Skocz do zawartości

X5 strasznie podatne na wiatr


tomek777477

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

G05 odebrane wczoraj, zrobione ponad 400 km do domu i zero problemow. Nie wiem, jak mocno wialo ;), ale jechalo sie swietnie (zawieszenie m adaptacyjne, cala droga w trybie adaptive). Opony zimowki 20'', michelin


Gratuluje! Miałeś porównanie M adaptacyjne vs Pneumatyczne w G05? Jeśli tak, to jakie odczucia? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jazda G30 na wietrze to tragedia. Po zachwytach G20 i G05 myślałem że w końcu bmw zrobiło jakieś nowe porządne modele, które prowadzą się super jak starsze E87, E90 czy nawet E60 a tu widać dalej to samo.

Ktoś tu napisał o układzie kierowniczym "jak by odłączonym od kół" bardzo dobre określenie problemu. Tak ma cała seria F czy to F30, F32, F10 czy nawet F80 wszędzie jest sztuczny nie dający wyczucia układ kierowniczy i to największa wada tych aut. Wiele osób i dziennikarzy chwaliło G20 i G05 za prowadzenie a tu z waszych postów wynika nie dość że sztuczny układ kieroniczy jak w serii F to jeszcze ogromna podatność na wiatr. Tragedia te nowe samochody co kupię nowszy model to jest coraz gorzej wsiąde do starej jedynki czy E92 i jestem zachwycony jak te samochody świetnie jeżdżą.

 

Jeszcze raz skomentuje post w tym w tym samym temacie zeby ktos nie pomyslał, ze mamy do czynienia z jakims generalnym problemem.

Tez jezdze ktoryms BMW z kolei. Moge porownac wiele modeli od generacji E przez F az do teraz G05.

G05 to wreszcie samochod na miare mozliwosci BMW. Zadziwiajaco dobrze prowadzacy sie SUV. Tak jak nie lubie SUVow tak tutaj najwieksze wady takich konstrukcji jak niepewne prowadzenie, hałas czy komfort zostały podniesione do takiego poziomu, ze wiecej nie mozna mowic o nich jak o słabosciach.

Jestem w stanie nawet przy złej pogodzie i silnym wietrze przejechac autostrada do Gdanska na "autopilocie" trzymajac jedynie palec na kierownicy! Nie wiem jak tego dokonano, nie trzeba żadnych kontr zeby ta kolumbryna utrzymała zadany tor jazdy.

Najwieksze problemy z "myszkowaniem" miałem z E60. Potem w F10 i F13 nie ma tego problemu choc zdarzało sie w przypadku F10 ze standardowym zawiasem kontrowac przy bocznym wietrze, czasami trudno było szybko jechac.

Jakosc E60 i E70 to był skandal. Seria F to duzy krok naprzod, wreszcie działajaca elektryka/elektronika, lepsze materiały wykonczeniowe. W serii F nadal wyciszenie pozostawiało troche do życzenia i zgadzam sie układ kierowniczy w stosunku do serii E dawał mniej informacji i był "sztuczny".

Teraz, pisze jedynie o X5 G05, wreszcie jest wszystko na najwyższym poziomie. Ze starych BMWoskich słabosci została tylko kiepska przestronnosc w stosunku do gabarytu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Michael to ze raz przejechałes nie znaczy ze problem nie występuje. Ja potrafię przejechać Warszawa-Gdańsk ze 100 razy samochód prowadzi się genialnie a za 101 jest problem. P.s. Na początku tez nie wierzyłem w to co czytam. Człowiek tak ma E żeby uwierzyć musi przekonać się na własnej skórze. W aucie w międzyczasie nic nie zmieniam, nic nie robie. Nie bez powodu zarówno na polskich forach jak i niemieckich pełno jest wątków na ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek jest jeden. To nie seria a konkretna sztuka jest problemem. A skoro poszczególne schodzą z jednych taśm montażowych to tam tkwi problem, nie w jakimś konkretnym elemencie do poprawy/wymiany.

No chyba ze właśnie jakies elementy nie trzymają jakości ale to mniej prawdopodobne skoro usterki da się zniwelować bez wymiany części.


Nie wierzę w winę całych serii i nikt rozsądny tez nie powinien skoro większość użytkownikow nie ma problemów.

Nie wierzę w to również dlatego ze wiem iż podobne atrakcje spotykają użytkowników mercedesa lub audi.

O użytkownikach aut typu Hyundai nie wspominam bo chyba mało który śmiga 180 trzymając ster tylko kilkoma palcami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G05 odebrane wczoraj, zrobione ponad 400 km do domu i zero problemow. Nie wiem, jak mocno wialo ;), ale jechalo sie swietnie (zawieszenie m adaptacyjne, cala droga w trybie adaptive). Opony zimowki 20'', michelin

 

Gratki :) przypomnij jaki motor ? Ja pod koniec miesiąca mam termin odbioru :)

I opisz koniecznie pierwsze wrażenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G05 odebrane wczoraj, zrobione ponad 400 km do domu i zero problemow. Nie wiem, jak mocno wialo ;), ale jechalo sie swietnie (zawieszenie m adaptacyjne, cala droga w trybie adaptive). Opony zimowki 20'', michelin


Gratuluje! Miałeś porównanie M adaptacyjne vs Pneumatyczne w G05? Jeśli tak, to jakie odczucia? :D

 

Pneumatyczne sprawdziłem na jeździe testowej (polecam zawsze porównać osobiście rzeczy typu zawieszenie - tutaj pewnie każdy będzie miał inne preferencje) i jak dla mnie za bardzo bujało, trochę jak na statku - nawet po włączeniu adaptive mode czułem, że jest miekko. W M na razie komfort jak dla mnie znacznie wyższy niż w poprzedniej X1-ce - jestem zadowolony z wyboru..



Sent from my iPhone using Tapatalk

Edytowane przez kamilkoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G05 odebrane wczoraj, zrobione ponad 400 km do domu i zero problemow. Nie wiem, jak mocno wialo ;), ale jechalo sie swietnie (zawieszenie m adaptacyjne, cala droga w trybie adaptive). Opony zimowki 20'', michelin


Gratuluje! Miałeś porównanie M adaptacyjne vs Pneumatyczne w G05? Jeśli tak, to jakie odczucia? :D

 

Dzięki :)



Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Michael to ze raz przejechałes nie znaczy ze problem nie występuje. Ja potrafię przejechać Warszawa-Gdańsk ze 100 razy samochód prowadzi się genialnie a za 101 jest problem. P.s. Na początku tez nie wierzyłem w to co czytam. Człowiek tak ma E żeby uwierzyć musi przekonać się na własnej skórze. W aucie w międzyczasie nic nie zmieniam, nic nie robie. Nie bez powodu zarówno na polskich forach jak i niemieckich pełno jest wątków na ten temat.

 

No nie pisałbym gdybym zrobił X5 moja pierwsza trase. Przejechalem juz ok.30000km wiec znam juz ten samochod na wylot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G05 odebrane wczoraj, zrobione ponad 400 km do domu i zero problemow. Nie wiem, jak mocno wialo ;), ale jechalo sie swietnie (zawieszenie m adaptacyjne, cala droga w trybie adaptive). Opony zimowki 20'', michelin


Gratuluje! Miałeś porównanie M adaptacyjne vs Pneumatyczne w G05? Jeśli tak, to jakie odczucia? :D

 

Pneumatyczne sprawdziłem na jeździe testowej (polecam zawsze porównać osobiście rzeczy typu zawieszenie - tutaj pewnie każdy będzie miał inne preferencje) i jak dla mnie za bardzo bujało, trochę jak na statku - nawet po włączeniu adaptive mode czułem, że jest miekko. W M na razie komfort jak dla mnie znacznie wyższy niż w poprzedniej X1-ce - jestem zadowolony z wyboru..



Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Zauważyłem, że większość testówek jest na pneumatycznym zawieszeniu, a z drugiej strony wczoraj na salonie Inchcape naliczyłem 3 sztuki X5 na adaptacyjnym i tylko jedną na pneumatycznych.

Miałem podobne odczucia co do pneumatycznego zawieszenia. Jest oczywiście bardzo komfortowe, ale kto co lubi. Miałem do czynienia raczej z tymi zawieszeniami mniej komfortowymi (X1, C klasa na sportowym, seria 4), więc sprzedawca nie namawiał, a wręcz polecał mi bardziej M adaptacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś trasa 300km piękna pogoda i kolejny raz pomyślałem ,sprawdzę jak zachowuje się G05 przy Vmax.I tu zdziwienie bo tylko udało się pociągnąć do 180 .Dalej strach ,aż dziwne jest jak to auto traci stabilność.Powiem więcej , cały czas lekka kontra w lewo .Przy porywie wiatru którego notabene dziś nie było samochód wyrżnie traci tor jazdy.Serwis tłumaczył że to wina opon bo również dochodzi jakiś taki rezonans przy prędkości 85-95 bardzo słyszalny w środku , lecz przy przyśpieszaniu jednostajnym to buczenie nie występuje.Jeżeli to wina opon to jeszcze to przełknę .(19)zima.Ale jak na 21 letnich będzie to samo to lipa. F15 też stał na 19M zima , lato i było o niebo lepiej.(chodzi o tor jazdy bo toczenie opon to wiadomo). Tam 200km/h i palec na kierze. Zresztą spasowanie elementów karoserii też nie jest pierwszych lotów.Mam tu na myśli pokrywę silnika.Szpara jedna a druga od stron błotnika to przepaść, do tego stopnia że uszczelka była wgnieciona.Zaczynam myśleć że f15 była lepiej spasowana , choć również nie było za kolorowo.Auto za katalogowo 489 tyś ,natkane pierdołami a trakcja słaba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziś trasa 300km piękna pogoda i kolejny raz pomyślałem ,sprawdzę jak zachowuje się G05 przy Vmax.I tu zdziwienie bo tylko udało się pociągnąć do 180 .Dalej strach ,aż dziwne jest jak to auto traci stabilność.Powiem więcej , cały czas lekka kontra w lewo .Przy porywie wiatru którego notabene dziś nie było samochód wyrżnie traci tor jazdy.Serwis tłumaczył że to wina opon bo również dochodzi jakiś taki rezonans przy prędkości 85-95 bardzo słyszalny w środku , lecz przy przyśpieszaniu jednostajnym to buczenie nie występuje.Jeżeli to wina opon to jeszcze to przełknę .(19)zima.Ale jak na 21 letnich będzie to samo to lipa. F15 też stał na 19M zima , lato i było o niebo lepiej.(chodzi o tor jazdy bo toczenie opon to wiadomo). Tam 200km/h i palec na kierze. Zresztą spasowanie elementów karoserii też nie jest pierwszych lotów.Mam tu na myśli pokrywę silnika.Szpara jedna a druga od stron błotnika to przepaść, do tego stopnia że uszczelka była wgnieciona.Zaczynam myśleć że f15 była lepiej spasowana , choć również nie było za kolorowo.Auto za katalogowo 489 tyś ,natkane pierdołami a trakcja słaba.

 

Tez byłbym wkur...na Twoim miejscu. Wyglada jednak na to, ze to kwestia Twojego egzemplarza. Musisz cisnac dealera zeby usterki zostaly usuniete. Nie moze samochod za pół bańki wywoływać strachu na autostradzie! Zreszta żaden samochod nie ma prawa tak jezdzic bo to zwyczajnie niebezpieczne.

U mnie jest problem z kołami 21' polegajacy na tym, ze jak zawracam rano pod brama to jest efekt przeskakujacych po nawierzchni opon. Po paru kilometrach i rozgrzaniu, rozruszaniu zawieszenia wszystko jest ok. Tez walcze zeby cos z tym zrobic. Dziwne to jest bo na zimowych 20' wszystko jest 100% ok. Moj problem jest irytujacy ale Twoj jest nie do zaakceptowania! Biorac pod uwage te nierowne szpary w karoserii moze Twoja X5 miała jakies przygody w transporcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed odbiorem auta z salonu sprawdzałem grubość lakieru i było OK .Więc chyba nie spadł z lawety...hehe..Przód maski jest dobrze spasowany.Wychodzi na to że przy matrycy jakoś to krzywo wykonali.Poczekam aż będzie cieplej i wymienię opony na letnie i zobaczę co będzie.Jeszcze takie pytanko do kolegów: Czy Macie widoczne dwa nity na dżwiach pasażera na wysokości czarnej listwy od środka.Ja akurat przy jeżdzie testowymi nie zwróciłem na to uwagi a w swoim mam --DWA-- , jeden koloru karoserii , natomiast drugi (ameliniowy) he he .No i ta niezagięta blacha na dole dżwi też wygląda nieciekawie ale to akurat chyba mają wszystkie egzemplarze (chyba).

Co do przeskakiwania opon również miałem podobny problem na oponach 19 letnich w f15. Tylko zawsze przy ruszaniu i skręconych kołach.Serwis uznał że to wina wahaczy poprzecznych przód i złej geometrii. No i mieli rację , po naprawie było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziś trasa 300km piękna pogoda i kolejny raz pomyślałem ,sprawdzę jak zachowuje się G05 przy Vmax.I tu zdziwienie bo tylko udało się pociągnąć do 180 .Dalej strach ,aż dziwne jest jak to auto traci stabilność.Powiem więcej , cały czas lekka kontra w lewo .Przy porywie wiatru którego notabene dziś nie było samochód wyrżnie traci tor jazdy.Serwis tłumaczył że to wina opon bo również dochodzi jakiś taki rezonans przy prędkości 85-95 bardzo słyszalny w środku , lecz przy przyśpieszaniu jednostajnym to buczenie nie występuje.Jeżeli to wina opon to jeszcze to przełknę .(19)zima.Ale jak na 21 letnich będzie to samo to lipa. F15 też stał na 19M zima , lato i było o niebo lepiej.(chodzi o tor jazdy bo toczenie opon to wiadomo). Tam 200km/h i palec na kierze. Zresztą spasowanie elementów karoserii też nie jest pierwszych lotów.Mam tu na myśli pokrywę silnika.Szpara jedna a druga od stron błotnika to przepaść, do tego stopnia że uszczelka była wgnieciona.Zaczynam myśleć że f15 była lepiej spasowana , choć również nie było za kolorowo.Auto za katalogowo 489 tyś ,natkane pierdołami a trakcja słaba.

 

Składaj reklamację. Niech zaczną od geometrii. Spasowanie oczywiście też do poprawki. Łaski nie robią przy samochodzie za taką kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie tak jak dla Michael1916 autko jest bardzo stabilne - wielokrotnie jechałem 200-230 + i naprawdę w porównaniu z 5ka g30/Audi A4 czułem się znacznie bardziej komfortowo/bezpiecznie.


Autko jest wysokie i wyjeżdżając zza TIRa przy mocnym wietrze czuć to, ale w żaden sposób nie bardziej niż w innych samochodach, które miałem.


Jestem właśnie po trasie 1200km z boxem przy wietrze i było :cool2: , a przecież box mocno wpływa na zachowanie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla mnie tak jak dla Michael1916 autko jest bardzo stabilne - wielokrotnie jechałem 200-230 + i naprawdę w porównaniu z 5ka g30/Audi A4 czułem się znacznie bardziej komfortowo/bezpiecznie.


Autko jest wysokie i wyjeżdżając zza TIRa przy mocnym wietrze czuć to, ale w żaden sposób nie bardziej niż w innych samochodach, które miałem.


Jestem właśnie po trasie 1200km z boxem przy wietrze i było :cool2: , a przecież box mocno wpływa na zachowanie auta.

 

Ja to nawet sprawdzałem V-max w warunkach pogodowych dalekich od ideału i na niemieckiej autostradzie miałem na budziku 260km/h a czułem sie zupełnie bezpiecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kilkoma G05 i w każdym był ten problem braku stabilności przy wietrze, w jednym większy w innym mniejszy, tragedia. Czy BMW nie może brać przykład z Merca i jego GLE lub GLS czy to nową czy poprzednią generacją można gnać ponad 200 km/h przy porywach i stabilne są jak skały a też kilka testowałem i każdy stabilny jak skała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kilkoma G05 i w każdym był ten problem braku stabilności przy wietrze, w jednym większy w innym mniejszy, tragedia. Czy BMW nie może brać przykład z Merca i jego GLE lub GLS czy to nową czy poprzednią generacją można gnać ponad 200 km/h przy porywach i stabilne są jak skały a też kilka testowałem i każdy stabilny jak skała.

 

ww Mercedesy mają gumowe układy kierownicze, które nie przenoszą nic na kierownicę. To dość oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miki z tym gumowatym ukladem w mercedesie to kiedys tak bylo. Teraz coraz czesciej w recenzjach mozna spotkac, ze mercedes, audi ma lepszy uklad kierowniczy od bmw. Mercedes, audi w tym temacie poczynilo duzy postep natomiast mam wrazenie, ze bmw po przejsciu na elektryczny uklad kierowniczy gdzies sie pogubilo i zostala tylko legenda. jeszcze wkleje z recenzji autoswiata dot serii 3:

https://www.auto-swiat.pl/testy/porownania-samochodow/bmw-330i-kontra-mercedes-c-300-odwieczni-rywale/zv17vt2

"Na korekty kursu przy wysokiej prędkości 330i reaguje nadspodziewanie nerwowo. Zupełnie nie pasuje nam też sztucznie „nabity” luz wokół pozycji „zero”, „trójce” nie przystoi również przesadnie silne wspomaganie układu kierowniczego przy prędkości miejskiej."


Wprawdzie dotyczy to serii 3, ale tutaj tez sie pojawiaja uzytkownicy na to narzekajacy wiec temat najwidoczniej dotyczy calej gamy modelowej G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miki z tym gumowatym ukladem w mercedesie to kiedys tak bylo. Teraz coraz czesciej w recenzjach mozna spotkac, ze mercedes, audi ma lepszy uklad kierowniczy od bmw. Mercedes, audi w tym temacie poczynilo duzy postep natomiast mam wrazenie, ze bmw po przejsciu na elektryczny uklad kierowniczy gdzies sie pogubilo i zostala tylko legenda. jeszcze wkleje z recenzji autoswiata dot serii 3:

https://www.auto-swiat.pl/testy/porownania-samochodow/bmw-330i-kontra-mercedes-c-300-odwieczni-rywale/zv17vt2

"Na korekty kursu przy wysokiej prędkości 330i reaguje nadspodziewanie nerwowo. Zupełnie nie pasuje nam też sztucznie „nabity” luz wokół pozycji „zero”, „trójce” nie przystoi również przesadnie silne wspomaganie układu kierowniczego przy prędkości miejskiej."


Wprawdzie dotyczy to serii 3, ale tutaj tez sie pojawiaja uzytkownicy na to narzekajacy wiec temat najwidoczniej dotyczy calej gamy modelowej G.

 

A co innego mogła napisać tuba VAG :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.