Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja od kilku dni mam G05 40i i jeździ bajecznie. Wcześniej miałem E70, F25, F15 i ostatnio przez 2 tyg Audi Q8 5.0D i wszystkie podobnie reagują na boczny wiatr. Nawet jak jeździłem najnowszym Audi A6 to odczuwałem boczne poddmuchy zwłaszcza na A2 i A1
  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ten kto pisze że podatność na wiatr jest cechą każdego suva chyba nie jechał mercedesem GLS lub GLE obecną generacją lub poprzednią, zero podatności na wiatr niezależnie od wersji
Opublikowano

Miałem poprzednie GLE przez 2 lata i bujało się jak wóz drabinowy :D

To zawsze jest kwestia personalnych odczuć co wypowiedzi najczęściej skrajne w jedną albo druga stronę jasno pokazują..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem poprzednie GLE przez 2 lata i bujało się jak wóz drabinowy :D

To zawsze jest kwestia personalnych odczuć co wypowiedzi najczęściej skrajne w jedną albo druga stronę jasno pokazują..

 

No nie zgodze sie z Toba. Robie duzo tras i dla mnie temat kiepskiego prowadzenia podczas wietrznej pogody ma duze znaczenie. Kiedys walczyłem mocno z tym tematem w E60, w F10 było lepiej lecz nie idealnie, to samo w F13 i dopiero G05 mimo, ze to SUV jezdzi w takich warunkach jak należy. Rownie dobrze jezdziło mi sie tez pod wzgledem bocznego wiatru Volvo XC60 I generacji i Audi Q2 czy Mercedesem CLK. Problemy w tym zakresie mialy z mojego doswiadczenia BMW. Cieszy mnie bardzo, ze teraz nie mam tego dyskomfortu w trasie.

Opublikowano
Czyli sie ze mną zgadzasz :) ja też wcześniej pisałem, że dla m ie G05 jest bardzo stabilne, ale co i rusz ktoś ma skrajnie inne zdanie, to samo pokazuje powyższy przykład GLE.. Myślę, że tutaj raczej do wspólnego stanowiska że wszystkimi w tym temacie nie dojdziemy :D
Opublikowano (edytowane)
Zermax, ale itd pisał o nowym ile/gls, a nie sprzed 2 lat

A poprzednia to nie ta z przed 2 lat? Przeczytaj jeszcze raz uważnie.


Nie wiem jak z obecną generacją, ale w poprzednim modelu GLE bujalo jak statkiem na morskiej pianie. Zermax ma chyba trochę racji, że to zależy od subiektywnych odczuć bo niemożliwe są tak skrajne relacje .

Edytowane przez witus1996
Opublikowano
Pisał o aktualnym i poprzednim. Aktualnym nie jeździłem więc się nie wypowiadam,poprzedni był dramat :)
Opublikowano
W nowym jest bardzo podobnie. Zastanawiałem się czy to nie jest jakieś uszkodzenie, ale okazało sie, ze w obu firmowych autach jest tak samo. Jak na kutrze :)
Opublikowano
Ale o jakim bujaniu mówisz? O myszkowaniu na drodze przez wiatr przy dużych prędkościach? Czy o bujaniu miękkiego zawieszenia w ogóle niezależnie od wiatru?
Opublikowano
Ale o jakim bujaniu mówisz? O myszkowaniu na drodze przez wiatr przy dużych prędkościach? Czy o bujaniu miękkiego zawieszenia w ogóle niezależnie od wiatru?

piszę o subiektywnym odczuciu przy jedzie podczas silnego wiatru. Wtedy nowy GLE bardzo mocno "wężykował" po drodze pomimo ustawień na sport zarówno zawieszenia jak i układu kierowniczego. Natomiast nie miałem takiego poczucia, że przesadnie buja go podczas drogi bez dużego wiatru.

Opublikowano
Jeżdżę teraz od kilku dni zastępczym g05 30d w golasie , na zwykłym zawieszeniu , na kołach 19 cali z oponami Bridgestone i rzeczywiście jest dużo mniej stabilny przy szybkiej jeździe niż moje M50d z pneumatyka i skrętna osia.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Chyba wniosek jest taki ze wszystkie SUVy są podatne na duży wiatr.

Moja X4 jest w stanie jechać 2 paki jak po szynach a jak jest wiatr to już przy 130 czuć. Przy 150-170 nie da się jechać.

Podobno pneumatyka obniża mocno pojazd i utwardza dzięki czemu auto nie reaguje tak bardzo na porywy.

Jednak fizyka to fizyka i nadal to odczuwalne ze względu na powierzchnie boczna ale w mniejszym stopniu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przesiadłem się z G30 które miało wszystko, włącznie ze skrętną osią. Jak wiemy na g30 okropne marudzenia są na forum. Moja należała do tych raczej stabilnych. Jezdze teraz x6 z mpakietowym zawieszeniem i 21' i uważam, że x6 jest bardzo stabilna... bardziej od g30. Dodam jeszcze, że miałem skretną oś w f11 i g30, i jakoś jej brak mi nie doskwiera, a spodziewałem sie masakry. Wszędzie tam gdzie miałem ciasno przy wjazdach, nawrotach w g30 mam podobnie w x6.
Opublikowano
......przyciśnij do 180..jak będzie lekki , zmienny wiatr z różnych kierunków wówczas Zobaczysz jakie stabilne będzie Twoje X6 z mpakietowym zawiasem. :shock:
Opublikowano
180 to nie jest przyciśnięcie dla mnie tylko normalna jazda. Mieszkam przy węźle sośnica. Przycisnąłem to pojechało 240 i aż się zaskoczyłem.
Opublikowano
......przyciśnij do 180..jak będzie lekki , zmienny wiatr z różnych kierunków wówczas Zobaczysz jakie stabilne będzie Twoje X6 z mpakietowym zawiasem. :shock:

 

Jedz naprawdę do serwisu ze Swoim samochodem - pisało to już kilka osób tutaj.


Regularnie jeżdżę (oczywiście w Niemczech) 200-220 i nigdy nie miałem bardziej stabilnego samochodu. Przy 180 mam odczucia (nie tylko moje ale i pasażerów) jak przy 140 w 5ce i mogłaby to być normalna prędkość do podróżowania. I mam M-pakietowe zawieszenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do moich wszystkich zachwytow nad stabilnoscia X5 podczas wiatru moge dorzucic, ze moge na autostradzie jechac przy wietrznej pogodzie na autopilocie bez zadnej ingerencji z mojej strony przez wiele kilometrow. Nawet wyjezdzajac zza ekranow samochod nie robi żadnych gwałtownych korekt toru jazdy tylko spokojnie sunie naprzod. Mowie tu o predkosciach 140-180km/h.
Opublikowano
Do moich wszystkich zachwytow nad stabilnoscia X5 podczas wiatru moge dorzucic, ze moge na autostradzie jechac przy wietrznej pogodzie na autopilocie bez zadnej ingerencji z mojej strony przez wiele kilometrow. Nawet wyjezdzajac zza ekranow samochod nie robi żadnych gwałtownych korekt toru jazdy tylko spokojnie sunie naprzod. Mowie tu o predkosciach 140-180km/h.

Michael1916 masz pneumatykę ze skrętną osią dla M50d tak ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do moich wszystkich zachwytow nad stabilnoscia X5 podczas wiatru moge dorzucic, ze moge na autostradzie jechac przy wietrznej pogodzie na autopilocie bez zadnej ingerencji z mojej strony przez wiele kilometrow. Nawet wyjezdzajac zza ekranow samochod nie robi żadnych gwałtownych korekt toru jazdy tylko spokojnie sunie naprzod. Mowie tu o predkosciach 140-180km/h.

Michael1916 masz pneumatykę ze skrętną osią dla M50d tak ?

 

Tak, pneumatyka + skretna oś. Koła 21' lato i 20' zima. Na obydwu zestawach jest tak samo stabilnie w trasie.

Jak jestesmy przy kołach to powiem, ze w miescie lepiej jezdzi sie na 20' nawet jesli 20' mam na RFT a 21' nie.

Opublikowano

Mam wrażenie, że z pneumatyką to na oponach RTF jest lepszy komfort jazdy. Tłumaczę to sobie tym, że przy RTF większy zakres tłumienia przenoszony jest na zawieszenie z powodu twardości opony, a pneumatyka radzi sobie najlepiej z wybieraniem nierówności.

Wrażenie czysto subiektywne, które odkryłem przypadkiem. Najpierw w serii 5 miałem opony RTF - z których byłem mega niezadowolony (tam było zawieszenie standard). Potem w serii 6 gt z pneumatyką - przypadkiem dokupiłem zestaw opon zimowych RTF - i tam miałem porównanie, bo koła letnie to był mój świadomy wybór opon zwykłych. O dziwo w tej serii 6 gt właśnie na zimówkach jeździło mi się lepiej - pod kątem komfortu, tłumienia nierówności i drgań :)



Dodatkowo uważam, że x5 jest mega stabilne przy każdej prędkości (pneumatyka, oś skrętna). Na pewno bardziej niż seria 6gt - co mega dziwne, bo prawa fizyki powinny trochę zmienić te odczucia ze względu na środek ciężkości. Nie wiem tylko jaki wpływ ma tutaj fakt, że pneumatyka w moim 50i jest podobno trochę twardsza niż w innych wersjach silnikowych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to mamy podobne odczucia co do komfortu na RFT tylko ja mam pierwszy samochod w zyciu na pneumatyce wiec nie mam porownania.

Co do stabilnosci Ty piszesz ze stabilniej w X5 niz w 6GT a ja pisałem wczesniej ze w X5 stabilniej nawet niz w serii 6 F13!

Opublikowano

Panowie miło mi to czytać że jest bardzo stabilnie.

Ja będę zamawiał na przełomie lipca / sierpnia X5 M50d - produkcja tylko do końca września (potwierdzone info), oczywiście pneumatyka + skrętna tylna oś.

Potwierdziłem również informacje na temat innego zestrojenia pneumatyki w tym silniku - jest zdecydowanie bardziej sportowo ustawione i twardsze.


Co sądzicie o 22" ? Myślę o tym rozmiarze + zwykłe opony. Nie będzie za twardo, nie komfortowo ? Na pewno jeszcze bardziej stabilnie przy większych prędkościach. Tylko czy nie będę żałował wyboru który może mieć odzwierciedlenie w mniejszym komforcie ?


Kto jeździ na 22" z pneumatyką i może napisać 2 zdania :) ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wybrałem i nie wybrałbym ponownie kół 22'. Za mało gumy zostaje, za niski profil. W Mercedesie GLE koła 22' maja opony o profilu takim jak w X5 21'. Poza tym przekonałem sie zmieniajac z zimowych na letnie, ze jednak czuc roznice w komforcie pomiedzy 20' i 21' i nie chcialbym w zaden sposob jeszcze powiekszac felg.

Co do zawieszenia to sam czesto jezdze na "sport" ( samo zawieszenie) bo "comfort" troche buja i jesli przy innych silnikach zestrojenie jest jeszcze bardziej miekkie to moim zdaniem to przesada. W pneumatyce cenie sobie mozliwosc obnizenia zawieszenia w trasie. Lepiej sie wtedy prowadzi, jest ciszej i zauwazalnie mniej pali.

Opublikowano

Dzięki za opinię Michael1916.

Będę wdzięczny jak jeszcze kilka osób się wypowie.


Jeszcze pytanie stricte o pneumatykę (której nigdy nie miałem do tej pory): samochód można ustawić na dowolną wysokość i na niej jeździć czy jest to juz predefiniowane jakoś ?

Mogę dać na max w górę i tak jeździć albo całkiem na dół (niezależnie od trybu jazdy) ? Czy wysokość zmienia się tylko na postoju czy w każdej chwili ?


Przykład jadę op mieście na normalnej wysokości, wjeżdżam na autostradę i podczas jazdy przyciskiem obniżam na maxa, potem zatrzymuje się na stacji wychodze z samochodu, wracam z kawą jadę dalej i X5 cały czas jest na glebie, nawet jak byłem na stacji ? Następnie dojeżdżam na działkę nad jeziorem i podjeżdżając do końca asfaltu w trakcie jazdy daje sobie na full do góry + ustawienie komfort i wjeżdżam w bezdroża :) ?


Czy powyższy scenariusz może być faktem czy też należy wsadzić go między bajki ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.