Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dzięki za opinię Michael1916.

Będę wdzięczny jak jeszcze kilka osób się wypowie.


Jeszcze pytanie stricte o pneumatykę (której nigdy nie miałem do tej pory): samochód można ustawić na dowolną wysokość i na niej jeździć czy jest to juz predefiniowane jakoś ?

Mogę dać na max w górę i tak jeździć albo całkiem na dół (niezależnie od trybu jazdy) ? Czy wysokość zmienia się tylko na postoju czy w każdej chwili ?


Przykład jadę op mieście na normalnej wysokości, wjeżdżam na autostradę i podczas jazdy przyciskiem obniżam na maxa, potem zatrzymuje się na stacji wychodze z samochodu, wracam z kawą jadę dalej i X5 cały czas jest na glebie, nawet jak byłem na stacji ? Następnie dojeżdżam na działkę nad jeziorem i podjeżdżając do końca asfaltu w trakcie jazdy daje sobie na full do góry + ustawienie komfort i wjeżdżam w bezdroża :) ?


Czy powyższy scenariusz może być faktem czy też należy wsadzić go między bajki ?

 

Powyższe grafiki tłumaczą działanie zawieszenia pneumatycznego.


Co do felg to tak jak już pisałem wcześniej. To zależy od twoich preferencji i głównie tego jak będziesz użytkował to auto. Ja bym brał 22 bo jeżdżę po mieście i autostradach, a polne drogi, wysokie krawężników i dziurawych dróg unikam (takie mam jeszcze przyzwyczajenia z serii 4:D). Komfort będzie podobny przy obu rozmiarach, z zawieszeniem pneumatycznym. Kolega BigCactus może się wypowie bo ma 22 cale przy zawieszeniu adaptacyjnym i z tego co pamiętam jest zadowolony. :cool2:

Opublikowano

Co sądzicie o 22" ? Myślę o tym rozmiarze + zwykłe opony. Nie będzie za twardo, nie komfortowo ? Na pewno jeszcze bardziej stabilnie przy większych prędkościach. Tylko czy nie będę żałował wyboru który może mieć odzwierciedlenie w mniejszym komforcie ?


Kto jeździ na 22" z pneumatyką i może napisać 2 zdania :) ?

 

Ja jeżdżę na 22' 749 M (M performance). Celowałem w 21'', ale dostałem tak dobrą cenę na 22'', że szkoda było nie skorzystać ;) (i nie ukrywam, że chodziły za mną...). Mam zawieszenie M pakietowe a nie pneumatykę i jeżdżę głównie na Sport ind./Sport/Adaptive. Też przed zakupem szukałem opinii na forum i było ich mało (jedynie na forum Bimmersa, ale jak wiadomo to jednak inny świat) więc pozwolę sobie się rozpisać i pomóc swoją ;).


Podobnie jak witus1996 jeżdżę głównie autostradami/drogami szybkiego ruchu i we Wrocławiu:


+ samochód mega stabilny i pewny przy każdej prędkości - chociaż przy 20'' też taki jest i nie mam żadnych uwag ;).

+ pokonywanie szybkich zakrętów to bajka (duża różnica względem 20' zimowych), żadnego wrażenia "podwijania" opony, duży zapas w dokręceniu zakrętu (ostatnio porównywałem szybkie zakręty z Gulią i BMW 5ką i tam gdzie one wyjeżdzały już z zakrętu, X5 dzielnie dalej trzymała tor - ale tutaj wiele innych zmiennych oczywiście jest, poza tym u mnie silnik benzynowy więc i 100kg z przodu mniej)

+ opony na 22' to nie runflaty i przez to różnica w komforcie jest na plus względem runflatów (można to dodać też jako minus z racji bezpieczeństwa, chociaż opony jest tak mało, że pewnie niczym wystrzał nie grozi :lol: )

+ nie ukrywam, że G05 na tych felgach mi się po prostu podoba i mało X5 jeździ w tym rozmiarze :wink:


- tak jak napisały osoby przede mną gumy na oponie jest mało, za mało jak na SUV (i powinno być z 5mm więcej) - jeśli jeździsz po mega dziurach, krawężnikach, etc. to 22' nie są dobrym pomysłem

- sam fakt, że musisz znowu uważać jest trochę zaprzeczeniem idei SUV - mi to nie doskwiera ale każdy pokonuje inne trasy/nawierzchnie i inaczej wykorzystuje samochód

- połączenie zawieszenia M pakietowego w ustawieniu Sport + 22'' powoduje, że w mieście jadąc po dziurach, torach, etc. jest twardo (oczywiście pomaga zmiana na adaptive/comfort). Za twardo dla wielu osób jak na SUV i na pewno z pneumatyką będzie tu znacznie bardziej komfortowo. Ja lubię jak zawieszenie jest twardo zestrojone ale wynika to z moich upodobań i glównie miejsc gdzie jeżdzę (trasy/miasto).

- nie wiem, czy w tym rozmiarze jeśli złapiesz gumę np. w Chorwacji, Assistance będzie w stanie Ci szybko pomóc - nie wiem czy są różnice w dostępności rozmiarów 21/22'', tutaj niby nie ma runflat i łatwiej naprawić oponę - nie miałem takiej sytuacji i pewnie nie ma różnicy i w obu rozmiarach będzie problem ;).

- przez pierwszy sezon wydawały mi się głośniejsze niż zimowe - ale w tym po wyważeniu ponownym jest już ok


Zrobiłem na nich około 20-30k km i jak dotąd żadnych uszkodzeń, problemów. Być może również przez to, że felgi M performance są ponoć twardsze (na pewno są lżejsze).


21'' są dobrym kompromisem i nie będziesz się zastanawiał, czy dobrze zrobiłeś ;). Mają ciekawy wzór i tak jak wspomniałem celowałem początkowo właśnie w ten rozmiar.


ps. Ale czasami nie warto chodzić na kompromisy... :mrgreen: :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co sądzicie o 22" ? Myślę o tym rozmiarze + zwykłe opony. Nie będzie za twardo, nie komfortowo ? Na pewno jeszcze bardziej stabilnie przy większych prędkościach. Tylko czy nie będę żałował wyboru który może mieć odzwierciedlenie w mniejszym komforcie ?


Kto jeździ na 22" z pneumatyką i może napisać 2 zdania :) ?

 

Ja jeżdżę na 22' 749 M (M performance). Celowałem w 21'', ale dostałem tak dobrą cenę na 22'', że szkoda było nie skorzystać ;) (i nie ukrywam, że chodziły za mną...). Mam zawieszenie M pakietowe a nie pneumatykę i jeżdżę głównie na Sport ind./Sport/Adaptive. Też przed zakupem szukałem opinii na forum i było ich mało (jedynie na forum Bimmersa, ale jak wiadomo to jednak inny świat) więc pozwolę sobie się rozpisać i pomóc swoją ;).


Podobnie jak witus1996 jeżdżę głównie autostradami/drogami szybkiego ruchu i we Wrocławiu:


+ samochód mega stabilny i pewny przy każdej prędkości - chociaż przy 20'' też taki jest i nie mam żadnych uwag ;).

+ pokonywanie szybkich zakrętów to bajka (duża różnica względem 20' zimowych), żadnego wrażenia "podwijania" opony, duży zapas w dokręceniu zakrętu (ostatnio porównywałem szybkie zakręty z Gulią i BMW 5ką i tam gdzie one wyjeżdzały już z zakrętu, X5 dzielnie dalej trzymała tor - ale tutaj wiele innych zmiennych oczywiście jest, poza tym u mnie silnik benzynowy więc i 100kg z przodu mniej)

+ opony na 22' to nie runflaty i przez to różnica w komforcie jest na plus względem runflatów (można to dodać też jako minus z racji bezpieczeństwa, chociaż opony jest tak mało, że pewnie niczym wystrzał nie grozi :lol: )

+ nie ukrywam, że G05 na tych felgach mi się po prostu podoba i mało X5 jeździ w tym rozmiarze :wink:


- tak jak napisały osoby przede mną gumy na oponie jest mało, za mało jak na SUV (i powinno być z 5mm więcej) - jeśli jeździsz po mega dziurach, krawężnikach, etc. to 22' nie są dobrym pomysłem

- sam fakt, że musisz znowu uważać jest trochę zaprzeczeniem idei SUV - mi to nie doskwiera ale każdy pokonuje inne trasy/nawierzchnie i inaczej wykorzystuje samochód

- połączenie zawieszenia M pakietowego w ustawieniu Sport + 22'' powoduje, że w mieście jadąc po dziurach, torach, etc. jest twardo (oczywiście pomaga zmiana na adaptive/comfort). Za twardo dla wielu osób jak na SUV i na pewno z pneumatyką będzie tu znacznie bardziej komfortowo. Ja lubię jak zawieszenie jest twardo zestrojone ale wynika to z moich upodobań i glównie miejsc gdzie jeżdzę (trasy/miasto).

- nie wiem, czy w tym rozmiarze jeśli złapiesz gumę np. w Chorwacji, Assistance będzie w stanie Ci szybko pomóc - nie wiem czy są różnice w dostępności rozmiarów 21/22'', tutaj niby nie ma runflat i łatwiej naprawić oponę - nie miałem takiej sytuacji i pewnie nie ma różnicy i w obu rozmiarach będzie problem ;).

- przez pierwszy sezon wydawały mi się głośniejsze niż zimowe - ale w tym po wyważeniu ponownym jest już ok


Zrobiłem na nich około 20-30k km i jak dotąd żadnych uszkodzeń, problemów. Być może również przez to, że felgi M performance są ponoć twardsze (na pewno są lżejsze).


21'' są dobrym kompromisem i nie będziesz się zastanawiał, czy dobrze zrobiłeś ;). Mają ciekawy wzór i tak jak wspomniałem celowałem początkowo właśnie w ten rozmiar.


ps. Ale czasami nie warto chodzić na kompromisy... :mrgreen: :wink:

 

Odnoszac sie do wpisu BigCactusa w kwestii konfiguracji samochodu kazdy musi sie zastanowic po co dany samochod kupuje. Dla mnie kupowanie suva zeby jezdzic po autostradach na duzych kołach z twardym zawieszeniem i silnikiem benzynowym to jakis kompletny absurd. Nie krytukuje Ciebie BigCactus, nie bierz tego do siebie. Jest to po prostu chyba najbardziej jaskrawy przykład całkowicie roznego spojrzenia na motoryzacje.

Dla mnie jak ma byc fajna jazda autostrada w samochodzie wygladajacym efektownie, dobrze sie prowadzacym i szybkim to jest to jazda seria 6. Co moze takie X5 w tej kwestii porownujac do serii 6 czy moze lepiej nowej serii 8? Po wybraniu koł 22', sportowego zawieszenia i silnika benzynowego mamy pojazd słaby w każdych warunkach. Bez uzytecznosci Suva, bez komfortu i bez osiagow i prowadzenia. Jest to pozbawienie tak udanej konstrukcji jej najwiekszych zalet.

Wracajac do wyboru felg wybor 21' tez jest juz pewnym przegieciem w kierunku odebrania X5 pewnej "użytecznosci suvowej" ze tak dziwnie to okresle. Wybor wiekszych kół to pytanie po co sie kupuje suva? Tylko dla wygladu?

Ponieważ patrze na sprawe inaczej niz BigCactus wybrałem wiec pneumatyke+diesel+ koła 21' vs jego wybór zawieszenie MSPORT+benzyna+koła 22'. Mimo to czasem przyjdzie mi do głowy czy potrzeba mi w takim sprzecie 400KM i czy nie lepiej zostac przy 20' na cały rok...

Opublikowano

Pamiętaj, że tak naprawdę nic nie wiesz o osobie na drugim końcu kabla.


- może mieszka pod miastem i ma dojazd do domu taki, że musi być SUV

- może lubi jeździć w góry na narty i potrzebuje dużego samochodu

- może podróżuje dużo z rodziną i dziećmi i potrzebuje dużego samochodu

- może ma problemy z plecami

- może ważne jest dla niej bezpieczeństwo i dlatego preferuje większe samochody

- może wozi często 5 osób ze sprzętem sportowym i aby wygodnie móc jeździć potrzebuje dużego samochodu

- a może po prostu podoba się jej znacznie bardziej X5 niż 6ka i ma w du..ie opinie innych?


Nie obrażam się, przyzwyczaiłem się do opinii o złym wyborze mojej X5 od paru osób tutaj :wink: :wink: , ale nigdy nie rozumiałem oceniania zakupów innych swoją sytuacją i stawiania takich tez ;).

 

Dla mnie jak ma byc fajna jazda autostrada w samochodzie wygladajacym efektownie, dobrze sie prowadzacym i szybkim to jest to jazda seria 6. Co moze takie X5 w tej kwestii porownujac do serii 6 czy moze lepiej nowej serii 8? Po wybraniu koł 22', sportowego zawieszenia i silnika benzynowego mamy pojazd słaby w każdych warunkach. Bez uzytecznosci Suva, bez komfortu i bez osiagow i prowadzenia. Jest to pozbawienie tak udanej konstrukcji jej najwiekszych zalet.

 

Kompletne bzdury jak dla mnie:

- jakie znaczenie na autostradzie ma 21/22'' - śmiem twierdzić, że im niższy profil w takich warunkach typ lepiej

- bez osiągów? czyli rozumiem 30d, jako pojazd z gorszymi osiągami kompletnie nie nadaje się na autostrady? ...

- prowadzenia? tego to już kompletnie nie rozumiem jeżeli chodzi o autostradę

- bez uzyteczności SUV? być może jeździsz bez rodziny/dzieci - regularnie mam wypełnione na max oba bgażniki w X5

- sportowe zawieszenie i autostrada to rozumiem też złe połączenie??? :duh: ciekawe czemu pneumatyka sama obniża prześwit przy wyższych prędkościach - nie znają się projektanci :duh:

- odnośnie samej benzyny - cicha, aksamitna praca R6 jest jak rozumiem kolejnym problemem na autostradzie

- pali więcej - tego nie obronię.


Myśląc Twoim tokiem idealnym samochodem jest 5ka 2.0 190 KM.


Zrobiłem swoją X5 prawie 60k km i uważam, że to genialny samochód do moich oczekiwań - to powinno wyczerpać Twoje uwagi :cool2: .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obawiałem sie takiej reakcji z Twojej strony. Wziałes to wszystko co napisałem do siebie. Przykro mi. Nie bede Cie przekonywał, ze zle wybrałes samochod. Napisałem jedynie, ze kryteria ktorymi Ty sie kierujesz sa z mojego punktu widzenia absurdalne. Ktos kto przeczyta nasze opinie przemysli sobie do ktorego rozumowania jest u bliżej i o to własnie chodzi na forum chyba.

Ciesze sie, ze Twoj samochod daje Ci frajde z jazdy i jeszcze cieszysz sie jego wygladem! Dla mnie kupno suva było przymknieciem oka na jego wyglad w zamian za praktycznosc i uniwersalnosc. Tych roznic w podejsciu do sprawy byłoby miedzy nami wiecej w miare kontynuowania tej dyskusji :wink:

Opublikowano
Pamiętaj, że tak naprawdę nic nie wiesz o osobie na drugim końcu kabla.


- może mieszka pod miastem i ma dojazd do domu taki, że musi być SUV

- może lubi jeździć w góry na narty i potrzebuje dużego samochodu

- może podróżuje dużo z rodziną i dziećmi i potrzebuje dużego samochodu

- może ma problemy z plecami

- może ważne jest dla niej bezpieczeństwo i dlatego preferuje większe samochody

- może wozi często 5 osób ze sprzętem sportowym i aby wygodnie móc jeździć potrzebuje dużego samochodu

- a może po prostu podoba się jej znacznie bardziej X5 niż 6ka i ma w du..ie opinie innych?


Nie obrażam się, przyzwyczaiłem się do opinii o złym wyborze mojej X5 od paru osób tutaj :wink: :wink: , ale nigdy nie rozumiałem oceniania zakupów innych swoją sytuacją i stawiania takich tez ;).

 

Ja chyba jestem największym unikatem :) ja kupiłem m50i bo X5 mi się po prostu podoba i do tego zawsze chciałem V8 :) mam małe dziecko jedno więc zwykle kombi by mi wystarczyło ale wolałbym jeździć tramwajem niż kupić kombi. Do tego jeżdżę głównie w korkach w Warszawie.

Mój zakup nie ma żadnego sensu, on ma mnie cieszyć a resztę mam gdzieś :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i pieknie Zermax! Jak wiesz sam chciałem potestowac ten Twoj samochod ze wspaniałym silnikiem! Sam oczywiscie widziałbym ten silnik dla siebie w serii 8 co absolutnie nie przekłada sie na krytykę Twojego wyboru. Ty najwiekszym unikatem? Gdzie tam! Co powiesz o włascicielach X6, X6M i Lamborghini Urus? To dopiero "unikaty". Mi jest blisko do filozofii kolegi Fino z naszego forum. X5 M50d + M5 Competition! To jest zestaw.

Moje spojrzenie jest inne od waszego głownie dlatego ze generalnie rzec biorac nie podobaja mi sie SUVY a najładnjejszym z nich jest X5 i dlatego padło na niego ze wzgledu na rodzinno biznesowo rekreacyjne okazje. Gdybym na moje potrzeby wyposażył go w najwieksze koła, najtwardsze zawieszenie i benzynowy silnik to przestał by spełniac role do jakiej go potrzebuje. Jednak jeśli dla was koledzy jazda tym olbrzymem wyczerpuje znamiona sportowej a do tego wyglad jest tym "naj" to jak mogłbym mam wmawiać, że coś zrobiliście nie tak?

Opublikowano
Michael moje zdanie jest podobne...X5 jest poprawne, na ryby, do lasu ,jako rodzinne auto jako auto na wieś, ale raczej nie do końca reprezentacyjne...suv to suv do reprezentacji raczej wybrałbym coś innego, ale każdy ma swoje zdanie.
Opublikowano
Michael moje zdanie jest podobne...X5 jest poprawne, na ryby, do lasu ,jako rodzinne auto jako auto na wieś, ale raczej nie do końca reprezentacyjne...suv to suv do reprezentacji raczej wybrałbym coś innego, ale każdy ma swoje zdanie.

 

To bardzo względne pojęcie...reprezentacyjne auto. Np. BMW wygrało jakiś tam przetarg na auta VIP dla rządu Polskiego. Dostarczyła serię 7, serię 5 i... właśnie BMW X5. Często dyrektorzy, prezesi salonów też wybierają zamiast serii 7...SUVa. We Wrocławiu dyrektorowi podpasowała ostatnio np. X6 (miałem mieć ją na testy w marcu, ale kilka dni przed użyczeniem dyrektor w zamian zaproponował mi X7 bo wolał na weekend X6 i do tej pory nią jeździ. :D) A w drugim salonie we Wrocławiu dyrektor jeździł swego czasu 760Li :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Michael moje zdanie jest podobne...X5 jest poprawne, na ryby, do lasu ,jako rodzinne auto jako auto na wieś, ale raczej nie do końca reprezentacyjne...suv to suv do reprezentacji raczej wybrałbym coś innego, ale każdy ma swoje zdanie.

 

To bardzo względne pojęcie...reprezentacyjne auto. Np. BMW wygrało jakiś tam przetarg na auta VIP dla rządu Polskiego. Dostarczyła serię 7, serię 5 i... właśnie BMW X5. Często dyrektorzy, prezesi salonów też wybierają zamiast serii 7...SUVa. We Wrocławiu dyrektorowi podpasowała ostatnio np. X6 (miałem mieć ją na testy w marcu, ale kilka dni przed użyczeniem dyrektor w zamian zaproponował mi X7 bo wolał na weekend X6 i do tej pory nią jeździ. :D) A w drugim salonie we Wrocławiu dyrektor jeździł swego czasu 760Li :cool2:

 

X5 jest swietnym samochodem! Bardzo uniwersalnym, dobrym w trasie, dobrze wyciszonym, swietnie sie prowadzacym ( jak na suva). Moze wg mnie uchodzic za prestizowe, jazda jest troche "limuzynowata". Nie bedzie X5 miało jednak komfortu serii 7 i jej "sprawnosci" w trasie ani cech sportowego prowadzenia i "freude am fahrem" serii 6 czy nowej 8 czy tym bardziej serii 4. X5 jest swietnym kompromisem - dla mnie pierwszy suv jakim jeździłem, ktorym z przyjemnością jadę w trase ( moze poza spalaniem). Jedziesz szybko autostrada seria 7 z dieslem i spalasz 10l/100km a X5 jednak 14-15l/100km. To mi troche przeszkadza. Zdaje sobie rowniez sprawe ze osiagi X5 M50d sa zblizone do 740d. 100KM wiecej potrzebuje suv do dorownania osiagom limuzyny. To jest koszt uniwersalnosci. Pojedziesz jednak w gory czy na jakas łąkę i doceniasz, ze siedzisz w tym momencie w suvie a nie w limuzynie.

Wszystko jest wiec fajnie jednak bez naginania rzeczywistości stwierdzeniami, że niesamowicie pokonuje sie zakręty a prowadzenie i komfort to bajka. Te cechy nie moga byc wybitne w samochodzie ważącym 2,5 tony i majacym dwadziescia pare cm prześwitu! Zawieszenie musi byc twardsze niz w limuzynie gdzie srodek ciezkosci jest znacznie nizej a i szum powietrza jest inny przy cx 25-26 w stosunku do cx31-32 ( tyle chyba nasze X5 maja).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Pamiętaj, że tak naprawdę nic nie wiesz o osobie na drugim końcu kabla.


- może mieszka pod miastem i ma dojazd do domu taki, że musi być SUV

- może lubi jeździć w góry na narty i potrzebuje dużego samochodu

- może podróżuje dużo z rodziną i dziećmi i potrzebuje dużego samochodu

- może ma problemy z plecami

- może ważne jest dla niej bezpieczeństwo i dlatego preferuje większe samochody

- może wozi często 5 osób ze sprzętem sportowym i aby wygodnie móc jeździć potrzebuje dużego samochodu

- a może po prostu podoba się jej znacznie bardziej X5 niż 6ka i ma w du..ie opinie innych?


Nie obrażam się, przyzwyczaiłem się do opinii o złym wyborze mojej X5 od paru osób tutaj :wink: :wink: , ale nigdy nie rozumiałem oceniania zakupów innych swoją sytuacją i stawiania takich tez ;).

 

Ja chyba jestem największym unikatem :) ja kupiłem m50i bo X5 mi się po prostu podoba i do tego zawsze chciałem V8 :) mam małe dziecko jedno więc zwykle kombi by mi wystarczyło ale wolałbym jeździć tramwajem niż kupić kombi. Do tego jeżdżę głównie w korkach w Warszawie.

Mój zakup nie ma żadnego sensu, on ma mnie cieszyć a resztę mam gdzieś :)

 



AMEN. :) :) :) Zrobiłem dokładnie to samo :)

Opublikowano
Pamiętaj, że tak naprawdę nic nie wiesz o osobie na drugim końcu kabla.


- może mieszka pod miastem i ma dojazd do domu taki, że musi być SUV

- może lubi jeździć w góry na narty i potrzebuje dużego samochodu

- może podróżuje dużo z rodziną i dziećmi i potrzebuje dużego samochodu

- może ma problemy z plecami

- może ważne jest dla niej bezpieczeństwo i dlatego preferuje większe samochody

- może wozi często 5 osób ze sprzętem sportowym i aby wygodnie móc jeździć potrzebuje dużego samochodu

- a może po prostu podoba się jej znacznie bardziej X5 niż 6ka i ma w du..ie opinie innych?


Nie obrażam się, przyzwyczaiłem się do opinii o złym wyborze mojej X5 od paru osób tutaj :wink: :wink: , ale nigdy nie rozumiałem oceniania zakupów innych swoją sytuacją i stawiania takich tez ;).

 

Ja chyba jestem największym unikatem :) ja kupiłem m50i bo X5 mi się po prostu podoba i do tego zawsze chciałem V8 :) mam małe dziecko jedno więc zwykle kombi by mi wystarczyło ale wolałbym jeździć tramwajem niż kupić kombi. Do tego jeżdżę głównie w korkach w Warszawie.

Mój zakup nie ma żadnego sensu, on ma mnie cieszyć a resztę mam gdzieś :)

 



AMEN. :) :) :) Zrobiłem dokładnie to samo :)

 

:cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.