Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie koledzy,

przeczytałam wiele wątków na temat zapach spalin w kabinie lecz żaden z nich nie zawiera odpowiedzi na moje problemy z e91 318d z 2011 roku.

Mam nadzieję,że ktoś z was pomoże mi swoją wiedzą :)


Problem wygląda w następujący sposób:

- zapach słodkich jakby przepalonych przez dpf spalin zaczyna być wyczuwalny w kabinie przy prędkości powyżej 140km/h, najbardziej gdy spalanie rośnie powyżej 10l, przy zamkniętym obiegu problem nie ustaje, smród jest tak intensywny,że autem nie da się jeździć powyżej 120km/h.

- w ruchu miejskim i do 120km/h smrodu brak

- wymieniona uszczelka kolektora, sprawdzony kolektor( brak pęknięć), wymieniona uszczelka i obejma łącząca kolektor z wydechem, podobno uszczelka do turbo też nowa, tak twierdzi mój mechanik,dpf w stanie bardzo dobrym, regularnie się wypala, brak jakichkolwiek oznak kopcenia przy zatkanym wydechu i wciskaniu gazu, mechanicy rozkładają ręce.




Z góry dziękuję z pomoc

Paula :)

Opublikowano

rozmieszyło mnie ruch mniejski do 120km/h :lol: :lol:


Wczoraj na forum okazało się, że ta uszczelka od dpf powodowała same problemy a fabrycznie nie ma tam żadnych uszczelek, bmw nic nie kładzie. Jest to metal metal z dobrą obejmą. Obejmy zamienniki też nic nie dają i raczej tylko oryginalna się sprawdza

druga rzecz sprawdź chłodniczke egr

Opublikowano

Co ciekawe obejma i uszczelka są nowe,nie ma na nich śladu okopcenia mimo testów i przejechanych kilometrów, czy mimo braku śladów sadzy warto wyrzucić uszczelkę i kupić ori obejmę w ASO? Czy ta chłodniczka egr raczej powinna być gdzieś okopcona? Jak dojść do tego czy chłodniczka jest sprawna? Dodam,że auto nie posiada żadnych błędów po podłączeniu komputera.

Czy może to być wina turbo? Turbo sprawne i brak błędów ale minimalne okopcenie przy tym pręcie od zmiennej geometrii, gość od turbo twierdził,że to na bank dpf, ale dpf jak nówka. :mad2:

Niby nic a sfrustrowanie tematem sięga zenitu, codziennie przemierzam autostradę w drodze do pracy więc problem dla mnie dość uciążliwy :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słodki zapach to raczej zapach płynu chłodniczego, nie ubywa Ci go? Może nagrzewnica cieknie?

Jeżeli chodzi o chłodnicę EGR to nie będzie okopcona, cieknie w środku ale do tych objawów musi być jakaś dodatkowa nieszczelność. Często pękają w tych autach rurki EGR i to tam szukałbym przyczyny.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Płyn chłodniczy ma odpowiedni stan. Najdziwniejsze jest to,że smród zaczyna lecieć dopiero przy 140km/h i minimum 2.5 tysiąca obrotów :?:
Opublikowano

Jeśli została Ci stara obejma z BMW to wywal tą uszczelkę i zastosuj stara opaske, daj nową śrubę, skręć porządnie i powinno być okej, u mnie cuda się działy, jak mi założył opaske jakiś zamiennik + uszczelkę. Wywalił to wsadził po staremu wszystko jest teraz ok.


Aaaa jeśli chodzi o WAGĘ starej opaski bmw v zamiennik to różnica jest ogromna, stara opaska waży sporo, zamiennik jest o wiele lżejszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.