Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie. Moj jest wrecz zadziwiajaco stabilny nawet przy mocnym wietrze. Dotychczas miałem ten problem i w E60 (bardzo nietabilny) i w F10(było troche lepiej ) a teraz przy takim klockowatym nadwoziu jest super.
Opublikowano
Moze to wina pneumatyki? Ja mam emkowe zawieszenie i jest bardzo stabilnie nawet przy silnym wietrze czy podmuchach..
Opublikowano

Zawieszenie mam standard, bez względu na utwardzenie-nawet na opcji sport majta autem na wietrze, może ten typ tak ma.Poczatkowo miało być x3-na jeździe próbnej tez nim wiatr rzucał we wszystkie strony aż strach-tam było zawieszenie m i tez nic nie dawało.Przy silnym wietrze strach jechać powyżej 140kmh bo naprawdę boczne podmuchy dają się we znaki.

Miałem wcześniej kloca JGC z pneumatyka i napewno był bardziej stabilny na wietrze-ale to tez napewno kwestia wagi auta.

Opublikowano
Jeździłem dziś 40i i buja tez jak cholera na wietrze bocznym, także Panowie bmw entuzjaści nie wkręcać sobie ze jest ok bo w porównaniu do innych Marek premium to jest niestety poniżej poziomu akceptacji!
Opublikowano
Nie prawda, przejedz się Jaguarem albo Mercem-nie ma tego efektu.

U siebie masz standardowe zawieszenie, ktore nie utwardza sie tak dobrze, jak adaptacyjne z m pakietu. To 40i jakie mialo?

Opublikowano
Tez standard.Mysle ze to kwestia trochę zawieszenia, trochę opon zimowych (mam 19”), a niestety troche aerodynamiki, choć na duży boczny wiatr nie ma mocnych. Bez wiatru idzie jak po sznurku ale na wietrze trzeba się ostro pilnować.Zawieszenie standard jest z możliwością wyboru trybu jazdy ale ja powiem szczerze, ze wielkiej różnicy nie widzę między tymi trybami-taka chyba trochę ściema.
Opublikowano
Nie miałem okazji jechać w X5 ze standardowym zawieszeniem więc nie mam porównania do swojego zawieszenia M pakietowego - ale miałem możliwość porównywać zawieszenie X3 standardowe z tym z X3 M40i (które jest takie jak w X5 w M pakiecie) i różnica była bardzo duża. Na pewno wpływ ma również szerokość opon - większość osób, która nie narzeka na stabilność X5 jeździ na oponach 20'' i większych, więc o co najmniej 20mm szerszych niż 19''.
Opublikowano

Myślę że wszystko zależy od indywidualnego przyzwyczajenia się do jazdy SUVem,


W 2015r. przesiadłem się z A6 C6 na Kie Sorento i to był dla mnie dramat pierwsze trasy na autostradzie to 150 km/h max,

później po przyzwyczajeniu się było ok.


Później Velar 2.0 300 HSE z pneumatyką, i tu jest dziwnie, auto się kołyszę, ciężko iść ogniem,


X5 G05 jest super, bardzo podobnie do Q7, uważam że to dwa najlepsze SUVY jeżeli chodzi o prowadzenie i podmuchy boczne.

Opublikowano

Moze to rzeczywiscie kwestia zawieszenia - zwykle widac jest do du..y a jeszcze w polaczeniu z balonem opony 19' .

Na pneumatyce jest naprawde bardzo stabilnie i pewnie az do maksymalnych predkosci , dodatkowo w szybkiej trasie mozna opuscic wyraznie auto i dodatkowo utwardzic. Jezdze czesto tego samego dnia po tych samych odcinkach S8 X5 i M5 i uwazam ze X5 mozna nazwac wzorem stabilnosci .

Moze po prostu warto kupujac auto nie brac golasa poda kazdym wzgledem - od silnika poczaynajac , przez zawieszenie a konczac na wyposazeniu ...

Powtarzam to z uporem maniaka , takie wybory psuja caly obraz danego modelu.

Ktos pozniej czytajac te posty bedzie sie zastanawial skad sie biora tak skrajne opinie o tym samym modelu :idea: Ano wlasnie z porownywania

25d golasa do wypasionego M50d lub tym bardziej M50i ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Opony mogą robić swoje. Do zawiasu bym się nie czepiał, zwłaszcza przy wyższych prędkościach.

Ja co prawda nie będę się nim poruszał szybko (z dziećmi tak nie jeżdżę a sam raczej innym autem) ale i tak chce upgradować opony. Nie zdążyłem od razu i teraz trzeba przepłacić za drugie koła ale trudno.


Sama wrażliwość na podmuchy może być tez kwestią danej sztuki, jak wiemy to nic nowego a w serii G30 jest cały mega długi wątek o takim zachowaniu auta - u jednych nic, u innych tragedia. Bez względu na rodzaj opon, napędu czy zawieszenia. Niestety wnioski są takie ze ktos tych aut chyba odpowiednio nie dokręca ...ja bym zgłosił do gwaranta sprawę mimo wszystko. Zwłaszcza jeśli zachowanie auta jest niebezpieczne dla użytkownika.

Opublikowano

:) Witam Kolegów...

Również moje X5 jest bardzo podatne na wiatr. Do prędkości 140 km jest OK ale potem jest zabawa ,trzeba się pilnować .Myślę że to jest wada nowych BMW.W poprzednim modelu F15 nie było tego zjawiska.Zawias ten sam w obu pojazdach czyli M. Co do opon również 19 w obu przypadkach , zobaczymy co będzie na letnich 21.Poza tym wyciszenie jest dobre do 80km potem jest głośno , mimo klejonych szyb. Może ten typ tak ma ale....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zarówno moje F15 jak i G05 są "podatne na wiatr". Tylko pytanie co to dla kogo oznacza?

Przecież to po prostu fizyka i nic tego nie zmieni. Jak się wyjedzie "stodołą" zza ekranu dzwiękochronnego przy wietrze 100km/h to nawet w "zdepniętym" sportowym samochodzie będzie to odczuwalne ale mniej niż w "stodole".


Jak ktoś ma nadmierny problem to polecam sprawdzić geometrię - można to zrobić w ramach gwarancji jako reklamację na prowadzenie samochodu.

Opublikowano
Właśnie odniosłem takie wrażenie że co pojazd to inne zachowanie podczas jazdy.Byłem z problemem w serwisie , poprosiłem o jazdę zastępczymi , akurat były dwa 30d oraz 40i normalny dzień bez wiatru 100km/h , barier i bujało .W 40i jakby mniej ale stał na 20 .Może tu jest problem. Porównuję do byłej F15 stki wówczas różnie wiało i nie było tokowego odczucia.
Opublikowano
Czyli nie jestem sam... jest coś na rzeczy....może szanowne grono bijących brawo g05 nie odczuwa negatywów tego modelu bo nie chce....odsyłam na Bimmerpost forum....tam jebią ten model aż dudni :-(
Opublikowano
Co do bujania na wietrze to mam porównanie do Jeep JGC na pneumatyce ......bmw po prostu nie ma na wietrze ....Przesiadłem się z JGC na BMW mając nadzieje, ze przesiadam się do auta o klasę wyżej (przynajmniej wg niektórych), a tu chu.j, bmw ani w wykonaniu ani w prowadzeniu nie jest wiele lepsze-jest lepsze ale bez efektu wow.Do zwolenników X5.....miałem dziś na testach s-klasę 560 , z całym szacunkiem....bmw do pięt nie dorasta...wiem, wiem, to limo , nie ta klasa itd....faktycznie nie tak klasa i nie ta liga, niestety widać ze bmw tnie koszty na jakości jak może :-(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam g30 z m pakietowym obniżonym zawieszeniem i na felgach 19 tych większych m pakietowych. Dosyc często jeżdżę a1,a2 Warszawa -Gdańsk i spowrotem i u mnie sytuacja wyglada tak ze czasami przez kilka miesięcy auto jeździ jak po szynach ale raz na jakiś czas przychodzi taki dzien ze autem się nie da jechać powyżej 140km/h bo nim tak rzuca po drodze a układ kierowniczy jest jakby odłączony od kół. Przeważnie spotyka mnie to na odcinku miedzy Toruniem a łodzią, ostatnio w niedziele i wydaje mi się ze jest to wina dosyc mocnego o specyficznym kierunku wiatru. Nadmienię ze jezdze ta trasa już ładnych pare lat, praktycznie od dnia otwarcia autostrady różnymi samochodami i tylko w g30 mnie taka przykra niespodzianka spotkała. Wzorem prowadzenia dla mnie jest audi s5 z którym miałem okazje obcować przez jakiś czas. Te auto jeździło jak po szynach do v max a v max osiągało z,lekkością baletnicy. Problem ten pojawił się na forum g30, g20, nowego x3 a teraz x5 i myśle ze jest fos na rzeczy. Ja bym winy upatrywał w układzie kierowniczym.
Opublikowano
Mam g30 z m pakietowym obniżonym zawieszeniem i na felgach 19 tych większych m pakietowych. Dosyc często jeżdżę a1,a2 Warszawa -Gdańsk i spowrotem i u mnie sytuacja wyglada tak ze czasami przez kilka miesięcy auto jeździ jak po szynach ale raz na jakiś czas przychodzi taki dzien ze autem się nie da jechać powyżej 140km/h bo nim tak rzuca po drodze a układ kierowniczy jest jakby odłączony od kół. Przeważnie spotyka mnie to na odcinku miedzy Toruniem a łodzią, ostatnio w niedziele i wydaje mi się ze jest to wina dosyc mocnego o specyficznym kierunku wiatru. Nadmienię ze jezdze ta trasa już ładnych pare lat, praktycznie od dnia otwarcia autostrady różnymi samochodami i tylko w g30 mnie taka przykra niespodzianka spotkała. Wzorem prowadzenia dla mnie jest audi s5 z którym miałem okazje obcować przez jakiś czas. Te auto jeździło jak po szynach do v max a v max osiągało z,lekkością baletnicy. Problem ten pojawił się na forum g30, g20, nowego x3 a teraz x5 i myśle ze jest fos na rzeczy. Ja bym winy upatrywał w układzie kierowniczym.

 

Ja miałem taki problem w A5 2.0 quattro tfsi, kierownica nieruchomo a tu raz lekko w prawo..raz w lewo. Mega irytujące, nie da się panować w pełni nad pojazdem. Najpierw jakies pierdy usłyszałem w serwisie, coś posprawdzali i nic. Nadal się zdarzało. Nie było to zjawisko stałe, po prostu czasem występowało. Stad podczas jazdy z człowiekiem z serwisu akurat nic nie wyszło. Przy następnych akcjach nagrałem film fonem gdzie świetnie widać pływanie auta pomimo punktu zero na kierownicy. Dopiero wtedy dokładniej pogrzebali, coś tam wgrali etc. No i przestał cudaczyć.


Powyższe podaje jako przykład ze nie tylko Bmw tak miewa i nie każdy egzemplarz. Obecne zawiasy w szybkich autach lub/oraz w klasie premium są dość zaawansowane i milimetry czy ich ułamki oraz moment przy dokręcaniu w fabryce oraz sam soft maja ogromny wpływ na zachowanie auta. I niestety, jak widać potrafi się to potem dać we znaki. Kto wie, może wystarczy przelecieć przez studzienkę zle lub próg zwalniający aby naruszyć te elementy ?

Znajomy ostatnio miał podobną syt w C klasie obecnej. Niestety do końca nie potrafili zaradzić problemowi. Auto wymienił niedawno na nowe (E w kombi) i z tym nie ma już problemow za to dwa razy miał awarie tylnego mostu choć przebieg dopiero 6k km. Ja z kolei w poprzedniej E klasie miałem notoryczne problemy z elektryką, wielokrotne z wtryskami(250cdi) a miesiąc po odbiorze naprawiany fotel pasażera bo pompowane boczki zaczęły wyłazić ze skóry heh.


W sumie można by zaryzykować stwierdzenie iż nie narzekają na jazdę raczej użytkownicy aut z klas poza premium lub tzw solidnych typu toyota czy mazda ale może po prostu oni maja inne oczekiwania względem auta ? :)

Tak czy siak nie ma marek idealnych i w każdej zdarzają się sztuki problematyczne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jazda G30 na wietrze to tragedia. Po zachwytach G20 i G05 myślałem że w końcu bmw zrobiło jakieś nowe porządne modele, które prowadzą się super jak starsze E87, E90 czy nawet E60 a tu widać dalej to samo.

Ktoś tu napisał o układzie kierowniczym "jak by odłączonym od kół" bardzo dobre określenie problemu. Tak ma cała seria F czy to F30, F32, F10 czy nawet F80 wszędzie jest sztuczny nie dający wyczucia układ kierowniczy i to największa wada tych aut. Wiele osób i dziennikarzy chwaliło G20 i G05 za prowadzenie a tu z waszych postów wynika nie dość że sztuczny układ kieroniczy jak w serii F to jeszcze ogromna podatność na wiatr. Tragedia te nowe samochody co kupię nowszy model to jest coraz gorzej wsiąde do starej jedynki czy E92 i jestem zachwycony jak te samochody świetnie jeżdżą.

Opublikowano
G05 odebrane wczoraj, zrobione ponad 400 km do domu i zero problemow. Nie wiem, jak mocno wialo ;), ale jechalo sie swietnie (zawieszenie m adaptacyjne, cala droga w trybie adaptive). Opony zimowki 20'', michelin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.