczelkę valvetronica i uszczelkę czujnika wałka w pokrywie. Ja wymieniałem przy przebiegu ok 150k, w tej chwili mam 160k. Jeszcze jedna rada, nie wpadnij przypadkiem na pomysł zlikwidowania wycieku poprzez mocniejsze dokręcenie śrub pokrywy, może się to skończyć urwaniem śruby aluminiowej. Kup części, zaplanuj czas, na YouTube są tutoriale .
Opublikowano

Czy jest sens cos wymienić/sprawdzić przy okazji?


PS. Pobieznie patrzac, dużą DISę mam mokrą w oleju - skad niby sie tu wzial olej? Moze to podstawa filtra oleju cieknie i leci po całym bloku i tamtedy sobie scieka na kolektor?

Wiem ze to typowa przypadlosc chyba wszystkich n52 i moze nawet n53 i przypada dokladnie na 120-130tkm (chociaz tu bardziej wiek ma znaczenie)

 

No sprawdzić oczywiście ustawienie rozrządu. Poszukaj kto ma blokadę do N52 zawczasu.


Wyciek na podstawie filtra albo spod chłodniczki to klasyka. Ale duża disa w oleju to coś dziwnego. U mnie przy starej odmie małą disa była w oleju, ale żeby do dużej doszło to nie umiem sobie wyobrazić.

R6 + V4 = :)
Opublikowano
Miałem wręcz identyczną sytuację, tyle, że u mnie śmierdziało spalinami w samochodzie zaś dymek pojawiał się przy otwarciu maski. Była to uszczelka siłowniczka valvetronica ale tak naprawdę może to być wszystko - uszczelka pokrywy zaworów czy popuszczający korek wlewu oleju (bardzo częsta przypadłość N52). Jak będziesz zaglądał do pokrywy zaworów to moim zdaniem poza uszczelką pokrywy, śrubami, uszczelką siłownika to must have uszczelka czujnika vvt. Dodatkowo jak masz LPG założony z wiązką po stronie świec - powiązałbym to z wymianą świec tak jak ja to zamierzam zrobić. Jeśli nie jesteś wprawiony (tak jak ja) to polecam zawczasu kupić sobie 2-3 dodatkowe torxy po kilka złotych do kupienia na czescidobmw.pl bo lubią wymykać się z ręki :roll: szczególnie ten spod siłownika VVT. Polecam również uważać podczas dokręcania śrub przy listwie zasilającej świece, VVT bo leciwe śruby potrafią bardzo łatwo ukręcić gwint a wyciąganie gwintu z takiego miejsca nie należy do najłatwiejszych zajęć na świecie :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.